handdator

Visa fullständig version : Ny brand i rosengård - 96 bilar skadade/förstörda

BillyButt
2010-07-07, 21:23
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1167613/Bilar-rokskadade-efter-storbrand.html

Märkligt att alla större tidningar, TV och radio lyckats missa det här. *spy*

Herr Oberst
2010-07-07, 21:50
– Men i första hand är det polisen och resten av samhället som måste svara på frågan varför sådant här inträffar, säger Sonny Modig.

Så varför händer det?
Är det för att:

1. Folket känner sig utanför och därför eldar man för att komma in i gemenskapen?

2. Det är coolt att jävlas och bråka med det veka samhället

Rockhard
2010-07-07, 22:08

Det är väl inte nyheter längre utan vardag...

Scratch89
2010-07-07, 22:08
– Men i första hand är det polisen och resten av samhället som måste svara på frågan varför sådant här inträffar, säger Sonny Modig.

Så varför händer det?
Är det för att:

1. Folket känner sig utanför och därför eldar man för att komma in i gemenskapen?

Intressant att han heter Modig i efternamn...

PiNG.
2010-07-07, 22:09

Så varför händer det?
Är det för att:

Försäkringsbedrägeri, brist på aktiviteter, coolhetsfaktorn, ren retardation, pyromani.

Nånting av de kan det nog vara. Eller all of the above.

tossefar
2010-07-07, 22:19
Brist på lokal osv.

Scratch89
2010-07-07, 22:20
Brist på lokal osv.

WMZdA-b2Vdw

BillyButt
2010-07-07, 22:24
Det är väl inte nyheter längre utan vardag...

Eller för att det snart är val.

Pepparkakssmurfen
2010-07-07, 22:29

Hur menar du nu?

Herr Oberst
2010-07-07, 22:31
Hur menar du nu?

Att det inte är bra att highlighta nyheter som kan väcka SD-sympatier

Andy.da.wohoo
2010-07-07, 22:32

Ho ho ho, den var rolig :)

Pepparkakssmurfen
2010-07-07, 22:34
Att det inte är bra att highlighta nyheter som kan väcka SD-sympatier

Bilbrand i Rosengård -jag röstar på SD?

Deceiver85
2010-07-07, 22:51
Bilbrand i Rosengård -jag röstar på SD?

Ja

filmjölk
2010-07-07, 23:04
man kanske aktar sig för att belysa detta för att det piskar upp en viss oönskad stämning hos folk som inte ens bor i det berörda området.

Ja, jag vet, det finns större del invandrare med svart hår som beter sig som svin än delen etniska Svenskar. Alla vet det, även den mest politiskt korrekta liberalistsossefolkpartist vet det. Men det är ändå illa att piska upp dylika stämningar genom att konstant belysa problemet, det får skötsamma invandrare med svart hår också lida för.

ha:cl
2010-07-07, 23:09
man kanske aktar sig för att belysa detta för att det piskar upp en viss oönskad stämning hos folk som inte ens bor i det berörda området.

Ja, jag vet, det finns större del invandrare med svart hår som beter sig som svin än delen etniska Svenskar. Alla vet det, även den mest politiskt korrekta liberalistsossefolkpartist vet det. Men det är ändå illa att piska upp dylika stämningar genom att konstant belysa problemet, det får skötsamma invandrare med svart hår också lida för.

Ja, för visst är det bättre att på vanligt hederligt svenskt manér sopa problemet under mattan?

eternallord
2010-07-07, 23:16

Borde vi exempelvis undvika att belysa gruppvåldtäkter och misshandlar med samma motivering?

Man kan inte kontrollera folks tankar och borde inte heller försöka. Ge folket all fakta och låt de själva genom den demokratiska processen ta de nödvändiga besluten.

Kischen
2010-07-07, 23:18
Ja, för visst är det bättre att på vanligt hederligt svenskt manér sopa problemet under mattan?

Knölen under mattan går inte att dölja snart :(

Sheogorath
2010-07-08, 05:40

Det om något hade ju varit att värnar om våra traditionella, svenska värderingar...

mangs
2010-07-08, 08:32

Vadå alla vet? Utgår jag från de invandrare jag har på mitt jobb med svart hår så beter de sig mindre som svin jämfört med mina "Svenska" kollegor.

Jag tror det handlar mer om uppväxt och umgänge. Politikerna har en gång i tiden gjort ett eller flera jävligt stora misstag när man placerat in folk i vissa områden och sedan lämnat deras öden åt sig själva. Det som vi nu ser är inget konstigt och jag är ganska säker på att om "Svenskar" buntats ihop som de har gjort i något annat land med samma förutsättninagr så hade nog situationen sett liknande ut.

Det jag vill komma fram till är att det inte är invandrarna det är fel på utan invandringspolitiken.

Självklart har alla sitt ansvar men det är lätta tt förstå att det procentuellt faller igenom fler människor när man bor sämre och tillsammans med hela släkten vilket gör det svårt att ta hem kompisar etc. utan man istället går ut och hänger. I skolan är det ytterst få som ens pratar samma språk och lärarna får farm till årskurs 6 jobba med att lära barnen svenska. De som verkligen vill sköta sig, plugga vidare och skaffa bra jobb etc. har ju en jävla uppförsbacke jämfört med de som har allting serverat fram till de är 18år vilket är falalt för många barn/ungdomar i Sverige.

I ett område/skolklass där hälften är tungt kriminella, ej läskunniga ellet wahtever kasnke ditt lilla busstreck eller fadäs på nationella provet ses igenom fingrarna med men om du istället gått i en exemplarisk klass skulle det uppmärksammas och medel skulle kunna sättas in för att du skulle vara på rätt väg.

jag kan tycka det är jävligt oansvarigt att ta emot flyktingar och sedan inte vara beredd på vad det innebär när de väl kommit hit i form av kostnad/tid/arbete för att få de integrerade i samhället.

Lite grand som de som köper en kanin till sina barn för att den är så söt och sedan när intressat snabbt svalnar så missköts den grovt. Självklart skulle den kaninen mått bättre i en annan miljö

mjölk-dryck
2010-07-08, 09:51
Det jag vill komma fram till är att det inte är invandrarna det är fel på utan invandringspolitiken.
Exakt. Och ju fler som förstår att det är invandringspolitiken SD vill komma åt, inte invandrarna, desto bättre.

Självklart handlar det om vilken uppväxt människor får (var och i vilka kretsar man umgås). Just därför har riksdagspartierna svårt att förstå problemen som finns ute i det riktiga samhället, eller så väljer de helt enkelt att inte låtsas om dem.

mangs
2010-07-08, 10:54
Ville bara förtydliga att jag absolut inte sympatiserar med SD på något sätt och ej heller tänker rösta på dem men jag ser att saker och ting gjorts fel gällande tex Rosengård och att det är ett problem som nu så här i efterhand är svårt att ta hand om.

Trance
2010-07-08, 11:51
Ville bara förtydliga att jag absolut inte sympatiserar med SD på något sätt och ej heller tänker rösta på dem men jag ser att saker och ting gjorts fel gällande tex Rosengård och att det är ett problem som nu så här i efterhand är svårt att ta hand om.

Hur skulle man löst det istället?

LoTiX
2010-07-08, 11:51

Så är det väl, tyvärr gillar jag inte att journalisterna ska få avgöra vad som får och inte får rapporteras utifrån deras egen agenda.

2010-07-08, 12:41
Det om något hade ju varit att värnar om våra traditionella, svenska värderingar...

Det hade varit att sopa invandringsproblemen under mattan menar du?

mangs
2010-07-08, 13:15

Nu är inte jag politiker eller tillräckligt insatt i frågan men till att börja med kanske man skulle funderat över hur många man väljer att ta in i stöten och vilka möjligheter man ger de som kommer till landet.

Många av de flyktingar/invandrare jag dagligen jobbar med har berättat om hur de har kämpat för att uppnå ett normalt "Svensson-liv". Jag säger inte alla skall få allting serverat på silverfat men nog finns det rätt mycket mer man skulle kunna göra för att invandrare och flyktingar ffa lättare acklimatiserar sig till svenska förhållande.

Om man som barn går i en skolklass där hälften eller fler inte ens kan svenska kan undervisningen inte vara så effektivt som önskas vilket troligtvis ger långsiktiga effekter för alla inblandade.
Genom att sprida ut intaget mer geografiskt och mer över tid så hade man lättare integrerat alla i samhället. Sedan är det klart att folk faller mellann stolarna ändå, det handlar dock väldigt lite om deras ursprung utan mer om vilka möjligheter de faktiskt getts.

En väldigt målmedveten och driven person kan "ta sig ur skiten" och en taskig uppväxt men den stora massan påverkas betydligt mer av sina föräldrar, skola och kompisar vilket gör att andelen personer som klarar sig bra senare i livet troligtvis bör komma från bättre förutsättningar i grunden.
Nu pratar jag bara generellt här.

Ett barn som växer upp i en idrottande familj blir med större sannolikhet idrottsligt aktivt jämfört med om alla i närheten är soffpotatisar.

Ett barn som växer upp i ett område där ingen pratar svenska blir med större sannolikhet mindre bra på svenska jämfört med om alla i närheten pratar svenska

Ett barn som växer upp i en missbrukarfamilj blir med större sannolikhet missbrukare jämfört med om alla i närheten är renlevnadsmänniskor.
etc etc.

Det krävs väldigt mycket av individen för att ta sig ur ett invant beteende och bryta mönster. Speciellt om det är något som man fått redan från nappflaskan.

Jag anar själv lite kommunisttänk från min sida här men jag kan försäkra att så är inte fallet. Alla har idag inte samma förutsättningar och så kommer det heller inte bli men om man med enkla medel kan förhindra att hela områden blir lidande så tycker jag det är värt lite extra skattepengar. Problemet är att dessa åtgärder inte görs för att få bukt på problemen utan bara för att försöka mildra dem genom bidrag etc. Mer fokus på att ge möjligheter skulle vara eftersträvansvärt enligt mitt sett att de det.

tomccc
2010-07-08, 15:04
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1167613/Bilar-rokskadade-efter-storbrand.html

Sydsvenskan är ingen liten tidning direkt.

qqq111
2010-07-08, 15:37
...Politikerna har en gång i tiden gjort ett eller flera jävligt stora misstag när man placerat in folk i vissa områden och sedan lämnat deras öden åt sig själva...

Nej, det hade nämligen varit olagligt. Invandrarna väljer medvetet att bosätta sig bland sina egna, vilket är helt logiskt. Alla folkslag mår bättre av att omge sig med sina egna.

Sheogorath
2010-07-08, 15:48
Det hade varit att sopa invandringsproblemen under mattan menar du?

Du sympatiserar med SD. SD värnar om den svenska kulturen och svenska sedvänjor. Det är typiskt svenskt att sopa problem under mattan (enligt dig).

Man hade kunnat göra sig lustig på samma vis om en SD-sympatisör raljerar över Jante-lagen exempelvis. Jag tyckte att jag kom med en fyndig one-liner. Jag kanske var ensam *cry*

mangs
2010-07-08, 15:59
Nej, det hade nämligen varit olagligt. Invandrarna väljer medvetet att bosätta sig bland sina egna, vilket är helt logiskt. Alla folkslag mår bättre av att omge sig med sina egna.

Så är dock inte alltid fallet kan jag berätta men oavsett vilket så hade man kunnat ta in den mängd som går att hantera istället för att bara ta emot och att sedan inte ha någon plan för hur de skall integreras och ge dem det stöd de behöver.

Potatiskillen
2010-07-08, 16:05

Blev inte förvånad, vi alla vet varför.

2010-07-08, 16:58
Du sympatiserar med SD. SD värnar om den svenska kulturen och svenska sedvänjor. Det är typiskt svenskt att sopa problem under mattan (enligt dig).

Man hade kunnat göra sig lustig på samma vis om en SD-sympatisör raljerar över Jante-lagen exempelvis. Jag tyckte att jag kom med en fyndig one-liner. Jag kanske var ensam *cry*

Sympatiserar och sympatiserar. Jag kommer inte lägga min röst på dom i alla fall.

Loyndomsriss
2010-07-08, 17:03
Varför inte ta efter Norge i större utsträckning?

http://politisktinkorrekt.info/2010/07/08/har-kor-norrmannen-ut-dem/

HulkH
2010-07-08, 17:18
hmm, inte bra..."/

ryssen
2010-07-08, 18:19
hmm, inte bra..."/

varför?

BillyButt
2010-07-08, 19:15
Vadå alla vet? Utgår jag från de invandrare jag har på mitt jobb med svart hår så beter de sig mindre som svin jämfört med mina "Svenska" kollegor.

Det är ganska väletablerat att invandrarna är överrepresenterade i brottsstatistiken.

Jag tror det handlar mer om uppväxt och umgänge. Politikerna har en gång i tiden gjort ett eller flera jävligt stora misstag när man placerat in folk i vissa områden och sedan lämnat deras öden åt sig själva.

Det är en ganska naturlig utveckling, där det flyttar in mycket invandrare flyttar svenskarna ut samtidigt som invandrarna oftast väljer att bo i dessa områden. Det ser likadant ut i alla mångkulturella samhällen.

jag kan tycka det är jävligt oansvarigt att ta emot flyktingar och sedan inte vara beredd på vad det innebär när de väl kommit hit i form av kostnad/tid/arbete för att få de integrerade i samhället.

Enligt svenskt näringslivs statistik så finns det inte mer jobb nu än det fanns för 20 år sedan. Trots det så fortsätter man ta in ca 100 000 per år. De jag tror förlorar mest på det här är invandrarna som redan bor här då dem oftast konkurerar om samma typer av jobb. Många invandrare får nog acceptera att leva på bidrag resten av sitt liv.

http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Arbetsmarknad/Sysselsattning/Sysselsattningsutveckling/

Dina åsikter angående invandringen är ganska lik SD:s, men det kanske är omedvetet. Sedan är ju SD varken ett nazistiskt eller ett rasistiskt parti som media och andra muppar vill göra gällande.

Nu är inte jag politiker eller tillräckligt insatt i frågan men till att börja med kanske man skulle funderat över hur många man väljer att ta in i stöten och vilka möjligheter man ger de som kommer till landet.

Många av de flyktingar/invandrare jag dagligen jobbar med har berättat om hur de har kämpat för att uppnå ett normalt "Svensson-liv". Jag säger inte alla skall få allting serverat på silverfat men nog finns det rätt mycket mer man skulle kunna göra för att invandrare och flyktingar ffa lättare acklimatiserar sig till svenska förhållande.

Ja vi kan stoppa all invandring och försöka lösa de problem som redan finns.

Om man som barn går i en skolklass där hälften eller fler inte ens kan svenska kan undervisningen inte vara så effektivt som önskas vilket troligtvis ger långsiktiga effekter för alla inblandade.
Genom att sprida ut intaget mer geografiskt och mer över tid så hade man lättare integrerat alla i samhället. Sedan är det klart att folk faller mellann stolarna ändå, det handlar dock väldigt lite om deras ursprung utan mer om vilka möjligheter de faktiskt getts.

Jo det har betydelse, vissa invandrargrupper presterar bättre än andra. Asiater och Iranier är t.ex ganska framgångsrika.

http://www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet-1.421859

BillyButt
2010-07-13, 18:28
Mer skit i rosengård: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7462784.ab

Flera personer trängde sig in i 73-åringens lägenhet, stal hennes pengar och misshandlade henne svårt. Nu vårdas hon för skallskador på sjukhus.

Rånöverfallet inträffade vid 18-tiden på Hårds väg i Rosengård i Malmö.

– Gärningsmännen ringde på och trängde eller lurade sig in i hennes lägenhet, säger Lars Håkan Lindholm, informatör vid Skånepolisen.

hejhopp79
2010-07-13, 18:38
Ja, det är mycket skit med invandringen tyvärr.

Färre invandrare = mer lyckad integration. Varför i hela helvete har vi skapat betongghetton liksom?

Sheogorath
2010-07-13, 18:42
Ja, det är mycket skit med invandringen tyvärr.

Färre invandrare = mer lyckad integration. Varför i hela helvete har vi skapat betongghetton liksom?

Du kan inte tänka tanken att invandrare vill bo nära andra invandrare med samma etniska bakgrund?

Herr Oberst
2010-07-13, 19:20
Du kan inte tänka tanken att invandrare vill bo nära andra invandrare med samma etniska bakgrund?

Det finns ju rätt många utlänningar i utlandet.
Vill invandrarna inte beblanda sig med svenskar så är det väl lättare att hålla sig utanför landets gränser

Musselbank
2010-07-13, 19:31
Jag hade lystrat till det parti som talat om detta nu, som vågat ta i det och presenterat en ordentlig vision. Eller NÅGOT. Det är liksom inte en sorts problem som man ska "vänta ut". Visst ska man fundera över hur man ser till att situationer som denna inte uppstår, men dessutom och akut ska man se vad som ska göras nu, i det läge som nu är, innan det förvärras och ytterligare elände rotas och fixeras i ringarna på vattnet.

Sheogorath
2010-07-13, 21:08
Det finns ju rätt många utlänningar i utlandet.
Vill invandrarna inte beblanda sig med svenskar så är det väl lättare att hålla sig utanför landets gränser

Folk vill inte dö. Då flyr man hellre. Och får man chansen bosätter man sig nära folk man kan relatera till. Kommunisthoppan skyller på att etablissemanget byggt stora betongkomplex som man ackorderat in alla invandrare i och fråntar än en gång individen ansvaret.

BillyButt
2010-07-13, 21:27
Folk vill inte dö. Då flyr man hellre. Och får man chansen bosätter man sig nära folk man kan relatera till. Kommunisthoppan skyller på att etablissemanget byggt stora betongkomplex som man ackorderat in alla invandrare i och fråntar än en gång individen ansvaret.

Hur många av dem som kommer hit tror du ens varit i närheten av att dö?

Sheogorath
2010-07-14, 04:51
Hur många av dem som kommer hit tror du ens varit i närheten av att dö?

Oväsentligt för resonemanget. Oavsett varför man emigrerar kommer man helst att bosätta sig nära sina gelikar om möjligheten ges. Att tro att individen spontant kommer att ta ansvar för hela den svenska assimileringsvisionen är naivt. Det som måste till (frånsett möjligheten att inte ta in fler) är att staten aktivt går in och säger: "Nej, Ahmed, du får inte bo i Rosengård. Vi har fortfarande låg invandrartäthet Jukkasjärvi och Jokkmokk, så där får du och din familj bo", typ. Det är möjligt att det är en väg att gå. Det är fortfarande bättre att bo i Jukkasjärvi än i Badad, även om det är hårtfint.

Nitrometan
2010-07-14, 08:18
Verkar vara en svår fråga.

Danmark, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Italien och Frankrike har haft olika lösningar men alla har haft rejäla problem med "sina" invandrare.

Storbritannien har väl inte lyckats så bra heller?

Tror inte att något land i Europa har nåt svar på frågan.

Kanske har Kanada lyckats bäst? Men jag har inga bra uppgifter därifrån.

Fransisco
2010-07-14, 08:37
Verkar vara en svår fråga.

Danmark, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Italien och Frankrike har haft olika lösningar men alla har haft rejäla problem med "sina" invandrare.

Storbritannien har väl inte lyckats så bra heller?

Tror inte att något land i Europa har nåt svar på frågan.

Kanske har Kanada lyckats bäst? Men jag har inga bra uppgifter därifrån.

Problemet är kanske att Europa från första början har hanterat denna fråga på ett dåligt sätt.

USA är det bästa exemplet på lyckad invandringspolitik. Hur gör amerikaner? Vad skiljer amerikansk invandringspolitik från t.ex. svensk? Och framförallt: vad skiljer gemene amerikans syn på invandrare från gemene svensks?

Nitrometan
2010-07-14, 08:44
USA är det bästa exemplet på lyckad invandringspolitik.
Menar du hur de hanterar de illegala invandrarna från Mexiko?

Muren, vakterna m.m. ??

Eller vilken del av politiken syftar du på?

Angel Island och Ellis Island i ett historiskt perspektiv?

Det sätt som de asiatiska invandrarna har behandlats?

Fransisco
2010-07-14, 08:46
Menar du hur de hanterar de illegala invandrarna från Mexiko?

Muren, vakterna m.m. ??

Eller vilken del av politiken syftar du på?

Nej, jag menar hur invandrare i USA behandlas av de flesta amerikaner som amerikaner så fort de flyttar till USA, till skillnad från invandrare i Sverige som, trots att de levt här i 30 år, inte betraktas av någon som svenskar utan alltjämt som invandrare.

Nitrometan
2010-07-14, 08:49
Nej, jag menar hur invandrare i USA behandlas av de flesta amerikaner som amerikaner så fort de flyttar till USA, till skillnad från invandrare i Sverige som, trots att de levt här i 30 år, inte betraktas av någon som svenskar utan alltjämt som invandrare.

Okaj.

Den biten. Jo, den är bra. Det är en attityd som är bra.

Här pratar vi om andra och tredje generationens invandrare.

Fransisco
2010-07-14, 08:52
Okaj.

Den biten. Jo, den är bra. Det är en attityd som är bra.

Här pratar vi om andra och tredje generationens invandrare.

Precis. Det gör man liksom inte i USA. Man är inte "invandrare från Iran" om man heter Arash, utan man är "Iranian-American", och därmed lika mycket amerikan som en Irish-American eller Italian-American. Det är väldigt svårt att känna sig som svensk och följaktligen bete sig som en svensk när ingen svensk tycker att man är svensk. Det problemet ligger nog inte i invandringspolitiken i sig, utan djupt rotad i den svenska kulturen. Mycket beror nog på att man i Sverige inte har haft så mycket kontakt med utlänningar under de längsta av tidsrymder. Det svenska samhället är på många sätt ett bondesamhälle som urbaniserats på inte alls särskilt många år.

Nelson81
2010-07-14, 10:37
Precis. Det gör man liksom inte i USA. Man är inte "invandrare från Iran" om man heter Arash, utan man är "Iranian-American", och därmed lika mycket amerikan som en Irish-American eller Italian-American. Det är väldigt svårt att känna sig som svensk och följaktligen bete sig som en svensk när ingen svensk tycker att man är svensk. Det problemet ligger nog inte i invandringspolitiken i sig, utan djupt rotad i den svenska kulturen. Mycket beror nog på att man i Sverige inte har haft så mycket kontakt med utlänningar under de längsta av tidsrymder. Det svenska samhället är på många sätt ett bondesamhälle som urbaniserats på inte alls särskilt många år.

hur är det med muslimerna då?

Morrris
2010-07-14, 11:15

Inte så konstigt att det är så stor skillnad, med tanke på att USA är grundat av invandrare... Jag håller med dig till viss del, men samtidigt tycker jag faktiskt att fördomarna där är minst lika stora som här.

Fransisco
2010-07-14, 11:24
hur är det med muslimerna då?

De är bärare av en enligt mig dålig och i allra högsta grad primitiv kultur. Hur så?

Fransisco
2010-07-14, 11:25
Inte så konstigt att det är så stor skillnad, med tanke på att USA är grundat av invandrare... Jag håller med dig till viss del, men samtidigt tycker jag faktiskt att fördomarna där är minst lika stora som här.

Det är klart att det finns fördomar mellan olika grupper, men alla som vill bli amerikaner tillåts vara och accepteras som amerikaner. Så är det inte i Sverige. Här kan man inte bli svensk om man ser ut som en arab.

Morrris
2010-07-14, 11:33
Det är klart att det finns fördomar mellan olika grupper, men alla som vill bli amerikaner tillåts vara och accepteras som amerikaner. Så är det inte i Sverige. Här kan man inte bli svensk om man ser ut som en arab.

Vilket beror på att USAs befolkning inte är lika etniskt homogen som den svenska. Vilket kommer sig av det faktumet att i stort sett alla är invandrare...

Herr Oberst
2010-07-14, 11:45
alla som vill bli amerikaner tillåts vara och accepteras som amerikaner. Så är det inte i Sverige.

Nä för här i Sverige vill ingen kallas svensk.

Bosanac
2010-07-14, 15:00

Har ju betydelse då invandrarna där oftast har ett syfte när dom kommer dit och till skillnad mot Sverige tar dom inte emot nära så mycket flyktingar som dom gör. Är oftast personer med bra utbildningar eller helt annan mentalitet att lyckas och att USA har krav på det invandrande folket

Bosanac
2010-07-14, 15:01
Sen påstå inte att USA inte har problem med grupperingar. Det finns STORA problem däröver på en hel del områden. Har släkt där som sett och hör detta dagligen..Så få inte USA till någon drömsaga

thunder
2010-07-14, 15:04
Har ju betydelse då invandrarna där oftast har ett syfte när dom kommer dit och till skillnad mot Sverige tar dom inte emot nära så mycket flyktingar som dom gör. Är oftast personer med bra utbildningar eller helt annan mentalitet att lyckas och att USA har krav på det invandrande folket

Sverige tar emot 100.000/år. Borde motsvara att USA tar emot 3.000.000 per år. Hur många tar dom emot?

z_bumbi
2010-07-14, 15:27
Sverige tar emot 100.000/år. Borde motsvara att USA tar emot 3.000.000 per år. Hur många tar dom emot?

Sverige tar inte emot 100000 flyktingar per år utan det är det totala antalet invandrare.

2010-07-14, 15:29
Sverige tar inte emot 100000 flyktingar per år utan det är det totala antalet invandrare.

Fast, så är det inte alls.

z_bumbi
2010-07-14, 15:30

Är inte alls vad?

2010-07-14, 15:32
Är inte alls vad?

Du talade osanning.

z_bumbi
2010-07-14, 15:32
Du talade osanning.

Trollar du mer än vanligt?

2010-07-14, 15:33
Trollar du mer än vanligt?

Du påstod att det finns 100 000 invandrare totalt?

PowPow
2010-07-14, 15:34
Du påstod att det finns 100 000 invandrare totalt?

Per år, pratade han ju om.

Tolkia
2010-07-14, 15:36
Åtminstone här på Kolozzeum klagas det ju en hel del över sådant som att man inte skulle få kalla sig svensk, vara nationalist, uttrycka någon som helst positiv känsla relaterad till Sverige utan att bli kallad för rasist och /eller nazist, så jag kan inte riktigt hålla med om att ingen skulle vilja kallas svensk.

BillyButt
2010-07-14, 15:39

Jo det stämmer, hemvändade svenskar räknas också som invandrare av någon anledning.

Invandringen till Sverige slog rekord år 2006 då Sverige tog emot 96 000 personer, det var då den största invandringen sedan man började föra statistik på 1800-talet. Detta rekord överskreds 2007 då Sverige tog emot 99 485 personer[1] varav fördelningen såg ut så här i fallande ordning från ursprungsland.

Sverige (återvändare), 15 949 personer
Irak, 15 200
Sveriges nordiska grannländer, 10 464
Somalia, 3 781
Tyskland, 3 614
Polen, 3 525
Rumänien, 2 587
Thailand, 2 548
Kina, 2 386
Serbien, 1 895[2]

2010-07-14, 15:40

Per år, pratade han ju om.

Gjorde han det?

PowPow
2010-07-14, 15:42
Gjorde han det?

Ja?

Han menade att antalet flyktingar per år inte var 100 000, utan att det var det totala antalet invandrare per år.

2010-07-14, 15:48
Ja?

Han menade att antalet flyktingar per år inte var 100 000, utan att det var det totala antalet invandrare per år.

Så fattade inte jag det som*gah!*

Ibland förundras jag hur jag inte klarar av att läsa mellan raderna...

Morty
2010-07-14, 15:56
Jag förunnas över att du inte bara missar det självklara, utan även starkt slåss för din sak.

Tack billybutt för listan!

2010-07-14, 19:34
Jag förunnas över att du inte bara missar det självklara, utan även starkt slåss för din sak.

Tack billybutt för listan!

Oh dude, we need examples here!

Fransisco
2010-07-15, 07:11
Vilket beror på att USAs befolkning inte är lika etniskt homogen som den svenska. Vilket kommer sig av det faktumet att i stort sett alla är invandrare...

Inte bara.

Fransisco
2010-07-15, 07:14

Nonsens.

Herr Oberst
2010-07-15, 10:57
Nonsens.

Jasså? Prove me wrong

Osten80
2010-07-15, 10:58
Jasså? Prove me wrong

Jag är svensk!

Morrris
2010-07-15, 12:07
Inte bara.

Det är här du ger exempel.

Fransisco
2010-07-15, 12:21
Jasså? Prove me wrong

Jag är svensk och vill vara svensk och detsamma gäller för i princip alla mina vänner och bekanta. Och alla som firar midsommar och hejar på Sverige när landslagen spelar - ja, på det hela taget varje person som åker utomlands och redan efter två veckor saknar Sverige. Jag tror nog att det finns ganska många sådana i detta avlånga land.

Om du med "ingen vill vara svensk" menar att ingen vill vara ultranationalistisk så har du rätt. Det finns knappast något fog för det i Sverige idag.

Fransisco
2010-07-15, 12:22
Det är här du ger exempel.

Ett exempel är ju kapitalismen. Så länge man kan göra affärer är man accepterad i USA. I Sverige är det extremt svårt för en person med brytning att få ett kvalificierat arbete. Varför skall det behöva vara så?

Herr Oberst
2010-07-15, 12:37
Jag är svensk och vill vara svensk

Nu syftar jag naturligtvis på de som är utlandsfödda men som råkat få PUT eller svenskt medborgarskap

Trance
2010-07-15, 12:47
Ett exempel är ju kapitalismen. Så länge man kan göra affärer är man accepterad i USA. I Sverige är det extremt svårt för en person med brytning att få ett kvalificierat arbete. Varför skall det behöva vara så?

Vad baserar du de uttalandena på?

Nitrometan
2010-07-15, 12:48
Nu syftar jag naturligtvis på de som är utlandsfödda men som råkat få PUT eller svenskt medborgarskap
Det var inte självklart.

Råkat få?

Är de svenska medborgare så är de svenskar.

Herr Oberst
2010-07-15, 12:56
Är de svenska medborgare så är de svenskar.

Fast dom kan också vara italienare eller kambodjaner.
Finns väldigt många svenska medborgare som främst ser sig som serb, kroat eller chilenare

Råkat få?

Ja, PUT är det många som får, trots att ingen verkar veta vem dom är. Passen slängs ju bort när man passerat Öresundsbron.

Nitrometan
2010-07-15, 13:06
Fast dom kan också vara italienare eller kambodjaner.

Just det. Från 2001 finns den nya medborgarskapslagen, den tillåter dubbelt medborgarskap.

http://www.sweden.gov.se/sb/d/6998/nocache/true/a/84070/dictionary/false

Morrris
2010-07-15, 15:23

Med tanke på hur många invandrare som blir utnyttjade som billig arbetskraft tycker jag den positiva aspekten blir ganska tveksam.

Osten80
2010-07-15, 17:17
Jag måste säga att jag tycker att ett framhävande av USA som ett land med en mer lyckad invandringspolitk är väldigt märkligt, till och med lite tragikomiskt.
Rosengård är rena rama Bullerbyn jämfört med väldigt många ställen i det landet där merparten av personerna i denna tråden inte skulle sätta sin fot i rädsla för att bajsa i byxan.
Segregationen är ju på sina håll minst sagt extrem och många lever under förhållanden som inte borde vara accepterade i ett västland, oavsett om det gäller en fortsatt utbredd rasism, boende, jobbvillkor eller bara hur man behandlas som utlänning. Tidigare har det mest handlat om tex indianer, svarta, mexare och asiater och nu är det muslimernas tur att få smaka på gästvänligheten. Det hade varit intressant om Hemi här på brädan (som jag förstått det har bott ganska länge i USA) kunde ge sin syn på saken, i kontrast till semesterberättelser från Manhattan om amerikanare som är sååå trevliga och tillmötesgående när det i själva verket ofta handlar om ren falskhet och säljaranda. Det syns så fruktansvärt tydligt vilka som är genuint trevliga och öppna jämfört med de som spelar teater, och jag blir faktiskt förvånade att så många inte verkar se det.
En del verkar dessutom tro att USA är något slags förlovat land där du, om du flyttar dit och slår upp en korvkiosk, blir både både varmt mottagen och dessutom miljardär på kuppen. Jag förstår inte varför man höjer USA till skyarna, och defintivt inte när det gäller behandlingen av invandrare och andra minoriteter.
Det finns så fruktansvärt mycket dynga i det landet, men det här får räcka för denna gången.

2010-07-16, 01:07
Jag måste säga att jag tycker att ett framhävande av USA som ett land med en mer lyckad invandringspolitk är väldigt märkligt, till och med lite tragikomiskt.
Rosengård är rena rama Bullerbyn jämfört med väldigt många ställen i det landet där merparten av personerna i denna tråden inte skulle sätta sin fot i rädsla för att bajsa i byxan.
Segregationen är ju på sina håll minst sagt extrem och många lever under förhållanden som inte borde vara accepterade i ett västland, oavsett om det gäller en fortsatt utbredd rasism, boende, jobbvillkor eller bara hur man behandlas som utlänning. Tidigare har det mest handlat om tex indianer, svarta, mexare och asiater och nu är det muslimernas tur att få smaka på gästvänligheten. Det hade varit intressant om Hemi här på brädan (som jag förstått det har bott ganska länge i USA) kunde ge sin syn på saken, i kontrast till semesterberättelser från Manhattan om amerikanare som är sååå trevliga och tillmötesgående när det i själva verket ofta handlar om ren falskhet och säljaranda. Det syns så fruktansvärt tydligt vilka som är genuint trevliga och öppna jämfört med de som spelar teater, och jag blir faktiskt förvånade att så många inte verkar se det.
En del verkar dessutom tro att USA är något slags förlovat land där du, om du flyttar dit och slår upp en korvkiosk, blir både både varmt mottagen och dessutom miljardär på kuppen. Jag förstår inte varför man höjer USA till skyarna, och defintivt inte när det gäller behandlingen av invandrare och andra minoriteter.
Det finns så fruktansvärt mycket dynga i det landet, men det här får räcka för denna gången.

Påstår du att Sverige är bättre under ovanståenda nämnda områden? Fattade inte riktigt vad du ville få sagt i och med detta? Ska vi, med tanke på vad du skrev, vara glada över att Sverige har den integrationspolitik vi har, med argumentet "det är ännu värre i USA"?

Sedan, till nästa gång, var god styckeindela dina inlägg :)!

Osten80
2010-07-16, 07:37
Påstår du att Sverige är bättre under ovanståenda nämnda områden? Fattade inte riktigt vad du ville få sagt i och med detta? Ska vi, med tanke på vad du skrev, vara glada över att Sverige har den integrationspolitik vi har, med argumentet "det är ännu värre i USA"?

Sedan, till nästa gång, var god styckeindela dina inlägg :)!

Det var inte direkt överraskande att du inte skulle förstå.

2010-07-16, 10:16
Det var inte direkt överraskande att du inte skulle förstå.

Jag försökte, för att undvika smutskastning, hålla en trevlig ton i inlägget. Men det gick tydligen inte.

Kan du inte bara svara på frågorna jag ställde istället för att, trots att jag kan mer än dig, trots att jag tillför samhället mer än dig, klanka ner på mig bara för jag tycker annorlunda?

burre
2010-07-16, 10:20
Jag försökte, för att undvika smutskastning, hålla en trevlig ton i inlägget. Men det gick tydligen inte.

Kan du inte bara svara på frågorna jag ställde istället för att, trots att jag kan mer än dig, trots att jag tillför samhället mer än dig, klanka ner på mig bara för jag tycker annorlunda?

Ostens livsstil är ju inte alltför annorlunda från bidragsturisternas, klart han inte håller med dig.:)

Nelson81
2010-07-16, 10:35
De är bärare av en enligt mig dålig och i allra högsta grad primitiv kultur. Hur så?

frågan var inte vad du tyckte utan om jänkarna ser invandrande muslimer som amerikanare då dom blivit medborgare?

Fransisco
2010-07-16, 14:08

Jag är inte född i Sverige.

Fransisco
2010-07-16, 14:08
Vad baserar du de uttalandena på?

Erfarenheter av att ha levt i New York, Boston, Miami och Sverige. Och arbetat, samt varit utlänning, i samtliga.

Fransisco
2010-07-16, 14:12

Jag vill betydligt hellre se ett "falskt" amerikanskt leende än en genuin och äkta svensk sned blick. Varför ler man inte mot varandra i Sverige?

Fransisco
2010-07-16, 14:14
frågan var inte vad du tyckte utan om jänkarna ser invandrande muslimer som amerikanare då dom blivit medborgare?

Hur så?

Nelson81
2010-07-16, 14:57
Hur så?

bara undrade om amerikaner är lika öppna mot muslimer som dom är mot andra folkslag

ryssen
2010-07-18, 08:41
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2067969/ambulanspersonal-attackerade-av-ungdomsgang

nu var de dax igen. vad har svenskarna gjort för fel denna gången?

von huff
2010-07-18, 08:44
Vad i helvete är ideen bakom att attackera en ambulans?????Man blir ju förbannad av att läsa sådant där skit.Hårdare tag nu

Jävligt kul om nån dör pga av några snorisar härjar

BillyButt
2010-07-18, 10:41
En invandrare som fått nog av invandringen i RG

9w_k8Z9o0CQ

Herr Oberst
2010-07-18, 10:48
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2067969/ambulanspersonal-attackerade-av-ungdomsgang

nu var de dax igen. vad har svenskarna gjort för fel denna gången?

Man borde bli upprörd, men jag orkar inte längre. Vardagsmat det här

Skaegge
2010-07-18, 10:53
Underbart med massa SD:are som sitter och hetsar varandra likt vissa invandrare sitter och hetsar på facebook i grupper som "Lars wilks ska döööö". RÖSTA SD, SVERIGES SISTA HOPP!!! Ge er.

Dock såg jag om ambulansincidenten på nyheterna imorse och när de sa att "detta kunde ha hänt varsomhelst" blev jag lite upprörd. Hursom. Invandringen fungerar inte som den ska. Jag tycker det är bra med ett parti som SD som tvingar de andra partierna att ta med detta i beaktande för att inte förlora sina väljare.

Anton Fräs
2010-07-18, 10:57
Underbart med massa SD:are som sitter och hetsar varandra likt vissa invandrare sitter och hetsar på facebook i grupper som "Lars wilks ska döööö". RÖSTA SD, SVERIGES SISTA HOPP!!! Ge er.

+1 på detta.

BillyButt
2010-07-18, 11:04

Vilket parti ska ta tag i saken då menar du?

J.V
2010-07-18, 11:11
En invandrare som fått nog av invandringen i RG

[/yt]9w_k8Z9o0CQ[/yt]Det där är rätt vanligt har jag börjat märka... I min ganska begränsade umgängeskrets har jag två invandrare som båda tycker att invandringen i Sverige är helt åt helvete. En av dom tänker rösta på SD, den andra funderar på att flytta från landet.

Riktigt så bör det väl kanske inte vara.

Anton Fräs
2010-07-18, 11:13
Att invandrare själva vänder sig emot invandringen är väl inte direkt förvånande. Det bevisar ju bara det många som röstar på SD inte tror är sant. Att det finns vettiga invandrare som gör rätt för sig.

Men nej alla är smutsiga utsugande blodiglar, just det ja..

Stoltz
2010-07-18, 11:15
Hörde nyss om ambulansattacken på radion.

Någon som har någon mer information om det, som inte är Aftonbladet eller Expressen?
Ledsen, men jag lägger dessa två blaskor på samma nivå som En Ding Ding Värld, så orkar bara inte läsa deras artiklar.

Avskyvärt oavsett, vet att en väns mor bor i Rosengård och har hjärtproblem, kunde (kanske var?) lika gärna varit henne ambulansen skulle fram och hjälpa men inte lyckades.

Loyndomsriss
2010-07-18, 11:16
Det där är rätt vanligt har jag börjat märka... I min ganska begränsade umgängeskrets har jag två invandrare som båda tycker att invandringen i Sverige är helt åt helvete. En av dom tänker rösta på SD, den andra funderar på att flytta från landet.

Riktigt så bör det väl kanske inte vara.

Har samma erfarenheter här. Själv funderar jag, tyvärr, allvarligt på en flytt till ett annat nordiskt land efter att jag tagit min examen - ytterst tveksamt om jag skulle vilja att mina barn växer upp i det Sverige som komma skall.

Loyndomsriss
2010-07-18, 11:18
Hörde nyss om ambulansattacken på radion.

Någon som har någon mer information om det, som inte är Aftonbladet eller Expressen?
Ledsen, men jag lägger dessa två blaskor på samma nivå som En Ding Ding Värld, så orkar bara inte läsa deras artiklar.

Avskyvärt oavsett, vet att en väns mor bor i Rosengård och har hjärtproblem, kunde (kanske var?) lika gärna varit henne ambulansen skulle fram och hjälpa men inte lyckades.

Inte mycket info, men i.a.f.: http://politisktinkorrekt.info/2010/07/18/ambulansman-attackerades-pa-rosengard/

ryssen
2010-07-18, 11:58
Att invandrare själva vänder sig emot invandringen är väl inte direkt förvånande. Det bevisar ju bara det många som röstar på SD inte tror är sant. Att det finns vettiga invandrare som gör rätt för sig.

tror ingen här inne har sagt att alla är smutsiga blodiglar förutom du nu.
men fortsätt du och rösta på mona så har vi att så här och låtsas som det regnar.

Deceiver85
2010-07-18, 12:02
Seriöst, blir någon förvånad längre över att attacker mot ambulans, polis och brandkår sker i Rosengård och liknande områden? Brandkåren åker inte in utan poliseskort, ambulansen åker inte in utan poliseskort, polisen åker alltid in minst två bilar...

2010-07-18, 12:02

Men snälla..

Det bevisar snarare att det sossarna och alla andra tror inte är sant. Sveriges integrations-politik fungerar inte. Det är varken muslimernas eller arabernas fel, utan det är, övervägande, Mona Sahlins föregångares fel.

Anton Fräs
2010-07-18, 12:04
tror ingen här inne har sagt att alla är smutsiga blodiglar förutom du nu.
men fortsätt du och rösta på mona så har vi att så här och låtsas som det regnar.

Jag har inte påstått att människor i tråden har skrivit det. Jag är för övrigt liberal och skulle aldrig rösta på Socialdemokraterna.

J.V
2010-07-18, 12:06

Men nej alla är smutsiga utsugande blodiglar, just det ja..http://www.lahiguera.net/cinemania/actores/tommy_lee_jones/fotos/5194/tommy_lee_jones.jpg

Loyndomsriss
2010-07-18, 12:07
Jag har inte påstått att människor i tråden har skrivit det. Jag är för övrigt liberal och skulle aldrig rösta på Socialdemokraterna.

"men fortsätt du och rösta på ett 'liberalt parti' så har vi det så här och låtsas som det regnar"

Skaegge
2010-07-18, 12:31
Vilket parti ska ta tag i saken då menar du?

Det återstår att se. Gissningsvis moderaterna.

BillyButt
2010-07-18, 12:36
Har samma erfarenheter här. Själv funderar jag, tyvärr, allvarligt på en flytt till ett annat nordiskt land efter att jag tagit min examen - ytterst tveksamt om jag skulle vilja att mina barn växer upp i det Sverige som komma skall.

Jag funderar också på att flytta, vem fan vill bo i ett land som prioriterar invandring före välfärd och den inhemska befolkningen?

Seriöst, blir någon förvånad längre över att attacker mot ambulans, polis och brandkår sker i Rosengård och liknande områden? Brandkåren åker inte in utan poliseskort, ambulansen åker inte in utan poliseskort, polisen åker alltid in minst två bilar...

Nej och får regeringen som de vill så kommer hela Sverige snart se likadant ut.

Deceiver85
2010-07-18, 13:06

Riktigt så apokalyptiska tror jag inte vi behöver vara ;)

Stoltz
2010-07-18, 13:16
Riktigt så apokalyptiska tror jag inte vi behöver vara ;)

Alla zombiefans kom precis i byxan värre än ölobrännvin kom i marklyftet.

svennebanan
2010-07-18, 13:54

Jag funderar också på att flytta, vem fan vill bo i ett land som prioriterar invandring före välfärd och den inhemska befolkningen?
.

Hahaha
Hoppas ni blir väl behandlade i ert nya land, eller menar ni att hela norden är ett land?

130kg finsk sisu
2010-07-18, 14:06
Välkomna till Åland eller svenska Österbotten! här kan ni leva på Svenska, speciellt som knegare. Som tjänsteman eller chef krävs ok kunskaper i finska.

Loyndomsriss
2010-07-18, 14:09
Det återstår att se. Gissningsvis moderaterna.

Hah! Moderaterna blir ju våta i byxorna så fort man nämner ordet "arbetskraftsinvandring" och är i realiteten än värre än sossarna. Men visst, pröva att lufta frågan hos Fredrik JagavgårhellreänattsamarbetamedSD Reinfeldt så får vi se vad som händer...

Loyndomsriss
2010-07-18, 14:27
Hahaha
Hoppas ni blir väl behandlade i ert nya land, eller menar ni att hela norden är ett land?

Ja, jo, jag är väl medveten om hur lustigt det kanske låter med den gamla; "jag vill flytta till ett land där man inte tar emot invandrare", o.s.v..

Faktum är dock att de nordiska länderna i allt ifrån kultur till etnicitet och språk (visst undantag är väl Finland) under lång tid har varit väldigt snarlika varandra. Således blir man som nyinflyttad väldigt lättintegrerad och passar väl in i samhällsbilden (man kan ju rent av jämföra det med att flytta från skåne till dalarna, exempelvis) - vilket knappast kan sägas om alla folkslag/kulturer/religioner som slagit sig ner här i Sverige. Det är inte "fiktiva" landsgränser som är av högsta prioritet här, som kanske förstås?

Välkomna till Åland eller svenska Österbotten! här kan ni leva på Svenska, speciellt som knegare. Som tjänsteman eller chef krävs ok kunskaper i finska.

Ett högst reellt alternativ för mig i.a.f.. Man får tacka för inbjudan ;)

Fangface
2010-07-18, 17:06
Dock såg jag om ambulansincidenten på nyheterna imorse och när de sa att "detta kunde ha hänt varsomhelst" blev jag lite upprörd.

Jo, sådana uttal är lite smått irriterande. Om det nu skulle kunna hända varsomhelst, varför händer det då uteslutande i Rosengård och liknande ställen....? ;)

2010-07-18, 22:31
Jo, sådana uttal är lite smått irriterande. Om det nu skulle kunna hända varsomhelst, varför händer det då uteslutande i Rosengård och liknande ställen....? ;)

Du vet...slumpen?

BillyButt
2010-08-03, 19:03
Rosengård verkar vara intressant för utländska medier.

BugIu_QsvlQ

PowPow
2010-08-03, 20:45
Rosengård verkar vara intressant för utländska medier.

Det var omkring 5 år sedan.
Sen var det Fox. Vet inte om det kan klassas som media :D

Trance
2010-08-03, 20:57
Det var omkring 5 år sedan.
Sen var det Fox. Vet inte om det kan klassas som media :D

Jag tror det dessutom Fox News gjrorde det repotaget rätt snart efter Osama Bin Laden sade att de skulle fråga sig varför de inte attackerade t.ex. Sverige. :D

Sheogorath
2010-08-04, 05:39
Jag tror det dessutom Fox News gjrorde det repotaget rätt snart efter Osama Bin Laden sade att de skulle fråga sig varför de inte attackerade t.ex. Sverige. :D

Har han sagt det? Coolt. :)

bertbert
2010-08-04, 07:06

Du vill väl flytta till ett land som inte tar emot invandrare såklart. *screwy*

BillyButt
2010-08-04, 17:21

Nej men till ett land som har vettig invandringspolitik.

saab900
2010-08-04, 17:31
Polisen ser ett samband mellan två bilbränder i Västerås mer mångkulturella stadsdelar inatt. Någon som saknar en lokal?

Råby. Vid 01.10-tiden i går natt antändes en bil på Kungsfågelgatan. Polisen har inga misstänkta eller övriga upplysningar. Bilen var av märket Volvo.

Bäckby Centrum. 00.40, bara en halvtimme innan bilbranden på Råby, brann en bil på Bäckby centrum. Bilen var av märket Saab 900. Polisen misstänker samma gärningsman som på Kungsfågelgatan.

Eftersom vissa västeråsare har ett sådant behov av att identifiera sig med Stockholm vore det väl extra kul för kommunstyrelsen att kunna säga att det minsann brinner bilar i Västerås också.

Loyndomsriss
2010-08-04, 19:16

HAHA, jag blir aldrig trött på att höra den! Se mitt förra inlägg.

130kg finsk sisu
2010-08-04, 19:46
Ja, jo, jag är väl medveten om hur lustigt det kanske låter med den gamla; "jag vill flytta till ett land där man inte tar emot invandrare", o.s.v..

Faktum är dock att de nordiska länderna i allt ifrån kultur till etnicitet och språk (visst undantag är väl Finland) under lång tid har varit väldigt snarlika varandra. Således blir man som nyinflyttad väldigt lättintegrerad och passar väl in i samhällsbilden (man kan ju rent av jämföra det med att flytta från skåne till dalarna, exempelvis) - vilket knappast kan sägas om alla folkslag/kulturer/religioner som slagit sig ner här i Sverige. Det är inte "fiktiva" landsgränser som är av högsta prioritet här, som kanske förstås?

Ett högst reellt alternativ för mig i.a.f.. Man får tacka för inbjudan ;)
På vilket sett skiljer sig Finland kulturellt från övriga norden? Språkmässigt lite grann. men kom ihåg att Finland var en del av Sverige fram till det ödesdigra 1809. Och ännu 1914 var andelen svensktalande 15%. Ännu idag lever 6% av befolkningen på svenska. Svenska är i lag likaställt med finskan. osv osv.

Herr Oberst
2010-08-04, 21:32
Har han sagt det? Coolt. :)

YES!
Bin Laden ser Sverige som ett föregångsland. Det måste väl vara det högsta betyget en regering kan få?

saab900
2010-08-05, 00:08
YES!
Bin Laden ser Sverige som ett föregångsland. Det måste väl vara det högsta betyget en regering kan få?

Haha, ja vill man erövra världen men utan svärdets hjälp lägger sig Sverige föredömligt på rygg.

2010-08-05, 00:40
Haha, ja vill man erövra världen men utan svärdets hjälp lägger sig Sverige föredömligt på rygg.

Haha ja. Eller på mage med svankad svank i sann porrfilmsanda.

BillyButt
2010-08-05, 20:51
http://www.break.com/usercontent/2009/3/swedish-girl-beats-and-robs-another-girl-678501

Mångkulturen i ett nötskal, ett gäng zigenare? som misshandlar en negress samtidigt som de är barnvakt.

stevebc
2010-08-05, 21:12
Mycket störd video.