handdator

Visa fullständig version : De bästa boxershortsen!?

BigForre
2010-07-02, 14:15
Nu är det dags att utröna en gång för alla, har slentrianhandlar björn borg boxershorts (shorts) sedan snart 10 år tillbaka. Slänger ett par då och då och insåg nu senast att de börjar bli lite för få kvar. Höll på att gå iväg igen och köpa mig ett gäng till, men insåg att det är dags att fundera över vad jag egentligen går omkring med. Det som stör mig mest med Björn Borg är att de endast får tvättas i 40 grader, slänger då och då in dem i 60 grader dock. Egentligen skiter jag i vad det är för märke på dem bara de sitter snyggt, har fanimej blivit 26 år gammal och har sambo, behöver inte ständigt tänka på att ha på mig de senaste mönstrena av BB längre.

Därför tänkte jag att jag ska beställa 4-5 olika boxershorts och utvärdera ett halvår, sedan köper jag en rejäl bunt av vinnaren =).

Har dock ett krav och det är att de ska gilla att bli tvättade i 60 grader, tycker att det är lite småäckligt att bara köra i 40 grader, när de hänger i skrevet hela dagarna. Så det är bara att radda upp förslaget på de absolut bästa boxershortsen så ska jag inhandla någon dag framöver.

Ps. Finns det någon webshop, eller fysisk butik i stockholm med ett riktigt bra utbud av underkläder för män?

kaer
2010-07-02, 14:28
Vill gärna flika in att jag tycker Frank dandy är skit.
De salming jag har haft har alla varit för varma, men jag lämnar öppet för att jag haft otur här.
Calvin känns lite 'b' och tror de jag haft har varit kass kvalité med.

Är lite i samma sits som du, slentrianköper bb i brist på bättre.
Köpte Abercrombiekopior när jag var i kina för en tio spänn st, de är sjukt bra =)

Loke
2010-07-02, 14:36
Har alltid kört med HM, ser inget skäl till varför man skulle välja nåt dyrare...

Bailah
2010-07-02, 14:40
Man på Dressman. Absolut bästa passform of all time. Provat alla boxers från 50kr till 700kr och dom bästa är dom från Dressman, billiga oxå.

willis
2010-07-02, 14:40
Har alltid kört med HM, ser inget skäl till varför man skulle välja nåt dyrare...

+1 på HM, deras boxer briefs är riktigt prisvärda, bekväma och har bra passform.

Kryss
2010-07-02, 14:49
Vill gärna flika in att jag tycker Frank dandy är skit.
De salming jag har haft har alla varit för varma, men jag lämnar öppet för att jag haft otur här.
Calvin känns lite 'b' och tror de jag haft har varit kass kvalité med.

Är lite i samma sits som du, slentrianköper bb i brist på bättre.
Köpte Abercrombiekopior när jag var i kina för en tio spänn st, de är sjukt bra =)

Mina kopior från kina är nog också bland de skönare jag har :p klart värt en tia stycket.
Annars är dressmans rätt bra, stabila men en aning tjocka. Provat ett par CK sport (röda) som även är ok, men inte mycket mer.

Grotesk
2010-07-02, 14:51
Jag har aldrig brytt mig förr men gillar trots allt de Björn Borg som jag fick i julklapp. Dem framhäver paketet riktigt bra. :D

För övrigt så är boxershorts ofta knepigt för mig då dem passar sällan bra.. och det är inte vid midjan utan just att jag sällan får dem över låren. :(

coxie
2010-07-02, 14:59
Calvin Klein Briefs ftw.

Gav upp boxershorts för ett par år sedan då jag insåg att oavsett prisklass och märke alltid lyckades med att få två korvar av benen.

johanhej
2010-07-02, 14:59
Blueprint tycker jag är helt okej. Björn Borg likaså. Har inte provat Frank Dandy, men lär väl göra inom snar framtid.

Blueprint är det absolut mest prisvärda jag har iaf. Salming har jag väldigt dålig erfarenhet av, då de sitter otroligt dåligt på mig.

pragmatist
2010-07-02, 15:00
Köper mina på Ica Maxi, tre för en hundring. Småbarnspappelivet i ett nötskal.

ceejay
2010-07-02, 15:04
New body!

http://www.newbody.se/produkter/198/

de är också långa så att de inte stannar vid ljumskarna

Anton Fräs
2010-07-02, 15:25
De måste vara långa ben, annars är det kaos.

Piranha
2010-07-02, 15:31
Meh boxers ..... *screwy*

PowPow
2010-07-02, 15:31
Köper på HM. Enfärgade och helt utan märke i linningen. Det gillar jag. Kostar ingenting heller.

ceejay
2010-07-02, 15:33
Meh boxers ..... *screwy*

http://kladpiraten.se/catalog/images/wiges_kalsongUB_utan_gylf_5pack_640.jpg

?????

Piranha
2010-07-02, 15:53
http://kladpiraten.se/catalog/images/wiges_kalsongUB_utan_gylf_5pack_640.jpg

?????

Jag har svårt för boxers, de rullar bara upp sig från låret och hamnar som korv på höften och skaver perkele under jansen.

breifs FTW, dock kanske sn snyggare modell.

bb X
2010-07-02, 15:54
PointZero från Stadium tycker jag är as sköna och billiga! :)

ceejay
2010-07-02, 16:00
Jag har svårt för boxers, de rullar bara upp sig från låret och hamnar som korv på höften och skaver perkele under jansen.

Mjo, boxers som korvar sig är väldigt osköna. Men ordentliga är riktigt najs :thumbup:

VAdå, gillaru inte modellen? :D

stevooooo
2010-07-02, 16:05
Ska du ha bra fillingar ska du testa FRONT (http://www.kundinfo.se/front/). Testade ett provapåerbjudande i börja/mitten av 90-talet när dom skulle lanseras och har inte svikit dom sen dess:thumbup:. 2 par kalling i brevlådan varannan månad.
Vågavägragåpåstanochhandlakalsonger:cool:

Superior
2010-07-02, 16:10
Ps. Finns det någon webshop, eller fysisk butik i stockholm med ett riktigt bra utbud av underkläder för män?

Uppercut.se (http://www.uppercut.se/) kanske kunde vara ett tips.

Själv kör jag med Brothers egna eller MQs Emilio, men har gått och tänkt på om man kanske ska ge Dressman en chans.
Jag har hör mycket positivt om dom och som sagt dom håller ju en bra prisklass.

Slartibartfast
2010-07-02, 17:00
Det mest störande med att välja boxers är att dom envisas med att ha logon på resåren. Jag vill inte vara reklampelare för Dressmann *gah!* Därför blir det oftast H&M.

BigForre
2010-07-03, 10:53
Roligt att få lite åsikter, fortsätt att ösa in era synpunkter =)

Kwon
2010-07-03, 11:00
Vissa föredrar lite tightare
http://www.modeikon.se/images/boxershorts.jpg

Andra i Siden
http://www.evasunderklader.se/p/sh-30010.jpg

skaparn
2010-07-03, 11:06
Salming har en variant som jag tror de kallar "sport" eller nåt. De gillar jag. Rätt korta boxer i högteknologiskt material som ändå inte känns högteknologiskt.

Kwon
2010-07-03, 11:09
http://www.uppercut.se/images/products/UPEDEH70823CBLK_large_1.jpg

http://www.uppercut.se/images/products/UPEDEH70824CBLK_large_1.jpg

Scratch89
2010-07-03, 11:24
Salming har en variant som jag tror de kallar "sport" eller nåt. De gillar jag. Rätt korta boxer i högteknologiskt material som ändå inte känns högteknologiskt.

Men vadå högteknologiskt? Är det elektrontransportledare inbyggda som kan använda energin för att transportera bort pungsvetten eller något annat awesome?

tossefar
2010-07-03, 11:34
Men vadå högteknologiskt? Är det elektrontransportledare inbyggda som kan använda energin för att transportera bort pungsvetten eller något annat awesome?

Inbyggd AC, öl och avsugning.

robertcop
2010-07-03, 11:43
inbyggd ac, öl och avsugning.
:hbang:

isterbuk
2010-07-03, 12:21
Kör Björn Borg boxers oftast tycker de sitter helt okej, men nu i värmen så föredrar jag briefs finns schyssta modeller.

Blev ytterligare 3par briefs idag, freeeedoooom!

Buckethead
2010-07-03, 12:46
Mina favoriter är en modell som är gjorda av 93% bambu, sjuuuuuukt bekväma och luftiga. Tvättar dom i 60 grader och det verkar inte vara några problem, står iofs 60 grader på tvättlappen också. Ser alltid till att använda dom om jag ska springa, träna ben eller som nu när det är extremt varmt.

Köpte dom via en sportförening så jag måste själv leta reda på andra ställen att köpa bambuunderkläder nu.

capture
2010-07-03, 13:00
jag kör nästan enbart med dressman. Köpte för några dagar sen 6 nya par för 300.

Wille005
2010-07-03, 15:47
Björn Borg...

hertzman
2010-07-03, 16:49
Jag vann ett par Liias. Otroligt jävla sköna, tyget är tydligen bambu. Lite längre ben, sjukt bra passform. Skulle dock aldrig köpa ett par själv, nära 300,- för ett par boxer känns rätt overkill.

Finska Lejonet
2010-07-04, 15:26
Har nog testat de mesta och favoriten är armani då de sitter perfekt och håller längst, av egen erfarenhet(testat ck, björn borg, friis,hm, frank dandy och några som jag inte kommer ihåg namnet på).

Kimball
2010-07-04, 16:54

Jag tycker de blir superfladdriga bara efter någon timmes "användning" under typ promenad eller liknande?! Men visst på 50% rea duger de.
Annars är det faktiskt Björn Borg som håller passform bäst imho, inte för varma heller. Har testat lite olika från Dressman också och de funkar, men tycker sömmarna på några jag köpt är sjukt suboptimalt placerade :( Annars anser jag nog dressmans med längre ben vara mer prisvärda än H&Ms.

cero
2010-07-04, 18:16
Vilka problem man kan ha! Själv tar man på sig det som finns.

Kimball
2010-07-04, 20:10
Vilka problem man kan ha! Själv tar man på sig det som finns.

Jag får "militärbrand" eller vad det kallas, mellan låren av krassliga boxers. Så det är ändå rätt viktigt om man ska ut och gå en längre sväng.

ceejay
2010-07-04, 20:12
finns inte mkt omysigare än kalsonger som korvar sig och åker upp i ljumsken. Sen gnider låren mot varandra.

mjölk-dryck
2010-07-04, 20:15
Björn borgs halvlånga med 95% bomull och 5% lycra.

Har prövat en massa olika och dessa är de som håller elasticiteten absolut bäst och är överlägset sköna. Ett par jag köpte för ca 3-4 år sedan har precis börjat få ett hål i kanten och släppa lite i resåren. Rekommenderas!

Kimball
2010-07-04, 20:15
finns inte mkt omysigare än kalsonger som korvar sig och åker upp i ljumsken. Sen gnider låren mot varandra.

Precis, ZE PAIN!

jakke
2010-07-04, 20:40
Hm är det verkligen "3st för 99kr" modellen du testat kimball?

J.V
2010-07-04, 21:01
Jag vann ett par Liias. Otroligt jävla sköna, tyget är tydligen bambu. Lite längre ben, sjukt bra passform. Skulle dock aldrig köpa ett par själv, nära 300,- för ett par boxer känns rätt overkill.Mhhh, Liias. *drool*

Tänkte rekommendera dom. Dyra är dom, men det känns värt det. Har unnat mig fyra par och tycker alltid synd om mig själv när jag måste använda något annat. Givetvis modellen med längre ben.

Kimball
2010-07-04, 21:10
Hm är det verkligen "3st för 99kr" modellen du testat kimball?

Från H&M menar du eller? Isf. yup, köpte 3 par på rean för 50:- så det låter vettigt. Väldigt mjuka -> sladdriga snabbt :(

Grottmannen
2010-07-04, 21:59
Frigo är bäst! Riktigt mysig ficka för att slänga ner paketet i, luftiga och sköna!

jakke
2010-07-05, 07:32
Från H&M menar du eller? Isf. yup, köpte 3 par på rean för 50:- så det låter vettigt. Väldigt mjuka -> sladdriga snabbt :(

Måste vara dom jag tänker på. Jag har inte alls de problemen fast det kanske har med mina tänstickor till ben att göra. Medium rockar!

Rahf
2010-07-05, 08:13
Jag får "militärbrand" eller vad det kallas, mellan låren av krassliga boxers. Så det är ändå rätt viktigt om man ska ut och gå en längre sväng.

Infanterield :D. Rolig ersättning dock. Fel men samtidigt helrätt!

OnT: Dress Manns grejer blir det allt som oftast, vissa håller bra faktiskt. Det känns mindre angeläget om folk skulle råka se resåren på mina kallingar.

BigForre
2010-07-05, 09:26
Mhhh, Liias. *drool*

Tänkte rekommendera dom. Dyra är dom, men det känns värt det. Har unnat mig fyra par och tycker alltid synd om mig själv när jag måste använda något annat. Givetvis modellen med längre ben.

Ska prova att beställa ett par, men funderade på ett par saker. Går dessa att tvätta i 60 grader? Och hur är de storleksmässigt om man jämför med ett par BB?

tomccc
2010-07-05, 11:02
Tigers är sköna, tvättas i 40 grader men tycker inte du ska haka upp dig på vad det står på tvättlappen, det är mer en rekommendation.

kaer
2010-07-05, 11:29
Tycker de flesta verkar tåla att tvättas på 60 grader då och då.

BigForre
2010-07-05, 11:34
Tycker att de är piss att de kan tillverka boxershorts och sälja dem för 2-300kr och sedan rekommendera att tvätta dem i 40 grader. Sedan att det kanske fungerar i de flesta fall är väl en annan sak.

Dan_the_man
2010-07-05, 11:48
Har provat D&G, Hugo, Tiger, Björn Borg, Salming, Frank dandy, udo, CK.. kan va nån mer. Märker ingen större skillnad i kvalité utom att Tigers är riktigt usla. Resåren korvar sig efter första tvätten typ. Brukar hålla mig till Björn Borgs eftersom dom känns mest prisvärda.

-squat-
2010-07-05, 11:56

Som dessa? ;)

http://nonicoclolasos.files.wordpress.com/2010/06/ronaldo-2.jpg

Mr Zero
2010-07-06, 19:51
Ska du ha bra fillingar ska du testa FRONT (http://www.kundinfo.se/front/). Testade ett provapåerbjudande i börja/mitten av 90-talet när dom skulle lanseras och har inte svikit dom sen dess:thumbup:. 2 par kalling i brevlådan varannan månad.
Vågavägragåpåstanochhandlakalsonger:cool:

:hbang:
Absolut dom bästa jag provat. Kör modellen med extra stretch och långa ben.

fiskebulle
2010-07-06, 20:06
Jag skall nu förändra alla män med boxerkalsongers liv - Köp fristads. De är otroligt sköna, lagom varma(enligt de flesta jag känner, mycket hantverkare i min bekantskapskrets), bra passform, de behåller stretchen i minst 5 år, det är det längsta jag lyckats använda ett par innan jag växt ur dom.

Negativa saker då? Det finns 2. De framhäver inte paketet något vidare, sitter relativt tight över framdelarna, vilket jag tycker är bra för att sakerna inte ska dingla omkring. Det andra är att de, så vitt jag vet, bara finns i 2 färger. Kan bli lite suspekt om man ofta har häng.

IggaN
2010-07-06, 21:24
Inte konstigt att mina björn borg boxers alltid tappar färg när man grovtvättar dem i 90 grader. Kanske borde man läsa lappen någon gång.

Kimball
2010-07-06, 21:51
Inte konstigt att mina björn borg boxers alltid tappar färg när man grovtvättar dem i 90 grader. Kanske borde man läsa lappen någon gång.

90?! Högsta jag kör är 60 för handdukar, underkläder/strumpor och träningskläder, allt annat 30 ^^

PiNG.
2010-07-06, 22:29
Man Basic, från Dressman. Helt underbara, har provat säkert 10 olika modeller sen dom slutade göra den sista modellen jag hade som satt skönt.

Blev en stor laddning när jag testat ett par.

Laddning kalsonger alltså :D

Lite sugen på siden boxer, att ha i pösiga shorts nu när det är så helvetes varmt. Får ut å leta :)

Mantus
2010-07-06, 23:01
Mhhh, Liias. *drool*

Var kan man köpa dem? Är det enbart via web-shopen?

BigForre
2010-07-07, 10:54
Var kan man köpa dem? Är det enbart via web-shopen?

Webshoppen var snabb, beställde ett par i förrgår och gick att hämta på posten igår. Ligger dock hemma och är sjuk så har inte orkat hämtat ut dem än.

-squat-
2010-07-07, 11:58
Calvin Klein.

palme
2010-07-07, 13:58
CK och björn borg är bra. MQ hade nåt märke förut som var ok oxå.

Slartibartfast
2011-04-19, 07:32
Jag smällde iväg en beställning på en hög "representationskalsonger" från Tiger, CK, Diesel, Björn Borg, Ralph Lauren och Hugo Boss för att vaska fram en favorit.

Tror att alla sitter iaf hyffsat, men vill kolla upp kvalitet och slitage. 3-pack basic korta boxers (95% bomull, 5% elastan/lycra) från H&M har ju lugnt bäst passform, men en kväll i stundens hetta tryckte jag tummen genom tyget när dom skulle av. *RIIIIIIITSCH* ingen vidare kvalitet mao.

Ett par Sloggi-boxers som jag fått nån jul för över 10 år sedan ser fortfarande nästan nya ut, både färg och form. I övrigt är Sloggi *spy*