Visa fullständig version : Nirvana-tråden
Bandet alltså.
Dem är grunden till att jag började lyssna på "screamo"-genren överhuvudtaget. Verkligen mina största idoler när jag var i 14-15års åldern (är idag 28). Mådde grymt dåligt i den åldern och hade det fruktansvärt hemma, men deras musik gjorde att jag orkade fortsätta...
Lite favoritlåtar (blandat med kända och okända). Fyll gärna på med era favoriter, och alla haters, gå ut ur tråden nu.
5BE1KRj5iiM
j6_uJaWEgbc
fregObNcHC8
pkcJEvMcnEg
iKT1P7x_Pzo
Fyller på med fler snart
Nirvana = screamo? :MrT:
Nja du har rätt men just att jag gillar mixen sång skrik kom från Nirvana
lite mer fart o fläkt
Qj0KeBxLy9Y
WHZ9jh7IhkU
n6P0SitRwy8
f4p1I7o0nY4
Grymt band som inspirerat många.
"Serve the servants" eller "On a plain" e nog mina favoriter
Verkligen ett grymt band, var (och är) en av mina favoriter!
Nirvana rocks! Nu var det 15 år sedan jag stod och mimade rape me inför årskurs 4-6 :hbang:. 10 bast =)
Doctor Snuggles
2010-07-01, 21:07
Nirvana = screamo? :MrT:
Exakt. Hädelse. Skäms.
Exakt. Hädelse. Skäms.
Jo men jag har erkänt mitt misstag orka fokusera på det:) spä på med lite favoritlåtar istället, återkommer själv med några till snart
Doctor Snuggles
2010-07-02, 12:36
Favoritlåtar, tja, de hann ju inte göra särskilt många låtar.
PbgKEjNBHqM
PvwqSMRtoSI
XOAd7tDM8f8
Håller med, riktigt grymt band.
Synd det som hände med Kurt Cobain dock"/
Dem är grunden till att jag började lyssna på "screamo"-genren överhuvudtaget.
Dagens ungdomar och deras konstiga genrer.. det heter Grunge det Nirvana pysslade med, inte skrik-som-en-gris. *grr*
Eddie Vedder
2010-07-04, 15:15
Dagens ungdomar och deras konstiga genrer.. det heter Grunge det Nirvana pysslade med, inte skrik-som-en-gris. *grr*
Som tidigare fanatiker av dessa Seattleband måste jag protestera. Ordet "grunge" dök bara upp helt sonika när media tvunget skulle sätta de här banden med vitt skilda musikstilar (Pearl Jam, Soundgarden, Alice In Chains, Nirvana etc.) i ett och samma fack.
Långhåriga med flanelskjortor och slitna jeans, från Seattle och med deppig rockmusik. Ändå skiljer det sjukt mycket mellan dom och jag ogillar att de trycktes ihop inom en och samma genre.
On topic: Nirvana var bra mycket bra.
Doctor Snuggles
2010-07-04, 15:47
Som tidigare fanatiker av dessa Seattleband måste jag protestera. Ordet "grunge" dök bara upp helt sonika när media tvunget skulle sätta de här banden med vitt skilda musikstilar (Pearl Jam, Soundgarden, Alice In Chains, Nirvana etc.) i ett och samma fack.
Långhåriga med flanelskjortor och slitna jeans, från Seattle och med deppig rockmusik. Ändå skiljer det sjukt mycket mellan dom och jag ogillar att de trycktes ihop inom en och samma genre.
On topic: Nirvana var bra mycket bra.
Måste hålla med, även om det fanns vissa saker som banden personifierade gemensamt, som att t.ex. vara motsatsen mot den glammiga perioden innan, en skön distanserad, otvingad, om än en lätt deppig och galghumoristisk, relation till musiken och livet runtomkring, och många hade liknande influenser vilket hördes i musiken. Riffen var ofta nedsaktade punkriff med lite dissonanta harmonier över, och relativt poppiga melodier fast till "fel" ackord. De som hade minst musikaliskt gemensamt med resten var nog Perl Jam, som egentligen var ganska mycket vanlig rock där egentligen sättet Eddie Vedder sjunger på var det som var mest synonymt med de andra. Men jag tror det som egentligen var "grunge" var nog attityden som var ngn slags blandning mellan punk och flower power. ;)
Doctor Snuggles
2010-07-04, 15:52
Håller med, riktigt grymt band.
Synd det som hände med Kurt Cobain dock"/
Han ville väl vara med i 27-klubben helt enkelt. :hbang:
En av de sämre låtarna med Nirvana, men ändå är den skön när han börjar skrika :)
QECJ9pCyhns
wlVdPl-oEmg&feature=related
qv96yJYhk3M&feature=related
1.23 in i låten är rysningar, hur fan kan man få det att låta så bra live när man skriksjunger sådär solo
673qU_wQG1M
Lacenicienta
2010-12-09, 17:13
ååå.. jag vaknade, åt, pluggade, hängde, vilade, såg på tv,festade, myste, sov, vaknade med nirvana som tonåring... Memories. In utero albumet är en av mina starkaste musikupplevelser någonsin.
När jag var mellan 10 och 16-17 år var nirvana mina favoriter.
Lyssnar på dem ibland och njuter.
Mycket med nirvana nu, tatueringar, trådar osv. Allt pga Jay Smith i idol? isf är han värd att vinna.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.