handdator

Visa fullständig version : Förkyld

STarfish
2003-10-16, 20:51
E det okej och gå morgonpromenader fastän man är förkyld?

För nu blir jag fan förbannad, 2: gången jag e sjuk på 5 veckor...

En fråga till när förbräningen saktas ner efter hand under deff.... vad bör man göra?

jag har sänkt kolhydraterna lite och ökat morgonpromenaderna från 3 till 5 dagar i veckan... låter det bra? kanske jag bör justera fettet lite?

:)

yeah heavy metal!

King Grub
2003-10-17, 04:53
Har du feber bör du nog stanna hemma, men är du bara allmänt snorig kan du säkert ta dig en promenix. Känn efter, men tvinga inte kroppen att göra något den inte vill när den har en infektion att bekämpa.

Jag tycker det låter bättre att utöka förbränningsträningen efterhand hellre än att dra ner på näringsintaget.

STarfish
2003-10-17, 09:56
jag känner mig bara lite snorig det är allt, men jag hadde huvudvärk som fan igår men det är borta nu.

Just nu så går jag 3 morgon promenader i veckan och cyklar 30 minuter 1 gång i veckan efter ett tränings pass... hur tycker du jag bör öka det?

Jag går gärna mogonpromenader för det tycker jag är skitkul...

jag själv hadde tänkt mig öka till 5 morgonpromenader i veckan, men det kanske inte ger så mycket?

STarfish
2003-10-17, 10:05
Såhär har jag lagt upp det nu...

Dag 1: Bröst, Mage --- Cykling 30 min

Dag 2: Framsida lår --- Morgon promenad

Dag 3: Rygg

Dag 4: -VILA --- Morgon promenad

Dag 5: Vader, Mage ---- Morgon promenad

Dag 6: Axlar

Dag 7 -VILA --- Morgon promenad

Dag 8: Biceps, Triceps --- Morgon promenad

Dag 9: -VILA --- Morgon promenad

King Grub
2003-10-17, 10:55
Originally posted by STarfish
jag känner mig bara lite snorig det är allt, men jag hadde huvudvärk som fan igår men det är borta nu.

Just nu så går jag 3 morgon promenader i veckan och cyklar 30 minuter 1 gång i veckan efter ett tränings pass... hur tycker du jag bör öka det?

Jag går gärna mogonpromenader för det tycker jag är skitkul...

jag själv hadde tänkt mig öka till 5 morgonpromenader i veckan, men det kanske inte ger så mycket?

Visst går 5 morgonpromenader i veckan bra, och eftersom dina insulin- och kolhydratnivåer är så pass låga på morgonen kommer en stor del av den energi du förbrukar under promenaden att vara av fett. Om du överhuvudtaget minskar i kroppsfett i alla fall beror ju på om du totalt hamnar på energiminus under en viss tidsperiod, en vecka t ex, och all motion hjälper dig ju att komma dig, sedan hänger det på kosten.

Personligen tycker jag korta, intensiva pass är mycket roligare och effektivare, men gillar du morgonpromenader kör du naturligtvis på det. :thumbup:

Däremot tycker jag du bör ha en dag i veckan där du vilar helt.

STarfish
2003-10-17, 12:16
Originally posted by King Grub

Visst går 5 morgonpromenader i veckan bra, och eftersom dina insulin- och kolhydratnivåer är så pass låga på morgonen kommer en stor del av den energi du förbrukar under promenaden att vara av fett. Om du överhuvudtaget minskar i kroppsfett i alla fall beror ju på om du totalt hamnar på energiminus under en viss tidsperiod, en vecka t ex, och all motion hjälper dig ju att komma dig, sedan hänger det på kosten.

Personligen tycker jag korta, intensiva pass är mycket roligare och effektivare, men gillar du morgonpromenader kör du naturligtvis på det. :thumbup:

Däremot tycker jag du bör ha en dag i veckan där du vilar helt.

Du får gärna ta en titt här http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=14990 där finns lite mer info om hur jag kör...