Visa fullständig version : Paranormal Activity Zwei
Lasse Kongo
2010-06-30, 12:13
Ettan var både bra och läskig, sällan filmer är otäcka nuförtiden, men ettan var fan småcreepy.
Jag är pepp!
http://www.paranormalmovie.com/
robertcop
2010-06-30, 12:20
Såg ettan på bio utan att jag visste vad jag gav mig in på. Skrämmande film häftig känsla att bli skraj och tvåan verkar kunna bli jävligt creepy att dömma av trailern. Gillar Konceptet med ettan att det finns 2 olika slut och precis som i tex. Butterfly Effect.
Första filmen var riktigt dålig imo.
Tror den kommer vara vardelos :) Forsta filmen borjade bra men sparade ur efter ett tag och blev riktigt kass mot slutet, imo.
Men men, ska anda hoppas pa det basta.
Älskade ettan, när kommer tvåan?
King Grub
2010-06-30, 16:09
Första var skräp, och jag vill inte ha mer skräp.
Idén med småbarn och djur som beter sig konstigt är bra för det känns verkligt och kan inte fejkas, om det vore på riktigt. Men i trailern ser man att det står någon vid dörröppningen i slutet? Vad är det för skit? Det är ju det vi INTE ser som skrämmer oss i ettan?
Idén med småbarn och djur som beter sig konstigt är bra för det känns verkligt och kan inte fejkas, om det vore på riktigt. Men i trailern ser man att det står någon vid dörröppningen i slutet? Vad är det för skit? Det är ju det vi INTE ser som skrämmer oss i ettan?
Så du drar du slutsatsen direkt att det är ett spöke? Det är förmodligen kvinnan i huset som är besatt av demonen och därefter kommer döda antingen hund eller bebis. Ettan sög och jag tänker inte ens ge tvåan en chans.
Första var skräp, och jag vill inte ha mer skräp.
1+ på den fifan.
Ettan var GROVT seg dessutom....
Kul! Första filmen är en riktigt bra rysare, bättre än det mesta nya inom genren.
Lasse Kongo
2010-07-04, 09:04
Kul! Första filmen är en riktigt bra rysare, bättre än det mesta nya inom genren.
Precis, det mesta från skräckgenren har ju varit skräp sista åren, så PA var ett välkommet tillskott.
panzerpig
2010-07-04, 10:07
Klassiskt Hollywoodförsök att mjölka pengar ur en succé, ny regissör, ny manusförfattare och nya skådisar. Är det en ny SAW-serie kanske? ;)
Ettan var en lågbudgetproduktion som gjordes 2007 men inte köptes upp och hade stor premiär innan 2009. Tycker det var en helt ok skräckis med de förutsättningarna, gillar originalslutet bäst också.
Haters! Jag tänker i alla fall se den och bli stundvis rädd :)
Scratch89
2010-07-04, 10:52
gillar originalslutet bäst också.
Vilket är originalslutet? Vad jag vet så finns det tre officiella, varav ett användes på bio och ett användes på DVD-releasen. Det tredje och sista var extramaterial.
High1ander
2010-07-04, 10:55
Ettan var totalt piss, bara imponerande att Hollywood lyckades med en till "Blair Witch Project"-film 10 år efter BWP, som de kunde mjölka...
Ettan var totalt piss, bara imponerande att Hollywood lyckades med en till "Blair Witch Project"-film 10 år efter BWP, som de kunde mjölka...
Hollywood? Det var en independentrulle med en budget på 15k$, filmen var klar och visad på skräckfilmsfestivaler innan Paramount köpte rättigheterna för att kunna distribuera den.
Den gjorde en sjujävla förtjänst, det är en sak som är säker :)
High1ander
2010-07-04, 11:59
Hollywood? Det var en independentrulle med en budget på 15k$, filmen var klar och visad på skräckfilmsfestivaler innan Paramount köpte rättigheterna för att kunna distribuera den.
"Hollywood" köpte den o filma om lite o la på nytt ljudspår och gjorde marknadsföringen (som säkert kosta 50-100 gånger mer än filmen).
Paranormal och Blair Witch Project drog in stora pengar pga. märknadsföringen, vilket i princip gick ut på "skit, det är äkta för det är filmat på video"...
Att filmen hade premier 2007 och tog 2 år innan den fick distribuering säger mig iaf att det var "Hollywood" som fixa det... Inte för att snacka ner filmskaparna som gjorde ett bra jobb med sin budget, och en sorts film som faktiskt (bevisat) funkar, men det var inte de som stod för "hypen".
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.