handdator

Visa fullständig version : Era erfarenheter av PayPal

skaparn
2010-06-26, 16:36
Jag kom att tänka på att jag inte haft ett PayPal-konto de senaste åren eftersom jag var missnöjd med det av några anledningar som jag inte riktigt kommer ihåg nu. Men det kanske har blivit bättre.

Vad har ni för sentida erfarenheter av PayPal; vad har funkat bra och vad har funkat dåligt?

Numse
2010-06-26, 16:47
Har använt det i många år nu och aldrig blivit missnöjd med något, funkar smidigt och verkar vara säkert.

Sheogorath
2010-06-26, 16:55
Har använt det sedan 2001 utan problem.

Snobbe
2010-06-26, 17:00
Beror väl på vad man ska använda det till. Har använt det till rätt mycket och har bara haft positiva saker att säga. Men har hört att folk har lyckats ta tillbax pengar osv som dom betalat för saker och på så sätt scamma folk men har aldrig sett det personligen.

WHITEFOLKS
2010-06-26, 17:01
Som köpare är det bra, som säljare kan det skita sig lite.

Iaf när det gäller Ebay.

Kryss
2010-06-26, 17:19
På senare tid, inga problem.

För ett antal år sen, en del pengar från transaktioner som tagits tillbaks (efter att man själv levererat varan) med hänvisningar till att amerikanska kunder hade full försäkring och folk utanför helt sonika fick ta all risk.

Baan
2010-06-26, 17:39
Har haft ett konto länge men inte använt det särskilt mycket. En gång för Ebay. Några fler gånger som betalningsmedel över nätet. Har fungerat bra.

skaparn
2010-06-26, 18:00
Tackar för svar. Låter ganska lovande då, och jag kan inte komma på något bättre sätt om man tänkt sälja internationell. I och för sig ägnar jag mig mest åt att köpa.

Trance
2010-06-26, 18:03
Jag väntar på google checkout skall ta över världen (och vara tillgängligt i Sverige). Livet skulle bli lättare om folk bara slutade att kämpa emot och låta google ta över världen.

Angående ämnet så har jag bara använt det någon gång för massa år sedan och då fungerade det perfekt, men Internet-åsikten är att PayPal är onda.

internethjälten
2010-06-26, 19:28
funkar fint.

Snobbe
2010-06-27, 00:26
Går det att skicka pengar från sitt paypal konto till sitt kreditkort? Jag hittar bara options att skicka det till bankkonton och vet inte riktigt hur man ska skriva för sitt nordea personkonto.

Kimball
2010-06-27, 00:39
Går det att skicka pengar från sitt paypal konto till sitt kreditkort? Jag hittar bara options att skicka det till bankkonton och vet inte riktigt hur man ska skriva för sitt nordea personkonto.

Jo det ska gå, men jag fuckade upp något när jag försökte, och om inte alla uppgifter var ifyllda rätt från början fick man ändå betala den trista avgiften som blev + att man fick göra om allt utan att veta riktigt exakt hur man slog in kontonumret fel osv.
Utöver detta har jag använt paypal till över hundratals pengaröverföringar och aldrig haft problem.

skaparn
2010-06-27, 09:24
Nu börjar jag minnas vad en av de saker jag roidade på var. Vid några tillfällen var jag tvungen att ange ett postnummer, och den godkände bara formatet på postnummer av USA-snitt, så jag fick leta upp något lämpligt. Tror jag fann flera som skrivit om detta på olika brädor som glatt delade med sig av fungerande postnummer. Med andra ord hade PP en rätt värdo verifiering av ifyllda siffror.

Kimball
2010-06-27, 09:44
Nu börjar jag minnas vad en av de saker jag roidade på var. Vid några tillfällen var jag tvungen att ange ett postnummer, och den godkände bara formatet på postnummer av USA-snitt, så jag fick leta upp något lämpligt. Tror jag fann flera som skrivit om detta på olika brädor som glatt delade med sig av fungerande postnummer. Med andra ord hade PP en rätt värdo verifiering av ifyllda siffror.

Det problemet har jag aldrig haft.

hultman
2010-06-27, 12:00
Ska du handla med saker som är olagliga eller i gråzonen så är wu/moneygram ett bättre alternativ. Paypal kör inte stenhårt på kundsekretess precis, och de rånar dig lika mycket som alla anonyma varianter.

jakob
2010-06-27, 12:08

:confused: Krediten är alltid kopplad till ett konto, det är alltså där du får sätta in pengarna men de läggs in på krediten utan du måste göra en direktinsättning via banken.

mojoo
2010-06-27, 15:07
Har blivit lurad 1 gång, och de var den enda gång jag använt Paypal. Personen i fråga betalade mig, allt verkade bra. Pengarna hade kommit in och han fick saken i fråga. Jag var glad, han var glad. Sedan visar de sig att han inte hade några pengar på sitt konto (då borde han ju inte kunnat skicka?). Så pengarna som hade skickats togs tillbaka. Jag försökte kontakta han men de va en definitiv scam. Kontaktade paypal och de löste sig till slut.

ceejay
2010-06-27, 15:21
paypal har fungerat utmärkt för mig när jag handlat med det genom ebay.

bb X
2010-06-27, 17:00
funkar fint.

+1

skaparn
2010-12-11, 10:30
Jag väntar på google checkout skall ta över världen (och vara tillgängligt i Sverige). Livet skulle bli lättare om folk bara slutade att kämpa emot och låta google ta över världen.

Angående ämnet så har jag bara använt det någon gång för massa år sedan och då fungerade det perfekt, men Internet-åsikten är att PayPal är onda.

En bump med kommentaren att den åsikten har ju förstärkts lite på senaste.

vicarious
2010-12-11, 11:11
Är det bara jag här på brädan som har haft problemet med att kontot blivit limited? Och att man måste skicka in papper som styrker vem man är, att man är rättmätig ägare till sitt bankkonto osv? Googlar man hittar man massor av folk som också "drabbats" av detta. Många verkar ha börjat tycka illa om paypal efter detta. Det ska tydligen ha tagit jättelång tid att få sitt konto "upplåst" igen, för vissa upp till 6 månader.

Jag vet inte hur dom motiverar sina "låsningar" av konton heller. Jag har bara gjort EN enda transaktion nånsin på mitt konto, och inte var det några skumraskaffärer heller. Jag har lite tappat förtroendet för paypal.

Niklas W
2010-12-11, 11:43
Jag gillar inte Paypal, inte som säljare. Alldeles för enkelt att ta tillbaka pengar som man skickat till en person. Detta var väldigt vanligt för några år sedan. Man sålde något, fick betalt, levererade det man sålde, sen tog köparen tillbaka pengarna utan problem. Vet inte om detta fortfarande fungerar då jag inte använt mig av paypal på ett par år nu. Föredrar moneybookers nu.