handdator

Visa fullständig version : Måltidsersättare för viktminskning nybörjare

corgrath
2010-06-22, 22:55
Hallå alla!

Först och främst är jag osäker om tråden hamnar i rätt forum och för de andra så har jag försökt att söka på forumet på aktuella trådar, men hittar inget.

Det är så att jag är överviktig, och planerar att faktiskt göra något åt det nu genom motionera, osv, osv.

Men eftersom jag arbetar som programmererare, sitter jag still väldigt mycket av dygnet och gör inte av med speciellt mycket energi. Det jag äter gör jag helt enkelt inte av med.

Jag funderar därför att börja med måltidsersättare för att minimera energiintaget få kontroll på matvolymen i takt med motioneringen.

Mycket svammel, men här är frågan :)

Som en nybörjare, kan ni ge tips och rekommendation på måltidsersättare som kan ersätta de större måltiderna som frukost och/eller middag?

Lunch planerar jag äta som vanligt för att inte äventyra intaget av näringsämnen allt för mycket.

All kommentarer och tips/rekommendationer skulle uppskattas! :)

dupper
2010-06-23, 01:16
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=26&products_id=249

Kanske något att titta på. Själv skulle jag hellre påtala det viktiga i att ändra vanor, och måltidsersättare kanske inte är det bästa medlet för det.

Se över din diet och ändra på smågrejer. Ät mer sallad, så blir du mer mätt och kanske inte småäter? Dra ner på onyttigheter etc, begränsa till en dag? Var även försiktig med att äta för mycket.

Jaja, måltidsersättare funkar väl, var noga med att följa rekommendationerna bara.

corgrath
2010-06-23, 08:20
Nästan allting i menyn Måltidsersättare på kolozzeum.com är från Fairing. Är det på grund Kolozzeum är sponsrade eller på grund av produkterna är faktiskt bra?

Någon som har använt Fairing Complete Diet och ge sina åsikter?

Eller om någon annan har ett annat tips?

Sir Anselm
2010-06-23, 08:48