Visa fullständig version : Bo i Eskilstuna?
Ska på intervju gällande en tjänst i Eskilstuna och undrade om någon bodde eller har bott där och kunde berätta lite om hur det är?
Känner inte en enda människa i staden så jag är lite tveksam till att bo där någon längre tid.
Jag flyttade för ca 5 år sedan och läget då var att det är en industristad som i varierande hastighet tog sig in i högskole- och högteknologivärlden. Det finns tung industri några hundra meter från centrum men det mesta av industribyggnaderna är omvandlat till annat.
De vanliga butikerna i centrum och köpcentret utanför.
Kroglivet är ungefär som i andra samhällen av liknande typ, det är fokuserat runt ett fåtal gator och när jag bodde där var det varken bu eller bä om man jämförde med andra städer.
Ett av de bästa gymmen jag har tränat på.
Bostadsområdena blir som vanligt sämre/sämre sedda om det är miljonprogram med hyreshus som ligger långt från centrum men i övrigt är det inget speciellt som jag har hört.
Ca 60 min från Stockholms Central.
Landström
2010-06-23, 09:19
Bodde där i drygt 4 år. Bra gym på Munktellarenan och snabbt och lätt in till Stockholm med tåget. I övrigt en hyggligt trevlig stad men inget jag saknar...
forslund
2010-06-23, 09:26
Jag bor i Eskilstuna och stormtrivs.
Under sommaren är det svårt att hitta finare ställen tycker jag.
Gott om möjligheter till motionsspår i alla vädersträck, en hel del matställen.
Gym finns det flera, beror lite på vad du är ute efter och var du bor/jobbar.
Det finns områden du inte vill bo i, som i alla städer, men dessutom mycket fina områden också.
Ett antal mindre festivaler varje sommar, marknader och tivolin. Flera stormarknader utspritt i stan.
Parkerna är ofta mycket fina och välskötta enligt mig.
Lite svårt att berätta om stan när jag inte vet vad du vill veta.
Det går en stor å (Eskilstunaån) rakt genom stan som är trevlig att sitta och fika vid, fiska i och springa längsmed.
Det här stället ligger precis i centrum, med matställen precis vid vattnet:
http://distanscykling.se/images/vatten.jpg
Jockefoten
2010-06-23, 09:29
När vi hade presentation om våran hemstad i min gamlas klass så var Eskilstunaborna de enda som var stolta/glada och trivdes med sin hemstad.
Landström
2010-06-23, 09:34
http://distanscykling.se/images/vatten.jpg
Tagen i närheten av Fors Kyrka...
forslund
2010-06-23, 10:41
Stämmer!
stenbock
2010-07-01, 18:09
Tycker Etuna blivit mycket trevligare nu än för 10 år sen, särskilt centrum. Kanske det berodde på den stora högskolesatsningen. Är själv uppväxt där och jämfört med Uppsala där jag bor nu så är saker mycket billigare, som mat, hyra och gympriser.
Superhjälte
2010-07-01, 18:43
Eskilstuna är en helt ok stad, men som med andra städer beror det ju på vart du bor.
Håller du dig till söder / öster så är det helt ok.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.