Visa fullständig version : överskott på ca 2000 kalorier
Hur räknar man i vikökning om man har ett överskott på ca 2000 kalorier/dag?
Ett kilo är väl runt 7000 kalorier (Minns inte den exakta summan just nu)
Så... Varför vill du bli tjockis? :)
King Grub
2010-06-20, 15:34
Det kan man inte säga exakt; det går inte att säga precis hur mycket av den nybildade massan som kommer att bestå av fettfri massa (muskelprotein, glykogen) och hur mycket som kommer att bestå av fettvikt,.
Symphony Flex
2010-06-20, 15:36
Hur räknar man i vikökning om man har ett överskott på ca 2000 kalorier/dag?
ställ dig på vågjäveln varje morgon så ser du nog efter ett tag. rent teoretiskt skall detta innebära en viktuppgång på ca: 2 kg/veckan men du kan omöjligt veta att du har haft ett överskott på så mycket eller lite hur du vill se det :) man vet aldrig exakt vad man gör sig av med i energiväg.
men föffan :) går du upp 2kg/veckan över tid så vet du att du har haft ett sånt överskott :)
varför vill du bli fet?
Symphony Flex
2010-06-20, 15:38
tar tillbaka det :)
Grub har rätt. ett kilo muskler håller inte samma energimängd som ett kilo fett.
går du dock upp så pass fort så tror jag dock inte att särskilt stor andel kommer vara muskler. och andelen muskler blir mindre ju tjockare du blir.
Tänkte ta och köra grymt explosivt och i stort sett bara styrka + ryktas om att riktiga män väger över 100 *flex*
Tjockis? Ne då, tänkte lägga på mig 10 pannor kommer inte se fet utav det :)
Symphony Flex
2010-06-20, 15:47
men vill du gå upp 10 pannor så skulle jag ändå rekommendera en lite långsammare takt än 2000+ per dag. då får du ju en längre period av överskott och du kommer ha en större andel muskler av din nya vikt.
men vill du gå upp 10 pannor så skulle jag ändå rekommendera en lite långsammare takt än 2000+ per dag. då får du ju en längre period av överskott och du kommer ha en större andel muskler av din nya vikt.
Får ta och sänka till 1250 då, det är Serius mass som ska hjälpa mig på traven. Kan andra tillskott rekommenderas eller funkar det bra?
Fredrik_S
2010-06-20, 18:27
Tänkte ta och köra grymt explosivt och i stort sett bara styrka + ryktas om att riktiga män väger över 100 *flex*
Beror väl på var man drar gränsen för fet.
Men 10 kg snabbt pålagda kilo gör alla feta enligt mig.
Får ta och sänka till 1250 då, det är Serius mass som ska hjälpa mig på traven. Kan andra tillskott rekommenderas eller funkar det bra?
varför inte sänka till 500kcal som är ett vettigt överskott?
låt det ta tid, annars blir du bara fet
varför inte sänka till 500kcal som är ett vettigt överskott?
låt det ta tid, annars blir du bara fet
Tror att jag måste försöka på 1250 då jag inte riktigt har koll på mitt kalori intag samt förbränning per dag. Testar jag detta så ser jag hur mycket jag går upp. Om det blir för mycket så sänker jag.
Ashenshugar777
2010-06-20, 19:33
Tror att jag måste försöka på 1250 då jag inte riktigt har koll på mitt kalori intag samt förbränning per dag. Testar jag detta så ser jag hur mycket jag går upp. Om det blir för mycket så sänker jag.
Om du inte vet vad du förbränner och hur mycket du äter, hur vet du då att det är ett 1250kcal överskott? *rolleyes*
Om du inte vet vad du förbränner och hur mycket du äter, hur vet du då att det är ett 1250kcal överskott? *rolleyes*
+1:hbang:
Symphony Flex
2010-06-20, 21:29
Beror väl på var man drar gränsen för fet.
Men 10 kg snabbt pålagda kilo gör alla feta enligt mig.
+1:thumbup:
:smash:
det är liksom lite här det har felat från start i resonemanget :Virro
här droppade du iaf veckans one-liner.
Det är väl helt enkelt så att grisbulk är något alla måste prova själva nångång :D
Spelar ingen roll vad andra säger, förr eller senare kommer man vilja testa, fast oftast aldrig igen efter det :)
prOtotype
2010-06-21, 09:19
Det är väl helt enkelt så att grisbulk är något alla måste prova själva nångång :D
Spelar ingen roll vad andra säger, förr eller senare kommer man vilja testa, fast oftast aldrig igen efter det :)
Snarare tvärtom för mig. Kommer aldrig grisbulka. Hur mycket kan jag vinna på en snabb bulk? Nåt kilo muskler kanske. Knappast värt det för att förändra hur lätt det är att lägga på sig fett för resten av livet
BobaFett
2010-06-21, 14:31
Du blir inte stark av att vara fet :smash: Att vara fet är en bieffekt av att träna för maximal styrka eftersom man inte kan deffa om man vill vara så stark som möjligt. När man tränar för maximal styrka bör man ligga på ett litet kaloriöverskott under väldigt lång tid.
Jag ska inte säga nåt i för sig för jag har också haft mina grisbulkar men aldrig igen säger jag.
Jag står och trampar på ganska exakt samma vikt så jag ANTAR att jag ligger på + - 0 Har dock ingen koll på det exakt i siffror. Utgår från att nästan all tillskott blir ett överskott om jag fortsätter träna och äta som jag gör idag.
Kosttillskottet anländer om någon dag, hör av mig om någon månad så får ni höra hur det går.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.