Visa fullständig version : Permanent hårborttagning
fiskebulle
2010-06-17, 18:30
Nu är det så här, att i snart 1,5 så har jag haft ett stadigt tillbakadragande hårfäste, när jag först märkte detta så började jag att snagga mig igen (enligt mig så är det patetiskt att försöka ha någon slags frisyr om man är tunnhårig). Problemet är dock att det är så jäkla drygt att hålla på och dra fram rakapparaten 1 gång i veckan, så jag har börjat fundera på om det finns något bra sätt att göra det permanent?
Vad finns det för några alternativ?
Har du testat/känner du någon som har? Resultat?
Fungerar det på andra kroppsdelar också?
Laserbehandlingar är väl det som ska funka bäst. Har hört att det ska ha bäst effekt på de som är lite mer mörka till hårfärgen.
Har ingen personlig erfarenhet för det men kan ju vara värt att kolla upp. Nackdelen är väl att det kostar facking skjortan men om du ser till el- och tidsförbukningen för trimmning så är det väl kanske värt i längden ;)
Kek, säker på att laserbehandling finns för huvudet? Det enda jag sett/hört är för kroppsbehåring. Låter iaf farligt att laserbehandla huvudet >_>
Kek, säker på att laserbehandling finns för huvudet? Det enda jag sett/hört är för kroppsbehåring. Låter iaf farligt att laserbehandla huvudet >_>
Ingen aning. Tyker det borde funka lika dant. Tycker lasring av ögon också låter farligt och obehagligt men det verkar funka ganska fint :)
Polare till mig som hade riktigt grov kroppsbehåring har genomgått x antal laserbehandlingar.
Nu är allt hår så gott som borta, och så fort det kommer något så faller det av.
Ingen aning. Tyker det borde funka lika dant. Tycker lasring av ögon också låter farligt och obehagligt men det verkar funka ganska fint :)
haha håller med, det låter nog värre än det är :)
Till TS: Tkr du ska kolla upp det iaf, är nog värt i längden :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.