handdator

Visa fullständig version : Vad ger man till en 18åring?

kalaskonrad
2010-06-16, 09:04
Detta är året där flertalet utav polarna blir 18 år och fram tills nu har jag haft samma problem varje gång... Vad ger man till någon som fyller 18? Någonting till bilen hade ju varit rätt enkelt och bra, men vad skulle jag som inte direkt har någon nämnvärd inkomstkälla ha råd med om jag vänder på slantarna? :D

Jag skulle uppskatta om ni kunde komma med lite tips på prylar eller kanske tjänster, vad som helst egentligen emellan himmel och jord som ni skulle kunna tänka er passa för en sådan händelse!

mvh kalaskonny

Eddie Vedder
2010-06-16, 09:15
Aldrg fel att börja samla på sig lite saker som behövs när man flyttar hemifrån. Stekpannor, kastruller, bestick, tallrikar etc. Mycket såna saker önskade jag mig när jag fyllde typ 17, 18, 19 osv.

Scratch89
2010-06-16, 10:07
Håller med herr Vedder. Se till dock att du köper något vettigt, och hellre en lite dyrare, vettigare och påkostad sak, t.ex en ordentligt bra kökskniv, än att du köper fixa drinkglas för att vara wild and kräjsi.

feyin
2010-06-16, 10:08
Alkohol

Verbatim
2010-06-16, 10:11
Spara stekpanna, osthyvel, kaffekokare med mera till killens inflyttningsfest, lite roligare saker än så vill man allt ha när man fyller 18.

Vi köpte polarn en fleshlight när han fyllde 18, men han har ännu inte kommit med en recension.

rajjan_dammit
2010-06-16, 10:11
Man bjuder på bärs på krogen. Vem vill ha en kastrull av sin jämnåriga polare i 18-årspresent? *screwy*

kalaskonrad
2010-06-16, 10:14
Jag personligen hade gärna fått någonting jag haft lite nytta för istället, t.ex. någonting till lägenheten i framtiden som ni säger. Men jag förstår vad ni andra menar också, de flesta utav mina kompisar är ungefär 15 i sinnet fortfarande och skulle tycka det var skitcoolt med en folköl och en vonderbaum typ:smash:

kalaskonrad
2010-06-16, 10:18
Men han som fyller nu i helgen funderar jag faktiskt på att ladda på ett gymkort med en månad + ge honom en snabbkurs om grunderna i näringslära, han gnäller nämligen alltid på att han är så jävla smal och inte kan gå upp i vikt lol. Så får jag en träningskamrat också samtidigt, två flugor i en smäll :D

rajjan_dammit
2010-06-16, 10:22
Jag personligen hade gärna fått någonting jag haft lite nytta för istället, t.ex. någonting till lägenheten i framtiden som ni säger. Men jag förstår vad ni andra menar också, de flesta utav mina kompisar är ungefär 15 i sinnet fortfarande och skulle tycka det var skitcoolt med en folköl och en vonderbaum typ:smash:

Det är det ju när man är 18. Man hinner nog med att få nyttiga grejer senare i livet.

feyin
2010-06-16, 10:23
Tatueringspresentkort

kalaskonrad
2010-06-16, 10:24
Det är det ju när man är 18. Man hinner nog med att få nyttiga grejer senare i livet.

Jo jag vet, det är nog bara jag som är lite tråkig som redan har hunnit tröttna på hela den där grejen med shotglas och fyllor varje helg:(

Osten80
2010-06-16, 10:26
Spara stekpanna, osthyvel, kaffekokare med mera till killens inflyttningsfest, lite roligare saker än så vill man allt ha när man fyller 18.

Vi köpte polarn en fleshlight när han fyllde 18, men han har ännu inte kommit med en recension.

:laugh:

Sjoba
2010-06-16, 10:29
Tycker det beror sig grymt mycket på vem det är som fyller år och lite vad han/hon har för planer.

Är det någon som kanske är lite allvarligare och mindre för att festa, jo då kanske något praktiskt är mest uppskattat. Om det tvärtom är någon som är lite spralligare, och let's face it man fyller bara 18 en gång, då kanske en riktigt skön kväll ute är det som passar bäst.

Presenten ska passa personen, inte bara tillfället :D

dupper
2010-06-16, 10:30
Jag anser mig vara en lite "tråkigare" person, inte lika mycket för att festa etc. Men det betyder verkligen inte att jag hade blivit glad för en kastrull av jämnåriga vänner.

CalleP
2010-06-16, 11:01
Jag anser mig vara en lite "tråkigare" person, inte lika mycket för att festa etc. Men det betyder verkligen inte att jag hade blivit glad för en kastrull av jämnåriga vänner.

hahaha!

Scratch89
2010-06-16, 11:21
Kan du inte bara fråga vad de önskar sig?

feyin
2010-06-16, 11:23
Kan du inte bara fråga vad de önskar sig?
Tråd låst :D

O_Wao
2010-06-16, 11:26
Men han som fyller nu i helgen funderar jag faktiskt på att ladda på ett gymkort med en månad + ge honom en snabbkurs om grunderna i näringslära, han gnäller nämligen alltid på att han är så jävla smal och inte kan gå upp i vikt lol. Så får jag en träningskamrat också samtidigt, två flugor i en smäll :D

Det låter ju som en jättevettig present! :thumbup:

Annars har jag ingen aning om varken fleshlights, artonåriga pojkar eller kastruller längre, men skyller på min höga ålder. Folköl och en wunderbaum låter kul annars... :angel: