Visa fullständig version : Gympass med samma muskelgrupp
Tja, har på senare tid börjat köra lite mer koncentrerat, alltså kör t.ex. bara ben ett pass, bara triceps ett pass, bara bröst ett pass osv.(övningar som inriktar sig främst på den muskelgruppen jag tänkt köra så som bänk för bröst t.ex.
Finns det några skaderisker/negativa följder av att köra så hårt på det sättet istället för att köra t.ex. biceps+rygg eller bröst+triceps osv..(dela upp passet på olika muskelgrupper)
hoppas man förstår vad jag menar.
Hur många uppdelningar har du? Hur ofta tränar du? Antal övningar, set och reps?
MR.Müsli
2010-06-14, 21:03
Låter som slöseri med tid att ta sig till gymmet för att bara träna triceps. Pjotors frågor är intressanta.
kör 3-4 ggr i veckan antal övningar varierar på de olika muskelgrupperna men kör på biceps typ 6 olika övningar 3-5 set på varje kanske beroende på övning så 8-20 rep typ. håller på i en och enhalv timme med lite vila mellan övningarna kanske 1,5 min max.
satt å räkna övningar set å rep i huvet nu möjligt att de diffar några siffror nånstans
Du kör inte igenom hela kroppen på en vecka då? Många tycker nog att man gott kan köra igenom kroppen ordentligt på en vecka.
Du kör inte igenom hela kroppen på en vecka då? Många tycker nog att man gott kan köra igenom kroppen ordentligt på en vecka.
blir 1-2 saker ja inte hinner med så på en vecka då typ men de kommer ju sen
kör biceps triceps ben bröst rygg (mage och nedre rygg kör jag i slutet av de flesta träningspass) kör ben 1 gång i veckan allt annat flyter på lite olika ordning beroende på vad/när jag kört på senaste tiden
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.