handdator

Visa fullständig version : OK, erkänn nu, hur många av er överdrev i 10 reps tråden?

BobaFett
2010-06-12, 07:51
Som topic: Hur många av er överdrev era prestationer i 10 reps på kroppsvikten-tråden :D

Sluten omröstning d.v.s. ingen ser vad ni svarat.

Folke50
2010-06-12, 08:19
Jag underdrev, mer 20 reps.

Anton Fräs
2010-06-12, 08:45
No lies. Så dumt att människor ljuger om resultat. Man pissar ju på sin egen prestation..

Robban
2010-06-12, 08:49
Fanns väl ingen idé att överdriva med dessa prestationer. Tårtbit. :D

Inte militärpressen iof...

Deceiver85
2010-06-12, 09:18
True story, no fake...

ItsAllGenes
2010-06-12, 10:43
Som topic: Hur många av er överdrev era prestationer i 10 reps på kroppsvikten-tråden :D

Sluten omröstning d.v.s. ingen ser vad ni svarat.

Jag skulle gissa att min 10-reps tråd inte ger en bra representation av kollozeum-användarnas styrka då jag gissar att de flesta som skriver representerar en starkare del av kollozeum-användarna.
Så jag skulle inte säga att om 70% av de som skriver i tråden klarar 10 reps hantelpress på sin kroppsvikt blir speciellt representativt för kollozeum-användarna.
En annan sak att tänka på är att om du tittar på vilka som har postat så har de flesta väldigt många poster i jämförelse med kollozeum-genomsnittet. Alltså är det många som postar här mycket (och antagligen vet mycket om träning + har tränat mycket -> ofta starkare) som postar i tråden.
Så jag skulle inte se det som speciellt representativt för kollozeum.

Tror inte heller att så många som inte klarar "målen" i tråden postar efter att de 5 första postat att de klarar allt utom militärpressen.

Så bli inte nedslagen av att många som postar i tråden klarar 10-reps.

Som sagt, antagligen inte speciellt representativt. Och definitvt inte representativt för alla som tränar på gym.

Sen säger jag inte att vissa eventuellt överdrev, mycket möjligt. Själv tror jag dock att de flesta höll sig till sanningen.

avocado
2010-06-12, 10:57
jag skulle gissa att min 10-reps tråd inte ger en bra representation av kollozeum-användarnas styrka då jag gissar att de flesta som skriver representerar en starkare del av kollozeum-användarna.
Så jag skulle inte säga att om 70% av de som skriver i tråden klarar 10 reps hantelpress på sin kroppsvikt blir speciellt representativt för kollozeum-användarna.
En annan sak att tänka på är att om du tittar på vilka som har postat så har de flesta väldigt många poster i jämförelse med kollozeum-genomsnittet. Alltså är det många som postar här mycket (och antagligen vet mycket om träning + har tränat mycket -> ofta starkare) som postar i tråden.
Så jag skulle inte se det som speciellt representativt för kollozeum.

Tror inte heller att så många som inte klarar "målen" i tråden postar efter att de 5 första postat att de klarar allt utom militärpressen.

Så bli inte nedslagen av att många som postar i tråden klarar 10-reps.

Som sagt, antagligen inte speciellt representativt. Och definitvt inte representativt för alla som tränar på gym.

Sen säger jag inte att vissa eventuellt överdrev, mycket möjligt. Själv tror jag dock att de flesta höll sig till sanningen.

:d

Lovisa
2010-06-12, 11:13
Jag svarade inte ens - vete sjutton om jag klarar min egen kroppvikt i någon av övningarna.

Benspark, yes, och benpress såklart (mer än dubbla kroppsvikten). Men de övningarna var ju inte ens med, och dessutom rätt banala träningsmål....

clinteastwood
2010-06-12, 11:16
Marklyft är ju den lättaste, och har man svart nej på den så är man nog helt otränad!

mattilainen
2010-06-12, 11:20
har aldrig förstått mig på det där med att ljuga om vikter på internet.

Men en sak jag tror det mycket handlar om är att folk säger att dom klarar sin vikt i bänkpress men när man väl tittar på utförandet så blir det ett genomstuds genom hela bröstkorgen för att sedan en kompis står och marklyfter vikten upp över en. Sen gör man detta tio repetitioner..

I knäböjen tror jag det är att dom går ner 45 % istället för godkänt djup som är när höftbenet är under knäskålarna.

Curl med skivstång ska vi inte gå in på hur folk gör ;)

Jag gjorde mitt strikt iaf.

Dreas
2010-06-12, 11:30
Nej, överdrev inte. Fast efter gårddagens bänkpass funderar jag på min egen prestationsförmåga....... *gah!*

Den enda av dom som var på gränsen är chinsen, klarar 8 riktigt strikta enligt mig med långsamt nersläpp, så 2 till kan jag svinga mig till eller bara köra 10 lite mindre strikta.

Yes
2010-06-12, 11:39
Mark, böj och chins/pullups är ju inget speciellt alls. Bänk är rätt starkt men inte jätteimponerande. Hantelpress skulle däremot imponera på mig, och militärpress ska vi inte ens tala om.

saab900
2010-06-12, 12:31
Jag klarar min kroppsvikt i gynstolen. Varför var inte denna den manligaste av övningar med *grr*

PepzAdept
2010-06-12, 15:19
Varför skulle man ljuga om något sådant? Det är ju inte direkt som att 10 reps på sin egen kroppsvikt är så svårt att nå i något av de där övningarna.... bortsett från militärpressen då. Är nog 20 kg från att klara det. Dock väger jag ju bara 90kg så kanske blir lite tuffare om man väger mycket såklart :D

MR.Müsli
2010-06-12, 15:27
Nej.
Svarade ja på marklyft och chins.
Varför ljuga här? Inte så man skulle må bättre/känna sig starkare för det.