handdator

Visa fullständig version : skin

mangemani
2003-10-13, 18:45
hur länge brukar det dröja innan skinnet drar ihop sej efter att man fått bort fettet?

King Grub
2003-10-13, 19:03
Det går inte att säga säkert. Och det är inte säkert att den någonsin drar ihop sig helt, det beror på en hel del faktorer. Huden är rätt elastisk, och brukar följa med eventuella viktminskningar rätt bra, även om det kan vara en viss eftersläpning, beroende på individuella förutsättningar och ålder. Det är inte alldeles säkert att du får huden så som den hade varit om du aldrig bulkat upp dig, utan de flesta som varit överviktiga har åtminstone lite överflödig hud efter viktnedgång. Det gäller speciellt om du har hudbristningar, striae, på magen. Då får man för det mesta lära sig leva med lite överskottshud.

Castro
2003-10-13, 19:35
Sen äre väl också det faktum att även tomma fettceller tar upp volym, så har man varit vrålbulkad och ökat sina fettceller markant för att sedan deffa ner sig väldigt mycket får man ändå dras med dessa överflödiga fettceller. Enda sättet att bli kvitt dem är genom fettsugning, men det kanske skulle se lite dumt ut om man kom till kirurgen, rippad till benen och bad om en fettsugning. :D

Detta är iaf vad jag har hört.

Edit: Kom att tänka på att denna post kanske inte hade så mycket relevans i denna tråd, men den var faktiskt seriös.

King Grub
2003-10-13, 19:50
Originally posted by Castro
Sen äre väl också det faktum att även tomma fettceller tar upp volym, så har man varit vrålbulkad och ökat sina fettceller markant för att sedan deffa ner sig väldigt mycket får man ändå dras med dessa överflödiga fettceller. Enda sättet att bli kvitt dem är genom fettsugning, men det kanske skulle se lite dumt ut om man kom till kirurgen, rippad till benen och bad om en fettsugning. :D

Detta är iaf vad jag har hört.

Edit: Kom att tänka på att denna post kanske inte hade så mycket relevans i denna tråd, men den var faktiskt seriös.

Jodå, det stämmer. Har man en gång ätit till sig fettcellerna så har man dem sedan där för gott. De krymper vid deff, men de försvinner inte igen.

kharon
2003-10-13, 20:07
Jag har slapp överflödig hud, speciellt på magen, efter att ha gått ner ~40kg.
Lite har det väl dragit ihop sig men jag antar att jag får leva med resten tills jag fyller upp det med muskler! ;)

a_p
2003-10-13, 21:19
40kg! Det var inte dåligt, hur lång tid tog det? Sorry för att jag hijackar tråden men reagerade på den enorma viktförändringen.

mangemani
2003-10-13, 21:25
inte för att detta ska låta som nån slags "penis mätar tråd" nu,men långt innan jag ens visste vad styrketräning var,när jag var runt 14-15,så gick jag ner från 143 kilo till 85(kanske redan har nämt detta(?))....jag började banta när sommarlovet mitt började och höll på tills jag fyllde år,dvs i januari....detta gör jag aldrig om,kroppen min mådde skit,jag svallt mej till smalhet,men när allt var över så hade man lyckats med nått som en helvetes massa drömmer om,detta är jag stolt över......jaja

tack för svaren iaf=)

kharon
2003-10-14, 05:41
Originally posted by mangemani
när jag var runt 14-15,så gick jag ner från 143 kilo till 85(

Holy fucking crap! Du var alltså en RIKTIG tjockis. :D
(min penis är i alla fall större än din :thefinger: )

Skämt åsido, stolt ska du vara, alla som gått ner vet vad det betyder.

Har du mycket slapp hud ännu? Jag antar att det gått några år sedan du var 14-15.

a_p: Tog runt ett år för mig.

mangemani
2003-10-14, 10:15
Originally posted by kharon

Holy fucking crap! Du var alltså en RIKTIG tjockis. :D
(min penis är i alla fall större än din :thefinger: )

Skämt åsido, stolt ska du vara, alla som gått ner vet vad det betyder.

Har du mycket slapp hud ännu? Jag antar att det gått några år sedan du var 14-15.

a_p: Tog runt ett år för mig.

japp japp,en riktig knubbis var man.

jo det är ju just det jag har,och med tanke på att man sen(eftert man förlorat allt detta fett och på senare tid började styrketräna)gått upp och ner i vikt mycket snabbt,så har väl huden inte hunnit med misstänker jag.

King Grub
2003-10-14, 11:03
Efter en sådan massiv viktminskning får du vara glad att du inte har hud som en fladdermus! :D Hursomhelst tror jag att det kan bli vådligt svårt att få all hud att "dra ihop sig" när dels överskottet varit så stort och dels viktminskningen skedde så snabbt. Tur att du hade åldern på din sida i alla fall. Hade du varit 50 när du bantade ner dig så pass så hade du sett ut som en fladdermus nu! :)

hangatyr
2003-10-21, 06:36
Originally posted by King Grub
Efter en sådan massiv viktminskning får du vara glad att du inte har hud som en fladdermus! :D Hursomhelst tror jag att det kan bli vådligt svårt att få all hud att "dra ihop sig" när dels överskottet varit så stort och dels viktminskningen skedde så snabbt. Tur att du hade åldern på din sida i alla fall. Hade du varit 50 när du bantade ner dig så pass så hade du sett ut som en fladdermus nu! :)

jätteöron, grå och hängades upp och ner??
Nu fattar jag itne.

Andyh
2003-10-21, 09:48
lite OT men ändå

Lee priest har man juh hört lägger på sig rejält med fläsk offseason. Men hans hud tycker jag inte ser ett dugg slapp ut när han sen är rippad, då borde väl huden kunna dra ihop sig efter ett par 10kgs fläskövervikt eller?

leinad
2004-03-03, 12:58
Usch nu blir man fan skraj för att bulka. Men om man väger 80 kg och bulkar upp sig till 90 kg och sedan deffar ner sig till ca 83 kg när sommaren kommer och upprepar dessa viktjojjos varje år, kommer man i slutet att ha hängade hud ner till knäna? :confused:

King Grub
2004-03-03, 13:00
Originally posted by leinad
Usch nu blir man fan skraj för att bulka. Men om man väger 80 kg och bulkar upp sig till 90 kg och sedan deffar ner sig till ca 83 kg när sommaren kommer och upprepar dessa viktjojjos varje år, kommer man i slutet att ha hängade hud ner till knäna? :confused:

Inte av den ynka bulkningen. Vi talar fetma, eller på gränsen till fetma, här.

Medusa
2004-03-03, 13:54
Jag gick ner 30 kg under ca 8-10 månader, precis som de flesta andra fick jag en del överflödig hud, främst då runt magen. Jag har även bristningar, men man får helt enkelt lära sig leva med det. Det är priset som jag var mer än villig att betala för att få en normal kropp :thumbup:

Nuförtiden satsar jag mot att bli bodybuilder, jag kommer antagligen aldrig kunna bli stenhård eftersom jag har denna överflödiga hud, men jag skall verkligen försöka! :thumbup: :bpump:

raZmus
2004-03-04, 21:19
Om det är besvärande måste det väl ändå gå att göra något ingrepp för att bli av med det?

King Grub
2004-03-04, 21:28
Originally posted by raZmus
Om det är besvärande måste det väl ändå gå att göra något ingrepp för att bli av med det?

Visst fungerar plastikkirurgi. Effektivt men dyrt.

Mindre magplastik med fettsugning går löst på runt 30000 kalla. För större magplastik med fettsugning, flyttning av navel och korrigering av magmuskulaturen får du räkna med 10000 till.

Bröstlyft går på ungefär samma priser, beroende på ingreppets storlek.