handdator

Visa fullständig version : Spykänsl

MangeByggarn
2010-06-11, 21:51
Detta är väldigt konstigt.. Under de 2 senaste veckorna har jag fått spykänslan när jag sitter på bussen. Var jäkligt obehagligt på bussen igår, kändes som jag kunde kräka när som helst.

Känslan sitter vid halsen ungefär, lite under.. !

Vad tror ni detta beror på? Åksjuk? Har aldrig varit det tidigare.

Förövrigt sitter jag alltid längst fram i bussen.

Wille005
2010-06-11, 21:54
Varmt på bussen och du sitter och tittar in i väggen (längst fram a.k.a platsen bakom föraren) kan göra en person åksjuk. Titta ut och klä dig luftigt!

<Mike>
2010-06-11, 21:56
Verkar vara aksjuka, jag blir extremt latt aksjuk. Det suger! :)

Ett latt satt att testa om det ar det ar om du tar aksjuketabletter innan du aker nasta gang. Om det kanns battre da sa borde det ju rimligen vara aksjuka.

MangeByggarn
2010-06-11, 21:59
Varmt på bussen och du sitter och tittar in i väggen (längst fram a.k.a platsen bakom föraren) kan göra en person åksjuk. Titta ut och klä dig luftigt!

Kan vara så, har på mig ganska tjocka/mycket kläder på mig.. Testar något lätt, som t. ex t-shirt imorgon..

Verkar vara aksjuka, jag blir extremt latt aksjuk. Det suger! :)

Ett latt satt att testa om det ar det ar om du tar aksjuketabletter innan du aker nasta gang. Om det kanns battre da sa borde det ju rimligen vara aksjuka.

Ahh va synd, ja fyfan känslan är så jobbig!

Har inte åksjuketabletter tyvärr ^^

Wallen
2010-06-11, 22:09
Blev illamåendet värre när du tänkte typ "fan, kan inte kräkas här bland allt folk...!"
Har haft liknande känslor själv för länge sedan...för mig släppte det så fort jag steg av bussen...

MangeByggarn
2010-06-11, 22:14
Blev illamåendet värre när du tänkte typ "fan, kan inte kräkas här bland allt folk...!"
Har haft liknande känslor själv för länge sedan...för mig släppte det så fort jag steg av bussen...

Jovisst! Var tvungen och hoppa av bussen ett par hållplatser för tidigt och gå resten av vägen.

Det är bara i bussen jag får den känslan.. men men.. kan vara en plötslig åksjuka.

tjabon
2010-06-11, 22:42
Du håller på att utveckla en mycket sund aversion mot kollektivtrafik !! :D

spange
2010-06-12, 09:41
Du håller på att utveckla en mycket sund aversion mot kollektivtrafik !! :D

hahaha:D

MrBoris
2010-06-12, 10:16
Åksjuka är inte trevligt, tycker det är lyx för dem som inte har det. Jag t.ex. kan bli så sjösjuk av en båt så att det sitter kvar i huvudet länge, hände senast jag åkte på en Finlandsfärja. Kände mig full i 3veckor efteråt :)

Dåligt Original
2010-06-13, 15:28
Detta är väldigt konstigt.. Under de 2 senaste veckorna har jag fått spykänslan när jag sitter på bussen. Var jäkligt obehagligt på bussen igår, kändes som jag kunde kräka när som helst.

Känslan sitter vid halsen ungefär, lite under.. !

Vad tror ni detta beror på? Åksjuk? Har aldrig varit det tidigare.

Förövrigt sitter jag alltid längst fram i bussen.

Är det något du oroar dig för överlag, att bli dålig när du åker buss, eller något annat?

För mig låter det som oro/lätt ångest.
Jag är sån när jag åker tåg eller buss, men det är inte för att jag är åksjuk, utan jag oroar mig för att kräkas där + lite andra saker. Känns precis lite under halsen, som en klump finns där, som heller inte går att svälja ner eller på nåt vis få bort.

Bubban
2010-06-13, 15:34
Ibland händer samma sak med mig, och det är antagligen åksjuka. Det brukar bli bättre om jag tar av mig så mycket som möjligt, andas med djupa andetag och inte sitta och läsa eller något sådant utan titta ut på utsikten, wherever you are.