handdator

Visa fullständig version : Fastande träning aktiverar GH-signalering, STAT5-fosforylering & IGF-I-genexpression

King Grub
2010-06-11, 09:44
Context: GH secretion is increased by stress, such as fasting and exercise.

Objective: Our study was designed to test the hypothesis that fasting and exercise increase GH levels, GH-dependent signal transducer and activator of transcription (STAT)-5b phosphorylation, and IGF-I mRNA levels in human skeletal muscle.

Design and Participants: Eight healthy men (25.5 +/- 4.3 yr) were studied for 6 h (a 4 h basal and a 2 h clamp period) in the basal state and after 72 h fasting and a 1-h ergometer cycling at 65% maximal oxygen uptake. Muscle biopsies were taken at t = 30 and 270 min.

Setting: The study was conducted at a university clinical research unit. Results: During exercise, GH concentrations rapidly increased to greater than 10 ng/ml (P < 0.001). Thirty minutes after exercise, we observed a 4-fold increase in signal transducer and activator of transcription (STAT)-5 phosphorylation (P < 0.001) followed by an increase in IGF-I mRNA after 270 min (P = 0.026). During fasting, more sporadic GH bursts occurred, leading to an overall 3-fold increase in GH area under the curvet=0-270 (P < 0.001). Similarly, STAT5 patterns were less consistent, with a tendency toward increased phosphorylation (P = 0.067, area under the curvet=0-270), whereas IGF-I mRNAs were persistently increased (P < 0.01).

Conclusions: Our data show that myocellular GH signaling is stimulated after exercise and fasting in terms of increased STAT5 phosphorylation and/or IGF-I gene expression. This suggests that exercise with brief, well-defined GH peaks leads to distinct STAT5 phosphorylation and subsequent IGF-I gene expression, whereas fasting induces more sporadic GH bursts and less distinct but more persistent activation of the GH signal.

J Clin Endocrinol Metab. 2010 Jun 9. Exercise and Fasting Activate Growth Hormone-Dependent Myocellular Signal Transducer and Activator of Transcription-5b Phosphorylation and Insulin-Like Growth Factor-I Messenger Ribonucleic Acid Expression in Humans.

http://jcem.endojournals.org/cgi/rapidpdf/jc.2010-0689v1

MangeByggarn
2010-06-11, 21:12
Vilket betyder? Grub, du borde göra en kort sammanfattning på svenska på alla studier du postar framöver.. Jag förstår ingenting.

chrilledude
2010-06-11, 21:17
Vilket betyder? Grub, du borde göra en kort sammanfattning på svenska på alla studier du postar framöver.. Jag förstår ingenting.

+1 faktiskt.

Förstår inget.

Är det bra eller dåligt med fastande träning?

mikaelj
2010-06-11, 21:21
Högre fettförbränning (via större total mängd GH) av fastande styrketräning, kanske?

Psyla
2010-06-11, 21:25
Tror knappast att han är intresserad av att översätta till er.

Läs engelska vet jag..

Cerberus
2010-06-11, 22:13
jag tolkar det som kanske bättre förutsättningar för muskeluppbyggnad och fettförbränning genom fastande träning. Dock kortsiktig studie förstås vilket säger lite om eventuella kroniska effekter. Intressant ändock.

Kim Jong Il
2010-06-11, 22:25

Högre fettförbränning och muskeltillväxt av fastande träning!

Eller, åtminstone så blir hormoner som påverkar fettförbränning och muskeltillväxt aktiverade i hög grad, men sedan påverkas ju muskeltillväxten negativt av att man inte har käkat.

Der Kaiser
2010-06-11, 22:25
Håller med. Det är dålig stil av King Grub att helt gratis förse oss med de senaste studierna dag ut och dag in utan att ens tolka och översätta den åt oss.

Nä, om ni inte förstår så vänta några dagar. Är det en intressant studie så kommer de lärda diskutera den.

Guddi
2010-06-12, 07:02
Man har inte tittat på styrketräning utan konditionsträning.

Det studien säger är att kroppen verkar ha ett litet försvar vid fastande träning som gör att träningen inte blir så katabol som man spontant kan tro att den ska bli.