handdator

Visa fullständig version : "Så fick jag min Fight Club-kropp - på tre månader"

Korpral
2010-06-08, 13:44
Såg denna intressanta artikel i aftonbladet.
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article7259098.ab

Någon som har något bra förslag på hur ett sådant schema skulle kunna se ut. Blev jäkligt sugen på att testa det. *drool*

lanzal
2010-06-08, 13:45
Not sure if serious..

Pepz
2010-06-08, 13:54

Någon som har något bra förslag på hur ett sådant schema skulle kunna se ut. Blev jäkligt sugen på att testa det. *drool*

en fullt normal deff....
titta i den klistrade defftråden

minsky
2010-06-08, 13:55
Tillräckligt med massa och en deff på det.

Edit: Pepz hann före

Korpral
2010-06-08, 14:02
Så en deff alltså?

Men han ser ju inte välpumpad ut på "före" bilden. Men på "efter" bilden ser ju armar och bröst ut att samma size som innan, men nu bara muskler. Såklart kan ju photoshop ha en del att göra med det.

Robban
2010-06-08, 14:05
Vad vägde han deffad då?

Paperbasket
2010-06-08, 14:06
1, Du länkar till aftonbladet.
2, Du länkar till aftonbladet.

Enough said.

Robban
2010-06-08, 14:08
1, Du länkar till aftonbladet.
2, Du länkar till aftonbladet.

Enough said.

Gå med i aftonbladet plus...

Korpral
2010-06-08, 14:20
Jo jag är medveten om att det är aftonbladet, det är därför jag frågar här. AB skriver en lockande artikel för att man ska köpa deras plustjänst, sen är det bara bara strunt man får läsa.

Men måste väl finnas någon/några flitiga medlemmar i detta forum som har gjort en liknande resa, förändrat kroppen drastiskt på kort tid, som vill dela sina erfarenheter av hur man gick till väga.
Det väger tyngre än aftonbladet. :hbang:

clinteastwood
2010-06-08, 14:22
Använd suntförnuft och lita aldrig på aftonbladet.....

Ungrim
2010-06-08, 14:27
Men han ser ju inte välpumpad ut på "före" bilden. Men på "efter" bilden ser ju armar och bröst ut att samma size som innan, men nu bara muskler. .

Det är nog omöjligt att säga av dessa två bilder,

Du har 2 helt och hållet olika ljus, poser, mm

Som de skrivit ovanför, släng en titt i deffguiden så fixar du lätt samma sak!

svennebanan
2010-06-08, 14:36

Du har vart reggad sen 2005. Hmmmmm.......

Korpral
2010-06-08, 14:50
Hehe reggad ja, aktiv nej. *flex*

Fredrik_S
2010-06-08, 14:52
ljuset gör allt. Det gör så extremt mycket.. du skulle inte ens reagera på hans fysik om du såg den i normalt ljus
Detsamma gäller för övrigt brad pitts fysik på den bilden...perfekt smink och ljusättning och smal kropp så blir det så där

fdanell
2010-06-08, 19:02
Sluta äta och vaxa bringan :)

Sjoba
2010-06-08, 19:05
Gå ner i vikt och vaxa magen, inte särskilt svårt. Knappast något man imponerar med på folk som är lite insatta :)

tsp
2010-06-08, 19:06
ljuset gör allt. Det gör så extremt mycket.. du skulle inte ens reagera på hans fysik om du såg den i normalt ljus
Detsamma gäller för övrigt brad pitts fysik på den bilden...perfekt smink och ljusättning och smal kropp så blir det så där

Väldigt väldigt väldigt väldigt sant. Om du mötte killen i artikeln i omklädningsrummet på gymmet skulle du inte alls tycka han såg speciell ut, vanlig smal kille utan några direkta muskler.

hugok
2010-06-08, 19:51
Han fick tre månader på sej, alltså ungefär 13-14 veckor, lite knappt ett kilo i veckan skulle jag gissa. Inte alls omöjligt på något sätt att deffa i den takten om man inte har så jättemycket muskler.

Multidebba
2010-06-08, 21:22

Haha som på din bild då ;)

Spirit
2010-06-08, 21:27
Det enda jag reagerar på är att det ser ut som att han håller på att tappa byxorna. Är det någon trend att ha dem halvt avdragna?

svennebanan
2010-06-08, 21:27
Ni dissar honom rätt hårt. Tycker han ser rätt mycket bättre ut än dom allra flesta medlemsbilder som postas.

MrMuggelSnuggel
2010-06-08, 21:31
Hårt slit och disciplin – men resultatet ser du snabbt. Följ Anders Fernettes mat- och träningsschema och få Fight Club-kroppen du med.
Inte mycket till variation.
Men vill du få Brad Pitts kropp i filmen Fight Club – på bara tre månader – är det här ditt bästa schema.
– Jag åt och tränade i stort sett likadant under hela tiden, säger Anders Fernette. Man får helt enkelt hitta det man gillar och köra på det, även om det blir rätt ensidigt.
Här är Anders Fernettes Fight club-program:
MÅNDAG
Frukost: Fyra kokta ägg. Vill du kan du göra omelett av äggen.
Träningspass 1: 45 minuters konditionsträning i form av en rask promenad.
Mellanmål: En proteinshake.
Träningspass 2: Styrketräning med personlig tränare i 45 minuter till en timme. Se separat crossfit-pass. Om du vill kan du ta aminosyror före, under och efter passet.
Lunch: Tortillabröd av fullkorn, kycklingfilé och creme fraiche. Mycket grönsaker vid sidan om.
Middag: En stor stek med sås, sallad med blandade grönsaker.
Kvällsmål: En proteinshake.
TISDAG
Frukost: Fyra kokta ägg.
Träningspass 1: 45 minuters rask promenad.
Lunch: Två kycklingfiléer, ris och fetaost.
Träningspass 2: En timmes tennis.
Middag: Sallad med räkor, fetaost, grönsaker och pinjenötter.
ONSDAG
Träningspass 2: Styrketräning med personlig tränare i 45 minuter till en timme. Om du vill kan du ta aminosyror före, under och efter passet.
Lunch: Laxfilé med romsås och två potatisar. En stor sallad med blandade grönsaker.
TORSDAG
Lunch: Två kycklingfiléer, ris och fetaost.
Träningspass 2: Ett lättare joggingpass eller en promenad på 45 minuter till en timme.
Middag: Kycklingwok med grönsaker, gärna på restaurang.
FREDAG
Träningspass 2: Styrketräning med personlig tränare i 45 minuter till en timme. Se separat crossfit-pass. Om du vill kan du ta aminosyror före, under och efter passet.
Lunch: Tortillabröd av fullkorn, kycklingfilé och creme fraiche. Mycket grönsaker vid sidan om.
LÖRDAG - vilodag
Lunch: Lax med romsås och broccoli. En stor sallad med blandade grönsaker.
Middag: Kycklingwok med grönsaker, gärna på restaurang.
SÖNDAG
Träningspass 1: 45 minuters konditionsträning.
Träningspass 2: En timmes tennis.
Middag: Sallad med kycklingfilé, fetaost, tomat, gurka och pinjenötter.

Ja, det var väl egentlingen inget nytt. Å andra sidan hade väl ingen förväntat sig något annat heller?

Spirit
2010-06-08, 21:35
Ni dissar honom rätt hårt. Tycker han ser rätt mycket bättre ut än dom allra flesta medlemsbilder som postas.Det handlar nog mer om att de flesta här föredrar en Terminator-kropp...

Spirit
2010-06-08, 21:36
Ja, det var väl egentlingen inget nytt. Å andra sidan hade väl ingen förväntat sig något annat heller?Jag hade förväntat mig en transmograf...

tsp
2010-06-08, 21:37
"En stor stek med sås blabla"

Låter nästan som han kopierat detta rakt av från nån amerikansk byggare typ. Inte ofta man säger att man äter "en stor stek" i sverige. Låter jävligt konstigt. Men i amerikat säger man ju "a big steak..."

svennebanan
2010-06-08, 21:39
Det handlar nog mer om att de flesta här föredrar en Terminator-kropp...

Det kan dom få göra, han är ju närmare arnold än dom flesta som postar bilder. Varför tar ni inte och vaxar magen pojkar?

kjell33
2010-06-08, 21:44
Länkning till kvällstidning borde medföra två veckors avstängning från kolo.

Seriöst.

don ramon
2010-06-08, 21:49
Banta har väl folk gjort i alla år?!

De kan väl ta en ny bild om tre månader igen och se om han håller uppe det. Skulle gissa på ett fet-nej.

fiskebulle
2010-06-08, 22:34
Så mycket muskler kan man väl inte påstå att det är.. Axlar och bröst (det ända man ser tydligt) ser ju väldigt underutvecklat ut. Resten är väldigt svårt att bedömma, men armarna ser ju inte direkt maffiga ut, inga 40cm där inte.

klofast
2010-06-08, 22:41
Hittar inte deffguiden. Kan någon länka?

Kek
2010-06-08, 22:45
Ni dissar honom rätt hårt. Tycker han ser rätt mycket bättre ut än dom allra flesta medlemsbilder som postas.

Om fight club näms blir man alltid totaldissad. "han är liten" "ljuset" "photoshop lol" "anorexi" "inget imponerande". Han hade ju iaf bättre fysik än de allra flesta man ser på gymmet och möter på stranden. Är ju såklart lätt att säga "bara att deffa så äreee klarrrttt vetttöööö".

ceejay
2010-06-08, 22:48
många kan se bra ut i optiljus. Vem kan påstå att tjockisbilden var tagen i bästa vinkel etc;)

Phille
2010-06-08, 22:56
Om fight club näms blir man alltid totaldissad. "han är liten" "ljuset" "photoshop lol" "anorexi" "inget imponerande". Han hade ju iaf bättre fysik än de allra flesta man ser på gymmet och möter på stranden. Är ju såklart lätt att säga "bara att deffa så äreee klarrrttt vetttöööö".

Sant, deffa är fan lättare sagt än gjort..

Matsa
2010-06-08, 23:04
Det kan dom få göra, han är ju närmare arnold än dom flesta som postar bilder. Varför tar ni inte och vaxar magen pojkar?

Där håller jag inte med dig. Tittar man igenom de 20 sista sidorna i dagsformstråden så hittar man runt 20 personer som är jämbördiga med killen i artikeln eller överträffar honom antingen avsett form eller massa. Minst ett tiotal av dem överträffar honom dessutom med hästlängder.

Men han är i bra form och det kan jag gärna ge honom cred för. Att gå ned i vikt suger, alla som lyckas nå en god form är värda en liten gnutta respekt i mina ögon.

Fredrik_S
2010-06-09, 02:04
Haha som på din bild då ;)

Precis... tror jag ska göra en före och efterbild på mig själv samma dag där jag bara kör kasst ljus dålig hållning och helt avslappnad och ledsen och sen en efterbild med perfekt ljus och bra pump och bra hållning så ska du få se hur sjuk skillnaden kan vara....

sharkzlayer
2010-06-09, 02:38
Jag hade med mig en bild på Brad Bitt från filmen och sa ”så här vill jag se ut”.

Varför hade han inte med sig en bild på RC då hade han ju vart RC på nja kanske 4 månader med aftonbladets hjälp och kanske 10 ägg till frukost. Bilden är redigerad har gjort samma sak för längesen på en modellstudio med smink ljus photoshop-proffs etc sjuk skillnad. Men grattis aftonbladet ni har fått några tjockisar där ute att träna förvisso i endast 3 månader men det är väl bättre än inget?! :)

Ganymedes
2010-06-09, 07:27
Aftonslaskets poll är lite intressant i en artikel som (ska försöka) handla om muskler:

Vad tränar du helst i sommar?
*Cykling
*Löpning
*Simning
*Powerwalking
*Ingenting, jag latar mig hellre.

Gym, älleh?! :)

Slartibartfast
2010-06-09, 07:39
Brad är superspinkig

5:40 "You look superskinny in person, are you eating enough?"

HP5LXOD0tnE

Slartibartfast
2010-06-09, 07:43
Att gå ned i vikt suger, alla som lyckas nå en god form är värda en liten gnutta respekt i mina ögon.

Att gå ner i vikt är det lättaste som finns. Det kräver ju liksom noll ansträngning. Att ligga på balans/bulka är en plåga. Skulle jag kunna skulle jag ligga på underskott konstant.

Nitrometan
2010-06-09, 08:36
Gå med i aftonbladet plus...

Nej. Jag vägrar att på något sätt stödja AB.

Kim Jong Il
2010-06-09, 08:40
Att gå ner i vikt är det lättaste som finns. Det kräver ju liksom noll ansträngning. Att ligga på balans/bulka är en plåga. Skulle jag kunna skulle jag ligga på underskott konstant.

Du är nog ganska ensam om att känna så ...

prOtotype
2010-06-09, 08:41

Nope

Kim Jong Il
2010-06-09, 08:42
Relativt ensam, då.

Slartibartfast
2010-06-09, 08:55

Inte en chans.

svennebanan
2010-06-09, 09:08
Inte en chans.

Konstigt att dagsformstråden och samhället ser ut som det gör då.

Arnoldski
2010-06-09, 09:16
"En stor stek med sås blabla"

Låter nästan som han kopierat detta rakt av från nån amerikansk byggare typ. Inte ofta man säger att man äter "en stor stek" i sverige. Låter jävligt konstigt. Men i amerikat säger man ju "a big steak..."

Steak = biff
Roast = stek

cryx
2010-06-09, 10:26
Styrketräna han helkropps varje dag? Det kan ju inte vara bra. Kanske därför han aldrig byggde så värst mycket muskler/styrka, ser mest ut som att han har bantat.

Slartibartfast
2010-06-09, 10:36

Hurså? Finns ju hur mycket underviktigt folk som helst.

hertzman
2010-06-09, 10:36
Inte en chans.

Jag håller med Slarti. Att gå upp är ett rent helvete. Nedåt i vikt går jag utan att ens anstränga mig.

OnT tycker jag att förändringen för AB-snubben var rätt bra. Han verkar ha deffat rätt hårt samtidigt som kan fått lite mer massa. En rätt bra förändring. Bara för att han är med i en skräptidning behöver det inte betyda att hans resultat är skräp.

hertzman
2010-06-09, 10:37
Styrketräna han helkropps varje dag? Det kan ju inte vara bra. Kanske därför han aldrig byggde så värst mycket muskler/styrka, ser mest ut som att han har bantat.

Kanske inte varje dag, men är man nybörjare kan nog helkroppspass fungera alldeles utmärkt.

Christyle
2010-06-09, 10:57
Relativt ensam, då.

nope

slimbo
2010-06-09, 11:02

ney

tigerofsweden
2010-06-09, 11:09

+1

Det är ju rätt uppenbart vad majoriteten har problem med, sen får eliten här tycka vad dem vill :Virro

Slartibartfast
2010-06-09, 11:25
+1

Det är ju rätt uppenbart vad majoriteten har problem med, sen får eliten här tycka vad dem vill :Virro

Påståendet var att jag är "relativt ensam" om att tycka det är lätt att tappa kroppsvikt. Att det påståendet är fel, är inte en åsikt, det är ett faktum. Underviktiga i västvärlden är i minoritet, men det gör dem knappast "relativt ensamma"

Sen handlar det inte om "eliten" heller. Dom flesta underviktiga har aldrig satt sin fot i ett gym.

tigerofsweden
2010-06-09, 13:52
Påståendet var att jag är "relativt ensam" om att tycka det är lätt att tappa kroppsvikt. Att det påståendet är fel, är inte en åsikt, det är ett faktum. Underviktiga i västvärlden är i minoritet, men det gör dem knappast "relativt ensamma"

Sen handlar det inte om "eliten" heller. Dom flesta underviktiga har aldrig satt sin fot i ett gym.

Håller med dig till 100% Syftade inte på din kommentar :)

svennebanan
2010-06-09, 14:22
Hurså? Finns ju hur mycket underviktigt folk som helst.

I så fall fler underliga än normla :).
Fetma verkar ju vara vanligare än att folk är för smala.

HulkH
2010-06-09, 14:54
haha, hitta också den här igår. :)

Tkr det ser lite väl bra ut för att vara sant. Eftersom han har inte blivit mindre, bara att han har mycket muskler. Sen som fredrik säger, så gör nog ljuset mycket.

delta_mats
2010-06-09, 15:13
Alltså snubben är spinkig, han har inte mycket muskler. Kanske om man jämför med en tanig 16 åring. Men visst var väl den där killen en vuxen karl?

Däremot har han gjort ett bra jobb och blivit deffad.

hertzman
2010-06-09, 15:22
Alltså snubben är spinkig, han har inte mycket muskler. Kanske om man jämför med en tanig 16 åring. Men visst var väl den där killen en vuxen karl?

Däremot har han gjort ett bra jobb och blivit deffad.

Mobba spetor i alla ära, men nog har han mer muskler än den genomsnittliga mannen. Jag försöker nu bortse från att jag är koloskadad och titta på honom med normala ögon.

qubie
2010-06-09, 15:55
Från att skita helt i hur kroppen ser ut till att träna bra och äta bra i 3 mån med en pt plus helt annat ljus, vaxat bröst och bättre kroppshållning skulle nog alla få till en bra efterbild!

delta_mats
2010-06-09, 16:03
Mobba spetor i alla ära, men nog har han mer muskler än den genomsnittliga mannen. Jag försöker nu bortse från att jag är koloskadad och titta på honom med normala ögon.

Han vägde väl 84 kg innan deffen. Möjligt att det är något mer än genomsnittsmannen för hans ålder. Men sedan vet ju ingen vad han tränat tidigare i hans liv, det framgår inte. Oavsett så kan man inte bygga särskilt mycket på 3 månader så antingen fanns musklerna där innan eller så ser han ut som vilken annan karl skulle göra efter en bra genomförd deff.

davvvan
2010-06-09, 16:07
Inte alla.

Matsa
2010-06-09, 18:01

Jag vet att det inte är svårt att gå ned i vikt, jag gick själv ned 12-15kg härom året utan några större problem, men jag tycker ändå att det suger. Att vara hungrig är något jag verkligen ogillar och att inte orka lika mycket som jag vill tycker jag ännu sämre om. Många behöver dessutom förändra sin livsstil en smula för att göra en lyckad diet, och det kräver alltid en viss ansträngning. Därför får alla som lyckas komma i god form en smula respekt från mig.

Däremot så hyser jag ännu större respekt för de som lyckas bygga upp sig och bli riktigt stora eller starka. En diet är ganska snabbt överstökad om man inte lider av grav fetma, ett par månaders pina och sedan är det klart. Att lägga på sig en ansenlig mängd muskler å andra sidan, det kräver åratal av arbete och disciplin.

Läser du verkligen dagsformstråden? I så fall kanske en synundersökning kan vara på sin plats? Visst är det många med medioker fysik som lägger ut bilder där, men där finns även väldigt många som sopar mattan med killen i artikeln.

Jämfört med samhället i stort så har han självklart en bra fysik, och det är väl kanske det man får ha som måttstock i det här fallet. Ska jag vara ärlig tycker jag nog att det säger mer om samhället än om hans fysik.

JJOHANSSON
2010-07-06, 01:18
Exakt ljuset gör allt, skulle dom haft ljuset rakt framifrån så skulle han förmodligen sett annourlunda ut

Anton Fräs
2010-07-06, 01:56
Angående deff/bulk och hur jobbigt det är skiljer det sig kraftigt mellan människor. Vissa har lätt för det ena, båda eller svårt för båda.

rockbell
2013-09-05, 15:46
Vädigt mycket detta på Kolo...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Gruppt%C3%A4nkande

jflycore
2013-09-05, 16:17
Vädigt mycket detta på Kolo...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Gruppt%C3%A4nkande

http://sv.wikipedia.org/w/ahprecisduharhelträtt

tjing
2013-09-05, 16:18
http://sv.wikipedia.org/w/ahprecisduharhelträtt

Länken funkar inte.

snelhest
2013-09-05, 17:00
Länken funkar inte.

Fungerar bra för mig.

jflycore
2013-09-05, 20:10
Länken funkar inte.

*rolleyes*

Fungerar bra för mig.

;)

Linjedomarn
2013-09-05, 20:13
Om man läser står det att han redan var på 17% i kroppsfett så gå ner till 10% på 3 månader är lätt fixat. En regelrätt deff.

Det hjälper ju om man rakar kroppen, pumpar upp sig, gör slingor i håret och fixar optiljus till efterbilden.

Bryggan
2013-09-05, 21:52
Har inte läst tråden men på AB så ser det ut som rakhyvel, opti-ljus och minus 10 kg

Röda Björnen
2013-09-05, 22:46
Suck.. det är allt jag får fram. Jag hoppas TS trollar.

MVH

Beemel
2013-09-06, 06:00
Suck.. det är allt jag får fram. Jag hoppas TS trollar.

MVH

En tre år gammal trollning i så fall. Så det försöket har nog gått över vid det här laget =)