Visa fullständig version : banan/äpple mix dryck..?
Blev sjukt godissugen, så jag gjorde nyss nåt hopkok me 2 bananer oh ett äpple.
skärde ner småbitar och mixade ihop med lite mjölk och 2 teskedar vaniljsocker för smak. gott blev det oh mättade bra. är en sån här drink/smothie mojjs nyttigeller bara skit efter en helt stillasittande dag?*popcorn*
Det är väl helt okej. Var mitt exakta mellanmål 100 dagar förra året. :flex:
hehe okej. läste att en banan ger ca 200kcal vilket gör att hela dyckenfår ungefär 500kcal inräknt äpple och mjölk
Ristretto
2010-06-06, 21:09
använde du 8l mjölk, eller?
använde du 8l mjölk, eller?
Vad i hans text får dig att tro det?
Vad i hans text får dig att tro det?
Krävs en del att få 2 bananer och ett äpple i drickbart tillstånd?
Rockhard
2010-06-06, 21:54
Krävs en del att få 2 bananer och ett äpple i drickbart tillstånd?
Behövs max 5 dl.
Behövs max 5 dl.
Tror Ristrettos post syftade på att det behövdes mycket mjölk, jag tror inte han verkligen menade 8L.
Det var då en förbannat stor banan om den ska ge 200kcal
dricka/äta med sked ;) all frukt var i normal strl. ingen överivet stor eller liten banan/äpple. kan oxå lägga till att jag hade inte i spec mycket mjölk. max 2dl. blev lite tjockare men gick o dricka
kalaskonrad
2010-06-07, 05:35
Brukar man inte räkna en banan till ungefär 100kcal? Äter bananer så jävla sällan, har inte koll. Nu måste jag ta reda på detta bara därför :)(Du kanske har vägt bananen med skal på? Tror inte det är meningen att du ska trycka i dig skalet också)*slap*
Små ekologiska bananer brukar väga 60-70g (och innehålla 60-70kcal) medan stora, rejält besprutade, chiquita-bananer brukar väga mellan 90-140g (och innehålla 90-140kcal). För att få en banan att väga 200g måste man nog räkna med skalet, och det är ju ganska dumt..
Ja, det är nyttigt och gott.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.