Visa fullständig version : Bensoylperoxid ifrån USA?
Southwind
2010-06-06, 16:12
Syftar då på produkterna ifrån acne.org.
Det jag undrar över är om det är lagligt att ta in produkter med Bensoylperoxid till Sverige? Har mailat Tullverket men under tiden så passar jag på och frågar er. :)
Det kanske till och med finns någon som har handlat ifrån dem som vill dela med sig av sin erfarenhet om hur det gick.
Varför beställa från USA? Produkter med bensoylperoxid finns receptfritt på Apoteket. (http://www.fass.se/LIF/produktfakta/substance_products.jsp?substanceId=IDE4POC0U96NCVE RT1)
Edit: Men för att svara på din fråga så antar jag att produkterna är läkemedelsklassade, och då är det inte lagligt utan tillstånd.
Syftar då på produkterna ifrån acne.org.
Det jag undrar över är om det är lagligt att ta in produkter med Bensoylperoxid till Sverige? Har mailat Tullverket men under tiden så passar jag på och frågar er. :)
Det kanske till och med finns någon som har handlat ifrån dem som vill dela med sig av sin erfarenhet om hur det gick.
Trevligt! Har också beställt en gång därifrån :D.
panzerpig
2010-06-06, 19:27
Så det funkade utan strul, Rahf?
Personligen tycker jag det låter lite onödigt att beställa läkemedel från USA när motsvarande finns receptfritt i sverige?
Stioxyl 5% funkar bra tycker jag. Jämför totalkostnaden mot vad det kostar i sverige, ser iofs ut som en stor tub på acne.org typ 240g?
Så det funkade utan strul, Rahf?
Personligen tycker jag det låter lite onödigt att beställa läkemedel från USA när motsvarande finns receptfritt i sverige?
Stioxyl 5% funkar bra tycker jag. Jämför totalkostnaden mot vad det kostar i sverige, ser iofs ut som en stor tub på acne.org typ 240g?
Sitter pa annan dator sa inga svenska bokstaver just nu.
Jag bor i USA. Enligt de referenser som skaparen av sidan gjort sa ar det ingen storre skillnad mellan 2,5% och kraftigare varianter. En annan sak jag gillar med hans produkter ar att de finns i oparfymerade versioner, och med sa fa tillsatser som mojligt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.