handdator

Visa fullständig version : Mycket på samma gång

doddy
2010-06-05, 11:06
tjena folket! =)

Är det någon snäll människa där ute som vet något bra ''schema'' För att deffa och bygga muskler, samt att jag tränar thaiboxning 3 gånger i veckan, Om man på något sätt skulle kunna lägga upp ett bra schema på det hela. Mina mål är att gå ner cirka 5 kilo, bygga upp en stark/fin kropp, och att kunna fortsätta träna thaiboxningen. tack på förhand.

limenka
2010-06-05, 11:47
Vad prioriterar du?

HulkH
2010-06-05, 14:27
Kolla på de scheman som finns här på forumet, så borde du kunna mixtra ihop ett eget schema;)

du sa tex inte VILKA specifika dagar du köra thaiboxning, vilket kan vara bra att veta ;)

Virtual1339
2010-06-05, 14:49
Ok så thaiboxning 3ggr i veckan. Och du vill bli stark. Och du vill gå ner 5kg i vikt? Har jag lyckats ta ur de 3 viktigaste sakerna i texten?

Ok, om vi börjar. Du vill altså gå ner i vikt. För det första LÄS deffguiden som Grub har skrivit. Men vi gör det så enkelt att jag antar att du vet hur mycket kalorier du stoppar i dig och hur många kalorier du blir av med per dag. Om du står stilla i vikt, minska kalori intaget. Om du går ner för snabbt öka kalori intaget. Då har du påbörjat din resa med att gå ner 5kg. Se till att få ordentligt med protein i kosten!

Sen, ska du träna. Både thai och styrka. För att inte överträna rekomenderar jag att du kör 3 gympass per vecka, prioritera basövningar och kompletera sedan med extra övningar. Sen kan du se din thaiboxning som cardio, så börja inte springa enligt mig, det du tränar räcker redan.

Men LÄS deffguiden, och kolla igenom olika 3dagars split så kommer de gå galant.