handdator

Visa fullständig version : Film på när jag lagar kyckling med grönsaker :)

Fredrik_S
2010-06-04, 23:14
Filmen dör när stekningen påbörjas men det är bara att steka :)
Kycklingen har man redan gjort 2 kg 200 grader 45 minuter direkt från frys utan kryddor eller marinader eller förstekning. Bara direkt in och sen in i bunkar i kylskåpet.

IKDXrh2bt-4

Gabriel174
2010-06-04, 23:22
Fick man inget slutresultat? :( såg riktigt gott ut faktiskt

Fredrik_S
2010-06-04, 23:27
Fick man inget slutresultat? :( såg riktigt gott ut faktiskt

Kameran blev full och jag åt upp maten. Men jag lagar det där sjukt ofta så kan ta en bild en annan dag.
Det är föresten
200-300 gram kycklingfile och 300-500 gram grönsaksblandning
Denna gången gick påsen åt till tre måltider så i snitt 333 gram per måltid. Men är jag hungrig tar jag 500 gram istället..

Valfritt men jag klämde en avokado över alltihopa på slutet på tallriken sen(istället för att skiva och hålla på så mosar man den bara som den är direkt i handen så kläms innehållet ut, sen lyfter man bort kärnan)

chrilledude
2010-06-05, 00:29
Såg gott ut! Lite rolig video bara då du i princip bara.. tar fram kyckling och lägger ner grönsaker? :D

Fredrik_S
2010-06-05, 00:44
Det där är ganska avancerad matlagning. Med stektiden så tar det ändå drygt 5 minuter... Mycket mer tid än så tror jag få vill lägga ner på att laga mat, speciellt inte när man vill äta många måltider och lagar allt själv. Ville bara visa på att det går att laga god mat på hyfsat kort tid, utan att det är kvarg med funlight. :).

chrilledude
2010-06-05, 00:52
Det där är ganska avancerad matlagning. Med stektiden så tar det ändå drygt 5 minuter... Mycket mer tid än så tror jag få vill lägga ner på att laga mat, speciellt inte när man vill äta många måltider och lagar allt själv. Ville bara visa på att det går att laga god mat på hyfsat kort tid, utan att det är kvarg med funlight. :).

Jo det är bra! Själv kommer man aldrig på något bra och snabbt..
Aldrig tänkt på att laga MASSOR med kyckling direkt och ha i kylen faktiskt, tack för det! :)

HulkH
2010-06-05, 00:54
haha, ser gott ut :)

Måste bara fråga, hur tråkigt hade du när du kom på att filma det här? :D :) ( inget illa menat)

Fredrik_S
2010-06-05, 01:08
haha, ser gott ut :)

Måste bara fråga, hur tråkigt hade du när du kom på att filma det här? :D :) ( inget illa menat)

Extremt tråkigt :D

Fredrik_S
2010-06-05, 01:10
Jo det är bra! Själv kommer man aldrig på något bra och snabbt..
Aldrig tänkt på att laga MASSOR med kyckling direkt och ha i kylen faktiskt, tack för det! :)

Jag har aldrig fått några problem med det och har nog haft det uppåt 7 dagar i kylen som mest. Lagar en sats på 2kg varje gång det är slut... Tar lixom ingen tid eller förberedelse alls.. bara direkt på plåten från frysen och sen in i kylen igen...

HulkH
2010-06-05, 01:17
Extremt tråkigt :D

haha, gissa de^^

Gilalr det fortfarande, ser gött ut :D

chrilledude
2010-06-05, 01:24
Jag har aldrig fått några problem med det och har nog haft det uppåt 7 dagar i kylen som mest. Lagar en sats på 2kg varje gång det är slut... Tar lixom ingen tid eller förberedelse alls.. bara direkt på plåten från frysen och sen in i kylen igen...

All right! Tack för tipset. ;)

dupper
2010-06-05, 01:29
Nu blev jag ju hungrig. :(

kalaskonrad
2010-06-05, 10:31
lite kul att ditt kök är typ en exakt kopia utav mitt:D Lika köksredskap i stort sett, lika lådhandtag, vattenkran och stekpannor

Anvendarnamn
2010-06-05, 13:40
Ehhh... Jag jag fattar inte meningen med denna film. Eller vad ville du komma fram till??

Du kanske bara ville du visa upp dina köksapparter?

Matte_
2010-06-05, 13:43
Ehhh... Jag jag fattar inte meningen med denna film. Eller vad ville du komma fram till??

Hur enkelt det är att laga en god middag?

Buck
2010-06-05, 13:44

Du har missat poängen totalt... det är givetvis stekspaden allt handlar om egentligen!

Fredrik_S
2010-06-05, 15:40

Det har jag eoförsig redan skrivit i ett av inläggen i tråden. Men som sagt visa hur enkelt det är att laga mat. Skriver man det är bara att ta grönsaker och kyckling är det ingen som lyssnar.. .visar man det på film så kanske några fler blir inspirerade att laga mat som tar några minuter längre tid än bara mikromat eller kvarg-funlight...

Det finns lixom mellanting mellan färdigmat och mat som kräver 15 minuter i köket eller t.o.m mer....

clinteastwood
2010-06-05, 17:18
Vad kör du med för kryddning, sås till? Typ de som du satte på diskbänken där!

tsp
2010-06-05, 17:36
Hur enkelt det är att laga en god middag?

Torr och överlagad kyckling som man fräser med euroshopper-grönsaker som man kokat i micron? Går nog att göra rätt mycket roligare saker än så på kort tid i köket..

ThisIsTheOne
2010-06-05, 17:39
Torr och överlagad kyckling som man fräser med euroshopper-grönsaker som man kokat i micron? Går nog att göra rätt mycket roligare saker än så på kort tid i köket..

http://www.moveoneinc.com/expat-echo/wp-content/uploads//2010/03/michelin-stars.jpg

Anvendarnamn
2010-06-06, 08:38
Fredde jag skojja bara med dig HAHA.
Men lägg upp en film när du dansar istället. Jag är så jävla nyfiken på det faktiskt. Tror inte det är lika lätt ;)

Fru_Flisa
2010-06-06, 11:57
Den där matlagningsseansen klarar du på mycket kortare tid, jag tycker du ska ta och slänga ihop det där så fort du bara kan nu när du visat hur det går till. :) Och filma såklart.

Fredrik_S
2010-06-06, 12:59

Svårt att hitta saftigare kyckling än euroshopper, vill du ha riktigt torr kyckling ska du välja de utan tillsatt saltlake, typ kungsfågeln och liknande. Överlagad är den inte heller, den blir precis färdig i mitten efter 45 minuter i min ugn.
Slutligen när la jag in grönsakerna i mikron?

Fredrik_S
2010-06-06, 13:00
Vad kör du med för kryddning, sås till? Typ de som du satte på diskbänken där!

Japp
ibland örtsalt eller grillkrydda såserna är tabasco cayennepapparsås och piripirisås samt sojasås som jag drog fram på slutet

bear.flowertwig
2010-06-06, 15:20
Det hela känns skevt på något vis :)

eiri
2010-06-07, 15:02
så där ser min vardag ut med fast min kyckling grillas i elgrill :) ska testa göra i Ugnen imorgon så slipper jag göra rent grillen, lite dryg ibland : /

OneManArmy
2010-06-07, 15:36
Ska fanemig göra en plåt kyckling ikväll och prova på slö matlagning en vecka ;)

Fredrik_S
2010-06-07, 16:22
Ska fanemig göra en plåt kyckling ikväll och prova på slö matlagning en vecka ;)

beware its addictive.

Jag letar alltid nya genvägar till den optimalaste tillagningsproceduren där tidsfaktorn(tillagning+disk) är vääääldigt högt prioriterad

Bendermannen
2010-06-08, 19:51
testade i stort sett hela ditt koncept. efter att ha gjort 2 kg filéer i ugnen, tog jag två och skivade upp tillsammans med 600g blandgrönsaker som jag frästa i lite soya, salt, chilipulver, cayennepeppar. toppade det hela med 1 dl av icas lätt-kvarg som jag hade vitlökskrydda, sambal oelek och chilipulver i. blev väldigt gott och jag har nog aldrig ätit mig så mätt/belåten på så lite kalorier. tusen tack för tipset!!