handdator

Visa fullständig version : kvällsdrink

Thell
2003-10-12, 16:31
Vad säger ni ?
Eiselts protec vs FAST promix
vilken skulle ni välja lr spelar det ingen roll ?
lr har ni nån annan som e bättre/godare att rekommendera ?

Thell
2003-10-12, 19:19
var det för dum fråga ?
lr varför har ingen svarat ?

King Grub
2003-10-12, 19:48
Originally posted by Thell
var det för dum fråga ?
lr varför har ingen svarat ?

Därför att det är söndagkväll, VM-final på tv, och folk har annat för sig än att svara på dina proteinbryderier. :smash:

Jag tror inte att du kommer att se någon praktisk skillnad, oavsett vilken du väljer.

subliminal
2003-10-12, 22:56
Vad säger ni ?

Brukar dricka Protec med chokladsmak själv, tycker den är helt ok. Har inte testat den andra, så den kan jag inte uttala mig om.

Berry
2003-10-13, 08:52
Vad säger ni ?

Du får nog mer protein av högre kvalité för pengarna om du köper Protec.

shirunai
2003-10-13, 09:02
stödj eiselt,

z_bumbi
2003-10-13, 09:25
Jag hittar ingen information om Fast-produkter på nätet* så jag vet med andra ord inte vilket förhållande det är mellan proteinerna i Fast-tjosan-hoppsan saken.

Men det finns ju lite andra produkter som också har kassein- och vassleblandningar.
Fairings Complete III och Strengts Nutritions Milk and Whey är två jag kommer på rakt av, finns en bunt till.

Vanlig keso eller kesella, mjölk samt ost är ju andra bra källor till kasseinprotein.

*Finns det någon sida med bra innehållsdeklarationer så skulle jag uppskatta ett PM.

Thell
2003-10-13, 15:14
ok, det e ju så att protecs konsitens gillar ja inte så mycket, så ja funderade om det fanns andra som var lika bra...
men ja får väl testa nån av dom då =)

EiseltUK
2003-10-13, 15:17
ok, det e ju så att protecs konsitens gillar ja inte så mycket, så ja funderade om det fanns andra som var lika bra...
men ja får väl testa nån av dom då =)

Konsistensen påverkas av den höga kaseinhalten. Vi håller på att experimentera med några nya råvaror just nu så förhoppningsvis kan vi få den att bli lite tunnare senare i år.

/ Henrik

z_bumbi
2003-10-13, 15:25
Thell: Slår du i mer vassle så blir den ju tunnare automatiskt, med andra ord så är de andra produkterna redan färdigblandade efter det receptet.

Kolozzeum hade förövrigt kvar sitt erbjudande på Complete II förra gången jag kollade så det kan ju vara något att kolla på. Är lite soja men inte så mycket att det stör.

Berry
2003-10-13, 20:57
Någon som vet II-värde på sojaprotein? Det borde vara lägre än alla typer av mjölkprotein så det kanske kan vara lämpligt just på kvällen av den anledningen.

EiseltUK
2003-10-13, 21:20
Om du bara vill få ned insulinresponsen kan du äta guarfibrer eller något annat, men det finns troligen inget som slår kasein när det gäller det "tidsfördröjda" upptaget.

/ Henrik

z_bumbi
2003-10-13, 21:30
Hur är det med kött då ? Äter du 50-80 g protein från kött så nog lär det ge en bra utsöndring av protein under ganska lång tid. :)

loboman
2003-10-14, 07:01
Jag rekomenderar att du skippar drinken på kvällen och tuggar i dig prottisarna istället!

Prova valios cotton cheese med lite funlight i! (jag sköljer av cotton cheesen i ett durkslag för att få bort äckelsmaken).

kharon
2003-10-14, 07:19
Tonfisk&ägg!

Fairing
2003-10-14, 07:47
Kesella med kanel och Fun light:thumbup:

King Grub
2003-10-14, 11:06
Originally posted by Fairing
Kesella med kanel och Fun light:thumbup:

Fy för den onde! :D

Fairing