Visa fullständig version : Protein dropp??
rymdrattan
2003-10-11, 20:00
Nån som vet om det är möjligt och isåfall vart man kan fixa?
Börjar bli trött på att försöka äta upp antingen äcklig mat eller
behöva bli spyfärdig efter varje mål...
King Grub
2003-10-11, 20:26
Du får väl bryta dig in på ett sjukhus.
Jag hoppas du skämtar. Ge dig nu.
nordland
2003-10-11, 21:19
Det närmaste du kan komma är att köpa flytande aminosyror i ampuller eller flaskor. Maximize har i ampullform och Twinlab har på flaska, för oralt bruk. Dock ett j-vligt dyrt alternativ.
Annars så kan du säkert få injektioner på närmsta vårdcentral, men det lär ju kosta...
rymdrattan
2003-10-11, 21:34
Jo jag va faktiskt allvarlig...
Vet att det finns datanördar som har kört denna taktiken...
Frågan är bara ifall det går att köra mjölk å protein direkt ut i blodet ;)
Originally posted by rymdrattan
Jo jag va faktiskt allvarlig...
Vet att det finns datanördar som har kört denna taktiken...
Frågan är bara ifall det går att köra mjölk å protein direkt ut i blodet ;)
Tror nog du lever längre om du käkar kattmat istället för att gå runt med mjölk i blodet.
:laugh:
Men komigen testa kattmaten! :thumbup:
rymdrattan
2003-10-11, 22:25
Originally posted by Pez
Låter som en riktig skröna.. dropp sätter man inte för att det är skoj eller utan verkligt behov.
Tror ditt problem är 99% psykiskt och därför behöver du helt enkelt lära dig äta.
/pez
Äh, finns det möjlighet att göra det lättare så varför inte ;)
EDIT: kharon, jo frågan är om man ska börja med torrfoder eller köttmat :P
LunaSpice
2003-10-11, 23:20
Nån som vet om det är möjligt och isåfall vart man kan fixa?
Börjar bli trött på att försöka äta upp antingen äcklig mat eller
behöva bli spyfärdig efter varje mål...
Alltså dina trådar blir sjukare och sjukare. Jag har aldrig läst en tråd som är skapad av dig som har haft någon som helst seriöst grund för fem öre. Börjar faktiskt tröttna rejält på det måste jag få säga.
Nåväl, att tillföra protein genom infusion är väl möjligt iofs. Dock är nog mjölk en ganska dålig idé. Glukosinfusioner sätts dagligen på sjukhus, lixom näringsdropp. Jag kan LOVA dig att en etiken kommer sätta stopp för ett näringsdropp i träningssyfte. Dropp sätts endast i medicinska syften pga. patienten av någon anledning inte kan tillgodogöra sig näring via magtarmkanalen (pga sjukdom eller skada) utan att näringsämnen och vit/min får tillföras parenteralt, dvs. via dropp.
Jag läste i Läkartidningen, eller dylikt, att en BB i USA hade bett sin läkare att sätta perifer venkateter för att BBn skulle kunna ha en konstant proteintillförsel under natten. Det är sjukt hur långt folk är beredda att gå för att uppnå maximalt resultat. Äter man ett rejält mål mat, speciellt bestående av protein och omättade fettsyror innan läggdags så kommer man ädnå att ha en bra aminosyreutsöndring under natten. Men vissa måste gå steget längre och spräcka alla tänkbara etiska och moraliska gränser. I USA så kan iofs det mesta hända så det hade inte förvånat mig om läkaren hade beviljat det hela.
rymdrattan
2003-10-11, 23:24
Originally posted by LunaSpice
Alltså dina trådar blir sjukare och sjukare. Jag har aldrig läst en tråd som är skapad av dig som har haft någon som helst seriöst grund för fem öre. Börjar faktiskt tröttna rejält på det måste jag få säga.
Vem säger att jag inte är seriös? :confused: Sjuk möjligen...;)
Tackar dock för resten av inlägget...
Förövrigt så anser moddarna att det är för mkt så tas det väl bort...
Vem säger att jag inte är seriös? :confused: Sjuk möjligen...;)
Tackar dock för resten av inlägget...
Förövrigt så anser moddarna att det är för mkt så tas det väl bort...
Dom får oftast stå kvar pg av att du behöver höra svaret...har du tänkt den tanken kanske?
/pez
rymdrattan
2003-10-12, 01:01
Originally posted by Pez
Dom får oftast stå kvar pg av att du behöver höra svaret...har du tänkt den tanken kanske?
/pez
Nej det hade jag faktiskt inte tänk på :D
jag hade faktiskt oxå den tanken att ett näringsdropp hade varit fint att ha under natten då man ligger kanske 8-10 timmar utan näring... sen kom jag på bättre tankar och insåg att t.o.m sätta klockan att ringa mitt i natten för en protteshake var en bättre idé
Sköter ni kosten så perfekt 100% av er vakna tid att ni behöver hitta på nydanande dumheter vad gäller aminosyretillförsel under natten? Liknar folk som tror att deras golfspel kommer förbättras med den dyraste klubban som finns, när varje slag ändå hamnar bland träden.
Jag håller med LunaSpice helt och hållet angående dina trådar, rymdråttan. Sluta driva diskussionen ur led, håll till ämnet, åtminstone.
rymdrattan
2003-10-12, 13:59
Originally posted by AnabolicProtein
Jag håller med LunaSpice helt och hållet angående dina trådar, rymdråttan. Sluta driva diskussionen ur led, håll till ämnet, åtminstone.
För det första så ÄR detta ämnet... även om det va en bit xtremt..
Sen så skriver jag en ny tråd bara nån gång ibland å...
Å driver sällan iväg andras trådar vad jag vet...
Om du vill så får du gärna visa några xempel på det...
måste du öka i vikt då? Jag skiter fan i det nu.. jag är bra mkt spinkigare än du! 186cm på 68kg nu, men de va 186cm på 49kg förut..
Ät så mkt du vill, inga "tvångstankar" i stil med "fan, jag måste måste måste måste gå upp i vikt".. mår du dåligt av vikten? jag mådde inte dåligt förut.. blev knappt förkyld eller nåt.
Men men alla är vi olika.. ta en paus från gymmet eller nåt.
rymdrattan
2003-10-12, 18:22
Originally posted by Spec^
måste du öka i vikt då? Jag skiter fan i det nu.. jag är bra mkt spinkigare än du! 186cm på 68kg nu, men de va 186cm på 49kg förut..
Ät så mkt du vill, inga "tvångstankar" i stil med "fan, jag måste måste måste måste gå upp i vikt".. mår du dåligt av vikten? jag mådde inte dåligt förut.. blev knappt förkyld eller nåt.
Men men alla är vi olika.. ta en paus från gymmet eller nåt.
Måst å måste... Inget måste, jag har tatt alldeles för mkt pauser..
Ang. vikten
Ju mer desto bättre ;)
Herkulez
2003-10-12, 18:52
49 kg:eek: va fan hade du varit på studie år i etiopien eller?
Originally posted by Herkulez
49 kg:eek: va fan hade du varit på studie år i etiopien eller?
Rattan: jo klart de är bra med vikt, strävar mot det jag med!
Jadu herk.. vettefan hur det kunde bli så lite, jag växte väldigt väldigt fort å vikten hann inte med samtidigt som jag åt dåligt.. opererade bort halsmandlarna pga att jag inte kunde äta.. kunde tugga på en köttbit i 5min innan den gick att svälja!
Sen vart det träning å större gap :D :eating:
Herkulez
2003-10-12, 20:05
good 4 u:thumbup:
rymdrattan
2003-10-12, 20:30
opererade bort halsmandlarna pga att jag inte kunde äta.. kunde tugga på en köttbit i 5min innan den gick att svälja!
wow kan man få det utan vidare??
E man smal äter man för dåligt helt enkelt.
Träna ordentligt så lär du bli hungrig :bpump: :eating: :thumbup:
fan råttan..
följer du grunderna för att bygga muskler så kommmer du öka i vikt. så är det bara.
Vill du gå upp i vikt måste du satsa lite... man får inget gratis ju. Att behöva proppa i sig lite mat faastän man inte är hungrig får man ibland stå ut med.
börja :bpump: hårt nu å :eating: mycket!!
lycka till!
:thumbup:
rymdrattan
2003-10-12, 21:01
Originally posted by Wilson
fan råttan..
följer du grunderna för att bygga muskler så kommmer du öka i vikt. så är det bara.
Vill du gå upp i vikt måste du satsa lite... man får inget gratis ju. Att behöva proppa i sig lite mat faastän man inte är hungrig får man ibland stå ut med.
lycka till!
hm... tror jag ska bli en paulun kopia å skriva en bok med titel..
"Strävan efter fettma!"
det verkar vara "vanligt" att man får protein/kolisar genom dropp i tex skidlandslagen (dock inte det svenska! såklart) dom kommer vandrande med sina droppställningar med påsar inför hårda tävlingsdagar för att ta igen sig så fort som möjligt! Pratades endel om detta när dom kom på finnarna med EPO man undrade var man skulle dra gränsen
För att bygga muskler finns det forskningsraporter som säger att ett jämt tillförande av näring INTE är bra, likaså att äta FÖR ofta, var 3e timma var lagom
Glenner_84
2003-10-15, 17:07
Originally posted by Wilson
fan råttan..
lycka till!
Bra sagt Wilson!
VILL MAN BLI FIN FÅR MAN LIDA PIN
:eating: :smash:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.