Logga in

Visa fullständig version : Folkrace

mojoo
2010-06-01, 11:58
Någon som testat folkrace från liveit ? Eller bara kört folkrace

Verkar ju awesomenesssigt+att polarna inte behöver körkort :laugh:. Men frågan är ju om man får krocka? De står inget om de. Många av polarna har inte körkort fast de var sugna på att smasha lite. Hur många tycker ni man ska vara?

tsp
2010-06-01, 12:28
Jag blev sugen på att hyra en Ferrari för en dag

Menigar
2010-06-01, 12:45
http://www.olasbilsportsida.se/folkrace070826/folkrace066.jpg

Såhär ser en folkrace bil ut. Viss kontakt förekommer nog =)

mojoo
2010-06-01, 13:22
Jag blev sugen på att hyra en Ferrari för en dag

ska faktiskt köra en ferrari f430 om någon vecka

Menigar
2010-06-01, 13:25
ska faktiskt köra en ferrari f430 om någon vecka
Pics or it didn't happen

mojoo
2010-06-01, 13:44
Sure, fast filmar nog för ljudets skull

frutte
2010-06-01, 13:59
Känner några som kört folkrace via presentkort från liveit och de på folkrace banan sa att om det inte hade gått via liveit så hade det blivit billigare.

mao en fördyrande mellanhand.

Jorgen
2010-06-01, 16:32
Någon som testat folkrace från liveit ? Eller bara kört folkrace

Verkar ju awesomenesssigt+att polarna inte behöver körkort :laugh:. Men frågan är ju om man får krocka? De står inget om de. Många av polarna har inte körkort fast de var sugna på att smasha lite. Hur många tycker ni man ska vara?

Om man får krocka? Det är ju inte riktigt det som det går ut på.

Detta säger reglerna om tävlingskörning:

FR 5.7 Tävlingskörning
Tävlingsfordon får aldrig köras mot tävlingsbanans riktning under pågående heat. Det är inte tillåtet att köra på annan bil bakifrån eller från sidan, eller på annat ojust sätt bereda sig plats på banan.
Det är ej tillåtet att förhindra omkörning. När gul flagg visas är omkörning av annan tävlande förbjuden, tills dess att hindret är passerat. Hastigheten ska sänkas och försiktighet iakttagas.
Förare som fått stopp, och ej kan fortsätta, ska omedelbart lämna fordonet och placera sig i säkerhet.
Det är tillåtet att få hjälp av funktionär för att få loss bil som fastnat eller för att vända rullad bil rätt.
Förare får därefter fullfölja heatet.
Omedelbart efter målgång i heatet där rullning skett, ska läkaren/sjuksköterskan uppsökas, som ger klartecken till fortsatt tävlande.
Vid tekniskt fel får ej hjälp tagas av funktionär. Om förare släppt bältet under pågående heat, bedöms det som att den tävlande brutit heatet.
Förare som kör av banan får vid återinträde, ej hindra annan förare, skaffa sig placeringsvinst eller annan fördel.
Under körning ska rutan i förarsidans dörr vara helt stängd, i motsatt dörr får en öppning till ¼ finnas.
Om framruta eller ruta på förarsidan går sönder, ska teknisk flagg visas.
Finns nät för ruta på förarsidan får föraren fullfölja heatet. Trasiga rutor ska utbytas före nästa heat.
Om målflagg visas för tidigt ska omstart ske, vid för många varv avgör varvprotokoll resultatet

http://www.sbf.se/sportgrenar/folkrace/regler/

mojoo
2010-06-02, 23:35
är inte de regler för just tävlings? Men visst förstår jag att man inte får krocka sönder. Men vad kan dom säga om man råkar köra in i någon?

Jens.Andersson
2010-06-02, 23:52
är inte de regler för just tävlings? Men visst förstår jag att man inte får krocka sönder. Men vad kan dom säga om man råkar köra in i någon?

Om ni inte ska tävla vad ska ni göra då? Köra destruction derby? Jag gissar på
att upplevelsen från liveit innebär en "tävling" även om det inte delas ut priser.

Jorgen
2010-06-03, 05:56

Men skall ni inte tävla kan ni ju köra runt banan med 30 sekunders mellanrum, då är risken att ni skulle "råka" köra in i varandra minimal.