handdator

Visa fullständig version : Stronglifts?

mondeo99
2010-05-31, 22:09
Har lite frågor angående stronglifts,

1. Jag har tränat ca ett år och undrar om stronglifts rekommenderas framför min 3split på ben,mage rygg,biceps och bröst,triceps,axlar
2. Kommer jag att se några kroppsliga skillnader dvs mer muskler mindre fett?
3. Blir det inte mycket att köra knäböj varje träning, jag får liksom träningsvärk i flera dagar efter benpass.
4. Vad säger ni som testat? fungerar det bra? fina resultat?

lul
2010-05-31, 22:17
http://stronglifts.com/

Har kört i 2 veckor nu efter en paus på 6månader pga dvs. orsaker. Det är roliga pass iaf, snabba och effektiva är de oxå!

Fabregas
2010-05-31, 22:34
Hijackar tråden lite..
Någon som har erfarenhet av att köra stronglifts under deff?
Funderar på att köra en deff i mini-format under juli(kanske halva juni också) och är sugen på att köra stronglifts under hela sommaren.

Anywho, några problem med att öka i styrka enligt programmet, när man ligger på kcal-underskott?

Salus
2010-05-31, 23:37
Hijackar tråden lite..
Funderar på att köra en deff i mini-format under juli(kanske halva juni också) och är sugen på att köra stronglifts under hela sommaren.

Anywho, några problem med att öka i styrka enligt programmet, när man ligger på kcal-underskott?

Fungerar kanon!

Inget hjälper dig spara muskelmassa lika effektivt som tung styrketräning :)

Fabregas
2010-06-01, 06:34
Fungerar kanon!

Inget hjälper dig spara muskelmassa lika effektivt som tung styrketräning :)

Awesome!:thumbup:

edgware
2010-06-14, 13:18
Kan inte träna ben pga problem med mina knän. Men vad tror ni om att köra en variant på Stronglifts så här?

Träna alltid varannan dag, hela tiden.

A
Bänkpress 5x5
Pull-ups 3xF
Armhävningar 3xF
Stångcurl 3x5
Liggande Tricepsextension 3x5
Crunches/situps 3xF

B
Militärpress 5x5
Chins 3xF
Smalbänk 3x5
Stångcurl 3x5
Plankan 3x30s

siimon89
2010-06-14, 13:20
Hijackar tråden lite..

Beror nog också på hur mycket du tar i basövningarna nu. Om du redan är väldigt stark så blire svårt att öka under deff. Men fyller du kriterierna för att köra Stronglifts ser jag inga problem med det. Kolla runt på deras forum, många som har fått goda resultat av att tappa fett samtidigt som du ökat styrkan.

Adama
2010-06-14, 14:00
Har lite frågor angående stronglifts,

1. Jag har tränat ca ett år och undrar om stronglifts rekommenderas framför min 3split på ben,mage rygg,biceps och bröst,triceps,axlar
2. Kommer jag att se några kroppsliga skillnader dvs mer muskler mindre fett?
3. Blir det inte mycket att köra knäböj varje träning, jag får liksom träningsvärk i flera dagar efter benpass.
4. Vad säger ni som testat? fungerar det bra? fina resultat?

1. Det är upp till dig. Finns ju många som fått bra resultat av tresplittar med. Jag personligen fick dock bättre resultat av helkroppsträning med SL.

2. Är väldigt individuellt och beror på vilka förutsättningar du redan har när du börjar. Viktnedgång krävs ju för det mesta.

3. Nej det är inga problem såvida du inte redan är stark i knäböj när du börjar. 1.5 x kv brukar anges som riktlinjer. I mitt fall tog det stopp kring 102.5 kg.

4. Jag är väldigt nöjd, borde hittat programmet tidigare.

Hijackar tråden lite..

Jag ökade i styrka trots att jag låg på underskott. Jag var dock inne på mitt första träningsår och kunde göra lite najsa nybörjarökningar.