handdator

Visa fullständig version : Star Nutrition Gainer Pro & Whey-80

sgejmannen
2010-05-31, 12:48
Hallo

Lite information om mig

Ålder: 17
Vikt: Runt 62-65
Längd: 180

Ska börja gymma snarast och har lite frågor angående protein.

Jag vet att det inte är mirakelpulver men det är väldigt bra hjälp för mig som har väldigt svårt att gå upp i vikt och inte kommer upp i de kcal jag behöver för att öka i vikt.

Skulle först bara köpt Gainer Pro menKollade runt lite på gymgross och såg 1kg Whey-80 för 150 kr, har läst en hel del om protein på internet hur mycket man måste få i sig per dag mm, btw stämmer det med 1.5-2.0 gram per kilo kroppsvikt? Har googlat men får olika svar.

Ja i alla fall går i skolan och lever fortfarande på studiebidraget med andra ord har inte jättemycket pengar, så vill iaf att dessa två produkter ska räcka i 10-11 veckor, ska köpa 4 kg gainer pro och 1 kg whey-80.
Jag hade tänkt mig 120 Gram gainer efter träning 3 gånger i veckan, 120*3=360. 360*11=3960 Gram, så 4 kg gainer räcker i 11 veckor helt klart :)!

Men nu till whey, ska försöka få i mig all protein som jag behöver men det kan vara gött och få lite hjälp på traven av pulver så hade tänkt mig att dricka en drink med whey-80 1 gång/dag då jag tränar (skulle vara bra och dricka varje dag i know men som sagt... studiebidraget.)

Ja 1 gång om dagen då jag tränar som sagt, och då hade jag tänkt mig att käka 30 gram pulver 3 dagar i veckan, 30*3=90. 90*11=990 så det räcker klart i 11 veckor, men nu till frågan som jag skulle bli oerhört glad om ni svarade på, är detta det bästa alternativet för mig eller är det bättre att dricka varje dag och skära ner till 15 G ?

Eller har ni något annat bra alternativ så att 1kg whey-80 räcker i minst 10 veckor ?

Så i alla fall detta blir då ungefär 500 kr på 11 veckor, verkar rätt bra.

Och en fråga till, hur många deciliter är 30 Gram (Star Nutrition Whey-80)
Kan vara bra och veta innan man beställer.

Tack!

robertcop
2010-05-31, 15:02
Det finns ett gäng sådana här trådar redan. Testa sökfunktionen.

Men iaf, det bästa knepet är att äta riktig mat, i mängder.
du går i skolan och får lunchen betald och bor troligtvis också hemma där det alltid bör finnas mat tillgänglig, förutsättningarna ser bra ut. Försök att planera in träningen så att du kan käka efter träning och använd kosttillskott som wheyprotein som ett mellanmål istället. Satsa på EAA som tillskott före och efter träning http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127561
Magin bakom viktuppgång är att äta mer/få i sig mer kcal än vad man förbrukar.

Lycka till!

fdanell
2010-06-01, 23:03
personligen skulle jag nog lagt pengarna på 4kg whey 80 istället men om du gör som du säger och köper 4kg gainer och 1kg whey så hade jag nog tagit 30g när du kommer hem från träningen...

Jag gillar att lägga ett stor del av mitt näringsintag efter träning...
gainer direkt efter träning, kommer hem och äter så mycket mat jag orkar sen en vassle drink