handdator

Visa fullständig version : Mina kostavanor...!?

AJO
2003-10-11, 11:39
En normal dag:

Frukost Kl 7.30

1 port havregrynsgröt
1 bur kesella eller tonfisk eller proteindrink.....
5-8 dl mjölk

10.30

0.5l multivitaminsjuice

12.15

typ mos med pannbiff eller 10 köttbullar

eller

1 extra stor kebab ibland....

14.30

0.5l multivitaminjuice

17.00

tonfisk, kessela eller 1 proteindrink

0.5l mjölk

1 macka

19.30

Middag
Husmanskost

0.5 l mjölk

Styrke tränar mellan 2-3 ggr i veckan...
Har lätt för att lägga på mig fett av denna kosten....

Vill öka i muskler och minska i fett, vilket ju är möjligt under det första träningsåret.......

Vill gärna ha kommentarer på mina matvanor....

pettan85
2003-10-11, 12:23
För det första baserar du dina mellanmål med multivitamin juice ? Tycker du ska äta något ordrentklligt till mellanmål istället för att dricka ½ lite juice annars ser middagen, lunchen och frukosten rätt ok ut. MEn ätter du inget efter kl. 19.00 ?
Minska i fett och öka i muskler är inte lätt men under första träningsåret så brukar man ju gå upp i muskler i stort sett hur man än gör...

Annars kommer snart Grubb o pastar sitt utomordrentliga standar svar !

Big_Vik
2003-10-11, 18:32
nu vet jag inte vad du väger eller vilket kön du är av men, en port. gröt till frukost skulle jag inte stå mig på i över fyra timmar. plussa på en portion till så blir det bra.
Och byt ut mellanmålen till något proteinrikare, som 1 liter yoghurt istället, då blir det kung! :kickass:

AJO
2003-10-15, 20:01
Jag är man 20 år....

tack för svaren....

Grub du får gärna kommentera också ;)

King Grub
2003-10-15, 20:15
Det finns inte så väldigt mycket att tillägga. Som tidigare sagt: basera dina mål på långsamma kolhydrater och protein till varje mål, mer fast föda och inte bara juice till mellanmål. Byt ut moset till kokt potatis, pasta, korngryn eller ris. Lägg till frukt och grönsaker. Lite mer fett från bra källor. Annars ser det hyggligt ut; du borde få i dig tillräckligt för att orka träna och få resultat av den om du gör de små förändringarna.

AJO
2003-10-15, 20:21
Det var snabbt....:kickass: :bow: :bow: :bow: :bow: