handdator

Visa fullständig version : Tips! Kyckling och ris!

Preytz
2010-05-29, 18:35
Tjena, behöver lite tips på vad jag kan göra med kyckling och ris!

Jasminris och kycklingbröst, så ge mig lite tips på någon god sås till eller hur jag ska tillaga på era goda sätt :)

Linka gärna bilder om ni har också! :D

Preytz
2010-05-29, 18:46
Bulkar förövrigt förresten så den behöver inte vara kalorisnål!

j0nte
2010-05-29, 18:46
Det finns ju miljarder recept på nätet.. http://www.recept.org/Fagel.htm

HulkH
2010-05-29, 18:53
Släng i dig maten bara med hollandaisesås.. ;)

Preytz
2010-05-29, 18:54
Släng i dig maten bara med hollandaisesås.. ;)

Brukar göra det fast med väääldigt mycket tzatziki, men kände att jag ville pröva något nytt :P

Lurch
2010-05-29, 18:58
Du kan ju göra någon fet curry sås eller liknande, mycket enkelt.

Eller min Nya favorit : Kvarg-Tzatziki !

Chrilli
2010-05-29, 19:01
Skiva kycklingen och woka med ris (kokt innan). Gör en omelett och hacka denna och ha i tillsammans med ärtor, lök, paprika i blandingen.

Färssen
2010-06-01, 14:13
Tina kycklingenfilén, slajsa upp den i tunna skivor, schtek, krydda... Sänk värmen och dra i en lagom klick creme fraiché tomat&basilika, kanske lite mjölk, rör ihop med riset. Woka lite grönsaker eller koka broccoli eller nåt till, servera med två fäta kesoknäckemackor och en stort glas 3% mjölk. Är vad jag tänker svänga ihop ikväll, enkelt och gott *drool*

Fru_Flisa
2010-06-02, 11:27
Stek kycklingfilé, bananer och jordnötter i rapsolja (tycker det blir godast frityrsmak på bananerna då) med curry. Sen koka ris med nån skivad lök i på slutminuten.
Gjorde det igår men tog ingen bild, klassiskt å gott iaf.

robertcop
2010-06-03, 21:06
Jag tycker att Majonäs är nice! behövs dessutom som fettkälla, komplettera med ett lass grönsaker så får du i dig det mesta av alla näringsämnen du behöver. Krydda efter smak, brukar själv variera mellan soya, citronpeppar och Aromat.

vicarious
2010-06-04, 08:40
Fräs gul lök, röd paprika och lite chili. Hacka kycklingen i små bitar och släng ner i pannan.

Vänd ner en burk creme fraiche och en sked chilisås och pressa en lime över. Koka ris. Klart!

Alfred Nobel
2010-06-04, 09:16
Gör en tzatziki på yoghurt, urvattnad och strimlad gurka, vitlök, vinäger, olja, salt och peppar. Låt stå och dra sig. Marinera kycklingfilén i rapsolja, honung, chili, salt, peppar och stek i smör. Koka grönsaker alternativt gör en fräsch och sommrig fetaost- & tomatsallad

Svårare behöver det inte bli.