Visa fullständig version : ****** protein
Megalodon
2010-05-29, 15:05
Någon som vet vad som skiljer de olika protein sorterna åt? (0***p)
Whey Pro Isolate
100% Natural Whey Isolate
Egg Protein 80
Sojavit 85
System Protein 80
Whey Complex 100%
Ska man köpa alla 5 sorterna?
När ska respektive intas i så fall?
WHITEFOLKS
2010-05-29, 15:14
Kommer från olika källor som mjölk, soja och ägg.
Nej du behöver inte köpa alla.. eller någon för den delen.
Ett utav vassleproteinen kan ju vara bra för att fylla ut proteinmängden i kosten om man har svårt att få upp den. Du kan dock lika gärna köpa kolozzeums vassle eller whey fx. Antagligen bra mycket billigare.
Megalodon
2010-05-29, 15:20
Kommer från olika källor som mjölk, soja och ägg.
Nej du behöver inte köpa alla.. eller någon för den delen.
Ett utav vassleproteinen kan ju vara bra för att fylla ut proteinmängden i kosten om man har svårt att få upp den. Du kan dock lika gärna köpa kolozzeums vassle eller whey fx. Antagligen bra mycket billigare.
Ok har nämligen läst att det kan vara bra att ta olika protein olika tider på dygnet. Tex Kasein på kvällen.
När ska man då ta mjölk, soja och äggprotein?
Vad skiljer dessa olika proteinsorter åt?
Eddie Vedder
2010-05-29, 15:22
vad ska du med soja- och äggprotein till om du redan har vassle och kanske även kasein? Vill du bara köpa massa tillskott för tillskottsköpandets skull?
Megalodon
2010-05-29, 15:27
vad ska du med soja- och äggprotein till om du redan har vassle och kanske även kasein? Vill du bara köpa massa tillskott för tillskottsköpandets skull?
Det är ju det jag undrar över om det behövs.
Är det bättre att tex använda sig utav soja och äggprotein istället för vassle och kasein?
Är det någon skillnad på vilken sorts protein jag använder mig utav alltså?
Det är skillnad i hur snabbt proteinet tas upp i kroppen och biologiskt värde.
Köp du bara vassle (whey) och få i dig resterande långsammare protein genom mat.
Eddie Vedder
2010-05-29, 15:31
Är det bättre att tex använda sig utav soja och äggprotein istället för vassle och kasein?
Om du inte tål mjölkprotein och/eller är vegan så ja. Annars nej.
Är det någon skillnad på vilken sorts protein jag använder mig utav alltså?
Skillnader mellan populära proteinkällor för tränande – del 1 (http://traningslara.se/blogg/skillnader-mellan-populara-proteinkallor-for-tranande-del-1/)
Skillnader mellan populära proteinkällor för tränande del 2 – Ny jämförande studie (http://traningslara.se/blogg/skillnader-mellan-populara-proteinkallor-for-tranande-del-2-%e2%80%93-ny-jamforande-studie/)
Megalodon
2010-05-29, 15:38
Tack för de länkarna Eddie:thumbup:
Om jag då vill ha ett vassle och ett kasein protein, vilka två är bästa att köpa av de 6 protein sorterna som jag skrev?
ThisIsTheOne
2010-05-29, 16:34
Tack för de länkarna Eddie:thumbup:
Om jag då vill ha ett vassle och ett kasein protein, vilka två är bästa att köpa av de 6 protein sorterna som jag skrev?
Köp det du tycker är godast eller köp det billigaste, beroende på hur mycket pengar du vill spendera. På gymmet kommer du ändå inte att märka någon skillnad.
Eddie Vedder
2010-05-29, 17:35
Billigast
Megalodon
2010-05-30, 12:02
100% Natural Whey Isolate
Whey Complex 100%
Whey Pro Isolate
Dessa 3 proteinsorter är vassle protein från ***** men vad är det som skiljer dem åt?
Vilket rekommenderar ni att jag köper? (priset spelar ingen roll)
King Grub
2010-05-30, 12:06
Spelar ingen roll. Pris och smak avgör.
WHITEFOLKS
2010-05-30, 12:06
Rent teoretiskt så är väl kanske whey pro isolate "bäst".
Eller iaf snabbast, det ska ju innehålla en del hydrolysat. Hur mycket och hur stor skillnad det gör är en annan femma.
Antagligen så gör det mindre skillnad från produkten i sig än vad du skulle få om du köpte det som är billigast av de och använde mer av det istället.
Eddie Vedder
2010-05-30, 13:48
Vilket rekommenderar ni att jag köper?
...
Billigast
...
........................
Då säger jag emot Eddie :D
KÖP den dyraste av dem! :)
chrilledude
2010-05-30, 13:56
Köp kolozzeums istället, gott, bra och JÄVLIGT billigt.
Megalodon
2010-05-31, 12:52
Det var inte det som jag frågade om.
Megalodon
2010-05-31, 12:56
Köp kolozzeums istället, gott, bra och JÄVLIGT billigt.
Nej tack!
Jag gillar ****** produkter tycker att de står för kvalité.
Sedan så får jag köpa dem till ett mycket bra pris!
Megalodon
2010-05-31, 13:05
Fick ställa min fråga på ett annat forum. Här får man inget vettigt svar, bara massa onödigt tjafs*gah!*
"100% Natural Whey Isolate=
Isolat utan smak, naturell smal
Whey Complex 100%=
Vassle koncentrat, inte lika filtrerat som isolat, utan innehåller lite mer fett o carbs
Whey Pro Isolate= Filtrerat o innehåller knappt något fett eller carbs..
Räcker bra med Complex=) "
Eddie Vedder
2010-05-31, 13:58
Fick ställa min fråga på ett annat forum. Här får man inget vettigt svar, bara massa onödigt tjafs*gah!*
Ditt inlägg där var ju samma gnäll.
Dvs att de utmärkta svaren du får inte duger åt dig. Du har bestämt dig för att få höra ett visst svar men blir sur över att folk har åsikter som inte stämmer överens med det helt enkelt.
Nej tack!
Jag gillar ****** produkter tycker att de står för kvalité.
Sedan så får jag köpa dem till ett mycket bra pris!
Tycker inte du att Fairing står för kvalité? Säkert betydligt bättre och billigare än ditt xxxxxx, sen så är Fairing svenskt vilket jag tycker är possitivt.
Bluesparv
2010-05-31, 14:36
Det här var ju underhållande läsning :D
Megalodon
2010-05-31, 14:38
Tycker inte du att Fairing står för kvalité? Säkert betydligt bättre och billigare än ditt xxxxxx, sen så är Fairing svenskt vilket jag tycker är possitivt.
Jag tycker att Fairing står för kvalité!
Dock så kan jag ej köpa deras produkter lika billigt, som jag kan köpa ******.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.