Visa fullständig version : Näringsintag (bilder från Hälsovakten)
bondelid
2003-10-10, 22:21
Jag bifogar några screenshots från Hälsovakten här (fem dagar i rad). Tar gärna emot kommentarer på mina enorma vitaminöverskott vissa dagar, och vissa konstanta underskott... Gör det något med för mycket vitaminer (det gör det inte enligt HV)? Tar även gärna emot kommentarer på allt annat, t.ex. för mycket fett och kolhydrater vissa dagar.
Jag har tyvärr inte tillgång till vad jag har ätit under dagarna, men man kanske skulle ta och lägga upp en matdagbok här för några dagar?
bondelid
2003-10-10, 22:22
Nästa dag...
bondelid
2003-10-10, 22:23
Dagen efter det...
bondelid
2003-10-10, 22:25
En dag till...
bondelid
2003-10-10, 22:26
Och så idag...
Märkte att de hamnat lite i fel ordning, men strunt samma ;)
RealElwood
2003-10-11, 10:37
Man eller kvinna? Ålder, längd, vikt???
EDIT: Ser ju att du har på tok för lite alkohol :nono: :D
Problemet med hälsovakten är att antingen vet jag inte hur man ska ställa in det eller är det helt enkelt så att deras rekommendationer gällade kalorier inte stämmer. Tror man ska ligga lite över vad dom säger.
Jag tycker det ser ut som du äter för lite protein och för mkt mättat fett (EDIT: speciellt i förhållade till omättat fett). Protein är alltid bra och hjälper dig att hålla formen/musklerna. Ser bra ut gällade D-vitamin för det är ju inte mkt sol man får nu direkt. Skulle nog försökt få i mig lite mer järn.
Var tvungen att testa programmet med. Tränade iofs inget igår, och det blev ett litet glas vin på köpet, samtidigt åt jag inte lika mkt som jag brukar göra. Hmm, blev nog lite mkt nötter annars var det en typisk stenålderskost-dag.
bondelid
2003-10-11, 15:21
Jag är tjej, 17 år, 181 cm lång, 68 kg.
Det där med att deras kalorirekommendationer är väldigt låga har jag också märkt. Jag skulle ligga på 1700 eller 1900 för att hålla min nuvarande vikt stog det, och det tycker jag låter som väldigt lite...
Det där med fettet har jag faktiskt en liten bortförklaring till. :em:
Eftersom jag bor hemma så äter jag den mat som serveras hemma (till middag). En dag var det färdigköpt pyttipanna, och en dag korvstroganoff, och då steg staplarna med mättat fett ganska ordentligt. :(
Det var ursäkter för 2 dagar dom andra 2 då......;) . Nej jag vet när man bor hemma kan det vara svårt att styra vad man får till middag, du får försöka lära din käre mor och far att man inte ska äta sånna fetta saker:nono:
bondelid
2003-10-13, 12:46
Originally posted by Mattep
du får försöka lära din käre mor och far att man inte ska äta sånna fetta saker:nono:
De är faktiskt rätt så bra på sånt, men den här veckan kanske var ett undantag?:confused: Och två av dagarna var det faktiskt "för lite" fett! ;)
Sen är ju frågan hur bra det stämmer med Hälsovakten också. Mammas korvstroganoff är nog faktiskt inte så fet som den de räknar med. Så vitt jag vet är det bara falukorven som är fet i mammas stroganoff.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.