Logga in

Visa fullständig version : Kosttillskot och okunniga.

Napster
2010-05-28, 15:13
Jag var innne och tittade på en kosttillskott webshop och klickade runt bland produkter och läste lite olika recensioner. Klickade till en gainer(vilket är slöseri på penger enligt min mening, men men.) hade någon kommenterat. "Synd att denna gainern inte fungerarde för mig" och något i stil med " denna gainer fungerar inte" osv.

Fattar inte folk att det bara är Kolhydrater och protein? Tror de att de säljer steroider?:smash:

Någon annan som har upplevt någon liknande? DELA MED DIG!:hbang:

Kek
2010-05-28, 15:17
Grejen är väl att folk tror att det är mirakelprodukter man köper därav den återkommande frasen "funkar det där verkligen?"

Pendelous
2010-05-28, 15:18
Ja.

Grotesk
2010-05-28, 15:19
Jag var innne och tittade på en kosttillskott webshop och klickade runt bland produkter och läste lite olika recensioner. Klickade till en gainer(vilket är slöseri på penger enligt min mening, men men.) hade någon kommenterat. "Synd att denna gainern inte fungerarde för mig" och något i stil med " denna gainer fungerar inte" osv.

Fattar inte folk att det bara är Kolhydrater och protein? Tror de att de säljer steroider?:smash:

Tanken slog dig inte att den kanske inte funkade med tanke på smak, pris eller något annat?

Men visst, säkert 90% är idioter.

Tonto
2010-05-28, 15:22
@^^

Så om du beställer något på en resturang och inte tycker om det säger du då att det "inte funkade för dig"? dags att utveckla ditt ordförråd!

MAXX
2010-05-28, 15:44

Folk är efterblivna. Dom flesta bryr sig inte ens om att lära sig grundläggande saker som vad en kolhydrat eller protein är och handlar därefter.

Jpn
2010-05-28, 15:49
Hehe, jag kommer ihåg en gammal bekant som trode att bulka var = dricka massor med gainers och öka i vikt fort som fan. :D

Eddie Vedder
2010-05-28, 15:49
Folk är efterblivna. Dom flesta bryr sig inte ens om att lära sig grundläggande saker som vad en kolhydrat eller protein är och handlar därefter.

Det innebär inte att man är efterbliven. Bara att man inte har ett intresse som du och jag råkar ha.

Jag ser inte det konstiga i att en person är totalt okunnig om näringslära som att vara totalt okunnig i filmhistoria.

chrilledude
2010-05-28, 15:52
Haha, blir bara förbannad när jag ser sådant, varför vet jag inte.

stevebc
2010-05-28, 15:55
Fast det är rätt retarderat att skriva en recension av t ex Gudfadern med "den där filmen var tråkig och funkade inte för mig".

Vill man skriva ett omdöme om en produkt för att andra att ta del av får man dels vara någorlunda insatt i ämnet och dels skriva något mer givande än "det funkade inte".

Eddie Vedder
2010-05-28, 16:02
Fast det är rätt retarderat att skriva en recension av t ex Gudfadern med "den där filmen var tråkig och funkade inte för mig".

Nej det omdömet kan nog bara porrfilmer få.:D

Krampus
2010-05-28, 16:05

Haha! *Gör vågen*

chrilledude
2010-05-28, 16:15

Hahaha!

*Fortsätter vågen*

snej
2010-05-28, 16:22
Hehe, jag kommer ihåg en gammal bekant som trode att bulka var = dricka massor med gainers och öka i vikt fort som fan. :D

Läs min signatur. Kommentar från en gainerprodukt på ***grossisten *popcorn*

Napster
2010-05-28, 16:22
Jag tror inte det var gainers han tog iaf.:laugh:

Recension av gainer citat.

"Har dock märkt av vissa bieffekter i humöret i form av lägra tålamodströskel och ''kortare stubin''. "

rooz
2010-05-28, 16:30
Klart det funkar, allt annat är struntprat!

Var ju en kille här på kolo som lade på sig 5-6kh muskler på 10 dagar, RENA muskler

Jpn
2010-05-28, 16:31
Läs min signatur. Kommentar från en gainerprodukt på ***grossisten *popcorn*

:thumbup:

Jorgen
2010-05-28, 16:33
Haha, blir bara förbannad när jag ser sådant, varför vet jag inte.

Nej, det verkar faktiskt väldigt konstigt. Bli förbannad för en sån sak liksom. ;)

snej
2010-05-28, 16:39

"Har dock märkt av vissa bieffekter i humöret i form av lägra tålamodströskel och ''kortare stubin''. "

Haha, det är en mycket vanlig bieffekt av dötsmalto och vassleprotein ska du veta!

Matsa
2010-05-28, 16:44

Hur gör man när man lägrar en tålamodströskel? Låter kinky och förvirrande.

Potatiskillen
2010-05-28, 16:48
Nå "fungerar" väl gainer som återhämtning iaf. Brukar ta en gainer + en valfri produkt efter träningen för att sedan äta mer då jag kommer hem och det tar säkert 30 minuter.

TehSaxo
2010-05-28, 17:16
Har ni nånsin hört era polare eller någon annan säga "jag tar inget protein, bygger riktiga muskler istället" eller något liknande? *FACEPALM* varje gång jag hör det :D

Napster
2010-05-28, 17:31
Har ni nånsin hört era polare eller någon annan säga "jag tar inget protein, bygger riktiga muskler istället" eller något liknande? *FACEPALM* varje gång jag hör det :D
http://www.awesometoast.com/wp-content/uploads/2010/03/tactical_facepalm.jpg

Nixon
2010-05-28, 17:36

Nej men däremot att man proteinpulver inte är bra för att man får "vattniga" muskler.

Casper
2010-05-28, 17:45
ojj! är det sant? på vilket sätt är vattniga muskler dåligt???

Trance
2010-05-28, 17:48
ojj! är det sant? på vilket sätt är vattniga muskler dåligt???

Nej, det är inte sant.

snej
2010-05-28, 17:51
Nå "fungerar" väl gainer som återhämtning iaf. Brukar ta en gainer + en valfri produkt efter träningen för att sedan äta mer då jag kommer hem och det tar säkert 30 minuter.

Lika bra som, eller nja snarare sämre, än ett glas oboy.

Trance
2010-05-28, 17:56
Lika bra som, eller nja snarare sämre, än ett glas oboy.

Varför sämre?

mjeuuu
2010-05-28, 18:29
"Vassle funkar inte. Man pissar bara ut det."

Egentligen är det ju som Eddie Vedder skrev; det är ju inget konstigt med att inte ha bra koll på träning och kost, även om det ses som en självklar hobby för de flesta här på Kolozzeum. Det faktumet kombinerat med att folk har lite för höga förväntningar på kosttilskott kan ju ge en ganska felaktig bild av kosttilskott hos folk som inte tränar särskilt seriöst.

Jag kan också tänka "LOL, *suck* FACEPALM!!!111" när jag hör sånt, men det är ju ingen mening med att haka upp sig på det. Antingen är du snäll och rättar dem och får antagligen skit för det, eller så är du tyst och låtsas hålla med och nöjer dig med att du vet bättre och kommer därför bygga bättre.

:)

Jorgen
2010-05-28, 18:41
Jag kan också tänka "LOL, *suck* FACEPALM!!!111" när jag hör sånt, men det är ju ingen mening med att haka upp sig på det. Antingen är du snäll och rättar dem och får antagligen skit för det, eller så är du tyst och låtsas hålla med och nöjer dig med att du vet bättre och kommer därför bygga bättre.

:)

Dessutom så har nog alla gjort något fel eller ställt en dum fråga någon gång under sin träningskarriär.
Det finns ingen anledning att skratta åt dom som gör det nu, lika lite som det fanns anledning att göra det till dig.

Eddie Vedder
2010-05-28, 20:04

Själv gör jag en facepalm efter de flesta av dina inlägg.

Dreas
2010-05-28, 21:11
Själv gör jag en facepalm efter de flesta av dina inlägg.Efter dina inlägg idag tror jag att jag utvecklat en liten man-crush på dig :D

MAXX
2010-05-28, 21:11
Det innebär inte att man är efterbliven. Bara att man inte har ett intresse som du och jag råkar ha.

Jag ser inte det konstiga i att en person är totalt okunnig om näringslära som att vara totalt okunnig i filmhistoria.

Är väll allmänbildning att åtminstonde veta vad proteiner, kolhydrater och fetter är. Det borde det vara om inte annat för folks egna hälsa.

Om man inte vet det lilla så är det faktiskt lite facepalm att göra uttalanden om kosttillskott.

Miniräzer
2010-05-28, 23:27
Hej!

Har nu tagit whey80 under ca 2 år.

I början när jag tog det och gymmade och åt som en häst så gick jag upp 30 kg. Har läst på om anabola och jag har alla biverkningar som står där i princip, jag har kraftiga humörsvängningar, hudbristningar, sömnsvårigheter, aggresiv, kroppsifxering, otrolig styrkeökning etc etc. Finns massor, har även ibland ont i hjärtat... Detta är ju väldigt konstigt då whey80 ska vara ett vanligt vassle protein?

Nån som vet något?

Tack

Jag tar absolut inget annat, men har tammefan alla biverkningar som finns i anabola steroider. T.om. bitchtits, ökad kåthet etc. det är fan läskigt, klart som fan man blir orolig, Det var ju någon simmare vad jag har hört som åkte fast för dopning efter att han/hon intagit Whey80/100

Kan man få alla dessa biverkningar utan några kostillskott alls och om man tränar?

;)

Eddie Vedder
2010-05-29, 06:29
Är väll allmänbildning att åtminstonde veta vad proteiner, kolhydrater och fetter är.

Ja men det är inte samma sak som att ha koll på pulver. Jag ser det inte som något alla bör veta att whey betyder vassle som är en proteinfraktion extraherad från komjölk.

Jag visste inte exakt vad mitt första proteinpulver innehöll på detaljnivå men jag tycker inte jag förtjänade en facepalm för det.

bigtraps
2010-05-29, 06:45
Det råder en ruggig övertro på kosttillskott i gymvärlden

skaparn
2010-05-29, 08:01
Utan kosttillskottsbranschen skulle jag gå miste om mycket humor, framför allt de kreativa namnen på produkter och innehållet.

Growth Matrix, Purple Wraath, Ejaculoid, Juggernaut och så vidare.

Som exempel: kategoriseringen av innehållet i denna produkt, snott från kosttillskottsdelen på brädan

blabla
Jet Pulverizing, Hammer Milling,Lyophilization Cryogenic Technologies)

Supercritical Growth Factor
Pure Anabolic ICE Crystal
FREE-TEST Cold Burn
GH Sub-Zero
Growth Isotherm
Muscle Hail Storm
High Performance ATF-4 Insulin Coolant

Sverker
2010-05-29, 08:01
Jag tror istället att det är en jakt på snabba resultat.

Eddie Vedder
2010-05-29, 08:02
Growth Matrix, Purple Wraath, Ejaculoid, Juggernaut och så vidare.

Som exempel: kategoriseringen av innehållet i denna produkt, snott från kosttillskottsdelen på brädan

blabla
Jet Pulverizing, Hammer Milling,Lyophilization Cryogenic Technologies)

Supercritical Growth Factor
Pure Anabolic ICE Crystal
FREE-TEST Cold Burn
GH Sub-Zero
Growth Isotherm
Muscle Hail Storm
High Performance ATF-4 Insulin Coolant

Alla som inte fattar det där i detalj förtjänar ju tveklöst en facepalm. Borde ingå i allmänbildningen.:D

Jag tror istället att det är en jakt på snabba resultat.

Ja det är ju ofta vad som utlovas så den som inte är insatt litar ju säkert ofta på vad som står på etiketten.

Hela syftet med retoriken är ju att få produkten att framstå som bättre än vad den är. Och att man måste ta x antal portioner per dag etc.

Scratch89
2010-05-29, 10:30

Hahaha! Jag tänker på scenen i Family Guy där Peter avslöjar att han inte tyckte om The Godfather. Synd att youtube har fått ta bort det klippet.

Tolkia
2010-05-29, 10:49
Jag vet inte riktigt vad som är mer LOL eller facepalm när den typen av kommentarer/frågor levereras någon annanstans än här? För det är ju inte direkt som att allt som sägs här på temat kosttillskott är nobelprismaterial.

Stoltz
2010-05-29, 11:16
Lite roligt är det att se kommentarerna, men inte på ett ärligt sätt, utan snarare på det där sättet som när man var ung och dum och någon snorig fjortis tiggde vodka och man gav dem ramlösa och sedan var de fulla som as.

Den sortens roligt :)

Men i och med att det var rätt många år sedan som jag gjorde något sådant så tycker jag väl idag mest synd om dem som totalt missuppfattat vad t.ex. en gainer gör men ändå köper det.
Jag gjorde samma sak själv, och många till kommer att göra det, så enkelt är det.

TehSaxo
2010-05-29, 11:21
Själv gör jag en facepalm efter de flesta av dina inlägg.

Yep, för att du är SÅ COOL! Hur blir man som dig? Vill också vara så cool :(

Neilz
2010-05-29, 11:22
Hahaha! Jag tänker på scenen i Family Guy där Peter avslöjar att han inte tyckte om The Godfather. Synd att youtube har fått ta bort det klippet.

http://www.familyguyfiles.com/peter-hates-the-godfather-video/

Vassego!

Xanarki
2010-05-29, 11:55
För att gå lite OFF-T, är det bara jag som tycker att Jorgens avatar är den coolaste ev0r?:cool: no kiss ass

fiskebulle
2010-05-29, 13:29
I förrgår när jag stod och blandade en shake med EAA i köket så kom en tjej (som är allmänt vrong emot mig) och frågade: Tror du verkligen på det där?
And I was liek.. Vad är det inte att tro på? Det är frisatta aminosyror. Ingen naturläkemedelskonstigt bullshit.

stevebc
2010-05-29, 16:07
Nej det omdömet kan nog bara porrfilmer få.:Dlol

ojj! är det sant? på vilket sätt är vattniga muskler dåligt???Sarcoplasmisk hypertrofi ger massa som inte har stor styrkepotential. Jag tränar främst med styrka som mål och har därför inte behov av att träna 10-20 reps för att öka i volym genom mer cellplasma direkt. Men visst, finns ju de som inte bryr sig om vilka vikter de lyfter i gymmet utan bara hur de ser ut. De bevisar att det går hur bra som helst att växa på lätta vikter och väldigt många repetitioner.

Hahaha! Jag tänker på scenen i Family Guy där Peter avslöjar att han inte tyckte om The Godfather. Synd att youtube har fått ta bort det klippet.Ja, fast det är ju mer snack mellan kompisar. Att skriva det som skriftligt omdöme i exempelvis en filmrecensionstråd är ju retarderat. På samma sätt som att skriva dyl om en produkt i Kolozzeums webshop. Givetvis finns det fullt av människor som inte har koll på näringslära och kosttillskott, men då gäller det också att vara ödmjuk nog att låta bli att dissa produkter. Den här tråden är relevant och berättigad, anser jag.

It insists upon itself

Casper
2010-05-30, 19:50
Men en gainer iaf hört att den inehåller aminosyror och det gör att kroppen inte behöver bryta ner proteinet? som gör att musklerna får protein snabbare? Fel rätt? snälla rätta mig!!!!

Casper
2010-05-30, 19:51
och vad spelar det för roll???

Stoltz
2010-05-30, 19:56
Men en gainer iaf hört att den inehåller aminosyror och det gör att kroppen inte behöver bryta ner proteinet? som gör att musklerna får protein snabbare? Fel rätt? snälla rätta mig!!!!

Alltså, alla gainers har ju lite olika innehåll.

Ristretto
2010-05-30, 19:57
I förrgår när jag stod och blandade en shake med EAA i köket så kom en tjej (som är allmänt vrong emot mig) och frågade: Tror du verkligen på det där?
And I was liek.. Vad är det inte att tro på? Det är frisatta aminosyror. Ingen naturläkemedelskonstigt bullshit.

Det är väldigt underhållande när folk undrar om man tror på sina tillskott.:D

"Ja, jag tror att det är protein i pulverform i min burk."

stevebc
2010-05-30, 19:57
Men en gainer iaf hört att den inehåller aminosyror och det gör att kroppen inte behöver bryta ner proteinet? som gör att musklerna får protein snabbare? Fel rätt? snälla rätta mig!!!!Läs Scratch89:s frågetråd om EAA.

mikaelj
2010-05-30, 20:04
Nej men däremot att man proteinpulver inte är bra för att man får "vattniga" muskler.

Vattniga muskler får man av kolhydrat.

Efter dina inlägg idag tror jag att jag utvecklat en liten man-crush på dig :D

Han är min! ;-)

Eddie Vedder
2010-05-30, 20:06

Det har ju inget med dn här diskussionen att göra. Ta dina frågor i en tråd om just tillskottens effekt i därför avsedd forumdel.

Dreas
2010-05-30, 20:11
Han är min! ;-) Kan vi inte dela? :em:

Xanarki
2010-05-30, 20:12
Det är väldigt underhållande när folk undrar om man tror på sina tillskott.:D

"Ja, jag tror att det är protein i pulverform i min burk."

Så jävla klockren.

stridis
2010-05-30, 20:37
Vattniga muskler får man av kolhydrat.

Därför du inte vill ha några? Muskler då...;)

Måste börja träna... måste börja träna...

mikaelj
2010-05-30, 20:44
Därför du inte vill ha några? Muskler då...;)

Jag vill ha torra muskler!

Måste börja träna... måste börja träna...

Håller med. Mer dötslyft åt oss Göteborgskoloiter. :-)

stafh
2010-05-30, 20:44

Mycket fel. Kolla de trådarna som de andra har nämnt.

Eddie Vedder
2010-05-30, 20:54
Jag vill ha torra muskler!

Ånej, marmorerade ska de vara. Mycket IMTG.;)