Visa fullständig version : Tre frågor om kreatinpyruvat
1. Hur ofta ska man ta kreatinpyruvat? På Eiselts förpackning står det en timme innan träning/tävling men i B&K tolkade jag det som att man skulle ta det varje dag. Hur ligger det till?
2. Kreatin ska i vanliga fall tas i cykler så att effekten inte upphör/avtar. Gäller detta kreatinpyruvat också. Om ja, hur ser cyklerna ut?
3. På Eiselts förpackning står det att upptaget förbättras med kolhydrater. Gäller detta kolhydrater i allmänhet eller ska det vara snabba/suppersnabba kolhydrater?
Tacksam för svar!
När jag läser gamla trådar (vilket jag givetvis har gjort) så verkar det ändå vara några stycken som använder KP här, skulle vara jätteglad om ni delade med er. :confused:
Du måste ge folk en chans att hinna svara.. alla bor inte på forumet och det är faktiskt lördag dessutom :whipped:
Jag använder själv inte KP så jag har inte svaret på din fråga, men om du köpt eller tänker köpa Eiselts produkt är jag säker på att de gärna besvarar dina frågor om du ringer eller mailar till dem.
staff@eiselt.se
08-761 48 00
EiseltUK
2003-10-13, 12:58
1. Hur ofta ska man ta kreatinpyruvat? På Eiselts förpackning står det en timme innan träning/tävling men i B&K tolkade jag det som att man skulle ta det varje dag. Hur ligger det till?
SVAR: Generellt rekommenderar vi endast träningsdagar, men om man vill ha mer ut av dess fettförbrännande effekt så är det nog en god idé att ta KP varje dag.
2. Kreatin ska i vanliga fall tas i cykler så att effekten inte upphör/avtar. Gäller detta kreatinpyruvat också. Om ja, hur ser cyklerna ut?
SVAR: Finns inget som tyder på att man måste göra uppehåll, men det kan ändå vara bra att göra ett uppehålll då och då för att inte vänja sig psykologiskt.
3. På Eiselts förpackning står det att upptaget förbättras med kolhydrater. Gäller detta kolhydrater i allmänhet eller ska det vara snabba/suppersnabba kolhydrater?
SVAR: En kombination av snabba och medelsnabba kolhydrater bör vara bäst med tanke på att de snabbaste kolhydraterna "peakar" före kreatinpyruvatet.
Mvh
Henrik
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.