handdator

Visa fullständig version : Skulle behöva några säkra källor.

Anvendarnamn
2010-05-27, 22:36
Måste övertala en vän och vet inte riktigt hur man ska söka efter källor.

Skulle någon snällig hjälpa att länka till källor angående:

Att variation av träning är bra för utveckling
Att man ska vila mellan 48-72h mellan grupp
Att det är bättre att äta godis efter gympass än före
och att cashew är nyttigare än jordnötre

Hoppas verkligen på hjälp!

chrilledude
2010-05-27, 22:39
Måste övertala en vän och vet inte riktigt hur man ska söka efter källor.

Skulle någon snällig hjälpa att länka till källor angående:

Att variation av träning är bra för utveckling
Att man ska vila mellan 48-72h mellan grupp
Att det är bättre att äta godis efter gympass än före

Hoppas verkligen på hjälp!

Snällig? :laugh:

Sök på google, du lär hitta. Tror han dig inte kan du be honom att dra åt skogen, han är säkert en discogymmare som kör biceps varje dag ändå.

Anvendarnamn
2010-05-27, 22:54
Snällig? :laugh:

Sök på google, du lär hitta. Tror han dig inte kan du be honom att dra åt skogen, han är säkert en discogymmare som kör biceps varje dag ändå.

Haha jag suger på svenska formulering. Men iaf, man känner ju sig själv på en låg nivå om man beter sig sådär. Man måste kunna diskutera och om så behövs slå denna person mha bevis/forskningar. Det är endast då man känner att man har rätt, när man lyckats övertala någon.

mini
2010-05-27, 22:57
Men om du själv inte vet, hur kan du då vara säker på att du har rätt?
Och varför måste du övertyga någon annan? Folk brukar inte vilja bli övertygade. De vill fortsätta tro och ingen ska komma där och säga att de tror fel. Jag har slutat försöka övertyga andra sedan länge.

Oh jag tycker att snällig var ett superbra ord. Ska försöka implementera det i mitt vardagliga tal. *cupid*

stevebc
2010-05-27, 23:00
Om du inte är ett troll blev jag glad av OP :)

Anvendarnamn
2010-05-27, 23:19
Om du inte är ett troll blev jag glad av OP :)

Vad menar du? Jag var helt seriös. Att jag är dålig på att formulera mig är en annan sak och det gör mig inte till ett troll.

Kwon
2010-05-27, 23:20
Vad menar du? Jag var helt seriös. Att jag är dålig på att formulera mig är en annan sak och det gör mig inte till ett troll.

Och det tackar han för!

Anvendarnamn
2010-05-27, 23:21
Men om du själv inte vet, hur kan du då vara säker på att du har rätt?
Och varför måste du övertyga någon annan? Folk brukar inte vilja bli övertygade. De vill fortsätta tro och ingen ska komma där och säga att de tror fel. Jag har slutat försöka övertyga andra sedan länge.

Oh jag tycker att snällig var ett superbra ord. Ska försöka implementera det i mitt vardagliga tal. *cupid*

Det är information jag sugit åt mig genom att läsa på kolla med jämna mellanrum. Jag anser det vara en säker källa eftersom man blir rättad snabbt och härliga diskussioner. Men personen är min kompis och han vill mer eller mindre bli övertalad, annars tror jag inte han skulle vilja diskutera med mig.

stevebc
2010-05-27, 23:43
Vad menar du? Jag var helt seriös. Att jag är dålig på att formulera mig är en annan sak och det gör mig inte till ett troll.Nä, men hela det här med träningsdiskussioner och sådant. Lite nostalgiskt för mig bara.

Nitrometan
2010-05-28, 08:48
Snällig var ett fint ord. :thumbup:

Eddie Vedder
2010-05-28, 08:59

Är du så slö att du inte ens orkar leta upp en livsmedelsdatabas? Finns ju t.o.m. som sticky i kostforumet.

Anvendarnamn
2010-05-28, 15:53
Är du så slö att du inte ens orkar leta upp en livsmedelsdatabas? Finns ju t.o.m. som sticky i kostforumet.

jag har sett den tråden men du förvirrade mig i den tråden

Eddie Vedder
2010-05-28, 16:04
jag har sett den tråden men du förvirrade mig i den tråden

Haha, ja eller hur?:D

Det är en sticky med länkar till databaser. Du klickar på en länk och hittar livsmedel.

stevebc
2010-05-28, 16:08
Haha. Du är nog min nya favoritmedlem, Anvendarnamn :D.