handdator

Visa fullständig version : Vilopuls

lars50
2010-05-27, 20:54
Hej!

Jag skulle vilja kalla mig någolunda tränad, jag tränar väldigt mycket intervall träning, dock inte gjort så jätte länge.

Igår mätte jag vilopuls och fick värdet 46. Jag undrar nu är det rimligt att jag verkligen ligger på så låg nivå?

Jag är under en deff om det är relevant.

Jag skulle kalla min kondition hyfsad, men verkligen inte så att jag skulle vilja kalla mig en "löpare" :)

Crocker
2010-05-27, 20:56
Ja, det är möjligt. Genetiken spelar en stor roll också. När tog du pulsen? I vilka förhållanden?

lars50
2010-05-27, 21:07
Ja, det är möjligt. Genetiken spelar en stor roll också. När tog du pulsen? I vilka förhållanden?

Runt läggdags. Jag var varken trött osv, men det var vid läggdags.

Crocker
2010-05-27, 21:09
Det är nog det genetiska som "ställer till det", och att det kanske var länge sedan du åt? ;)
mvh

HulkH
2010-05-27, 21:52
Genetik styr nog väldigt mycket där med :)

Hur menar du när du är någolunda tränad? :)

lars50
2010-05-27, 22:00
Genetik styr nog väldigt mycket där med :)

Hur menar du när du är någolunda tränad? :)

När jag råbulkade orkade jag inte löpa 2km, nu när jag är lite lättare och kört lite kondition i 1 månad är jag lite bättre iallafall :D

lars50
2010-05-27, 22:03
När jag råbulkade orkade jag inte löpa 2km, nu när jag är lite lättare och kört lite kondition i 1 månad är jag lite bättre iallafall :D

Grejen var också att för en normal person med normal kondition så är 60-70 medel, och min känns lite orealistisk då :D

Wiiking
2010-05-27, 22:17
Tror det här med vilopuls kan variera mycket oavsett hur tränad man är även om konditionstränade människor såklart generellt har mycket lägre.

Total otränad hade jag 42 när jag gjorde mönstringen en gång i tiden, nu sitter jag här blekfet och grisbulkad med vilopuls på 70.

lars50
2010-05-27, 22:27
Tror det här med vilopuls kan variera mycket oavsett hur tränad man är även om konditionstränade människor såklart generellt har mycket lägre.

Total otränad hade jag 42 när jag gjorde mönstringen en gång i tiden, nu sitter jag här blekfet och grisbulkad med vilopuls på 70.

Bulk, haha tell me about it :D:D

Men ska ja se det som positivt att jag har låg vilopuls, även fast min kondition inte är på topp, tänkte om de finns samband.

Kotten
2010-05-27, 22:30
Ligger man på underskott kalorimässigt får iallfall jag lägre vilopuls,jag vet många andra som får det oxå.Vägandes 100kg på 185 cm med en medelbra kondition hamnade min vilopuls på dryga 40 på morgonen,direkt jag började käka igen steg pulsen en aning.