handdator

Visa fullständig version : Sjuka beställningar i bar

Raschmus
2010-05-26, 21:36
Behöver råd och inspiration till guld-beställningar du kan göra på krogen. Kommer liksom inte på fler..

Denna tråden kommer väl mestadels bestå av hängp0ngar till tråkmånsar som tycker det är kul att beställa 2 hof och be dom trycka i en albatross eller liknande..

Seriösa svar önskas!

Raschmus
2010-05-26, 21:38
Right now I want coxie in this thread..

Wille005
2010-05-26, 21:39
Be dom damma av den stora flaskan champagne i mitten av hyllan, peka sedan på vasken.

Raschmus
2010-05-26, 21:41
Be dom damma av den stora flaskan champagne i mitten av hyllan, peka sedan på vasken.

Typ denna typ av svar vill jag ha! Så jävla guld! (Även om denna var i överkant ;) )

David Brent
2010-05-26, 21:48
Typ denna typ av svar vill jag ha! Så jävla guld! (Även om denna var i överkant ;) )

Eftersom du fick ett bra tips vill vi nu se dig, iklädd kolozzeumtröja genomföra detta. Filmat såklart :)

Grotesk
2010-05-26, 21:56
Jag beställde en bärs för två veckor sedan på en pub och när hon frågade vad det skulle vara för sort så svarade jag stadigt: överraska mig.

Hon såg jäkligt förvånad ut och fram flög kreditkortet, som dessutom lockade till sig en fet tjej.

Wille005
2010-05-26, 22:06
http://1.bp.blogspot.com/_jT7u1Bq52JU/SQ3oGXOMnrI/AAAAAAAABP4/_TczebMSXF0/s400/Naked+Gun+01.JPG

http://3.bp.blogspot.com/_jT7u1Bq52JU/SQ3oL5qISSI/AAAAAAAABQA/C_XzlWau2FM/s400/Naked+Gun+02.JPG

http://2.bp.blogspot.com/_jT7u1Bq52JU/SQ3oQ8Af06I/AAAAAAAABQI/pLgqocD6-jA/s400/Naked+Gun+03.JPG

http://2.bp.blogspot.com/_jT7u1Bq52JU/SQ3oafoVzJI/AAAAAAAABQQ/-UVDUjOSINI/s400/Naked+Gun+04.JPG

http://1.bp.blogspot.com/_jT7u1Bq52JU/SQ3olc5c5HI/AAAAAAAABQY/SWz-P9-FEVE/s400/Naked+Gun+05.JPG

HulkH
2010-05-26, 22:07
Eftersom du fick ett bra tips vill vi nu se dig, iklädd kolozzeumtröja genomföra detta. Filmat såklart :)

haha, samma här :D du måste filmat if u do it :)

Yes
2010-05-26, 22:11
Frågar du efter tips på hur du ska vaska?

Raschmus
2010-05-26, 22:17
Nej, inte vaska. Bjuder hellre bort än vaska. Vaska är p12 imo.

Övr: Vaska eller ej; 15 litaren får stå ett par år till. För mycket pengar atm.

stevebc
2010-05-26, 22:20
Förstår inte vad du menar med sjuka beställningar. Menar du en cool drink som brinner när man sveper den eller en dyr flaska skumpa? Och handlar det om att göra sjuka beställningar över huvud taget så är det ju ställena det hänger på i första hand. I en vanlig bar finns det inte mycket unikt att göra ens med en tjock plånbok.

Raschmus
2010-05-26, 22:23
Förstår inte vad du menar med sjuka beställningar. Menar du en cool drink som brinner när man sveper den eller en dyr flaska skumpa? Och handlar det om att göra sjuka beställningar över huvud taget så är det ju ställena det hänger på i första hand. I en vanlig bar finns det inte mycket unikt att göra ens med en tjock plånbok.

Typ en diskback med shotglas. Det är imo en guldbeställning. Att tömma en skumpa i champagnehinken, fylla på med krossis och dricka med sugrör. Det är imo en guldbeställning. Men nästan redan här dör fantasin.. Därav tråden!

Zakath
2010-05-26, 22:25
Ett shotglas med öl när en tjej vill ha drink. Perfekt att bjuda på. Kostar bara 10kr. :D

stevebc
2010-05-26, 22:28
Typ en diskback med shotglas. Det är imo en guldbeställning. Att tömma en skumpa i champagnehinken, fylla på med krossis och dricka med sugrör. Det är imo en guldbeställning. Men nästan redan här dör fantasin.. Därav tråden!Haha, redan det är bra mycket mer fantasi än jag någonsin haft.

Vilken svenne jag är. Har kört en Jäger Bomb som fräckaste drink någonsin tror jag.

Ett shotglas med öl när en tjej vill ha drink. Perfekt att bjuda på. Kostar bara 10kr. :DVad är det som kostar 10 kr och vilken ger man till tjejen?

LoTiX
2010-05-26, 22:35
Haha, redan det är bra mycket mer fantasi än jag någonsin haft.

Vilken svenne jag är. Har kört en Jäger Bomb som fräckaste drink någonsin tror jag.

Vad är det som kostar 10 kr och vilken ger man till tjejen?

Ett shotglas med öl.

Zakath
2010-05-26, 22:43
Vad är det som kostar 10 kr och vilken ger man till tjejen?

Shotglaset fyllt med öl. Priset kan nog variera, men det är vad min kompis betalat som tipsade om detta.

Civilrätt
2010-05-26, 22:51
beställningen i sig är väl inget speciellt, det är vad du gör efter som spelar roll.

Stå på händerna och vända flaskor i röven känner alla igen, testa något i stil med...köp en 6a vodka, för upp glaset i stjärten, spill inget, dra en harrypotter med pekfingret och tada...ut ur stjärten kan du sedan plocka ut, en från början 6a vodka,en 6a öl med lite klimp...

Du hade lätt fått ligga med mig och jag skulle få möjligheten att närvara.

clinteastwood
2010-05-26, 22:54
En 200g med extra allt...

Stoltz
2010-05-26, 22:59
Sjuk beställning..?

Tja..

"En 6:a med tabasco samt lite av ditt bajs"

är ganska sjukt.

stevebc
2010-05-26, 23:00
Ett shotglas med öl.Hahahaha.

Trodde han menade en shot och en öl. Tänkte väl att Zakath inte skulle vara så förutsägbar :).

Kebab-Arne
2010-05-26, 23:00

Bestämmer man med omvända proptioner till ovannämnda drink skulle jag helt klart kalla det sjukt.

egge
2010-05-26, 23:02
Vi brukar köra flatlines och be om extra tabasco. Kanske inte så sjukt men dom i baren kollar alltid lite på en som om man inte är riktigt frisk.

John M
2010-05-26, 23:17
"Monica lewinsky" var en populär drink på en viss bar i Barcelona.

Du får den sprutad i ansiktet typ, precis som hon fick...

LoTiX
2010-05-26, 23:23
Bestämmer man med omvända proptioner till ovannämnda drink skulle jag helt klart kalla det sjukt.

Ah en atombomb/atomubåt. Det är inte sjukt nog om det har ett namn. :)

Morty
2010-05-26, 23:36
Ett glas mjölk med ett kex!

En höjdare.

Sagzy
2010-05-26, 23:42
gå fram och säg att du vill beställa det billigaste och starkaste dom har:thumbup:

mattilainen
2010-05-26, 23:45
ställ dig i baren och invänta din tur och säg "Jag vill inte beställa något", speciellt om det är mycket folk.

Ställ dig i baren och varje gång dom kommer till dig och frågar så säger du "Nej, gå före du" till någon annan, upprepa. Tittar konstigt på mig på krogen :(

chrilledude
2010-05-26, 23:49
Fråga om ett äpple.

stafh
2010-05-27, 00:39
En italienska beställde fruktsoda när jag var ute ikväll. Sjukt tyckte jag, det tyckte inte hon.

Matsa
2010-05-27, 01:03
Beställ två Irish Car Bombs och försök dricka upp bägge innan det hinner skära sig. (Irish Car Bomb är en ubåt bestående av Bailey's, Whisky och Guinness. Man måste dricka väldigt fort för att inte Bailey's ska skära sig med ölen.)

Kanske inte så sjukt men det lär ju slå bra i alla fall.

Lite sjukare: Beställ en Tequila Headbanger.
-JSS5izqdcs

Timme
2010-05-27, 01:19
så sjukt töntig tråd raschums seriöst. Du vill ju bara skryta.

Timme
2010-05-27, 01:20
Sjuk beställning..?

Tja..

"En 6:a med tabasco samt lite av ditt bajs"

är ganska sjukt.

bahaahahah :laugh:

coxie
2010-05-27, 04:53
Beställ ett helrör Bloody mary, kan undra hur fan dom löser den logistiken.

Eller ett helrör alkoholfri rom och cola.

von huff
2010-05-27, 05:18
En kompis hade själt hittat på en drink som inte fanns i barens register, det var kanske 3 år sedan så han förklarade vad det var i den och döpte den till kim efter sin tjocka granne så nu kan man även beställa en kim i den baren.Annars vet jag ej riktigt

Raschmus
2010-05-27, 06:18
så sjukt töntig tråd raschums seriöst. Du vill ju bara skryta.

Om du läser första inlägget av tråden så står det att jag vill ha hjälp med guld-beställningar. Vilket är det som skulle ses som skryt? Att jag
1) Har dålig fantasi?
2) Har tragisk prio av deg?
3) Gillar att grogga?

Gå lägg dig, Timme j'vla tröttmössa.

Fabregas
2010-05-27, 06:56
Tequila suicide:
1. Beställ en vanlig tequila
2. Snorta saltet
3. Svep tequilan
4. Spruta citronen i ögonen på dig själv

Vet inte om detta är att se som en "guld-beställning", men uppmärksamhet lär du få iaf, och jag antar att det var målet?

Jazzman
2010-05-27, 07:16
Eller en Björn Borg:
2. Snorta saltet
3. Svep tequilan
4. Smasha iväg citronen

Snällare för ögonen men får man till en bra smash är den nästan lika uppseendeväckande...

Tequila suicide:
2. Snorta saltet
3. Svep tequilan
4. Spruta citronen i ögonen på dig själv

Vet inte om detta är att se som en "guld-beställning", men uppmärksamhet lär du få iaf, och jag antar att det var målet?

JohnVoid
2010-05-27, 07:24
Tequila suicide :laugh: Jävlar vad jag ska beställa den nästa gång jag går ut!! Sådant gillar vi :D

fiskebulle
2010-05-27, 07:32
Jag känner mig som en torrboll... Det ända jag beställer är olika sorters öl och ibland en Kentucky Derby. Den senare brukar man ju förvisso få förklara för i princip alla bartenders.

JohnVoid
2010-05-27, 07:53
"Jag vill ha en <insert konstigt typ ryskt namn>..." -Vad är det? "Ååh, googla det.. amatör"

Detta brukar leda till att folk bli glada

stevebc
2010-05-27, 10:17
så sjukt töntig tråd raschums seriöst. Du vill ju bara skryta.Full eller? :smash:

rooz
2010-05-27, 10:21
Pajala Sunrise
En färdig sabrerad flaska moët
Knocked up stripper on the rocks

Tonto
2010-05-27, 10:26
beställ en 6a baileys och en 4a citronsaft som finns på flaska. häll i båda i munnen svälj inget sen börjar du gurgla som om det vore listerine i käften. Lols will ensue!

Bahir
2010-05-27, 11:22
En läskeblask, med extra mycket blask.

Jag har alltid velat dra den repliken sedan jag såg den i en Kalle Anka-tidning.

stevebc
2010-05-27, 11:27
En läskeblask, med extra mycket blask.

Jag har alltid velat dra den repliken sedan jag såg den i en Kalle Anka-tidning.:laugh:

Måste vara den gulligaste beställningen någonsin. Får ta den någon gång.

Ganymedes
2010-05-27, 11:29
Jag vet inte om det är en guldbeställning, men beställ in en bricka shots och stå kvar i baren och drick en av dem. Stå kvar länge och drick sedan en till. Tillslut tror de att alla ska vara till dig och du bedöms hardkår. Eller pubis. Whatever. För extra stilpoäng knäcker du rummet genom att faktiskt dricka alla shotsen. :) Annars kan du efter en tid lunka tillbaka till vännerna med brickan som de väntar på.

mjeuuu
2010-05-27, 11:30
Testa fråga efter en aphjärna (shot). Jag har bara testat det en gång och då visste bartendern knappt hur man gjorde en, så det såg inte alls så här häftigt ut:

http://farm3.static.flickr.com/2772/4099970364_3bb3b3f510.jpg

Hur:

Here’s what’s in them, if you’re inclined to try some brains:

- just shy of a shot of cranberry vodka
- a tiny splash of lime juice (don’t overdo this, or you’ll be hit in the face with lime tartness)
- Bailey’s Irish Cream
- grenadine, for color and to lift the curdled cream from the bottom of the glass

Shake together the vodka and lime, and pour into shot glasses. Use a straw to siphon little curls of Bailey’s into each glass (put your finger over the top of the straw to suction up some Baileys, then let go to drop it in). The cream will curdle and sink to the bottom. Slowly pour grenadine in, and watch the “brains” float like specimens in the shot glasses. Toss them back! (or down the drain, if they’re too creepy)

Ganymedes
2010-05-27, 11:31
Knacka öl är rätt småkul annars. Man tar sin ölflaska och håller den över den intet ont anande vännens ölflaska. Sedan klonkar man till den, med botten av den egna flaskan rakt ned mot mynningen på den andra. Super happy most number one foam rush i vännens flaska om han inte dricker på stört. Jag blev chockad över hur jävla mycket det schpritzen när jag drabbades första gången. Bra sätt att få segisar att ta lite mer bärs istället för att bara stå och hålla i den.

tsp
2010-05-27, 12:28
Knacka öl är rätt småkul annars. Man tar sin ölflaska och håller den över den intet ont anande vännens ölflaska. Sedan klonkar man till den, med botten av den egna flaskan rakt ned mot mynningen på den andra. Super happy most number one foam rush i vännens flaska om han inte dricker på stört. Jag blev chockad över hur jävla mycket det schpritzen när jag drabbades första gången. Bra sätt att få segisar att ta lite mer bärs istället för att bara stå och hålla i den.

Klassiker i mitt umgänge. Köper man flasköl är man så jävla körd. :D haha

hahavaffan
2010-05-27, 12:33
Knacka öl är rätt småkul annars. Man tar sin ölflaska och håller den över den intet ont anande vännens ölflaska. Sedan klonkar man till den, med botten av den egna flaskan rakt ned mot mynningen på den andra. Super happy most number one foam rush i vännens flaska om han inte dricker på stört. Jag blev chockad över hur jävla mycket det schpritzen när jag drabbades första gången. Bra sätt att få segisar att ta lite mer bärs istället för att bara stå och hålla i den.Det är så fruktansvärt jävla ball när alla är fulla. Kan dock rekommendera eventuella nybörjare att inte ta i så mycket, jag krossade polarens flaska istället, och det slutade med lite arga vakter :)

joko
2010-05-27, 12:48
'I'll have a bloody mary and a steak sandwich ... and a steak sandwich'

Piranha
2010-05-27, 12:58
En Björn Borg är alltid en höjdare

Stenberg
2010-05-27, 13:19
En Björn Borg är alltid en höjdare

6cl tequila
salt
citron skiva

Svep Spriten, snorta upp saltet och kasta citronen på bartendern.

?

joko
2010-05-27, 13:28
Björneborgare, finns det? Det är väl det uppenbara va... kosken?

Piranha
2010-05-27, 13:58
6cl tequila
salt
citron skiva

Svep Spriten, snorta upp saltet och kasta citronen på bartendern.

?

Vad som helst egentligen, bara man grisar ner bartendern. :D

"Eller man smashar in den i baren så att säga"

stevebc
2010-05-27, 15:04
Jag vet inte om det är en guldbeställning, men beställ in en bricka shots och stå kvar i baren och drick en av dem. Stå kvar länge och drick sedan en till. Tillslut tror de att alla ska vara till dig och du bedöms hardkår. Eller pubis. Whatever. För extra stilpoäng knäcker du rummet genom att faktiskt dricka alla shotsen. :) Annars kan du efter en tid lunka tillbaka till vännerna med brickan som de väntar på.Eller så kan man dricka alla på en gång och ha kul istället.

Knacka öl är rätt småkul annars. Man tar sin ölflaska och håller den över den intet ont anande vännens ölflaska. Sedan klonkar man till den, med botten av den egna flaskan rakt ned mot mynningen på den andra. Super happy most number one foam rush i vännens flaska om han inte dricker på stört. Jag blev chockad över hur jävla mycket det schpritzen när jag drabbades första gången. Bra sätt att få segisar att ta lite mer bärs istället för att bara stå och hålla i den.*mini

Vad som helst egentligen, bara man grisar ner bartendern. :D

"Eller man smashar in den i baren så att säga":laugh:

hultman
2010-05-27, 15:09
Skumpa, skumpa, skumpa. Fast att hälla ut en fin skumpa i vasken är alkoholmissbruk. Precis som att bjuda Cinzano Asti-snorungar på bra skumpa.

von huff
2010-05-27, 15:32
Full eller? :smash:

Timme dricker ej, han är rädd att marklyften skall påverkas=(=(=(=(=(

egge
2010-05-27, 18:01
Björn Borg...

Saltet i näsan är ju bättre än en citronskiva i munnen för att inte märka tequilans riktiga smak. :D

Jockefoten
2010-05-27, 18:06
I december gick det rätt bra för mig så jag bjöd alla på krogen på öl. Fick övertyga bartendern i kanske 10min innan han drog kortet.
Kanske inte så sjukt men kung i baren fick en ny innebörd för mig!

hahavaffan
2010-05-27, 18:07
I december gick det rätt bra för mig så jag bjöd alla på krogen på öl. Fick övertyga bartendern i kanske 10min innan han drog kortet.
Kanske inte så sjukt men kung i baren fick en ny innebörd för mig!Hur mycket blev det? :D Bra gjort förresten!

Tricce
2010-05-27, 18:09
Hur mycket blev det? :D Bra gjort förresten!

Nån sylta i Växjö, 5 pers på hela stället? :D I kid i kid

Jockefoten
2010-05-27, 18:09
Hur mycket blev det? :D Bra gjort förresten!

Stipendiet gick åt i alla fall!;)

stevebc
2010-05-27, 20:21
Kanske inte så sjukt men kung i baren fick en ny innebörd för mig!Schysst bartender faktiskt.

wo0ord
2010-05-27, 20:25
Kanske inte så sjukt men kung i baren fick en ny innebörd för mig!

hur mycket gick det på?

lagerrensning
2010-05-27, 20:52
drog 22 bira i baren förra helgen, lagom bakis blev man

Fultjack
2010-05-27, 20:53
drog 22 bira i baren förra helgen, lagom bakis blev man

Rensade du lagret?

lagerrensning
2010-05-27, 20:55
Rensade du lagret?

hehe minst sagt, men hade inte krökat till det på typ 1 månad, så tog igen för gammal sorg!

PixelMiner
2010-05-27, 21:52
När jag jobbade i bar för några år sedan så kom det in två grabbar som uppenbarligen skulle showa med sina pengar. Den första killen lämnade in guldkortet och sa:
-"Ok, grabbar och tjejer! Ni har 10 minuter på er att hälla upp så mycket öl som ni hinner. Jag betalar!"

Så då var det bara låta tapparna stå och rinna och fylla på med fler glas. När dessa tio minuter var över så ville hans kompis inte vara sämre så då kom hans guldkort fram:
-"Ok.. Nu har ni 10 minuter på er att blanda så mycket drinkar ni hinner."

Minns inte den exakta barnotan. Men har för mig att det var runt 10-15 000 kr...

Insulinus
2010-05-27, 22:00
Ett ölglas med jordnötter samt en choklad/bananshot över är klart underskattat...

Eller ett shotglas med jordnötter samt choklad/banan likör, typ Pisang/Baileys över..... Choklad, Banan, Jordnötter slår aldrig fel + att du får lite mat i magen när du drar shoten också. ;)

tsp
2010-05-28, 00:48
En lite smårolig grej kan vara att beställa en Virgin cuba libre av bartendern. Han kommer vända sig om och sätta igång med drinken, för att stanna upp och kolla på dig med frågande blick. Då säger du "Du kan skippa colan också förresten, blir så blaskigt!"

filmjölk
2010-05-28, 08:38
"Det äckligaste ni har tack!"

Man kan få riktigt vidriga skapelser på det sättet. Helt upp till bartendern vad han/hon vill slänga ihop. Baileys med cola, lakritsshot i öl,krossade jordnötter med bananlikör och ramlösa etc. etc.

SannedTempos
2010-05-28, 08:47
"Viski ån teh råcks, ilman jäitä!"

z_bumbi
2010-05-28, 09:19
-"Ok.. Nu har ni 10 minuter på er att blanda så mycket drinkar ni hinner."

Minns inte den exakta barnotan. Men har för mig att det var runt 10-15 000 kr...

Jag skulle gjort Blackvelvets i pintglas. Det är väl också ett tips om man vill slösa bort pengar, man förstör ölen men syftet verkar ju inte vara att beställa något man tycker är gott.

JohnVoid
2010-05-28, 09:28
Björn Borg och Tequila Suicide är givna till nästa krogrunda. hahaha :laugh:

Nordenator
2010-05-28, 09:29
Att beställa en 10:a gin då man egentligen tror man beställt rom är inte riktigt någon höjdare. Smaken blir lite fel, och är man nog onykter förstår man inte riktigt varför. Det blir inte godare när man ber personen som står vid disken att toppa upp glaset med cola (fick i ett dricksglas istället för ett shotglas).

Yip_man
2010-05-28, 19:09
en 6:a gräddsås brukar de bli lite fundersamma över.

Grotesk
2010-05-29, 02:43
betalade för en polares tequila suicide ikväll, lätt värt pegnarna. han var ganska nöjd också min panterabroder. rekkommenderas,

Raschmus
2011-01-13, 11:23
bump

Lepras
2011-01-13, 11:45
Var i thailand för 2 år sen,,satt på ett nice uteställe med öppet tak o sköna fåtöljer.
Får för mig att ta en baileys och börjar tänka på en viss reklam :D
Säger till bartendern att ja vill ha en Bailys, han säger 60baht(12kr)...Make it 300!
Sa jag med ett leende---fick fan över en halvliter + sjukt massa is--Blev några blickar när ja satte mig bland polarna med min guldfiskskål :D

spoon
2011-01-13, 11:48
Flaming Lamborghini ser ju ganska festlig ut och innehåller väl iaf 10cl sprit eller så. Ta ett par så blir man ganska festlig själv.

Joe Hardgainer
2011-01-13, 13:13
I Grekland kunde man beställa en drinkpyramid, där dom hällde i lite olika grejer så drinkarna fick olika smak beroende hur högt upp dom var. Jag vill inte dricka den översta igen......

young_george
2011-01-13, 13:56
Colombia sunrise, som Tequilamotsvarigheten fast med kokain istället för salt.

Matsa
2011-01-13, 14:15
Var i thailand för 2 år sen,,satt på ett nice uteställe med öppet tak o sköna fåtöljer.
Får för mig att ta en baileys och börjar tänka på en viss reklam :D
Säger till bartendern att ja vill ha en Bailys, han säger 60baht(12kr)...Make it 300!
Sa jag med ett leende---fick fan över en halvliter + sjukt massa is--Blev några blickar när ja satte mig bland polarna med min guldfiskskål :D

En gång för massa år sedan när jag var i Grekland beställde jag två sexor Ouzo (ja jag vet, Ouzo är blä). Han missförstod och trodde jag ville ha sex stycken Ouzo, och eftersom det var happy hour fick jag tolv.

thethoos
2011-01-13, 15:03
persbrandts lilla röda=

Vodka och näsblod

Pajala lilla röda=

Jäger och lingonsylt

Byggarns lilla röda=

Kvarg, kykling filé, funlight och finlandia

Grotesk
2011-01-13, 15:17
betalade för en polares tequila suicide ikväll, lätt värt pegnarna. han var ganska nöjd också min panterabroder. rekkommenderas,

Måste påstå att detta var ett ytterst högklassigt inlägg av mig, som jag inte ens kom ihåg förrän nu. :D

Crippa90
2011-01-13, 15:28
Jägertåg!

pDuW2qW4QDc

Kwon
2011-01-13, 15:35
Jaegerbombs (2:00 and onwards)
4JMOh-cul6M

Billy
2011-01-13, 17:49
En gång för massa år sedan när jag var i Grekland beställde jag två sexor Ouzo (ja jag vet, Ouzo är blä). Han missförstod och trodde jag ville ha sex stycken Ouzo, och eftersom det var happy hour fick jag tolv.

Sånt där är så sjukt roligt :D

YTS
2011-01-13, 20:15
"Det äckligaste ni har tack!"

Man kan få riktigt vidriga skapelser på det sättet. Helt upp till bartendern vad han/hon vill slänga ihop. Baileys med cola, lakritsshot i öl,krossade jordnötter med bananlikör och ramlösa etc. etc.

Jag beställde deras nationaldryck och fick nå't som de kallade Ayran.
hälften yougurt, hälften saltvatten.

Riktigt räligt, men jag höll masken och drack upp!

Angel
2011-01-13, 21:25
Min kompis va dygnrakt och tjatade på bartenderna att hon ville "ha sprit som brann" hela kvällen. Utspelade sig på Lounge,Göteborg. Tror aldrig hon fick nått som brann.

von huff
2011-01-13, 22:15
Några personer kom på en egen drink och döpte den efter våran hembys prginal, Sören.Det blev alltid glada miner när man frågade efter en Sören, mins inte vad som ingick i den men det var ganska bra.En annan rolig grej var när jag och några kompisar var på kryssning och drack redbull+brännvin, som kallas för "virtanen" på båten.Kompisen hade druckit 5st och stod vi bardisken och frågade hur mycket brännvin hon lägger i och kärringen svarar med "vill du ha brännvin också", idioten hade hällt upp 5 glas redbull utan nåt i och tagit fullt betalt:D

Wille005
2011-01-13, 22:40
Beställde en seven&seven förra helgen. Helt sjukt!

YTS
2011-01-13, 23:11
Hade hört talas om nå't som Engelsmännen kallar Snakebite, det är riktig cider och ale. Gör skäl för namnet kan jag säga.

J.V
2011-01-17, 01:10
I fredags testade jag "en tia av det äckligaste du har att erbjuda". Inte värt det.

10cl dålig gin och förmodligen en halvliter mjölk. Den fick jag verkligen kämpa i mig. 30 minuter senare mådde jag så dåligt att jag var tvungen att åka hem och mådde inte bra förrän kring 19-20 kvällen efter.

YTS
2011-01-17, 10:56
Godaste jag testat är bra gin blandat med svartvinbärsjos!
Det var en polare som blandade till denna special för en 15 år sen, lite senare samma år vann en kvinnlig bartender SM i cooktails med samma smakkombination.

Yllegarn
2011-01-17, 11:20
Pansarskott
(På Juridiska Föreningen i Stockholm, vet inte om man får ett trevligt märke längre dock?)

10cl Vodka(Hb)

Svep hela.

*Iterera efter behov...

hultman
2011-01-17, 11:26
Ojsan ojsan. De sjuka beställningarna bara flödar in. Allt från tjat om en shot till hb-drink. Ni är ju fullständigt craaaazy.

Onigiri
2011-01-17, 12:32
Ojsan ojsan. De sjuka beställningarna bara flödar in. Allt från tjat om en shot till hb-drink. Ni är ju fullständigt craaaazy.Får jag presentera våran "Dansk lerpöl" som min vapendragare sveper glatt och friskt nedan (innehåller bland annat snus och en cigarett och allt som fanns på festen som folk bidrog med):

http://i.imgur.com/zi0hV.jpg

Välkommen till Värmland.

J.V
2011-01-17, 12:33
HAH! Fick han betalt? :D

Onigiri
2011-01-17, 12:47
HAH! Fick han betalt? :DHan gör sånt där jämt frivilligt. Han tänkte dra upp några daggmaskar (i våras) som han skulle lägga i sprit en gång och svepa, men det bangade han när han höll i maskarna :)

Lepras
2011-01-17, 13:03
Vodka Thuune är en klassiker

6cl vodka
halv burk tonfisk
några droppar citron

mixas o skakas

proteinrikt!

Kwon
2011-01-17, 14:04
får jag presentera våran "dansk lerpöl" som min vapendragare sveper glatt och friskt nedan (innehåller bland annat snus och en cigarett och allt som fanns på festen som folk bidrog med):

välkommen till värmland.

fifan!!!!

kaer
2011-01-17, 14:45
Sjukt och sjukt...
En kompis har iallafall beställt och druckit en sk 'atomubåt', istället för öl med en shot jäger så är det jäger med en shot öl.

En annan lyckades övertala bartendern att få köpa en back öl strax innan sista beställningen. Han gick runt med den på axeln och bjöd den som ville ha.

En 'kompis kompis' beställde ngn drink av en relativt färsk bartender. Jag kommer inte ihåg drinkens namn, men det är någon av de klassiska, massa spritsorter och de ska vara skiktade.
Hursomhelst så blev inte skiktningen bra och killen vägrade att godkänna drinken (eller om det var bartendern som hällde ut dem själv eftersom han inte var nöjd med jobbet).
Hursomhelst, efter sådär 7:e försöket så blir den bra, varpå beställaren ber om men drinkpinne och vispar runt drinken innan han sveper den.
Bartendern blev tydligen rätt irriterad.