handdator

Visa fullständig version : hörde en intressant saga

filmjölk
2010-05-26, 11:06
Ej min egen, ej ord för ord återberättad men jag tror andemeningen blir densamma.

2 läkare sitter och pratar.

-" jag fick säga frasen "du har en månad kvar att leva" till 4 patienter för ett tag sedan. En engelsk patient, en fransman, en tysk och en svensk" sa den ena läkaren.
-"vad gjorde dom då under sin sista månad?", frågade den andre läkaren.
-"Engelsmannen gjorde det han alltid älskat, umgicks med sina vänner på puben, drack öl och såg på fotboll."

"fransmannen gjorde det han alltid älskat, drack gott vin och umgicks med sin älskarinna"

"Tysken gjorde det han alltid älskat, såg på massa hårdporr, hade orgier med prostituerade och söp ner sig"

"Svensken gjorde han alltid hatat, proppade sig full med antidepressiva och gick till jobbet"

Jag tyckte den var klockren i dagens försäkringkassefascism.

tjabon
2010-05-26, 11:08
Jag ska flytta till Tyskland !!!

:D

stafh
2010-05-26, 11:09
Vad är det för läkare som behandlar folk i fyra olika länder?

Och varför skulle svensken behöva försäkringskassa när han bara har en månad kvar att leva och dessutom har ett jobb?

Jag förstår inte.

Pudzianovski
2010-05-26, 11:10
"Det var en svensk, en dansk och en tysk som såg en man på en restaurang som var otroligt lik Jesus. Dom gick fram till honom och presenterade sig och konstaterade att det faktiskt var Jesus han själv.

Dansken berättade för Jesus att han länge hade haft sån smärta i ryggen och undrade om Jesus kunde hjälpa honom med det.

- Så. Sa Jesus och så var dansken bra i ryggen.

Tysken bad så Jesus om hjälp med en fot som hade varit problematisk länge för honom. Och vips så hade Jesus gjort honom bra igen.

Jesus vände sig till svensken och frågade om inte han behövde hjälp med någonting. Och svensken svarade:

- Nej, rör mig inte för helvete, jag är sjukskriven!"

filmjölk
2010-05-26, 11:11
Jag förstår inte.

Då har du dålig fantasi.

clinteastwood
2010-05-26, 11:14
Omg!

JohnVoid
2010-05-26, 11:14
"Det var en svensk, en dansk och en tysk som såg en man på en restaurang som var otroligt lik Jesus. Dom gick fram till honom och presenterade sig och konstaterade att det faktiskt var Jesus han själv.

Dansken berättade för Jesus att han länge hade haft sån smärta i ryggen och undrade om Jesus kunde hjälpa honom med det.

- Så. Sa Jesus och så var dansken bra i ryggen.

Tysken bad så Jesus om hjälp med en fot som hade varit problematisk länge för honom. Och vips så hade Jesus gjort honom bra igen.

Jesus vände sig till svensken och frågade om inte han behövde hjälp med någonting. Och svensken svarade:

- Nej, rör mig inte för helvete, jag är sjukskriven!"

:laugh:

Musselbank
2010-05-26, 11:21
En tysk, en fransman, en skotte, en amerikan och en svensk talar med sin tandläkare inför ett ingrepp.
Tysken mullrar: Gör det ordentlig och mit precision! Skotten menar: Gör det så billigt som möjligt! Dollaramerikanen gläfser: Gör det flott! Fransmannen å sin sida betonar: Gör det elegant och med stil! Svensken, slutligen, säger: Gör det... gör det ont?