Visa fullständig version : Dina taggar-tankar
Tänkte att man kan ha en tråd där folk kan skriva sina 'taggar-tankar' man har vid löpning etc, för att hålla igång och ha något roligt att tänka på. Jag kan ibland tänka att jag springer en tid under timman på Göteborgsvarvet och att alla hejjar på en, det ger mig adrenalin att springa lite snabbare :) Kanske bara jag som tänker sådant, men om inte, dela gärna med dig om användbara tagg-tankar!
Tänkte att man kan ha en tråd där folk kan skriva sina 'taggar-tankar' man har vid löpning etc, för att hålla igång och ha något roligt att tänka på. Jag kan ibland tänka att jag springer en tid under timman på Göteborgsvarvet och att alla hejjar på en, det ger mig adrenalin att springa lite snabbare :) Kanske bara jag som tänker sådant, men om inte, dela gärna med dig om användbara tagg-tankar!
Brukar använda musiken till det, brukar lyssna fram till strax innan någon skön slinga eller refräng och pausa där tills jag har vilat klart och så kör jag igång sen och öser för kung och fosterland.
"Nothing to it but to do it." Så sant och denna tanken har jag med mig i varje pass *flex*
johanhej
2010-05-25, 19:22
Vet inte om det är riktigt taggartankar, men när man ligger på gränsen att klara en repetition eller något så brukar jag samla all jäkla ilska jag kan. Typ tänka på något som gör mig riktigt jävla förbannad, då flyger vikten oftast upp.
Joe Hardgainer
2010-05-25, 19:27
Brukar se mig själv utföra hela setet innan jag börjar. Rörelsen, andningen, känslan i musklerna, jag exploderar genom varje repetition. Tar tre djupa andetag och öppnar ögonen.
Resten är historia :)
Vildarawk
2010-05-25, 19:30
Har två saker som taggar mig framförallt.
Först och främst musiken, shufflar fram till en bra låt (så att det inte blir samma varje gång, favoriter är Raubtier, Hatebreed, Rage against the machine, äldre In flames-låter och Amon Amarth) och trycker upp volymen lite. Brukar höja och sänka volymen rätt ofta så att det blir mer tryck på de tyngsta/jobbigaste seten. En konstant hög volym blir man bara trött i huvudet av.
Annars har jag ganska stark självmotivation, men när den tryter så brukar jag tänka att någon jävel står å skriker mig i ansiktet när det gäller styrketräning. Om jag är ute å springer och verkligen inte pallar med så brukar jag få en Out of body-experience automatiskt och då sluta benen värka. :thumbup:
*rolleyes*
Grottmannen
2010-05-25, 19:32
LIGHT WEIGHT! och YEAH BUDDY! Funkar alltid.
För att vara lite seriös brukar jag tänka på att jag blir jagad av något jävligt elakt, den där äckliga donnan i The ring bland annat, då går det undan!
Om jag styrketränar och vill få upp sista repetetionen försöker jag att tänka på ingenting. Bara ett blankt lugn. Blir jag arg hetsar jag bara upp mig och får aldrig upp vikten, ger bara upp.
Konditionsträning är mer typ "måste.....måste.....måste....klara.......lite....t ill...". :D
När jag vill få upp sista repset så brukar jag tänka att en viss kompis till mig står bredvid och säger att han skulle klara det sista repset, då det händer att han säger sånna saker fast det är rent ljug. Brukar alltid funka, nån sorts irritation kombinerat med ilska! :D haha
Supermicke
2010-05-25, 20:29
Cyklade jävligt snabbt hem på natten när jag hade sett the grudge, kollade bak och tänkte mig pojken satt på min pakethållare.. fyfan alltså :(
Anton Fräs
2010-05-25, 21:13
Föreställer mig mina mål innan setten:
Jag vill vinna (klara setet/passet.)
Jag vill ställa upp på SM om några år.
Jag vill bänkpressa 1,5ggr KV
Jag vill marka 250kg
Jag vill knäböja 200kg
Kombinerat med: Då måste jag lyfta den här jävla f*ttstången RAAAWR!
Men framförallt använder jag ett enda ord som går igen och igen;
Stark
Nephelite
2010-05-25, 21:29
när jag börjar utföra övningen har jag redan gjort det i huvudet som ngn annan sade
själv får jag på riktigt tunga lyft en utomkroppslig känsla tills jag faktiskt slutfört lyftet, kommer inte ihåg vad jag tänkte under taggningen eller under lyftet, utan bara vad som hände efter, lite läskigt när man tittar på det såhär :P
hilfebre
2010-05-25, 21:29
Musik är ju en stor tillgång till taggning, rammstein funkar utmärkt till det ändamålet :)
Under själva settet brukar jag tänka "Sista reppen som ger resultat, en i taget nu, andas!" Även om detta inte stämmer är det mitt sätt att pressa mig igenom dom riktigt jobbiga knäböjen och marklyften :)
LIGHT WEIGHT! och YEAH BUDDY! Funkar alltid.
För att vara lite seriös brukar jag tänka på att jag blir jagad av något jävligt elakt, den där äckliga donnan i The ring bland annat, då går det undan!
haha, jag börjar garva när jag kör de, även om det funkar tills viss del.
Dock så älskar jag träning så mycket så jag inte tänker "tagga till tankar" :)
Varje pass är roligt, bara köra på :)
clinteastwood
2010-05-25, 23:02
Helt tomt i skallen, förutom berserker rage!
Gabriel Forslund
2010-05-25, 23:37
När jag tränar löpning så brukar svåruttalade ord ofta upprepa sig i mitt huvud..
Gärna utländska.
Fattar ej varför.
På t.ex. chins/dips (tränar oftast med en polare) och när man precis inte pallar mer säger han t.ex. "danne" tog 9 chins igår och då jävlar tar man i för kung och fosterland
majak0vskij
2010-05-25, 23:51
När jag springer tänker jag alltid på målet för rundan, att stanna innan jag nått dit finns helt enkelt inte. Jag tänker mig gärna att jag är en maskin som bara pumpar på framåt utan hänsyn till lutning och motvind också i kombination med musik som jag inte hör min andning genom :).
JohnVoid
2010-05-26, 06:49
På gymmet brukar jag fungera som så att efter rep 1 så tänker jag "bara en till" tills jag nått någonstans mellan 6 och 10-12 :P Blir lite fult efter en stund! Detta blandat med lite rage :hbang:
Medan när jag springer så är det hetslåt som gör att blodet börjar pumpa och dessutom brukar det fungera att tänka på samt citera filmer och serier. Då glömmer jag av att jag lubbar och benen bara rör sig automatiskt :D
Låter så här i mitt huvud innan jag kör järnet; "Nu jävlar, nu jävlar, nu jävlar, NU JÄVLAR KÖR VI!!!! " Sen grymtar jag och kör..:hbang:
Och ja, det finns flera personer i mitt huvud. Därav "nu kör vi"... :smash:
På t.ex. chins/dips (tränar oftast med en polare) och när man precis inte pallar mer säger han t.ex. "danne" tog 9 chins igår och då jävlar tar man i för kung och fosterland
hahaa, sånt e alltid roligt, även i andra tillfällen med. :D
Vildarawk
2010-05-26, 10:41
Och man säger det 100% casual, verkligen "fan du, jag hörde danne klarade 15 st igår, hän e väl inte så jävla stark ändå?"
I med lurarna med bra musik och pratar högt med mig själv i stil med "nu jävlar kör vi","en till" :), folk på gymmet tror väl jag är en idiot men hey det funkar för mig.
Scorpionida
2010-05-26, 14:26
När jag springer taggas jag vanligtvis av att jag aldrig aldrig någonsin har gett upp på en runda. Bara att ösa på tills målet är nått.
Sedan taggades jag av en tjej som sprang förbi mig förra veckan, blev jättearg och kutade de sista kilometrarna;)
Fatalist
2010-05-26, 14:35
"Jävla abortmotståndare", "Jävla hustrumisshandlare", sen är jag igång.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.