Visa fullständig version : Brun utan sol dusch
Anton Fräs
2010-05-24, 18:01
Ack och ve vad jag blir påmind om min ariska hys motvilja mot att bli annat än kritvit (med mellansteget röd som kräfta) nu när sommaren är i antågande.
Funkar brun utan sol dusch? Någon som testat? Har testat div. produkter som lovar guld o gröna skogar, tji fick jag. Det blev oranga skogar.
Alla tips mottages med öppen famn!
(P.S. Jag skämtar om ariskbiten, den som inte såg den ironin förtjänar iofs en :smash: ;))
Hur menar du? Visst blir du brun men det håller väl inte mer än någon vecka som bäst förmodar jag som de flesta andra BUS-produkter?
Ack och ve vad jag blir påmind om min ariska hys motvilja mot att bli annat än kritvit (med mellansteget röd som kräfta) nu när sommaren är i antågande.
Funkar brun utan sol dusch? Någon som testat? Har testat div. produkter som lovar guld o gröna skogar, tji fick jag. Det blev oranga skogar.
(P.S. Jag skämtar om ariskbiten, den som inte såg den ironin förtjänar iofs en :smash: ;))
nu vet ja inte hur detta funkar, men alla som blir röda osv, fungerar det verkligen inte för er att bli bruna? kan ni inte sola säg 10 min varannan dag, sen 15 min varannan dag, sen 20 min, osv, för att bli bruna? eller hur funkar det?
Anton Fräs
2010-05-24, 18:21
Jag har försökt det mesta i vanlig solväg. Jag har solat solarie 3ggr/veckan i 3-4 månader med knappa resultat som följd. Jag gick väl från döttsblek till blek ungefär..
1 vecka på Rhodos och ingen färgskillnad före/efter.
På den vägen är det. Kan knappt få färg..
Jag undrar helt enkelt om det blir bra Kimball inte extreme ORANGE of doom :)
Du kanske får öva upp ditt pigment lite. Eller hur är det med dina föräldrar? Efter att ha vistats tillräckligt mycket i solen så blir man brunare och brunare. Jag var en blekfis när jag var liten, satt inne och lira TVspel hela somrarna. Nu blir jag äckligt brun när jag solar.
Anton Fräs
2010-05-24, 18:35
Alltså jag har ju försökt i år. Vara ute på somrarna + solarium, var ju datornörd förut så fick ju inte så mycket sol. Men det verkar inte ha hjälp, därav desperationen då jag inte är nådigt blek :D
Fabregas
2010-05-24, 18:36
Alltså jag är lite rödlätt, och har inte heller jättelätt att bli brun, utan intar gärna en mycket ofördelaktig röd färg efter för mycket sol!
Men, om jag skulle solat 3ggr/vecka i 3-4 månader så skulle jag nog fan bli rejält brun! Det måste helt enkelt vara något fel på dig ;) Du är inte britt eller albino?
Anton Fräs
2010-05-24, 18:40
Alltså jag är lite rödlätt, och har inte heller jättelätt att bli brun, utan intar gärna en mycket ofördelaktig röd färg efter för mycket sol!
Men, om jag skulle solat 3ggr/vecka i 3-4 månader så skulle jag nog fan bli rejält brun! Det måste helt enkelt vara något fel på dig ;) Du är inte britt eller albino?
Jag brände mig något fruktansvärt mycket som liten + datorsittande i ett par år mitt i tonåren. Detta kanske har lett till att pigmentet gått och gömt sig? :p
Gjort duschen. Lakanen gillade det inte, hur kul är det att göra en dusch om man blir tvungen att gå i oömma kläder tills man är vit igen nästan?*bs*
Sedan så hade jag på mig en duschmössa vilket gjorde att mina flikar stannade vita vilket inte var estetiskt tilltalande.
Jockefoten
2010-05-24, 18:43
rOLCwaHVtWs
Dömt att misslyckas!
Jag hade provat Melanotan om vanlig sol/solarium inte hjälper.
Har ett par vänner som använder det i måttliga mängder med grymt bra resultat.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.