Logga in

Visa fullständig version : Hur viktigt anser ni dessa saker är i livet?

xarizma
2010-05-22, 20:07
Denna tråd är riktad till killarna på forumet mest, men tjejerna får också svara givetvis.

Hur viktigt anser ni att förhållande/sex/närhet är i livet? Kan man klara sig utan? Bör man klara sig utan?

Bör man acceptera att man inte har ett förhållande, skall man lära sig att vänta och hoppas på att kärleken en dag skall komma? istället för att må dåligt över att man inte har någon, dvs.

Alla människor är ju olika - vissa har lätt för förhållanden, vissa byter tjejer/killar 24/7 och vissa tar det mer soft.

Skriver mer om jag kommer på, detta är något jag funderat på länge.

Era tankar är värdefulla :)

Trevlig fortsatt Lördag folk.

eternallord
2010-05-22, 20:22
Jag tycker förhållande och intimitet är väldigt viktigt, men inte om man måste göra kompromisser och vara olycklig på grund av det. Jag vet många som lever i förhållande som helhetsmässigt inte är bra för dom. Men att leva i ett sunt förhållande är bland det bästa som finns och sex tycker jag är kritiskt för mitt pyskologiska välmående.

Jag tycker INTE att man ska hålla på och hetsa över det och jaga dock, de bästa förhållande jag har haft har alla dykt upp när jag tänker på mig själv och bara lever mitt liv. De som är i faser i livet där de desperat behöver en partner gör sällan en bra partner själv (ofta för krävande och har inget eget liv).

Sleipnir
2010-05-22, 20:25
Skyr förhållanden som elden, sex med någon tjej från krogen ibland bara, annars är tjejer mest jobbiga tycker jag, låter lite bittert kanske :P

Men jag umgås hellre med kompisar och satsar på fritids aktiviteter en slösar massa tid på förhållanden.

svennebanan
2010-05-22, 20:33
Jag skulle kunna tycka att det vore trevligt att ha någon. Rätt ensamt utan. Dock har jag insett att dom flesta är upptagna och det är bottenskrapet kvar(inkluderar mig själv). Trist men vad skall man göra liksom. Ta en dag i taget :D.

C.E.J.
2010-05-22, 20:39
Närhet klarar man sig nog inte utan, utan att bli störd i huvet möjligen ;) Däremot, enligt min ytterst begränsade erfarenhet då, är förhållanden för begränsande. Inte för att det föreligger nån risk att jag skulle hamna i ett förhållande eftersom jag saknar humor, men det är iaf en observation jag gjort - att förhållanden är begränsande, alltså :)

eternallord
2010-05-22, 20:40
att förhållanden är begränsande, alltså :)

På vilket sätt?

C.E.J.
2010-05-22, 20:42
På vilket sätt?

By default - man har nån att ta hänsyn till, på alla sätt det må vara.

eternallord
2010-05-22, 20:47
By default - man har nån att ta hänsyn till, på alla sätt det må vara.

Nej men lite mer specifik kan du väl vara? Jag antar ju att du inte menar att du blir "begränsad för att du inte kan hångla upp en random brud en tisdagslunch" utan mer allmänna saker, så jag är mest nyfiken på vilket sätt du känner dig begränsad?

För mig handlar det mycket om vad man har för sorts förhållande. Lever man med en partner som är väldigt emotionellt och umgängeskrävande och som lätt tar illa vid sig kan det såklart bli så, men i idealförhållande bör man förhoppningsvis slippa sånt.

Loke
2010-05-22, 20:51
Allt du får från en flickvän/pojkvän kan du få från andra relationer. Din kusin kan få dig att känna dig älskad, dina klasskamrater kan få dig att känna dig sexig, planera framtiden kan du göra med din bästis, etc...

Det är jäkligt tungt att inte få någon av dessa grejer, men det måste inte komma från en flickvän/pojkvän. Så min fråga, är det en flickvän du saknar eller är det till exempel att du inte känner dig tillräckligt attraktiv? Lösningar på alla problem ligger i bra definitioner på problemen...

svennebanan
2010-05-22, 20:54
Allt du får från en flickvän/pojkvän kan du få från andra relationer. Din kusin kan få dig att känna dig älskad, dina klasskamrater kan få dig att känna dig sexig, planera framtiden kan du göra med din bästis, etc...

Det är jäkligt tungt att inte få någon av dessa grejer, men det måste inte komma från en flickvän/pojkvän. Så min fråga, är det en flickvän du saknar eller är det till exempel att du inte känner dig tillräckligt attraktiv? Lösningar på alla problem ligger i bra definitioner på problemen...

Men ingen av dessa går väl särskilt bra att bilda familj med?

eternallord
2010-05-22, 20:54
Men ingen av dessa går väl särskilt bra att bilda familj med?

Syster kanske? Hålla blodlinjen intakt när man ändå håller på

svennebanan
2010-05-22, 20:56
Syster kanske? Hålla blodlinjen intakt när man ändå håller på

Jo precis. Kusiner kan ju funka i nödfall.

LillSkalman
2010-05-22, 21:09
Sex skulle jag kunna klara mig utan, förhållande/partner skulle jag aldrig klara mig utan. Om detta sen är en partner eller väldigt nära vän skulle nog kvitta, men att inte ha någon nära med insider-jokes osv skulle vara botten verkligen. Sen så skulle jag garanterat ta livet av mig utan närhet. I need to cuddle. <3

von huff
2010-05-22, 21:16
Att vänta på att nåt händer kommer nog aldrig att fungera tyvärr.Har själv aldrig sällskapat på "allvar" utan det har blivit kortare historier och man saknar nån måste man erkänna.Försöker ofta hitta på andra saker som jag tycker om att göra osv men nog saknar man någon alltid:)

coxie
2010-05-22, 21:16
Sex är nog svårt att klara sig utan, men flickvän har jag aldrig orkat med. Visst tänker jag ibland att det skulle vara trevligt med ett stadigt förhållande men alla tjejer jag träffat under en längre period har insett att jag inte är värd besväret.

von huff
2010-05-22, 21:20
Sex är nog svårt att klara sig utan, men flickvän har jag aldrig orkat med. Visst tänker jag ibland att det skulle vara trevligt med ett stadigt förhållande men alla tjejer jag träffat under en längre period har insett att jag inte är värd besväret.

Kanske du aldrig har träffat någon som passar dig?

coxie
2010-05-22, 21:23
Kanske du aldrig har träffat någon som passar dig?

Det är sällan jag som drar mig ur men jag har full förståelse för tjejer som inte orkar med mig.

Rockhard
2010-05-22, 21:27
Är viktigt för vissa. Inte alla. Om man går och väntar på att hitta rätt person (är kräsen) så är det antagligen inte så viktigt.

Scratch89
2010-05-22, 23:07
Väldigt viktigt.

Fredrik_S
2010-05-22, 23:26
Extremt viktiga men jag vill helst inte ha ett förhållande för länge. Runt tio till tjugo gånger kan tänkas vara lagom. Sen alla kraven som kommer om man har en tjej vill man inte heller ha. Framförallt kravet om att inte få träffa fler.

Planera framtid och drömmar och liknande gör jag helst med killar, tex vad man ska göra i helgen eller vart man ska resa i sommar eller hur mycket man ska kunna lyfta till vintern

HulkH
2010-05-22, 23:30
Tycker det är upp vill var och en, vissa saker man tkr om ska man värdesätta framför andra i livet.
Vissa kanske känner att man verkligen behöver någon att dela livet med, vissa andra kanske tycker om att vara ensamma men göra något dom tkr om. Och vissa kanske vill ha lite av båda^^

Wallen
2010-05-22, 23:38

+1
You are not alone! :hbang:

eternallord
2010-05-22, 23:40
+1
You are not alone! :hbang:

..det är väl just det han är? :Virro

shadowfire
2010-05-23, 02:13
Du ställde två frågor där... hmm...

1) Sexlivet är sjukt viktigt, tyvärr har det för min del varit som bäst i ickerelationer och varit som sämst i de relationer jag satsat som mest på och trott skulle vara framtidssäkrat.

2) Att vara singel är lätt. Ett tag. Beroende på hur pass mkt uppmärksamhet man får. Är man singel i 2 år och inte har haft en date, inte ett hångel, inte en käft som sagt att man ens är söt, ja då mår man fan dåligt och graden av desperation stiger. Är man dock singel, datear o träffar nya människor hit o dit, mår gott i sig själv i glider med i livet.. så ptja, då är 2, 4 eller 6 singelår inte så tokigt.

Det kan rentav vara sjukt mkt roligare o bättre liv som långtidssingel, än ens vänner som under samma tidsperiod haltar i dåliga relationer men inte får fingrarna ur röven o gör slut, utan tror/hoppas på mirakel.

Potatiskillen
2010-05-23, 08:24
Med tanke på att jag inte har haft en förhållande är det svårt att föreställa sig vad det innebär att ha det.

Sex är viktigt för oss alla, för mig är det huvudsaken man har gjort det. Jag tar allt som det kommer då jag hade lite tufft med att få bra sex de första gångerna.

Olegh
2010-05-23, 08:30
Säkert ett stort plus, men absolut inte nödvändigt. Klarar mig hyffsat bra utan.

von huff
2010-05-23, 08:30
Det tyngsta med att vara singel är att man ibland känner att man måste ut på krogen för att man tror att idag kommer det nån brud även om det alltid slutar på samma sätt.En del bryr väl sig inte så mycketoch det är stor skillnad att vara singel och få knula lite var annan helg än att vara singel och aldrig få nånting.Personligen tror jag att alla mår bättre av att ha någon

shut teh face
2010-05-23, 09:58
Det är bara ett få antal personer som lyckas leva det där "singel livet" som är så bra, och .. allt.

I själva verket så tycker jag de flesta singelmänniskor (jag känner iaf), är ute och jagar på krogen varje helg men lyckas aldrig med något. Men likt fortsätter de.

Ett antal få singelmänniskor i min närhet däremot har något intresse och gör något för sig själv istället, och mår bra fram tills dess att de träffar någon på naturlig väg, tror de flesta redan gjort det faktiskt när jag tänker efter ..

Men detta krogjagande år efter år och kanske på sin höjd lyckas få ett ligg om året, då tycker jag man ska sätta sig ned och utveckla en hobbie och sen leva för sig själv, för uppenbarligen är man skitkass på att ragga.

svennebanan
2010-05-23, 10:03
Finns det folk som på riktigt söker partner på krogen? Det visste jag inte.

C.E.J.
2010-05-23, 10:07

De går väl fordonsprogrammet ;)

svennebanan
2010-05-23, 10:33

:)

Jag var för ovanlighetens skull seriös. Trodde alla som gick på krogen gick dit för att hitta någon att dela säng med för natten bara. Själv går jag inte på krogen så därav min dåliga koll.

xarizma
2010-05-23, 10:43
Hej igen.

Fina kommentarer, skönt att läsa verkligen..

Grejen är att jag är en kille som är ''kräsen'' , om man säger så. Är absolut ingen tjejmagnet, eller sådär - är för passiv osv. Visst kan alla ändra på sig, men vissa killar föds natural på ett sätt att dom kan fixa/ha 15-20 tjejer i vingel hela tiden.

Problemet här är att jag lägger ner för mycket energi på detta. Allt tänkande blir en stoor tyngd i hela min kropp, väldigt jobbig att arbeta bort.

*edit* Jag är mer en sån kille som typ väntar på den rätta eller VA MAN SKA SÄGA FFS, men ska ändra på det.

C.E.J.
2010-05-23, 10:57
men ska ändra på det.

Ska du ändra på det för att du vill, eller för att du upplever att du är "annorlunda" men inte vill vara det? :)

xarizma
2010-05-23, 10:59
Ska du ändra på det för att du vill, eller för att du upplever att du är "annorlunda" men inte vill vara det? :)Nej jag ska ändra på det för att jag VILL, annars ser jag inget fel med att vara annorlunda. Någonting gör ju så att jag inte mår bra, då måste jag försöka ändra på det.

Fabregas
2010-05-23, 12:00
Intressant ämne!

Som någon var inne på tidigare, så är det nog jävligt få som lyckas leva det "ultimata" singellivet. De flesta singlar säger att de trivs skitbra, och många gör säkert det, men minst lika många vill nog inget hellre än att hitta en partner.

För egen del så trivs jag faktiskt rätt bra med mitt liv som det är just nu. Är singel sedan ca 2 år, och innan dess hade jag flickvän i nästan 6 år, uppdelat på två förhållanden. (Mellan jag var 18 och 24 år)
Jag brukar säga det till mina polare som har flickvän, att det är främst på söndagarna som jag kan sakna att ha flickvän. Typ som idag, när det spöregnar och är pissväder, och man är lite seg sen gårdagen. Då är det nice att ha någon att skeda med i soffan! :)
Men det är just det jag saknar för tillfället. Kanske låter som jag är självgod nu, men hade jag velat ha ett förhållande så hade jag nog haft det nu. Under dessa två år så har jag dejtat en del, men i princip samtliga fall har slutat med att tjejen vill att allt ska gå så djävulskt fort, och då blir jag rätt av. Varför måste man sätta en etikett på det så fort liksom?

Jag trivs bra med att umgås, men vill inte ha några förpliktelser som mitt liv ser ut nu. Har ett par "lösa" förhållanden just nu, vilket självklart inte kommer funka i all evighet, men för tillfället är det perfekt för min del! Detta innebär självklart sex om jag vill, men det skulle jag i teorin klara mig utan(tror jag). Det är närheten som är the shit, och som jag tror alla har ett stort behov av att få! Skulle jag inte få någon närhet alls, så hade jag förmodligen tyckt väldigt annorlunda, och sett på situationen som betydligt mer problematisk...

Potatiskillen
2010-05-23, 16:03
Undra hur det var förr? Alltså bara för 20 år sedan då man knappt kunde skapa sådana här trådar bla.

Wille005
2010-05-23, 16:08
vill du ligga eller?

KlopFer
2010-05-23, 16:25
Det är riktigt skönt när man träffar en tjej som verkligen tar lätt på saker och när man kan kompromissa om allt. När jag vill träffa polare så är det absolut inga problem eller sura miner. När hon vill träffa någon så är det perfekt för då kan jag hänga med en polare eller jobba övertid. Så träffas man och myser, kanske går ut och käkar eller bara sover ihop på nätterna.

Så det förhållande jag har just nu är det som funkar optimalt för mig. Träffat varandra i ca 8månader och har aldrig bråkat. Vi är båda två människor som tar väldigt lätt på saker och kör med "äsch, det löser sig alltid" så ett förhållande med "begränsningar" är inget jag upplevt än iallafall och det är toppen.

young_george
2010-05-23, 16:46
Innan jag prövade på förhållande/regelbunden sex trodde jag att det skulle påverka mig mer positivt än det gjorde.

Välmående måste komma inifrån och bör inte vara allt för upphakat på externa faktorer.

Potatiskillen
2010-05-23, 17:54
Detta är ett faktum, att somliga människor har tyvärr komplex med relationer och sex.

För mig så är det sådär, man sitter och funderar och planerar hur i helsike man skall få ett ligg så ofta som möjligt. Det enda lösningen är då att jag tränar regelbundet och att jag tänker positivt och att jag är pigg då jag träffar folk, blir lite som fel om jag går med inställningen att jag kommer att ha tråkigt ikväll.

Om jag så hade sett ut som Pudzianowski så skulle det inte har förvånat mig att jag skulle har haft samma komplex. I mitt fall så måste jag medge att det här känns svårt, men det är inte omöjligt om man verkligen vill satsa på att förändras. Jag satsar nu på att ha en bra vänkrets så att jag får en bra självkänsla.

Nordenator
2010-05-23, 18:16
Jag klarar mig bra på egen hand, och jag känner inte att jag missar någon stor bit av livet genom att inte ha ett förhållande. Det passar säkerligen inte alla, och jag kan mycket väl tänka mig att många känner sig ensamma utan någon andra part. Sen så tror jag ju inte att jag kommer vara singel resten av min existens, men jag besvärar mig inte med att söka efter någon. Ragga på krogen hatar jag och att börja göra saker jag egentligen inte vill för att försöka vinna någons intresse går också fetbort. Jag tror inte heller på någon "den rätta", däremot tror jag på vettiga och mindre vettiga kandidater. Kanske är man singel tills man är fyrtio, men så länge jag mår bra med det så ser jag ingen anledning att ändra på det.

Sen att jag är lite av en skitstövel som inte tycker om folk rent generellt kanske inte underlättar :D

Grotesk
2010-05-23, 18:20
Jag klarar mig bra på egen hand, och jag känner inte att jag missar någon stor bit av livet genom att inte ha ett förhållande. Det passar säkerligen inte alla, och jag kan mycket väl tänka mig att många känner sig ensamma utan någon andra part. Sen så tror jag ju inte att jag kommer vara singel resten av min existens, men jag besvärar mig inte med att söka efter någon. Ragga på krogen hatar jag och att börja göra saker jag egentligen inte vill för att försöka vinna någons intresse går också fetbort. Jag tror inte heller på någon "den rätta", däremot tror jag på vettiga och mindre vettiga kandidater. Kanske är man singel tills man är fyrtio, men så länge jag mår bra med det så ser jag ingen anledning att ändra på det.

Sen att jag är lite av en skitstövel som inte tycker om folk rent generellt kanske inte underlättar :D

Mycket vettigt. Alla är olika, själv är jag helt jävla förstörd sedan det tog slut med min tjej. Livet har tappat mening osv. Andra verkar leva livet när dem är singlar medans dem lider i ett förhållande. Knepiga grejer det där. Dock tror jag, även om jag inte är så erfaren, att det nog faktiskt är störst chans att man hittar en vettig person om man inte går in så jävla hårt för det och blir nästan desperat. Ödet får spela in osv.

eiri
2010-05-23, 18:25
Men jag umgås hellre med kompisar och satsar på fritids aktiviteter en slösar massa tid på förhållanden.

+1
sexuella förhållanden tycker jag om men hålla på och umgås gillar jag tyvärr inte. Har redan tillräckligt med polare så det räcker och blir över.

thenut
2010-05-23, 18:26
Skulle nog inte fixa singellivet alls, har varit singel ca 2 månader sen 94, och på den tiden slog man ju damerna i huvudet och släpade hem dem till grottan i håret som alla vet...

Tur att man är gift nu för tiden :)

Grotesk
2010-05-23, 18:28
Skulle nog inte fixa singellivet alls, har varit singel ca 2 månader sen 94, och på den tiden slog man ju damerna i huvudet och släpade hem dem till grottan i håret som alla vet...

Tur att man är gift nu för tiden :)

Långvarigt förhållande eller gick du alltid från det ena till det andra sedan -94?

svennebanan
2010-05-23, 18:29
Konstigt att det bara verkar vara män som är singlar? Polygami kanske?

C.E.J.
2010-05-23, 18:30
och att börja göra saker jag egentligen inte vill för att försöka vinna någons intresse går också fetbort.

This is key. Håller med helt. Förstår inte alls folk som... ja, inte tycker så.

n1tro
2010-05-23, 19:46
J j j j j r

eternallord
2010-05-23, 19:48

Har nog mer att göra med att fördelningen män/kvinnor på forumet är något i stil med 95/5 uppskattningsvis.

Oxe
2010-05-23, 20:03
Jag anser att det är mycket viktigt, då det påverkar mig mycket i positiv riktning. Har en tendens att inte vara guds bästa barn när jag inte har nån annan än mig att tänka på.

Men det är bara acceptera hellre vara ensam än att hasta in inågot som är fel.

Så det kommer nog bli ett tag framöver man är själv då man har vissa kriterier som är svåra för folk att upp nå.

Förhållande är ju intimitet och sex, utan dom så är det nåt som är fel.

Verbatim
2010-05-23, 20:17
För mig så är det sådär, man sitter och funderar och planerar hur i helsike man skall få ett ligg så ofta som möjligt.

Jag tror jag anar vart problemet ligger.

thenut
2010-05-23, 20:57
Långvarigt förhållande eller gick du alltid från det ena till det andra sedan -94?

15 år snart på det senaste (och förhoppningsvis sista)...

Usch jag känner mig gammal :)

mini
2010-05-23, 20:59

Menar du i den här tråden? Det efterfrågades ju svar från killar av någon anledning. Tjejer bjöds in lite med armbågen. Inte så konstigt att man inte känner sig direkt välkommen i tråden då.

xarizma
2010-05-23, 23:14
Denna tråd är riktad till killarna på forumet mest, men tjejerna får också svara givetvis.

falo
2010-05-23, 23:43
Mycket intressant tråd måste jag säga, med allas åsikter och funderingar. Får känslan av att de flesta som svarat har ganska bra självinsikt kring detta ämne, något som jag själv ofta känner total avsaknad av. Har förhållande sedan 2,5 år tillbaka, men vet varken ut eller in..om någonting.

Grotesk
2010-05-23, 23:44
Mycket intressant tråd måste jag säga, med allas åsikter och funderingar. Får känslan av att de flesta som svarat har ganska bra självinsikt kring detta ämne, något som jag själv ofta känner total avsaknad av. Har förhållande sedan 2,5 år tillbaka, men vet varken ut eller in..om någonting.

Hur då menar du med att du inte vet varken ut eller in om någonting? Utveckla gärna.

Zakath
2010-05-23, 23:53
Menar du i den här tråden? Det efterfrågades ju svar från killar av någon anledning. Tjejer bjöds in lite med armbågen. Inte så konstigt att man inte känner sig direkt välkommen i tråden då.

Jag skulle gärna läsa vad du tänker om ämnet mini, även om inte trådskaparen är så intresserad :)

Själv tänker jag att närhet och relationer är ett grundläggande behov hos alla friska människor, men det kan man få från andra än en partner. En partner är mer av någon slags social norm som integrerats väldigt djupt i de flesta av oss. Så man får själv ta ansvar för om man vill satsa på det eller inte.

Och om man väljer att man vill ha en partner, ja, då tycker jag också att man bör vara beredd att arbeta för det - inte bara hoppas på något diffust "öde". Ta ansvar för sitt liv helt enkelt. Det tror jag är det bästa för ens långsiktiga lycka :)

falo
2010-05-24, 00:15
Hur då menar du med att du inte vet varken ut eller in om någonting? Utveckla gärna.

Det som jag verkligen hatar med mig själv är att jag är så velig och vilsen. Många kan ju vara det perioder i livet men jag har alltid varit det och tycker att nu borde det räcka. Många viktiga val utan svar. Är hon den rätta?, hur känner jag, Egentligen??, vart ska jag bo, skaffa familj, här eller "hemma"? osv osv..

Det enda jag vet med säkerhet är vilket arbete jag vill och kommer att ha i framtiden. Allt annat är suddigt och jag känner en växande stress.

Grotesk
2010-05-24, 00:26
Det som jag verkligen hatar med mig själv är att jag är så velig och vilsen. Många kan ju vara det perioder i livet men jag har alltid varit det och tycker att nu borde det räcka. Många viktiga val utan svar. Är hon den rätta?, hur känner jag, Egentligen??, vart ska jag bo, skaffa familj, här eller "hemma"? osv osv..

Det enda jag vet med säkerhet är vilket arbete jag vill och kommer att ha i framtiden. Allt annat är suddigt och jag känner en växande stress.

Enligt mig känns dem frågorna väldigt klassiska. "Är hon den rätta?" tex. är ju en riktigt klassiker. Har man varit ihop och varit lyckliga i flera år tycker jag man borde inse att det är nog ofta så, även om ingen är perfekt. Sedan är det ju alltid så (vill jag tro iaf) att den här kittlande fjärilar-i-magen-känslan är svår att upprätthålla efter flera år ihop, men kärleken finns där ju ändå. Även om vissa inte inser det.

Jag vet nog inte riktigt vad jag babblar om eftersom Bolibompa är slut för länge sedan men det jag vill ha sagt är väl helt enkelt att alla grubblar, mer eller mindre.

von huff
2010-05-24, 06:59
Bara för att bruden inte städar bort bajsen från wc:n så betyder det inte att man inte skulle kunna tillbringa sitt liv med denna person!Ingen är perfekt, man måste helt enkelt försöka lära upp henne.Att fundera hjälper inte det slutar med att tjejen tröttnar

svennebanan
2010-05-24, 07:15

Jag menade överlag och inte bara i tråden. Jag är medveten om att så troligen inte är fallet utan att det bara känns så. Tråkigt att ni inte riktigt fick vara med. Jag förstår verkligen inte varför frågan skulle vara riktad till ett kön, men visst. Är det så TS vill ha det så.

mangs
2010-05-24, 09:22
Rent generellt när diskussioner gällande dessa ämnen kommer upp på Kolozzeum anser jag att man få väldigt många intressanta tankar och aspekter jämfört men när man startartar liknande diskussioner på andra forum. Med andra ord känns det som det finns en hel del hjälpsamma och sunt tänkande människor som hänger här, oavsett om de är killar eller tjejer.
Jag vet inte varöfr trådskaparen främst ville ha svar av killar men det kan ju ha att göra med att han själv är kille och vill ha svar från de som befinner sig i liknande sits.

FÖr att återknyta till ämnet måste jag säga att sex/kärlek är väldigt viktiga för mitt välmående. Jag ser det dock som två skilda ting.

Sex är sex och någonting som man kan ha själv, med sin partner eller med någon annan ( om man nu är singel). Kärlek däremot kan man ta/ge från både sig själv, partnern eller folk i sin närhet.

Utöver att sex/kärlek är skönt så ger det en person någon form av bekräftelse och behovet av detta varierar stort i livet. I vissa perioder behöver man ingen som finns där för detta men i andra perioder är det just detta som gör att man håller näsan över vattenytan.

Jag tror och märker att jag (och alla andra?) mår bättre när jag befinner mig i situationer där jag får närhet och personer som bryr sig om mig. Jag har heller inga problem att vara ensam men att i längre tider vara just ensam utan närhet kan inte vara hälsosamt. Närhet och beröring är helt klart underskattat, oavsett om man befinner sig i ett förhållande eller ej.

Sedan måste jag även inflika för de som är relativt nykära och har mycket tid över att för de flesta som befinner sig i förhållande så kommer det inte alltid finnas tid att skeda i soffan varje kväll. Ens liv går genom olika stadier och det gäller att inse att man inte kan ha allt hela tiden. Jag inser att som småbarnsföräldrar i karriären finns inte den tid och inte heller det behovet från sin respektive som man tidigare hade. Jag tror dock det är oerhört viktigt att försöka vårda det man har för en vacker dag står man där med mer fritid igen och om det då känns onaturligt att skeda kommer mycket av denna tiden gå till att fundera på om man skall gå skilda vägar. Det är inte en slump att många par väljer att separerar när barnen kommer upp i tonåren eller lite senare och föräldrarna plötsligt inser att de har ett förhållande med sin respektive och inte bara är föräldrar till sina barn.

Chrillee
2010-05-24, 11:28
Att vänta på att nåt händer kommer nog aldrig att fungera tyvärr.Har själv aldrig sällskapat på "allvar" utan det har blivit kortare historier och man saknar nån måste man erkänna.Försöker ofta hitta på andra saker som jag tycker om att göra osv men nog saknar man någon alltid:)

Sett i flera trådar att du verkar väldigt angelägen om att träffa någon som du kan inleda ett seriöst förhållande med, jag hoppas du hittar den du söker efter snart. All lycka. :)

Det här resonemanget hör man ofta, vad menar ni? Alla människor går ut i någon utsträckning, på er låter det som om att det enbart är onormala, skumma idioter som går ut.

Nitrometan
2010-05-24, 11:33
Det här resonemanget hör man ofta, vad menar ni? Alla människor går ut i någon utsträckning, på er låter det som om att det enbart är onormala, skumma idioter som går ut.
Det de syftar på är att man kanske inte letar efter en partner för resten av livet på krogen. Tror jag.

Chrillee
2010-05-24, 11:42
Det de syftar på är att man kanske inte letar efter en partner för resten av livet på krogen. Tror jag.

Okej, varför inte? Känns som väldigt många träffas via krogen eller fest.
En enorm klyscha det där tycker jag som hänger kvar.

Kan tillägga att jag "hitta" min sambo på krogen, varit tillsammans i snart 3 år. Men om det räcker livet ut återstår ju att se... Sen om man hänger ihop hela livet eller ej behöver ju inte bestämmas av den faktorn heller.

Chrillee
2010-05-24, 11:50
Varför måste man sätta en etikett på det så fort liksom?

Jag trivs bra med att umgås, men vill inte ha några förpliktelser som mitt liv ser ut nu. Har ett par "lösa" förhållanden just nu, vilket självklart inte kommer funka i all evighet, men för tillfället är det perfekt för min del! Detta innebär självklart sex om jag vill, men det skulle jag i teorin klara mig utan(tror jag). Det är närheten som är the shit, och som jag tror alla har ett stort behov av att få! Skulle jag inte få någon närhet alls, så hade jag förmodligen tyckt väldigt annorlunda, och sett på situationen som betydligt mer problematisk...

Ett sådant förhållande hade jag innan, men som du säger håller det inte i all evighet, om man inte bara vill byta tjej och gå vidare. Är skönt på sitt sätt helt klart. Det där med etiketten kan jag också tycka vara jobbigt, man kan få lite panik om det kommer för tidigt.

Närheten tror jag alla människor är beroende av, även om man ser en allt större trend bland yngre att inte vilja ha förhållande. Mer att bara kunna "välja" när jag vill träffa någon och inte, att ta fram när det passar ens egna behov.
Vet inte om det har med västvärldens individualism att göra?

Den här tiden med att bara vara gift för sakens skull, för att man inte "fick" skilja sig är nog långt över nu dock.

prOtotype
2010-05-24, 11:54
Bah.

tntballe
2010-05-24, 13:14
Har nu gått från singelliv till giftermål och nu tillbaka till singellivet. Än så länge har jag trivts bäst med senaste perioden, en känsla av frihet jag insett att jag behövt. Närhet och sex får jag, mer än i giftermålet.
Tycker nog sex är viktigast, med det kommer tillräckligt med närhet för att tillfredsställa mig.
Förhållande? Är nog fortfarande avskräckt men skulle inte streta emot ifall känslorna och tillfället kommer.

Chrillee
2010-05-24, 13:25
Närhet och sex får jag, mer än i giftermålet..

Why is that?

tntballe
2010-05-24, 13:31
Why is that?

Hon var väl inte så intresserad av mig, giftermålet var bara ett dåligt försök till att ändra på det. Och jag var blind som inte såg det.

von huff
2010-05-24, 17:45
Sett i flera trådar att du verkar väldigt angelägen om att träffa någon som du kan inleda ett seriöst förhållande med, jag hoppas du hittar den du söker efter snart. All lycka. :)

Tackar!Det går lite i perioder, ibland så försöker man mera och sen ger man upp och bryr skit i hela saken.:)