Visa fullständig version : Jag är frälst av H&M
Potatiskillen
2010-05-20, 21:36
Efter att ha spenderat mycket pengar på en klädbutik som Carlings så har jag blivit ägd, här står jag och köper skjortor för 499 kr då jag kan få som är nästan identiskt med den för halva priset om inte billigare.
Snygga piketröjor för undr 149 kr och inte 299 kr.
Jag är glad, men frågan är om det räknas som "status"?
Ungefär lika stor status som Carlings, dvs. ingen alls.
Är status viktigt för dig?
robertcop
2010-05-20, 21:43
Jag tycker att H&M är bra! Hörde så sent som idag från en kompis att en Pike från hm/Logg är samma skit som en från Lacoste.
Vet inte hur bra det stämmer men det är ju bara 1/6 av priset.
champion
2010-05-20, 21:45
Efter att ha spenderat mycket pengar på en klädbutik som Carlings så har jag blivit ägd, här står jag och köper skjortor för 499 kr då jag kan få som är nästan identiskt med den för halva priset om inte billigare.
Snygga piketröjor för undr 149 kr och inte 299 kr.
Jag är glad, men frågan är om det räknas som "status"?
Är nog ingen som bryr sig om du betalar 900kr för en piketröja eller 149kr
Är nog ingen status om du kör en Ferrari och köper H&M kläder.
Vart hittar du snygga piké på hm?
Potatiskillen
2010-05-20, 21:48
Ungefär lika stor status som Carlings, dvs. ingen alls.
Är status viktigt för dig?
Jag känner mig förnedrad, har tex köpt en sweatshirt för 599 kr som jag då och då använder från Carlings *mini
Potatiskillen
2010-05-20, 21:49
Vart hittar du snygga piké på hm?
http://shop.hm.com/se/shoppingwindow?dept=HERR_OVE_TSHIRT&shoptype=S
Klicka på siffran tre.
HM är najs. Bra o billigt för oss studenter. Om man vill ha "statuskläder" får man väl gå någon annanstans.
Såg för övrigt 2 killar som hamnade i bråk över just detta sent ute på stan en gång. De hade stått och tjafsat lite innan men det som får bägaren att rinna över så att säga är när den ena killen säger något i stil med "haha, jag går iaf inte runt med skjortor köpta från H&M din nolla". Innan snubben ens hunnit flina har han fått den fetaste örfilen jag någonsin skådat. Backslicket flög nästan av killen och skjortan likaså. Hände tyvärr inte så mycket mer än så men det var kul underhållning för mig och mina vänner.
har handlat några billiga tshirt's och linnen på HM de sitter perfekt tills första tvätten då blir de helt snea och krymper.. : /
Jag tycker både carlings och H&M är bra. Man hittar inte exakt samma saker vissa saker som finns på carlings skulle du aldrig hitta på H&M och säkert tvärtom. Sen kan jag bry mig mindre om status om någon idiot vill betala 800kr mer för en tröjja för att den har en krokodil på sig så visst men för mig räcker det o få en snygg tröjja.
HM hade varit okej om storlekar fanns.
Jag köper ALDRIG t-shirts, pikeer eller skjortor från HM. Så förbannat dålig passform, vilket man känner igen från de flesta billiga märken iofs. Men HMs sitter som om dem vore gjorda för korta och tjocka tyska husvagnsturister. En piké i L eller XL blir som ett tält, står rätt ut över ryggen så där ni vet. Dock kanske dem passar just mig dåligt.
har handlat några billiga tshirt's och linnen på HM de sitter perfekt tills första tvätten då blir de helt snea och krymper.. : /
Deras linnen tycker jag är bland de mesta prisvärda man kan hitta, tycker dem håller för att tvättas 1 gång i veckan i åtminstone något år utan att bli allt för slitna. Tshirts däremot ger jag inte mycket för, inte heller de flesta stickade tröjor osv, ofta tappat passformen efter någon enstaka tvätt. Men linnen shorts och byxor anser jag snuskigt prisvärda! Även vissa ytterplagg är nice! Skjortornas storlekar har aldrig passat mig så där kan jag inte säga något.
Potatiskillen
2010-05-20, 22:18
Jag är själv 192 cm lång, så det borde väl finnas en storlek till mig.
Muskelbyggaren
2010-05-20, 22:19
Sluta trolla!
+1
Om du bara trappade ned det lite skulle du vara riktigt trovärdig. Men tråden om facebooktags direkt följt av att har för få vänner och nu detta...
Måste hojta till igen!! Linnen är ju faktiskt något dem gör bra. :) Har massa HM-linnen. Tränar i massa HM linnen som är några år gamla, så dem ser ju inte så roliga ut längre iofs! Men köper alltid linnen på HM varje sommar, me lajk! :) Shorts från HM har jag också haft, ska nog köpa mig ett par därifrån i år. :)
HM är najs. Bra o billigt för oss studenter. Om man vill ha "statuskläder" får man väl gå någon annanstans.
Såg för övrigt 2 killar som hamnade i bråk över just detta sent ute på stan en gång. De hade stått och tjafsat lite innan men det som får bägaren att rinna över så att säga är när den ena killen säger något i stil med "haha, jag går iaf inte runt med skjortor köpta från H&M din nolla". Innan snubben ens hunnit flina har han fått den fetaste örfilen jag någonsin skådat. Backslicket flög nästan av killen och skjortan likaså. Hände tyvärr inte så mycket mer än så men det var kul underhållning för mig och mina vänner.
Undrar hur det hade gått om någon sagt det till Hultman istället.
Undrar hur det hade gått om någon sagt det till Hultman istället.
Hohohoho, försiktig nu! :laugh:
Bah haters.
H&M har mycket bra för oss som inte har så mycket pengar men ändå vill klä oss fint.
Sleipnir
2010-05-20, 23:42
Brukar handla på h&m för det mesta, känns duktigt korkat att slänga pengar i sjön på dyrare plagg som i stort sett är samma skit, dvs helt vanliga kläder.
H&M kan ha en del snygga kläder som sitter bra. Men det jag stör mig på är att plaggen lätt blir slitna och ändrar form när man tvättar dom.
Varför då? Är det kass kvalitet?
H&M är på många sätt klädernas Ikea. Och båda är svenska och populära utomlands.
Jo, på vissa saker är det det, och det är ett illa ont om man ska kunna hålla de priserna H&M håller.
H&M är en hit i Los Angeles åtminstone.
Rätt lustigt att folk tycker det genast blir mycket mer exotiskt när företaget är från ett annat land. Ser samma sak med t.ex. Billabong och div. surfmärken hos yngre människor. I Sverige är det värsta grejen. I Australien så är det vardagsmat.
Jag instämmer att linnena är bra, även jackorna har jag god erfarenhet av. Däremot tröjor etc. tappar i stort sett formen direkt.
clinteastwood
2010-05-21, 04:54
Om man är "biffig" kan man ha sånna här kläder då:):confused:
Nitrometan
2010-05-21, 06:57
Om man är "biffig" kan man ha sånna här kläder då:):confused:
Nej. Då får man gå utan.
H&M är en hit i Los Angeles åtminstone.
Rätt lustigt att folk tycker det genast blir mycket mer exotiskt när företaget är från ett annat land. Ser samma sak med t.ex. Billabong och div. surfmärken hos yngre människor. I Sverige är det värsta grejen. I Australien så är det vardagsmat.
Men LA har väl Uniqlo, J.Crew också bla? DET är bra skit det. :)
Mina ögon blöder när jag läser titeln.
prOtotype
2010-05-21, 08:07
Jag hittade en skitschysst hatt på HM för 69kr. Det är inte lätt att slå
H&M kan ha en del snygga kläder som sitter bra. Men det jag stör mig på är att plaggen lätt blir slitna och ändrar form när man tvättar dom.
Kvaliteten varierar rätt kraftigt, man får lära sig att känna på kläderna, så man väjer rätt varianter.
fiskebulle
2010-05-21, 08:45
Trist bara att man aldrig hittar linnen i 2xl för oss lite längre. Jag har nästan slutat att handla i vanliga butiker, finns nästan aldrig något 'roligt' som passar. Speciellt när det kommer till jeans, den ända storleken som passar har de i ett exemplar som är skitful (enligt mitt tycke). Annars kan jag rekommendera Åhlens linnen. De är längre och finns oftast minst i 2xl, ibland större.
Skiter fullständigt i vad folk använder för kläder men skulle aldrig komma på tanken att köpa något från H&M. Å andra sidan har jag följt med polare in dit och tipsat dom om kläder där, så helt fel är det väl inte. Randomsaker till bra priser för de som inte har råd eller bryr sig om dyrare kläder. Är väl inget fel med det egentligen. Apropå kvalitet så är hållbarhet och slitstyrka inte några intressanta parametrar. Ju tjockare och mer hållbart tyg, ju sämre passform, utseende och känsla. Oftast iaf.
H&M passar inte in i en fin garderob.
Men LA har väl Uniqlo, J.Crew också bla? DET är bra skit det. :)
Finsn Uniqlo i LA? Trodde det var en NYC-grej. Fast iofs Am-ap är ju en LA-grej och det finns ju överallt nu.
fiskebulle
2010-05-21, 10:11
På något vis kände jag på mig att Hultman skulle komma hit och styra upp tråden!
Uppstyrning vet jag inte, men det var ett bra och träffsäkert inlägg om ämnet.
Skiter fullständigt i vad folk använder för kläder men skulle aldrig komma på tanken att köpa något från H&M. Å andra sidan har jag följt med polare in dit och tipsat dom om kläder där, så helt fel är det väl inte. Randomsaker till bra priser för de som inte har råd eller bryr sig om dyrare kläder. Är väl inget fel med det egentligen. Apropå kvalitet så är hållbarhet och slitstyrka inte några intressanta parametrar. Ju tjockare och mer hållbart tyg, ju sämre passform, utseende och känsla. Oftast iaf.
H&M passar inte in i en fin garderob.
+1
Klockren post
fiskebulle
2010-05-21, 12:01
Uppstyrning vet jag inte, men det var ett bra och träffsäkert inlägg om ämnet.
Jag kände mig uppstyrd = uppstyrande post?
DENY MY LOGIC AND YOU SHALL FEEL MY WRATH!
rickardptrsn
2010-05-21, 12:03
Jag köper ALDRIG t-shirts, pikeer eller skjortor från HM. Så förbannat dålig passform, vilket man känner igen från de flesta billiga märken iofs. Men HMs sitter som om dem vore gjorda för korta och tjocka tyska husvagnsturister. En piké i L eller XL blir som ett tält, står rätt ut över ryggen så där ni vet. Dock kanske dem passar just mig dåligt.
+1
HM suger.. dock måste jag hålla med om bra linnen som ngn annan nämnde! 50kr för ett cleant linne är inte helt fel d..
_slipknot1_
2010-05-21, 12:29
Köper hellre dyrare kläder med kvalitet än någon dålig rip-off, sydd i en smutsig fabrik i Kina. Skulle kunna tänka mig att köpa slit o släng kläder på HM men knappast något jag skulle använda dagligen.
Nitrometan
2010-05-21, 13:02
Köper hellre dyrare kläder med kvalitet än någon dålig rip-off, sydd i en smutsig fabrik i Kina.
Fast de dyra kläderna är säkerligen sydda i samma fabrik.
_slipknot1_
2010-05-21, 13:18
Fast de dyra kläderna är säkerligen sydda i samma fabrik.
Inte mina kläder;) Men många märkeskläder är det såklart. Sedan kan kläder vara av utmärkt kvalitet från Kina bara de har använt rätt material så att säga.
Den uppfattningen jag har är att HM inte använder sig i så stor utsträckning av bra material.
Valvanto
2010-05-21, 13:18
Handlar ofta något litet från H&M 1 gång i månaden/varannan månad. Allt från linnen till några billiga skor. Annars handlar jag en del på Stayhard o.s.v. om man vill vara lite flashigare.
tossefar
2010-05-21, 13:21
Jag har handlat på H&M kanske tre gånger i mitt liv. Varje gång efter att någon lyckats övertyga mig om att ett visst plagg har bra kvalitet. Allt jag köpt har varit skitsnyggt! Tills de tvättas...
Kvaliteten överlag är under all kritik, och passformen är skit efter första användningen.
Fattar inte hur man kan leva i dagens sverige och bry sig om hur länge kläder håller när dom är så tokbilliga på ställen som New Yorker och HM. Variation är roligare än kvalitet.
Kebab-Arne
2010-05-21, 16:13
Som sagt att kvalitén blir lidande kan väl de flesta räkna ut med billiga priser. Själv jag stör mig på är att många av deras skjortor som på mig har bra passform har väldigt tunt tyg. Blir ju nästan genomskinligt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.