Visa fullständig version : Champions league finalen 2010
Mestalla
2010-05-20, 20:31
På Lördag smäller det, den enda matchen på hela året som är större än VM finalen, finalen i den finaste av alla cuper, finalen i Uefa Champions league. Detta året spelas matchen på en av dom finaste arenorna som finns i världen, Santiago Bernabeu i Madrid. I år var det tänkt att storsatsande Real Madrid skulle stå som ena finallag på deras egna arena och allt, men dessa planer grusades av Franska Lyon. Istället var det Barca som skulle försöka ta bucklan på sina stora rivalers hemmaplan, men det satte Inter stopp för och är nu ett av finallagen på Lördag. Det andra är FC Bayern från München i Tyskland. Dom tog sig till finalen genom att slå ut Reals övermän, Lyon i Semin efter 1-0 i Frankrike och 3-0 hemma i Tyskland.
Tyvärr så kommer en av världens absolut bästa spelare missa finalen eftersom han fick rött kort i första semin, Franck Ribery. Jag hade gärna sett en match mellan honom och Maicon som förmodligen är världens bästa ytterback.
Istället tror jag att Bayern förmodligen ställer upp såhär,
Butt
Lahm - Van Buyten - Badstuber - Contento
Altintop - Van Bommel - Schweinsteiger - Robben
Müller
Olic
Eventuellt kommer Prantic spela istället för Altintop och Demicheles istället för Contento. Isåfall kommer Badstuber flytta ut som vänsterback.
Inter ställer förmodligen upp såhär,
Cesar
Maicon - Lucio - Samuel -Zanetti
Stankovic - Cambiasso
Eto´o - Sneijder - Pandev
Milito
Skulle förvåna mig mycket om det blir en annan 11a. Motta är avstängd, eventuellt kommer Muntari eller Mariga spela där istället för Stankovic, men det är föga troligt.
Så vad tror ni om matchen? Själv tror jag på 3-1 Inter men hoppas framförallt på en underbar fotbollsmatch
Jag har noll koll, men är inte Klose given i Bayern? Eller är han skadad/ur form?
Större än VM-finalen? Nej, finalen i CL är inte större än VM-finalen. Inte ens nästan.
Jag håller faktiskt inte direkt på något av lagen och hoppas helt enkelt på en riktigt jäkla bra match. Jag tror, liksom du, att Inter är det starkaste laget och tar hem det här även om Bayern absolut inte ska underskattas.
Mestalla
2010-05-20, 20:46
Jag har noll koll, men är inte Klose given i Bayern? Eller är han skadad/ur form?
Kass, dessutom gjorde Olic hattrick senast mot Lyon. Inte helt otroligt att Klose får komma in i slutet när Olic sprungit sina 2-3 mil
Frantic, absolut inte men Bayerns spel bygger jättemycket på Robben och tror inte att han får ha lekstuga med Zanetti som han brukar ha. Nu är det dags för Schweinsteiger att visa hur mycket han utväcklats som fotbollsspelare, gå från offensiv ytter till central mittfältare, det är inte lätt.
Largoplz
2010-05-20, 21:20
Den tyska maskinen skall aldrig underskattas. Jag hoppas på tyskarna, men om Inter vinner så kommer jag känna härlig skadeglädje mot Zlatan som lämnade Inter för att kunna vinna. Jag är lite ond. Det känns bra.
Tigerkotten
2010-05-20, 21:33
Rankar både EM samt VM över CL finalen. CL Final är VARJE år.
Håller inte på något av lagen, har direkt ej koll på hur de spelar. Men tippar på att de gör rätt lika strategi dvs disciplinerat.
Interista sen barnsben. tro fan jag hoppas på mitt lag!
Det bli en intressant final. Eftersom jag är ett gammalt Mourinho-fan så kommer jag hoppas att inter tar hem det och jag tror också det blir så. *popcorn*
Mestalla
2010-05-22, 10:55
Förmodligen kommer Zanetti spela mittfältare med Cambiasso och Chivu ta platsen till vänster i Inters försvar istället för de jag skrev.
Hoppas att tyskarna tar hem detta, bryr mig förvisso inte överdrivet mycket. Äran och hjältarnas land behöver lite framgång.
iPerfektion
2010-05-22, 12:56
Inter - Bayern M 3-1
Målskyttar: Snejider, Eto, Milito - Van Bommel
Inter vinner trippeln och Mourinho sticker till Real Madrid som sparkar sin tränare Pellegrino.
Kom ihåg var du läste det först!
Mestalla
2010-05-22, 13:00
Inter vinner trippeln och Mourinho sticker till Real Madrid som sparkar sin tränare Pellegrino.
Kom ihåg var du läste det först!
Ja fyfan, du måste varit först med att skriva eller säga det. Geni, minst sagt.
TheGovernator
2010-05-22, 17:07
Vilket lag ska man hålla på?
Jag gillar Bayern, men vinner Inter blir Zlatan arg....
Svårt det där :D
Vilket lag ska man hålla på?
Jag gillar Bayern, men vinner Inter blir Zlatan arg....
Svårt det där :D
+ då får Barcia sig en liten en liten läxa med tanke på att dom " bytte " Zlatan mot Etoo !!:smash:
TheGovernator
2010-05-22, 17:23
Men Anus! *gah!**gah!**gah!*
Bara Canal+ som sänder matchen i finland! :(
Streama är det bara att glömma, föräldrarna har världens långsammaste uppkoppling här.
Någon koloit som befinner sig i Jyväskylä som har Canal+ utbud? *kissass*
När tar matchen slut måntro (mån tro? månntro?)?
Avsparken är 20.45 och du bör väl räkna med nästan 2 timmar innan den blåses av.
TheGovernator
2010-05-22, 19:20
Men Anus! *gah!**gah!**gah!*
Bara Canal+ som sänder matchen i finland! :(
Streama är det bara att glömma, föräldrarna har världens långsammaste uppkoppling här.
Någon koloit som befinner sig i Jyväskylä som har Canal+ utbud? *kissass*
Ursäkta min fumlighet, tv2 sänder visst matchen.
Skål! Heja Bayern, heja Inter!
victor_n
2010-05-22, 20:20
Där kom det!!
Tigerkotten
2010-05-22, 20:21
http://www.tv6play.se/play/229544/?autostart=true
gooooooooooooal
Zlatan sitter och svär med en folköl i handen nu säkert. =D
mhm, verkligen retligt för zlatan om Inter vinner... jag tror dom kommer göra det.. såg riktigt loja ut i början men kanske var medveten taktik från the special one för att sedan trycka på med full kraft..?
vi får se, men känns inte som att Bayern har någon udd och dessutom beror dom för mycket på Robben utan Ribery..
mhm, verkligen retligt för zlatan om Inter vinner... jag tror dom kommer göra det.. såg riktigt loja ut i början men kanske var medveten taktik från the special one för att sedan trycka på med full kraft..?
vi får se, men känns inte som att Bayern har någon udd och dessutom beror dom för mycket på Robben utan Ribery..
Det är italienare. Anfall består av kontringar. Resten är "kul" försvarspel och taktik.
Det är italienare. Anfall består av kontringar. Resten är "kul" försvarspel och taktik.
Dock så ställde Inter upp utan en enda italienare i laget :)
Psychological
2010-05-22, 21:40
Zlatan sitter och svär med en folköl i handen nu säkert. =D
ha ha ha, ja fyfan .....
Dock så ställde Inter upp utan en enda italienare i laget :)
Materazzi kom väl in lite? ;)
Tänkte inte på var spelarna kommer ifrån utan spelstilen för ligan/landet.
---
Fin insats av Milito.
vilken dålig match... supertråkig rakt igenom..
Materazzi kom väl in lite? ;)
Tänkte inte på var spelarna kommer ifrån utan spelstilen för ligan/landet.
---
Fin insats av Milito.
Jo jag förstod det, tyckte mest det var kul att påpeka att de inte hade någon italienare i start 11an.
Mestalla
2010-05-23, 01:21
Så jefla gött arr stormöästan zlatna snaxkar ohhh jaf gska till ba´cslena o hc vinna ´cl och cad hädner...............MILIGTOOOOOO KUGENN AV ERUOUPA,...har diego cerkligen råd att beökna han i vm....nje? DIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEGOOOOOOOOOOOOO ALLLLLLLLLLLBBERRRRRRRRRTOOOOOOOOOO MILLLLLLLLLLLITOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!
SKÖN TFF SEGER IDAG OKSPÅ! VI ÄLSKAR TRELLE!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.