Visa fullständig version : Kalorier/dag!?
Filosofen
2003-10-08, 20:02
Har styrketränat nu i 2,5 år och känner att jag är intreserad av att förbättra min kost, för att uppnå bättre resultat på gymmet.
Undrar därmed vad det optimala kaloriintaget/dag ligger omkring, vilken siffra man brukar sikta sig mot när man deffar, bulkar, fettförbränner eller styrketränar i ett normalt tillstånd, där målet är att öka muskelmassan:
Vikt: 92,3 kg
Längd: 190
Tacksam för seriösa SvaR
:eating:
du hittar massa information om deff och bulk udner sök funktionen.
Du kan testa dig själv för att se hur många kcal du behöver per dag....
http://www.uppladdningen.nu/uppladdningen2/testadigsjalv1-1.html
Under deff tiden så ligger du på 500 kcal mindre än vanligt för att få ett energiunderskott så att du går ner i vikt.
Under bulk så ligger du väl 500kcal över din vanliga energiintag.
Ät ungefär 2.2 gram protein per kilo muskler
4 gram kolhydrater per kilo muskler
och så resten nyttigt fett :)
Snart kommer säkert grub svara bättre eller någon annan men om ingen svarar så har du det här att utgå ifrån :)
LunaSpice
2003-10-08, 20:41
Originally posted by Ervin
du hittar massa information om deff och bulk udner sök funktionen.
Du kan testa dig själv för att se hur många kcal du behöver per dag....
http://www.uppladdningen.nu/uppladdningen2/testadigsjalv1-1.html
Under deff tiden så ligger du på 500 kcal mindre än vanligt för att få ett energiunderskott så att du går ner i vikt.
Under bulk så ligger du väl 500kcal över din vanliga energiintag.
Ät ungefär 2.2 gram protein per kilo muskler
4 gram kolhydrater per kilo muskler
och så resten nyttigt fett :)
Snart kommer säkert grub svara bättre eller någon annan men om ingen svarar så har du det här att utgå ifrån :)
Finns inget att lägga till :) Kanske lite mer protein dock men det är en smaksak.
Originally posted by Ervin
per kilo muskler
Antar Du menar per kilo kroppsvikt????!! istället :D
blir det inte 2.2gram per kg muskler? För det är väl onödigt o tillföra fettet protein? :D eller har jag uppfattat det fel?
En kroppsbyggare har naturligtvis en större andel muskler men ca 40 - 50 % av kroppsvikten är muskelmassa.
Resten är inre organ, hud, hjärna, osv:D
2.2 X 0.5 ( 50 % ) = 1.1 g protein per kg kroppsvikt. Låter lite snålt för hårt tränande:(
På engelskspråkiga sajter brukar man tala om "g per kg lean body mass". Alltså den fettfria kroppsmassan, -Muskel, skelett, organ; allt utom fläsket.
Men jag brukar ändå räkna med totala kroppsvikten. Bara bra med lite extra protein tycker jag.
Filosofen
2003-10-09, 06:23
:bpump:
Tackar och bugar för alla svaren ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.