Logga in

Visa fullständig version : Låta gainer vara blandad i mjölk under en hel dag?

Madness
2010-05-16, 18:05
Funderar på att tjäna lite tid genom att blanda färdigt gainern i mjölk på morgonen och ha med den i skolan för att kunna träna direkt efter och sluka den direkt efter träningen. Min fråga är då om det händer något kemiskt vis med proteinet och kolhydraterna när dem legat blandade med mjölken under säg 7 timmar som skulle försämra effekten. Förövrigt, hur fräscht är det egentligen om någon har erfarenhet?:D

Frantic
2010-05-16, 18:07
Det blir en fin grogrund för bakterier och jag skulle nog råda dig att låta bli.

siimon89
2010-05-16, 18:15
Varför inte bara fylla pulvret i en shaker, ta med och fyll på med vattnet direkt efter passet?

Låter väldigt ofräscht att ha en färdigblandad gainer med mjölk i en hel dag i en shaker.

Madness
2010-05-16, 18:20
Jo, det var väl lite optimistiskt kanske haha, får väl hitta en annan lösning:)

astrodog
2010-05-16, 18:24
Bara att ha mjölk ståends i rumstemp 7 timmar är ju rätt ofräscht... Och en gainer med vatten luktar apa efter 7 timmar.... så kombinationen lär ju inte vara toppen! Egen erfarenhet de två första.

siimon89
2010-05-16, 18:26
Jo, det var väl lite optimistiskt kanske haha, får väl hitta en annan lösning:)

Har de inga vattenkranar på ditt gym?

Sgart
2010-05-16, 18:38
Funnits såna här trådar tidigare. Det framkom att även om man blandar sin gainer/vassle direkt innan gymmet och dricker efter så kommer proteinet till viss del förstöras under passet.
Något i den stilen, med modifikation ;D

Slutsatsen blev hur som helst att det inte är värt att blanda innan man dricker den.
Jag brukade själv blanda på morgonen och ha i kylen tills passet men har lagt ner det nu.

Madness
2010-05-16, 19:02
Jo, lär väl vara smidigast, men har en kärlek till att blanda med mjölk, två timmar innan intag kan väl inte vara så hemskt eller gör det verkligen någon märkbar skillnad i effekten på proteinet?

Madness
2010-05-16, 19:24
Fast äh, det är väl lika bra att köra med vatten förfasen så får jag väl dricka min kära mjölk hemma för sig sen haha.

deas
2010-05-16, 19:49
Eller så skaffar du en Shaker Pro 40, i med mjölk och i med pulver i "hatten" sedan när det är dags, skruvar du på "hatten" och vips, pulvret åker ner i mjölken.

Eddie Vedder
2010-05-16, 19:54
Du överdriver nackdelarna med protein, det är ingen katastrof alls. Att det denatureras innebär inte att det blir dåligt. Gör en avancerad sökning på ordet "denaturera" i kostforumet och kosttillsskottsforumet så hittar du vad det betyder.

Det är som sagt den hygieniska aspekten du bör tänka på.

Madness
2010-05-16, 20:24
Eller så skaffar du en Shaker Pro 40, i med mjölk och i med pulver i "hatten" sedan när det är dags, skruvar du på "hatten" och vips, pulvret åker ner i mjölken.

Men att ha mjölken framme i 7h kan väl inte vara mycket mer hygieniskt än en blandad gainer?

deas
2010-05-16, 20:34
Men att ha mjölken framme i 7h kan väl inte vara mycket mer hygieniskt än en blandad gainer?

Jag har ingen aning, jag skulle inte gjort det, jag skulle ta vatten istället..

Eriic
2010-05-16, 21:56
Funderar på att tjäna lite tid genom att blanda färdigt gainern i mjölk på morgonen och ha med den i skolan för att kunna träna direkt efter och sluka den direkt efter träningen. Min fråga är då om det händer något kemiskt vis med proteinet och kolhydraterna när dem legat blandade med mjölken under säg 7 timmar som skulle försämra effekten. Förövrigt, hur fräscht är det egentligen om någon har erfarenhet?:D

Ta med dig en kylbag och ha gainern i, då kanske den skulle kunna hålla sig minimalt med bakterier *spy*

Grotesk
2010-05-16, 21:57
Min gamla tråd är väl hyffsat relevant:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=116334

Onigiri
2010-05-18, 08:03
"Låta gainer vara blandad i mjölk under en hel dag?"

Sverker kommer bli sååå arg när han ser det där :)

Potatiskillen
2010-05-20, 20:31
Det blir en fin grogrund för bakterier och jag skulle nog råda dig att låta bli.

Agree, det smakade surt för mig.