handdator

Visa fullständig version : Joaquin Phoenix- fejk eller äkta?

Scorpionida
2010-05-16, 15:58
Han hade en familj som var minst sagt alternativ. En slags extrem-miljövänster-falang. Han resten runt i Sydamerika under tre år på nittiotalet, sa redan tidigt i karriären att han hade tvivel om sin filmkarriär, hans bror River blev extremt framgångsrik men dog sedan i hans armar av en överdos.

Den tyske regissören Werner Hertzog räddade Joaquin ur ett bilvrak bara ett par år innan hans "omvandling". 2005 togs han in för alkoholproblem. Och i den nya dokumentären om hans nya liv sedan karriärbytet till en "hip hop-artist" för över ett år sedan kan man se honom beställa horor, ha oralsex och bli bajsad på i sömnen.

Det känns inte riktigt som en "fejk", utan en människa som redan i tidig ålder fick annorlunda förutsättningar för att hantera livet.

http://latimesblogs.latimes.com/movi...s-a-prank.html

R2Mzp_1ndR8

Wille005
2010-05-16, 16:01
Länken fungerar inte.

L-Sami
2010-05-16, 16:03
Jag trodde att det var skådespeleri när han var med i Letterman show och sen hans rapdebut. Han var ju med i stor filmer som Walk The Line, Gladiator mm och helt plötsligt så grävde han ner sig. Fast om han nu hade haft problem sen tidigare, så är det kanske inte så konstigt.

Scorpionida
2010-05-16, 16:10
Länken fungerar inte.

http://latimesblogs.latimes.com/movies/2010/05/joaquin-phoenix-documentary-even-buyers-arent-sure-if-its-a-prank.html

Jag trodde att det var skådespeleri när han var med i Letterman show och sen hans rapdebut. Han var ju med i stor filmer som Walk The Line, Gladiator mm och helt plötsligt så grävde han ner sig. Fast om han nu hade haft problem sen tidigare, så är det kanske inte så konstigt.

Yep, trodde också det i början, men med den nya "dokumentären" verkar han bara vilja göra sig totalt omöjlig i Hollywood igen. Vilket nog är hans mål just nu. Får se om han lyckas med det eller ej.

Herr Oberst
2010-05-16, 16:53
När det handlar om Phoenix kan man alltid utgå från att det är fejk.
Mycket märklig människa som sällan eller aldrig är seriös

Doctor Snuggles
2010-05-16, 17:01
Han är ett geni.

Yes
2010-05-16, 17:07
Han är speciell.

Verbatim
2010-05-16, 17:11
Vad ohipp jag är, hade inte en aning att Joaquin var smågalen.

Plötsligt gillar jag han skarpt.

dt06mj2
2010-05-16, 17:12
Klart han fejkar?

Doctor Snuggles
2010-05-16, 17:13
Vad ohipp jag är, hade inte en aning att Joaquin var smågalen.

Plötsligt gillar jag han skarpt.

Han är ju harmynt. Klart han är smågalen.

Wille005
2010-05-16, 17:17
Han är ett utomordentligt troll.

snej
2010-05-16, 18:51
Han är ett utomordentligt troll.

+1

Han trollar Hollywood.

Doctor Snuggles
2010-05-16, 18:52
+1

Han trollar Hollywood.

Om det är något som någonsin förtjänade en trollning, så är det Hollywood. Det är också det perfekta offret.

snej
2010-05-16, 19:01
Om det är något som någonsin förtjänade en trollning, så är det Hollywood. Det är också det perfekta offret.

Ja, dom kan gott ha det. Jag gillar Joaquin han är störtskön :)

Scorpionida
2010-05-16, 19:12
Han kanske då är den ultimata filmstjärnan för 2000-talet? Som Lady Gaga är för popmusiken? Allt är fejk, inget är äkta, han ger ut en dokumentär där han blir bajsad på, har oralsex, lite av en the Brown Bunny (filmen som blev skandal och utbuad i Cannes och som innehöll en riktig oralsexscen) och Charlie Kaufman-cross over?

Han kanske trollar, men min gissning är att han gör det isåfall för att pissa på Hollywood. Det närmaste jag kommer på som är liknande är faktiskt Marlon Brando. Han tröttnade på filmen och tyckte allt var fejk, och lät en indian hämta hans Oscar som ett politiskt statement.

Vad som vore riktigt häftigt vore dock om han istället hade valt att bli en rörmokare i Queens och skaffat fruga med två tillhörande barn, ett riktigt arbetarklassliv. DÄR hade vi snackat om avancerat trollande!

Ondskapelsen
2010-05-16, 20:16
Vad spelar det för roll om han är allvarlig eller ironisk.
Han dominerar ju rutan så fort han är med!
Häftigare personlighet får man leta efter

Kwon
2010-05-16, 21:13
Oavsett så får han uppmärksamhet även om han kanske inte vill ha det.

Helt klart en speciell personlighet som är lite utanför mallen av standard Hollywood-personlighet som brukar Lettermans intervjuer med skratt, stomatol-leende med blänkande tänder, pekandes mot publiken samtidigt som den kör en plug till senaste filmen/skivan. :)