Visa fullständig version : Blir utmattad på nolltime av högrepspass!
Hellu.
Jag har för det mesta tränat med 4-8 reps och 3 set. Men nu har jag börjat med 12 reps och 4 set på varje övning.
Men jag blir så jävla KLEN :O Är rätt "duktig" på 5 reppare osv. Men när jag kör 12 reps ex 2 set så orkar jag knappt mer.
Klarar 5 reps på 22,5 kg i hantelpress (axlar) men idag körde jag först 12 reps på 12,5kg sen andra setet orka jag bara 10 reps på 12,5kg. Jag vilar 60 sec mellan setet. Men det är väll vad man ska vila när man kör högreps? På lågreps passen vilar jag 2-3 min.
Har tränat i 1,5år. Känner mig jävligt klen på högreps passen.
Finns det något jag kan ändra med min träning?
Följer axons 3,0 schema. Precis börjat med det. Två tunga pass i veckan och två lätta.
Doctor Snuggles
2010-05-16, 15:31
Du har inte anpassat ditt muskelglykogen än, antagligen. Det är inget du kan göra något åt förutom att fortsätta träna högreps, om det är det du vill. Du skulle eventuellt kunna köra bara lätta pass i några veckor, för att snabbare jobba upp det, och sen byta till tunga och lätta.
Hmm, ingne aning faktiskt. hur länge har du tränat?
En stor del i träningen e ju att fortsätta när det e tungt :) kanske bara kämpa på ett tag till, så kanske du inte känner dig lika klen om några veckor?
Vanesak, går du tillbaks till tyngre vikter med förre reps om några månader så kommer du tycka likadant :)
Är ju lite så med att det är jobbigt på ett annat sätt att köra högreppare.
Ifall du inte är van vid att pressa dig på det sättet så blir det tyngre med.
kalaskonrad
2010-05-16, 20:04
Jag känner igen detta, dock endast i hantelpressarna för bröst. Jag blir inte direkt slut i tuttarna, det är snarare typ som om allt blod rinner ner från mina armar :Virro Riktigt jobbigt att känna varje pass nu att man har så mycket kvar att ge men samtidigt så säckar armarna och det bara inte går att pressa upp dem oavsett vad man ger *grr*
Vila mer mellan seten då...
Jag känner igen detta, dock endast i hantelpressarna för bröst. Jag blir inte direkt slut i tuttarna, det är snarare typ som om allt blod rinner ner från mina armar :Virro Riktigt jobbigt att känna varje pass nu att man har så mycket kvar att ge men samtidigt så säckar armarna och det bara inte går att pressa upp dem oavsett vad man ger *grr*
Lyft med bröstet! Låter som du kör tricepspressar. ;)
mpersson
2010-05-17, 20:43
Vanesak. Jag hade kört en längre tid högreps och gick ner på lågreps, var skit svag i början men sen kom det som en oljad oxfilé rätt upp !
Det är en anpassnings fråga, ge det mer tid så löser det sig nog :)
Jag har också börjat med hög reps träning efter en längre tid med 1-5:or, det tar emot att hög reppa, men av erfarenhet anpassar man rätt så snabbt.
Som alltid när man ändrar viktiga delar i programmet så gäller det att börja på halvlätta vikter och jobba sig uppåt. Det blir bättre inom kort.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.