Visa fullständig version : deff uppdatering
mangemani
2003-10-08, 14:59
hmm,detta börjar verkligen bli skratt retande nu....vet nu inte hur länge jag hålligt på att deffa,men det är en hel del månader iaf,och visst,har väl gått ner från 116 till 102-104,visst det är väl bra gjort.....men alltså,jag fattar inte riktigt,ena dagen ser det ut som att man har en hel del deffination på musklerna,och när man vaknar upp dagen efter så är fettet helt sladdrigt igen och deffinationen är totalt borta + att man känner sej fetare,dock har jag ej ställt mej på vågen och fått det bekräftat att jag gått upp i vikt eller ej...ändå så ligger jag runt samma nivå på kcal varje dag,kan hända att det slinker i 100-200 kcal extra ibland....vad kan detta bero på?har hört att om man dricker FÖR mycket vatten och annan vätska så ska det ha nån effekt på fettet(?)...som vanligt,rätta mej om jag har fel.
har märkt att innan man börjar styrketränar eller går ut och springer så är fettet "fast" och "hårt",men under cardio eller styrke passet så blir det mjukt och sladrigt,vad beror detta på?är det nån slags förbränning som gör så att det blir så?
Värme och blodgenomströmning är nog den enkla förklaringen.
mangemani
2003-10-08, 18:27
ingen kommentar från dej grub??
King Grub
2003-10-08, 18:30
Jag vet, ärligt talat, inte vad jag skall säga. Ozz:s förklaring stämmer säkert.
Angående vattenintaget försämrar du förbränningen om du dricker för lite; det är väl det huvudsakliga effekten jag kan tänka mig det har på fettet. Jag vet inte hur många liter du skulle behöva hälla i dig för att det skulle vara något negativt för dina fettdepåer; antagligen skulle du dö innan du nådde dit.
[OFFTOPIC]
När det pratas om fett och vatten måste jag bara berätta en sak jag läste i nåt sånt annonsblad som man fick hemskickat.
Det var ett otroligt bantningspiller (:D ännu ett) och om man läste hela artikeln fanns en "vetenskaplig" förklaring till hur det funkade.
Detta otroliga preparat skulle omvandla fettet till vatten och sen pissar du ut det......!!?
Hela forskningsvärlden vill nog gärna veta hur dom lyckats framställa ett piller som kan omvandla kolatomer (som utgör ryggraden i fettet) till syreatomer som finns i vattnet! :smash: :laugh:
Som vanligt fanns det någon "värlsberömd" läkare som satt namnet där och hade dom och dom meriterna bla bla....
roligt var det iaf...samtidigt tragiskt hur dom lurar folk...
Jag tippar på att det mest är psykiskt, hinner ju inte hända så mycket med kroppen på så kort tid. Men vad vet jag.
mangemani
2003-10-10, 18:00
om man nu säger att man får mer fett på kroppen och musklerna minskar...vad måste då åtgärdas?
King Grub
2003-10-10, 18:13
Originally posted by mangemani
om man nu säger att man får mer fett på kroppen och musklerna minskar...vad måste då åtgärdas?
Ämnesomsättningen sjunker. Då äter du mer än du behöver, eftersom du ökar i fettmängd. Är du inte övertränad eller sjuk på något sätt är det träningen som brister.
mangemani
2003-10-10, 21:29
Originally posted by King Grub
Det är det värsta tänkbara scenario du kan hamna i. Ämnesomsättningen sjunker. Då äter du mer än du behöver, eftersom du ökar i fettmängd. Är du inte övertränad eller sjuk på något sätt är det träningen som brister.
ok,så med andra ord ska man försöka att inte få i sej mer än vad man behöver + att ta tag i träningen?
hmm,så överträning kan ha en negativ effekt när man förbränner fett,det visst jag faktiskt inte=/.
men alltså vi säger att jag skulle nu vara övertränad och jag tex tar 1 vilovecka,skulle förbränningen öka igen då?
King Grub
2003-10-11, 06:51
ok,så med andra ord ska man försöka att inte få i sej mer än vad man behöver + att ta tag i träningen?
Om du deffar är det det absolut grundläggande. Annars är det ingen deff, och äter du mer än du behöver ökar fettdepåerna. Alltid.
hmm,så överträning kan ha en negativ effekt när man förbränner fett,det visst jag faktiskt inte=/.
men alltså vi säger att jag skulle nu vara övertränad och jag tex tar 1 vilovecka,skulle förbränningen öka igen då?
Det kan jag tyvärr inte svara på. Om du hinner återhämta dig på den veckan, så ja. Annars nej. Det finns ju folk som är i det närmaste kroniskt övertränade, och då räcker ingen vecka. Men jag kan ju inte säga om du varken är övertränad över huvud taget, eller hur lång vila du i så fall skulle behöva.
mangemani
2003-10-11, 17:08
men hur kan man förhindra att ämnesomsättningen sjunker?vad kan jag ha gjort för fel?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.