Visa fullständig version : Livet som pojkvän/flickvän
Potatiskillen
2010-05-15, 22:33
Till att börja så vill jag be om ursäkt för mina andra trådar och hoppas att jag är förlåten :em:
Den här tråden är rätt så viktigt att prata om, nämligen livet i ett förhållande. I detta fall livet som pojkvän.
Jag är 22-år och har aldrig haft en flickvän och är rätt så "kass" på att ragga. Min sociala kompetens svajjar lite, den är varken bra eller dålig. Jag kan säga såhär, jag har möjlighet att umgås med kompisar på helgerna och på vardagen om jag så vill. Det är en kompis som jag vill lära känna mer iochmed att han sysslar med politik och det bästa jag vet är att prata om sådant med honom.
Hur kommer det sig att jag inte har en flickvän? Ja du, säg det. Först och främst så kan jag inte läsa av tjejernas subtila flörtar som de ge ut, en tjej ville tex på ett nattklubb dansa med mig hela tiden och de gjorde vi men de hände inget efteråt så att säga. En annan gång (fast då var jag yngre) så frågade en lite äldre tjej om jag har lust att ta en kopp te med henne efteråt, liksom jag fattade inte att hon ville ha sex så jag avböjde och tog taxin hem.
Men nu har jag lärt mig att läsa av mer.
Hur är jag som person? Jag är mycket nyfiken (på ett positivt sätt förstås),kreativ , fyndig och oförutsägbar samt artig. Mitt i allt så kan jag få för mig att dansa utan tröja och ge järnet på en klassisk låt jag gillar, sådär showa för att få upp stämningen på en korridorfest. När det gäller att prata med en tjej så tror jag att jag kanske råkar prata mer om mig själv, där tror jag att jag har mitt problem. Jag tror hela tiden att jag måste imponera på tjejerna med att berätta hur jag bor och hur var jag är uppväxt, jag är ursprungligen från Norrbotten och därmed så måste jag försöka låta som att jag har bott i skogen och gått ute i djupsnön med bara kalsonger som en vildman för bla utbytesstudenter och stadsbor.
Fast i själva verket är det nog inte så *whatever*
Har provat med dejtingsidor ( dock bara norrlandskontakten och happypancake) och det funkar sådär, mycket snack lite verkstad. Känns som att det krävs ett halvårs msn konversationer innan man ens träffas. Så jag är nog för snäll i den biten att inte fråga om sådant då man skriver till varandra, vill ju inte heller låta framfusigt. Dessutom så är det oftast arbetslösa tjejer med lite hull på magen så att säga som tar kontakt med mig , medan jag vill ha bättre än sånna. Men ja, jag må ha dubbelmoral där.
Min storebror sade något som jag fick en tankeställare på, han sa att jag måste göra mig själv intressant. Hur då tänkte jag, hur kan man göra sig själv intressant? Är det att ha en dyr bil eller att ha talang i många saker? Det måste jag ta reda på.
Mina tre starka "talanger":
- Fyra års erfarenhet i Brasiliansk Ju Jutsu=kampsport=självförtroende
- Stor kunskap inom språk, kan bla portugisiska
- Stor kunskap inom historia
Talang och talang, jag må vara duktig inom pardans också :)
Läser man runt på olika forums om det här så dyker ord som självtilit/självkännedom/självkänsla upp, det sistnämnda är jag nog duktig på så att säga men det andra två har jag ingen susning om vad det är.
Så nu har jag fyra bra frågor som jag ställer er som har haft ett långt förhållande eller är i ett förhållande just nu.
1) Hur är livet som pojkvän till skillnad från att vara singel? Är det stressamt,jobbigt,roligt?
2) Måste båda personerna visa intresse för att det skall funka i första ögonblicket eller kan de ta ett tag att lära känna varandra för att sedan finna attraktion och intresse?
3) Är det ett måste att ha sex bara då man är ihop? Kan man bara inte dejta två-tre gånger, ha sex och sedan lämna det som om ingenting har hänt?
4) Kostar det mycket att underhålla henne?
Jag har ett jobb och har bra vänner , men det fattas bara en partner. Jag vet att det inte är någon brådska med tanke på min ålder. Fast iochmed att jag typ sällan får några ligg nuförtiden så måste det hända något, får jag en flickvän så kan jag syssla sådant med henne och ja, tyvärr lät väl det där lite desperat *screwy*
Läs den här http://varaktigrelation.se/Extramaterial/Testadinrelationsmodell/tabid/102/Default.aspx
Rekommenderar även att du läser hela boken.
1) Hur är livet som pojkvän till skillnad från att vara singel? Är det stressamt,jobbigt,roligt?
Som livet i allmänhet, fast med någon att dela det med.
2) Måste båda personerna visa intresse för att det skall funka i första ögonblicket eller kan de ta ett tag att lära känna varandra för att sedan finna attraktion och intresse?
I boken ovan är det tre olika steg: intresse (samma för vänner eller potentiella partners), attraktion (man umgås på ett mer förhållande-aktigt plan), relation (man vet var man har varandra och Är Ihop(tm)).
3) Är det ett måste att ha sex bara då man är ihop? Kan man bara inte dejta två-tre gånger, ha sex och sedan lämna det som om ingenting har hänt?
Jo, det kan man, om det är det man vill. Jag förstår inte vad ONS/KK har med ett förhållande att göra, dock.
Jag skulle satsa på långa utläggningar om historiska händelser, om jag var du. Inget går hem hos brudarna som en fängslande berättelse om, säg, Rhendalens medeltida historia.
Vad jag tror är att så länge du aktivt söker nya sociala förbindelser, av ett eller annat slag, så kommer du förr eller senare halka in på den romantiska biten. Att försöka "för mycket" och att noja tror jag personligen inte på.
Själv är jag väl lite i samma sits. Mitt största problem är väl att jag misslyckas fatalt på den sociala biten. Jag har aldrig varit duktig på det och nu har jag väl hamnat i något social-apatiskt tillstånd.
Stressa inte upp dig att hitta en partner. Många som gör och det blir pannkaka så ofta. Folk är så rädda att vara singlar så dom går hellre o är med någon som dom egentligen kanske inte tycker om så mycket. Angående din sista fråga så hoppas jag den var oseriösa det kostar ingenting att underhålla henne ni ska såklart dela på saker ni gör. Ibland bjuder du o ibland bjuder hon. Beroende på vem som har bäst ekonomi osv iaf imo.
Sen säger jag inte att man inte ska datea lr så men att gå runt o bli tillsammans med tjejer bara för att är inte en bra idé.
Potatiskillen
2010-05-15, 22:58
Den länk som MikaelJ gav i den här tråden var ett bra start, jag har som inga vänner hittills där jag kan prata om mina problem. Men de kommer skall ni får se.
Det här sk stressen har nog ökat sedan alla har fått tillgång till internet och kan spana på vad folk gör bla på facebook. Jag kan utan att anstränga mig ta reda på om någon har ett förhållande eller inte. Det gick ju knappt bara för 10 år sedan.
Nej, det kanske inte är någon bra ide att bara vara ihop bara för att. Men vad göra liksom om man känner att man inte duger till för sin partner ibland? Kan ju vara så att jag oftast söker fel tjejer , men jag vill inte direkt dejta arbetslösa tjejer eller någon tonårsförälder. Nu låter jag väldigt elak, men jag måste vara ärlig.
1. Beror helt på partnern. Själv trivs jag väldigt bra i mitt förhållande.
2. nej de måste inte finnas intresse första ögonblicket. jag va halvbekant med min nuvarande flickvän i 3år innan de blev nåt.
3. nej man kan ha sex utan att vara tillsammans med tjejen/killen. men då måste du nog lära dig tolka signalerna bättre eller vara mer offensiv själv
4. nej
Den länk som MikaelJ gav i den här tråden var ett bra start, jag har som inga vänner hittills där jag kan prata om mina problem. Men de kommer skall ni får se.
Det här sk stressen har nog ökat sedan alla har fått tillgång till internet och kan spana på vad folk gör bla på facebook. Jag kan utan att anstränga mig ta reda på om någon har ett förhållande eller inte. Det gick ju knappt bara för 10 år sedan.
Nej, det kanske inte är någon bra ide att bara vara ihop bara för att. Men vad göra liksom om man känner att man inte duger till för sin partner ibland? Kan ju vara så att jag oftast söker fel tjejer , men jag vill inte direkt dejta arbetslösa tjejer eller någon tonårsförälder. Nu låter jag väldigt elak, men jag måste vara ärlig.
Jag har väldigt svårt för o säga vad jag kan o inte kan vara tillsammans med. Arbetslös ser jag inte som något negativt kan va flera 1000 olika orsaker till detta. Men ja folk verkar ha så många grejjer som dom aldrig skulle kunna vara tillsammans med själv känner jag att om hon har den personligheten jag gillar så kan det funka vad hon än gör o så (på ett ungefär såklart).
Att du känner att du inte duger beror nog på självförtroende och jag har lite samma problem. Men försöker tänka i andra banor hon är med dig för att hon vill vara med dig inte för att hon inte gillar dig. Vad gör så att du just inte duger åt en person? Ingen är perfekt och det skulle nog vara ganska tråkigt att älska en helt perfekt person. Eller rättare sagt småsaker är vad som gör en person perfekt för dig. Kan vara såna saker som du ser som "kassa" men som hon gillar tex.
Scratch89
2010-05-15, 23:12
Jag tror problemet är att man ser det som något slags quest. Det känns svårt att få flickvän om man ser det som någon helig graal och teoretiserar allting.
Arbetslös ser jag inte som något negativt kan va flera 1000 olika orsaker till detta.
Tror han menar kroniskt arbetslösa tjejer, dvs tjejer vars "1000 orsaker" är känslomässiga problem samt en allmän ovilja att göra rätt för sig och istället försörjas av "sin kille" *spy*
Tror han menar kroniskt arbetslösa tjejer, dvs tjejer vars "1000 orsaker" är känslomässiga problem samt en allmän ovilja att göra rätt för sig och istället försörjas av "sin kille" *spy*
Hur många är såna då?:) Jag har nog aldrig träffat en sån person.
Hur många är såna då?:) Jag har nog aldrig träffat en sån person.
Oj! Jadu, var glad för det.
Hur kommer det sig att jag inte har en flickvän? Ja du, säg det. Först och främst så kan jag inte läsa av tjejernas subtila flörtar som de ge ut, en tjej ville tex på ett nattklubb dansa med mig hela tiden och de gjorde vi men de hände inget efteråt så att säga. En annan gång (fast då var jag yngre) så frågade en lite äldre tjej om jag har lust att ta en kopp te med henne efteråt, liksom jag fattade inte att hon ville ha sex så jag avböjde och tog taxin hem.
Haha, sånna missar gör alla, speciellt på fyllan, tro mig. Grejen är väl mest att få chansen så ofta att man lär sig.
biffen669
2010-05-15, 23:30
Brudar är ett knepigt folkslag som krävs åratal av analysering men man förstår dem ändå aldrig helt ut! Kan knappast säga att jag har haft svårt att hitta tjejer. Man hittar dem oftast på de ställen man minst anar det. Kan otroligt nog erkänna att jag aldrig hittat någon tjej på krogen under hela min livslängd (förutom i yrkets vägnar). Hela tillvaron ger möjligheter. Jag borde egentligen få några tjejer om man tänker på de fysiska attributen. Jag e 2 äpplen hög, bulkad, skallig och rätt fräck i mun, hehe! Men jag har haft ändå bikinimodeller, fotomodeller, fitnesstjejer (hälften så gamla som jag e oxå) och alla möjliga tjejer i olika länder med olika kulturer. Det de flesta tjejer uppskattar är att man lyssnar på dem. Är ett stöd och en stark axel att luta sig mot. Man visar sitt intresse och har förståelse för dem. Ger dem sin uppskattning (inte nödvändigtvis hålla med) och ge goda råd. Samt viktigast av allt att man respekterar dem!
Nätet är faktiskt en väldigt bra plats att hitta tjejer på. Men man får pröva på lite olika metoder samt olika knep. Varje kvinna är unik och kräver sin tid och metod. Det behöver inte vara en kostsam historia. Matlagning är en bra och uppskattad förmåga hos det kvinnliga könet samt en duktig massör uppskattas av hela deras kropp, trust me I´m made in Bangkok*cupid*! Det behöver inte ta 6 månader innan ni ses eller händer något som du uttryckte dig. Försök styra upp något men verka inte desperat dock.
Detta är ju ett träningsforum så djup spetskunskap inom detta område ger dig många möjligheter om du nu gillar fitness-tjejer. Vissa tjejer kan dock utnyttja det (är Coach så varit med om det). Var bara dig själv är det dummaste råd någon kan ge dig. Man får anpassa sig efter hur den kvinnan vill ha dig. Läsa av henne från topp till tå. Se mellan raderna vad hon gillar och ogillar. Fråga mycket och låt henne berätta så mycket som möjligt. Visa dig intresserad hela tiden av henne.
Ha alltid ett välvårdat yttre. Ren och fräsch uppskattas med bra andedräkt. Oftast e de snyggaste tjejerna de ensammaste Så tveka inte ragga på den snyggaste tjejen gymmet har. Du har lika stor chans som någon annan! Jag gjorde det förra året på gymmet. Gymkedjans mest omtalade tjej. Alla pratade om henne i omklädnings-rummena över allt. Folk stannade upp när hon gjorde hantelrodd. En vit kubansk ängel med en kropp som ritad av en konstnär. Helt omänsklig med sin getingmidja, kubanska rumpan, silicon dock och den flörtiga förföriska blicken som kunde ge en impotent stånd! Mina polare trodde aldrig jag kunde fixa henne. Över min klass sa de, hahah. Kanske kunde bli polare med henne......Jag fick dem att tystna*slap*!
Kontentan är att du måste tro på dig själv och se en möjlighet i alla omöjligheter! Var inte rädd att misslyckas. Det drar man bara lärdom av. Ha tålamod så kommer kunskaperna och lägg ut ett nät. Till slut nappar någon och du har din kvinna till slut. Lycka till!
Tycker du verkar vara en helskön snubbe. :) Och om du säger att du blivit uppraggad ett par gånger lär du ju ha hyfsat utseende också, samt att du tränar och förmodligen håller kroppen i trim. Så det låter verkligen märkligt faktiskt. Men jag tror att hemligheten ligger i att våga. Antagligen har du med tiden börjat sätta fittan på en piedestal, då går det inte. Har polare som gör samma fel.
von huff
2010-05-16, 00:47
Att vara singel suger.Tyvärr hittar man ingen brud sådär bara utan man måste själv ta kontakt osv.Själv tror jag att alla mår bra av att leva i förhållande om det inte suger helt.De som sällskapar förstår sällan hur lyckosamma de är
jag tror problemet är att man ser det som något slags quest. Det känns svårt att få flickvän om man ser det som någon helig graal och teoretiserar allting.
+1011
Att vara singel suger.Tyvärr hittar man ingen brud sådär bara utan man måste själv ta kontakt osv.Själv tror jag att alla mår bra av att leva i förhållande om det inte suger helt.De som sällskapar förstår sällan hur lyckosamma de är
Äh, det suger fan med förhållande också. Regelverk och koder om vad och hur man ska göra allt. Jag trivs i alla fall bättre som singel än i förhållande, även om man inte får nuppa lika regelbundet
Richthofen
2010-05-16, 01:29
att vara singel är helt underbart, inga vita staket, disken kan tas imorgon, jag kan sitta här!
Det är svårt att slå singellivet med noll kompromiss och inga känslor som möblerar om ens sunda förnuft.
Men det finns inget som slår ett förhållande när det funkar bra.
Sundqvist
2010-05-16, 03:02
Det är svårt att slå singellivet med noll kompromiss och inga känslor som möblerar om ens sunda förnuft.
Men det finns inget som slår ett förhållande när det funkar bra.
så jävla sant! :)
Här skall man komma ihåg att man bara ser en liten del av sina kompisars, och "folks" liv på Facebook. Jag skall inte gå så långt som till att säga "alla ljuger på Facebook", men nog fasen väljer man väldigt väl vad man vill visa. Det är ett belysande exempel på hur lätt det är att börja tro att alla utom man själv har perfekta liv, bara för att det endast är i sitt eget liv man har tillgång till de mindre tjusiga detaljerna.(Detta gäller ju inte bara Facebook.)
von huff
2010-05-16, 07:35
Visst kan det vara skönt att vara singel men redan det vardagliga livet försvåras t.ex då man betalar hela hyran själv, diskar allt själv osv
Visst kan det vara skönt att vara singel men redan det vardagliga livet försvåras t.ex då man betalar hela hyran själv, diskar allt själv osv
Rumskompis & diskmaskin.
Det är väl ändå inte därför du skaffar en partner?
wintersnowdrift
2010-05-16, 08:10
För det första får jag känslan av att du alienerar dig från tjejer och ser dem som någon slags mystisk varelse vars beteende måste tolkas med en kodbok (jag överdriver men du kanske förstår min poäng?). T.ex. meningen "en tjej bjöd hem mig på te och jag tackade nej för jag förstod inte att hon ville ha sex". Det kan ha funnits annat i sammanhanget som tyder på att detta är en sexuell invit, men baserat på infon i inlägget skulle jag säga att en tebjudning inte behöver vara något annat än just det. Hon är förmodligen intresserad av att prata med med dig - och det är ju positivt :) - men överanalysera inte allt kvinnor gör till någon slags subtil parningsceremoni. Tjejer är också människor och går att kommunicera med som sådana.
För det andra känns det som att ditt fokus är väldigt inriktat på raggning och sex. Och det är inget fel med det, men ett förhållande är generellt lite mer än så. Framför allt är det en relation till en annan människa. Om du uteslutande fokuserar på den sexuella biten i din kontakt med tjejer tror jag att det kan bli svårt att ro ihop något mer seriöst än ett one night stand. Återigen: tjejer är människor och det går att umgås med dem (oss) utan att bjuda på en show för att imponera à la påfågel. Hur är du när du snackar med en kille? Jag skulle försöka bete mig precis så mot de tjejer jag möter och se hur reaktionen blir.
Det beror så otroligt mycket på personerna att jag inte tror att det går att svara generellt. Vissa tycks behöva ha en partner där för att må bra och känna sig bekräftade. Själv behöver jag mycket frihet och backar direkt om jag känner mig styrd eller känslomässigt pressad vilket gör att jag inte går in i en relation så väldigt gärna. Men med rätt partner är ett förhållande ändå en rätt bra grej; att få vara nära någon man är riktigt kär i är trevligt :).
Också svårt/omöjligt att svara på generellt, men ett intresse från båda håll underlättar helt klart.
Klart man kan.
LOL. Nej, en vettig brud kan underhålla sig själv.
//Kristin
Nelson81
2010-05-16, 08:19
Jag skulle satsa på långa utläggningar om historiska händelser, om jag var du. Inget går hem hos brudarna som en fängslande berättelse om, säg, Rhendalens medeltida historia.
haha bäst, testa den
Eller att gå igenom hur modala editorer, typ Vim, fungerar. Eller hur en av John McCarthys studenter upptäckte Lisp. (Jodå.)
Jag tror att hemligheten stavas "passion".
Eller att gå igenom hur modala editorer, typ Vim, fungerar. Eller hur en av John McCarthys studenter upptäckte Lisp. (Jodå.)
Jag tror att hemligheten stavas "passion".
+1 på den faktiskt, att folk har något de är mycket intresserade av, har kunskaper om etc är något som jag tittar efter, medvetet eller omedvetet. Jag gillar nördar, intressen gör en intressant.
The Somberlain
2010-05-16, 09:28
Jag tror problemet är att man ser det som något slags quest. Det känns svårt att få flickvän om man ser det som någon helig graal och teoretiserar allting.
Antagligen har du med tiden börjat sätta fittan på en piedestal, då går det inte. Har polare som gör samma fel.
Detta är troligtvis problemet. Kan lungt säga att nästintill alla gånger jag "fått napp", är gånger jag inte haft en tanke på att ragga.
Kom ihåg, Trådstartaren, att även "snygga" individer kan ha dåligt självförtroende (och vice versa givetvis). Jag tror att du problematiserar situationen helt i onödan.
hahavaffan
2010-05-16, 09:29
1) Hur är livet som pojkvän till skillnad från att vara singel? Är det stressamt,jobbigt,roligt?Det är gött, och knappast stressigt. Hittar du rätt tjej så är det som ditt vanliga liv fast bättre på alla plan.
2) Måste båda personerna visa intresse för att det skall funka i första ögonblicket eller kan de ta ett tag att lära känna varandra för att sedan finna attraktion och intresse?Enligt min erfarenhet så ja. Förhållanden som växer in i attraktion och intresse saknar den där initiala passionsbiten (iofs kan den väl uppstå senare) som är rätt viktig imho. Fast det finns ju undantag överallt, och man hör ofta om folk som först varit vänner och som utvecklat förhållandet till nåt annat, och det funkar perfekt.
3) Är det ett måste att ha sex bara då man är ihop? Kan man bara inte dejta två-tre gånger, ha sex och sedan lämna det som om ingenting har hänt?Klart du kan träffa nån och ha sex bara, det finns inga måsten som säger att du inte får ha sex för att du inte planerar att gifta dig med henne, och vice versa.
4) Kostar det mycket att underhålla henne?I fjortisåldern gör det när man som kille bjöd på allt, men inte nu när man är någorlunda vuxen. Hon betalar för sitt och du betalar för ditt. Sen är det upp till en själv hur mycket extra man vill lägga på sin tjej.
Det är ungefär som vanligt, lite mer samtal kanske. Kan vara irriterande om man är sugen på att sitta inlåst med ett datorspel hela helgen, men någon gång måste man ju växa upp.. kanske..
2) Måste båda personerna visa intresse för att det skall funka i första ögonblicket?
Ja
Visste kan du det, däremot ser jag personligen inte något mening med det.
Hon har nog lagt mer pengar på mig.
svennebanan
2010-05-16, 09:37
Jag borde egentligen få några tjejer om man tänker på de fysiska attributen. Jag e 2 äpplen hög, bulkad, skallig och rätt fräck i mun, hehe! Men jag har haft ändå bikinimodeller, fotomodeller, fitnesstjejer (hälften så gamla som jag e oxå) och alla möjliga tjejer i olika länder med olika kulturer. Det de flesta tjejer uppskattar är att man lyssnar på dem. Är ett stöd och en stark axel att luta sig mot.
Du är från Thailand? Du får ursäkta, men förmodligen har kvinnorna där sett sig som en stor sedelklämma.
Potatiskillen
2010-05-16, 09:55
Nu har jag kommit fram till två olika saker här, det först är att jag måste lyssna mer på tjejen och ge sjutton med att prata om mig själv. Vill hon undra något så får hon fråga, vill hon ta reda på att jag gillar kampsport så måste hon fråga det liksom.
Det andra tipset som jag verkar få här är att man aldrig kan vara säker på att hon vill ha sex eller är intresserad. Man måste ta allt som det kommer.
Det enda jag vet som kan vara bra är att man skaffa en tjejkompis som är redan upptagen och därmed så kan man snacka med hennes väninnor någonstans.
Är en bra lyssnare en sådan som bara säger "mm" efter varje mening eller är det en sådan som talar om känslor som "Ojdå, du gjorde illa dig med cykeln förra fredagen, hur känns det idag?"
Är en bra lyssnare en sådan som bara säger "mm" efter varje mening eller är det en sådan som talar om känslor som "Ojdå, du gjorde illa dig med cykeln förra fredagen, hur känns det idag?"
Bra lyssnare. Visar med kroppsspråket att man lyssnar, kollar in i ögonen, ställer följdfrågor som är lämpliga i sammanhanget och upprepar det som personen har sagt. Just det där att man kan upprepa det någon har sagt, betyder faktiskt att man har lyssnat ordentligt.
Potatiskillen
2010-05-16, 10:11
Fast då kan man ju undra sig varför tjejen inte vill lyssna på mig, varför är det en trend att vi män skall ta hennes uppmärksamhet och lyssna på henne hela tiden? Är det för spänningens skull eller för att vi killar får redan allt ändå?
Jag är bara nyfiken, om en tjej skulle börja fråga mig och lyssna på mig så hade jag också varit glad.
Jag måste förstå mig på innan jag börjat agera så att säga.
Fast då kan man ju undra sig varför tjejen inte vill lyssna på mig, varför är det en trend att vi män skall ta hennes uppmärksamhet och lyssna på henne hela tiden? Är det för spänningens skull eller för att vi killar får redan allt ändå?
Jag är bara nyfiken, om en tjej skulle börja fråga mig och lyssna på mig så hade jag också varit glad.
Jag måste förstå mig på innan jag börjat agera så att säga.
Vad får dig att tro att tjejen inte kommer att lyssna på dig? Hur ser egentligen dina normala samtal ut? Varför tänker du dig att man inte kan prata med tjejer på samma vis som med människor i allmänhet?
Jag tror inte du kommer så långt på att fejka att vara intresserad av vad tjejen säger. Det kommer att genomskådas förr eller senare. Däremot tror jag att om du träffar en person du blir intresserad av kommer du vilja veta saker om henne.
Potatiskillen
2010-05-16, 10:25
Vad får dig att tro att tjejen inte kommer att lyssna på dig? Hur ser egentligen dina normala samtal ut? Varför tänker du dig att man inte kan prata med tjejer på samma vis som med människor i allmänhet?
Jag tror inte du kommer så långt på att fejka att vara intresserad av vad tjejen säger. Det kommer att genomskådas förr eller senare. Däremot tror jag att om du träffar en person du blir intresserad av kommer du vilja veta saker om henne.
Det här med att fejka att vara intresserad kan vara ett problem, om jag inte är intresserad av indiepop eller statistik som hon är så är det svårt att le och säga "Ja alltså, aktier är skitroligt att syssla med" *screwy*
Så ja, jag har nog svårt att finna en tjej som är språkintresserad/kampsportsintresserad eller är intresserad av natur/motorer/historia/länder&kultur. Det kryllade då inte många av sådana på kårfesterna alt. korridorfesterna, alltid någon form av indiepop eller alkohol, samt deras studier.
En stor anledning varför jag inte vill visa så mycket intresse på en tjej är då förstås rädslan att misslyckas, det känns som att alla som har redan en pojkvän är den ultimata och perfekt flickvännen som faktiskt visade intresse för dig på den där festen.
Så då är frågan, kan jag prata med en tjej som med en kille? Svaret är både jag och nej, iochmed att jag inte visade så mycket intresse för tjejer under grundskolan så har jag missat lite erfarenhet. Trodde då att det var en ren omöjlighet att få en flickvän och åren har gått sedan dess. Då bör det nämnas att jag indikerar otroligt mycket, om en tjej avböjde mig på en fest så kommer nog alla att göra det hädanefter.
hahavaffan
2010-05-16, 10:30
att vara singel är helt underbart, inga vita staket, disken kan tas imorgon, jag kan sitta här!Jag sitter här och äter smörgåstårta med händerna, iförd enbart boxershorts, insvept i ett täcke i min datorstol och lyssnar på Raubtier. Singel? No :D Jag har dock diskat allt utom skålen jag gjorde negerbollar i igårnatt.
Det här med att fejka att vara intresserad kan vara ett problem, om jag inte är intresserad av indiepop eller statistik som hon är så är det svårt att le och säga "Ja alltså, aktier är skitroligt att syssla med" *screwy*
Så ja, jag har nog svårt att finna en tjej som är språkintresserad/kampsportsintresserad eller är intresserad av natur/motorer/historia/länder&kultur. Det kryllade då inte många av sådana på kårfesterna alt. korridorfesterna, alltid någon form av indiepop eller alkohol, samt deras studier.
En stor anledning varför jag inte vill visa så mycket intresse på en tjej är då förstås rädslan att misslyckas, det känns som att alla som har redan en pojkvän är den ultimata och perfekt flickvännen som faktiskt visade intresse för dig på den där festen.
Så då är frågan, kan jag prata med en tjej som med en kille? Svaret är både jag och nej, iochmed att jag inte visade så mycket intresse för tjejer under grundskolan så har jag missat lite erfarenhet. Trodde då att det var en ren omöjlighet att få en flickvän och åren har gått sedan dess. Då bör det nämnas att jag indikerar otroligt mycket, om en tjej avböjde mig på en fest så kommer nog alla att göra det hädanefter.
Jag undrar, som wintersnowdrit och mini, varifrån du har fått uppfattningen att tjejer är något slags främmande art, som man bara kan kommunicera på genom speciell, riktad tjej-kommunikation? Möjligen skulle du vara hjälpt av att umgås lite med tjejer UTAN att ha det uttalade målet att fixa en relation med någon av dem. Jag är också lite fundersam kring detta med att fejka intresse - är det inte lite dödfött att försöka ragga på en tjej (om det är en relation och inte en tillfällig förbindelse du söker) som du tycker är så ointressant att du måste fejka intresse för det hon säger? Eller är du verkligen inte intresserad av något som någon annan kan ha att säga? Jag har VÄLDIGT svårt att tro att det inte skulle existera tjejer med något av de intressen du räknar upp, inget av dem är direkt sjukt exotiska och vissa av dem ("natur", "länder och kultur") är ju minst sagt omfattande.
Inget slår singellivet. Tyvärr är vi ju funtade allihop och "måste" ha en partner, vilket ställer till det så singellivet inte känns tillräckligt.
Vad kan va bättra än att slippa kompromissa och bara göra vad man själv vill? Just det, inget. Dessutom slipper man känslor som strular upp ens sunda förnuft.
Singel är med andra ord Opti, men efter ett tag är det bra jävla tråkigt att va opti.
Inget slår singellivet. Tyvärr är vi ju funtade allihop och "måste" ha en partner, vilket ställer till det så singellivet inte känns tillräckligt.
Vad kan va bättra än att slippa kompromissa och bara göra vad man själv vill? Just det, inget. Dessutom slipper man känslor som strular upp ens sunda förnuft.
Singel är med andra ord Opti, men efter ett tag är det bra jävla tråkigt att va opti.
Måste man?
Jag undrar, som wintersnowdrit och mini, varifrån du har fått uppfattningen att tjejer är något slags främmande art, som man bara kan kommunicera på genom speciell, riktad tjej-kommunikation? Möjligen skulle du vara hjälpt av att umgås lite med tjejer UTAN att ha det uttalade målet att fixa en relation med någon av dem. Jag är också lite fundersam kring detta med att fejka intresse - är det inte lite dödfött att försöka ragga på en tjej (om det är en relation och inte en tillfällig förbindelse du söker) som du tycker är så ointressant att du måste fejka intresse för det hon säger? Eller är du verkligen inte intresserad av något som någon annan kan ha att säga? Jag har VÄLDIGT svårt att tro att det inte skulle existera tjejer med något av de intressen du räknar upp, inget av dem är direkt sjukt exotiska och vissa av dem ("natur", "länder och kultur") är ju minst sagt omfattande.
Så rätt. +1!
Måste man?
Ja. Närhet är (nästintill) lika viktigt som mat och sömn. Se Harry Harlow.
maaherra
2010-05-16, 11:33
+1
Nike sa det bra; "Just do it!"
Potatiskillen
2010-05-16, 12:01
Problemet med mig kan vara av två andra saker.
Det första är att jag tar allting för seriöst och allvar för att sedan bli besviken, kan ha allt för att skaffa ett körkort så bra och snabbt som möjligt. Slutade med att jag kuggade två gånger på teorin och en gång på uppkörningen, därmed så blev jag besviken och desperat. Då jag då klarade det så var det whatever.
Samma sak med tjejer kanske, att jag överpresterar och vill inte göra några misstag med relationer och så vidare. Då blir jag ledsen och desperat, när det då visar sig kanske några månader efter att en tjej som har samma intresse som mig och är vacker så bryr jag mig inte.
Jag hoppas att ni förstår, jag förväntar så jädra mycket och då det inte sker som det var tänkt så blir jag ledsen. Efter några månader då jag glömmer det där så kommer det, men då är det inte lika kul.
Kan ju vara tex att man inte vann en medalj, man blir ledsen och desperat, sedan efter några månader så vinner man den men då är det inte lika kul längre.
Muskelbyggaren
2010-05-16, 12:09
Du gjorde min dag :laugh:
shut teh face
2010-05-16, 12:12
Du får en bra tjej genom att vara den snälla killen.
Du kan få snyggare tjejer, lösa tjejer som är otrogna ofta, genom att vara hård, alfahane (eller tro att du är det som hultman som är 1,50 lång).
Samma sak med tjejer kanske, att jag överpresterar och vill inte göra några misstag med relationer och så vidare. Då blir jag ledsen och desperat, när det då visar sig kanske några månader efter att en tjej som har samma intresse som mig och är vacker så bryr jag mig inte.
För att upprepa vad Scratch89 skrev, så är en relation ingen "quest" där tjejen är priset som bäst kämpande riddare vinner. Det är kanske inte så konstigt att du blir besviken om du går in på de premisserna. Det är kanske inte heller så konstigt att det blir svårt att hitta en flickvän på de premisserna; de flesta tjejer som passerat femton är måttligt intresserade av att vara något slags "vinst" eller ärotecken som visar pojkvännens kompetens, typ körkortet.
Varför vore det så farligt att "misslyckas" med en relation? Är livet en tävling? När kommer huruvida du tidigare haft ett förhållande som skitit sig att avgöra din framtid?
Angående intressen du kommer aldrig hitta en tjej som har exakt dina intressen osv. Men att gå o fakea att du tycker om något bara för att få en tjej är bara skumt. Förstår idioter som ska ragga upp någon för ONS att dom kan ljuga men varför ska man ljuga om saker för en framtida partner? Det måste funka på en vän nivå för att ni ska kunna leva tillsammans det hoppas jag alla fattar. Börja snacka med en tjej på en fest eller var som helst inte för att du tänker shit va snygg hon är hoppas jag får ligga utan bara för att snacka. Har ni liknande intressen och gillar varan så kan man gå vidare från där men många går in med tanken hon ska jag bli tillsammans med/ligga med. Och så tror jag det e väldigt svårt att hitta en partner.
Att misslyckas på en relation är ju hemskt till en början men lär dig otroligt mycket. Det är säkert mindre än 0.5% som träffar en tjej och är med henne resten av sitt liv och då har ju dom flesta misslyckats med antagligen flera relationer. Och då lär du av detta o vet vad du ska leta efter och vad du gillar.
Sundsarn
2010-05-16, 13:20
Jag tror (precis som många andra här) att du angriper din situation lite fel. För egen del är det lite tvärtom. Jag är naiv och tror att jag inte ska kära ned mig i en tjej som jag approachar som vem som helst. Jag har flera vänner som är tjejer och en del blir jag aldrig intresserad av men de som jag verkligen blir bra vän med är också dem som jag kärat ned mig i. Utan undantag.
Samtidigt tycker jag att det låter som att du har en lite märklig syn på en kärleksrelation då det verkar som att en hyptetisk flickvän ska vara någon man bor med, har sex med, delar lån med. Bara det faktum att du verkar känna dig tvingad till att låtsas vara intresserad av det de har att säga ringer varningsklockor i mina öron. Hennes intressen, personlighet, smak osv är ju vad som du ska tycka är intressant om det ska leda någonstans utöver ett engångsligg.
Potatiskillen
2010-05-16, 13:20
Mycket bra frågor du ställer Tolkia, får man fråga hur gammal du är själv?
Det här med att jag inbillar mig saker och ting har tagit kål på mitt liv, kan vara allt från att någon inte har haft tid att svara på ett mail eller på telefonen. Då tror jag direkt att den personen ogillar mig tills det visade sig att de kan har haft mycket för sig alt. att deras mobiltelefon har råkat hamnat i tvättmaskinen (ja det har faktiskt hänt faktiskt).
Så ja, jag borde först och främst sluta analysera. Sedan så får jag bara för mig att den som kan attrahera brudar mest är mer värd än de som inte kan det, därmed så får jag tex en känsla att jag inte förtjänar en flickvän.
Det krav som jag ställer för en tjej är att hon inte skall vara arbetslös alt. needy, inte ha barn sedan förut/tonårsmamma, hon skall acceptera mig för den jag är. Sedan så är jag rätt så nöjd.
Att misslyckas är något som många många många är rädda för i dagens samhälle, vem sjutton vill stoltsera sig att säga "Ha, vet ni vad grabbar, jag har inte haft sex på flera år!" eller "Ha, vet ni vad grabbar, jag har kuggat alla tentor som jag har haft" för att inte tala om "Ha, vet ni vad grabbar jag kan fan inte städa min lägenhet så att det luktar gott".
Ingen gör det om du frågar mig.
Men jag tror faktiskt det ligger till såhär, om man är sig själv, ha kul och tar allt som det kommer så löser det väl sig i slutändan. Fast för mig så måste jag ha något mål att se framemot.
Om jag skall vara ärlig så tror jag faktiskt inte att jag skulle stötta på sådana här problem om jag var utan norden just nu. Jag minns mina dagar då jag var i Tyskland, vi for på ett diskotek och lyckligare har jag aldrig känt faktiskt, självklart fick jag en tjej då. Så för mig så gäller det att verkligen njut av livet så att allt funkar, nu har ju ett jobb som jag går till, det har jag inte haft på fem månader förens nu.
Men återigen, vägen till flickvän känns just nu som en quest och jag blir osäker om det visar sig att hon är intresserad av mig.
Men det räcker ju med att vara intresserad av henne. Om indiepop och statistik är viktigt för henne borde du, förutsatt att du tycker hon är en intressant person, vilja veta mer och kanske framförallt försöka förstå varför hon tycker det är så viktigt.
Även om du aldrig kommer gilla indiepop och statistik borde du kunna uppskatta sånt som hennes passion för sina intressen och hur hon väljer att utöva dem. Dessutom tenderar många ämnen att bli mer intressanta desto mer man lär sig om dem.
Potatiskillen
2010-05-16, 13:25
Samtidigt tycker jag att det låter som att du har en lite märklig syn på en kärleksrelation då det verkar som att en hyptetisk flickvän ska vara någon man bor med, har sex med, delar lån med. Bara det faktum att du verkar känna dig tvingad till att låtsas vara intresserad av det de har att säga ringer varningsklockor i mina öron. Hennes intressen, personlighet, smak osv är ju vad som du ska tycka är intressant om det ska leda någonstans utöver ett engångsligg.
Det är inte lätt att tolka signaler, för mig så känns det som att det måste antingen sluta med att vi blir bästa vänner för att sedan bli tillsammans alt. att vi ligger med varandra. Det finns inget mellanting just nu.
Jag har en tjejkompis nu som har en pojkvän, hon gillar mig skarpt ser jag för den jag är. Så det är en bra början, hon kanske kan hjälpa mig, vad vet jag.
Grejjen för mig och varför jag skriver det här är att det känns som att jag är oerfaren, jag är 22-år och kan som inte det här och då ser jag inte ut som en 120 kg nörd heller.
Edit: Jag råkar ha en diagnos vid namn Asperger Syndrom för er som vet vad det är. Det är lätt för er som inte har det att säga "Äh , vadå!? Det syns ju inte eller märks!" , grejjen är att de kan inte läsa hur jag tänker. Mitt sätt att tänka är unikt så att säga, det ser ni ju bara här hur jag tex skriver.
Potatiskillen
2010-05-16, 13:32
Men det räcker ju med att vara intresserad av henne. Om indiepop och statistik är viktigt för henne borde du, förutsatt att du tycker hon är en intressant person, vilja veta mer och kanske framförallt försöka förstå varför hon tycker det är så viktigt.
Även om du aldrig kommer gilla indiepop och statistik borde du kunna uppskatta sånt som hennes passion för sina intressen och hur hon väljer att utöva dem. Dessutom tenderar många ämnen att bli mer intressanta desto mer man lär sig om dem.
Jag förstår hur du tänker, så tänkte jag för ett par år sedan och vette rackarn varför jag har slutat tänka så. Kan nog ha för att jag har inställningen att ragga, jag tror ärligt talat att jag var mer själv och gladare förut än nu. Kan nog ha för att jag först och främst inte tänkte på att just ragga eller allt det här som jag skriver, verkar som att det har förstört mycket. Jag började med att "ragga" och sådant då jag insåg att mitt vanliga jag gav inte heller ONS eller flickvänner.
Men nu då du säger så var jag en bättre lyssnare förut och var faktiskt intresserad över att få höra andras intressen.
Jadu, då har jag funnit mig själv med andra ord.
Edit: Jag råkar ha en diagnos vid namn Asperger Syndrom för er som vet vad det är. Det är lätt för er som inte har det att säga "Äh , vadå!? Det syns ju inte eller märks!" , grejjen är att de kan inte läsa hur jag tänker. Mitt sätt att tänka är unikt så att säga, det ser ni ju bara här hur jag tex skriver.
När du säger det, så kan man väl säga att du tänker inte som jag eller vi som inte har diagnosen. Vad jag har läst om just AS och mött en del personer med diagnosen ute i praktiken. Det kan ju skilja sig mellan personer, men är inte det en gemensam nämnare att tolka signaler och känslouttryck kan vara svårt samt interagera socialt i vissa situationer?
Rockhard
2010-05-16, 14:18
Ja. Närhet är (nästintill) lika viktigt som mat och sömn. Se Harry Harlow.
Det handlade väl om total isolering och inte avsaknad av ett förhållande iofs...
Sundsarn
2010-05-16, 14:29
Det är inte lätt att tolka signaler, för mig så känns det som att det måste antingen sluta med att vi blir bästa vänner för att sedan bli tillsammans alt. att vi ligger med varandra. Det finns inget mellanting just nu.
Grejjen för mig och varför jag skriver det här är att det känns som att jag är oerfaren, jag är 22-år och kan som inte det här och då ser jag inte ut som en 120 kg nörd heller.
Edit: Jag råkar ha en diagnos vid namn Asperger Syndrom
Det förändrar det hela en del. Det verkar (iaf ur vad man kan läsa i dina inlägg) att du har en ganska "mild" AS. Min far har länge arbetat med barn med asperger så jag har träffat en del med diagnosen och min erfarenhet säger att det är väldigt olika.
Jag tycker att du ska försöka släppa den inställningen till tjejer. Du kommer bli mycket lyckligare om du får vara tillsammans med någon du verkligen tycker om istället för att ligga med så många som möjligt. För det är vad som kommer att hända om du fortsätter så här. Om du går in med inställningen att det är antingen ligga eller framtida fru som du pratar med kommer du kanske få ligga en del men vad spelar det för roll om man får leva resten av sitt liv ensam? :)
Det lilla jag snappat upp av min far är att de flesta med aspergers har inte bara svårt för det sociala samspelet i allmänhet utan har också svårt att tänka på andra, att "jaget" oftast står i centrum. Då kanske problemet ligger i att du tänker att det här förhållandet som du söker ska fylla upp ditt behov av att vara en "lycklig svenson med fruga"? Jag tror att du isf måste inse att din bild av vad ett förhållande ska ge i utbyte inte är riktigt vad du tänkt dig. Du kanske måste fundera över om du egentligen bara vill ligga mer eller faktiskt söker ett förhållande och inte en "sexgaranti".
En fråga som kanske bör tas upp: var (plats/tillfälle/sammanhang) har ni hittat nuvarande/tidigare partners?
En fråga som kanske bör tas upp: var (plats/tillfälle/sammanhang) har ni hittat nuvarande/tidigare partners?
Träffades i skolan. Skolan är faktiskt en riktigt bra plats att hitta eventuella flickvänner/ragg.
Är lite av varje enligt min mening. Dock så kände jag att när det blev jobbigt/stressigt så blev det extremt jävla jobbigt/stressigt. Kan kanske ha berott på att mitt ex överdramatiserade vissa saker men för det mesta så var det jävligt najs att vara pojkvän.
Jag brukar utgå ifrån att det är kört om jag inte får bra kontakt med någon från första början fast det finns ju undantag.
För mig är sex ett måste när man är "ihop" med någon. Tycker sex och närhet är en jävligt stor grej i hela förhållandet. För att svara på andra frågan så har jag inget problem med att enbart ha sex med någon och sedan lämna det på den nivån. Om det sker upprepade gånger brukar det dock bli svårt att enbart "bara ha sex".
Jag gick och käkade ute och gick på bio och annat sånt betydligt mer så det kostar ju en del. Tyckte dock att vi delade upp alla sådana kostnader ganska bra i längden och sen är det väl inget fel att spendera lite pengar på god mat och andra aktiviteter med någon man gillar? Vart ju lite mindre festande också så man sparade ju in lite cash där också.
En annan gång (fast då var jag yngre) så frågade en lite äldre tjej om jag har lust att ta en kopp te med henne efteråt, liksom jag fattade inte att hon ville ha sex så jag avböjde och tog taxin hem.
Saaaetan sickan. Jäkla sex machine de där teet.
Påminner om detta:
TmMna1EwZ1E
biffen669
2010-05-16, 16:53
Du är från Thailand? Du får ursäkta, men förmodligen har kvinnorna där sett sig som en stor sedelklämma.
Japp, nä....det har gått nästan bättre när jag var utfattig faktiskt. Även om kulturen på hemmaplan är lite annorlunda jämfört med väst. Så man får naturligtvis ärligare tjejer om man e utblottad. Men dock har jag bara varit förlovad med en thaitjej. Så har inte haft så väldigt många just i Thailand. Samt e man thai själv så är det en stor skillnad om jag varit farang. Thai blåser inte thai. Faranger e lovligt att blåsa i alla sammanhang.... Men generellt så naturligtvis är det mera frihet att vara ekonomisk stark (har varit det oxå).
Många misstolkar det som "mesig". Man kan vara snäll och visa sig intresserad, samtidigt. Att vara snäll innebär definitivt inte att man skall vara någon sorts konturlös toffel.
Du kan få snyggare tjejer, lösa tjejer som är otrogna ofta, genom att vara hård, alfahane (eller tro att du är det som hultman som är 1,50 lång).
Många misstolkar det som "mesig". Man kan vara snäll och visa sig intresserad, samtidigt. Att vara snäll innebär definitivt inte att man skall vara någon sorts konturlös toffel.
Man kan få en snygg tjej trots att man är snäll. Bara att poängtera det ;)
Definitionen snygg är förvisso relativt, men jag tror inte att man behöver vara hård alfahane med bilen mersu för att få en tjej som kan antas se ut bra i andras ögon också.
Kan inte en snygg tjej vara bra? och måste en snygg tjej vara lös och otrogen?
Potatiskillen
2010-05-16, 18:34
Det förändrar det hela en del. Det verkar (iaf ur vad man kan läsa i dina inlägg) att du har en ganska "mild" AS. Min far har länge arbetat med barn med asperger så jag har träffat en del med diagnosen och min erfarenhet säger att det är väldigt olika.
Jag tycker att du ska försöka släppa den inställningen till tjejer. Du kommer bli mycket lyckligare om du får vara tillsammans med någon du verkligen tycker om istället för att ligga med så många som möjligt. För det är vad som kommer att hända om du fortsätter så här. Om du går in med inställningen att det är antingen ligga eller framtida fru som du pratar med kommer du kanske få ligga en del men vad spelar det för roll om man får leva resten av sitt liv ensam? :)
Det lilla jag snappat upp av min far är att de flesta med aspergers har inte bara svårt för det sociala samspelet i allmänhet utan har också svårt att tänka på andra, att "jaget" oftast står i centrum. Då kanske problemet ligger i att du tänker att det här förhållandet som du söker ska fylla upp ditt behov av att vara en "lycklig svenson med fruga"? Jag tror att du isf måste inse att din bild av vad ett förhållande ska ge i utbyte inte är riktigt vad du tänkt dig. Du kanske måste fundera över om du egentligen bara vill ligga mer eller faktiskt söker ett förhållande och inte en "sexgaranti".
Om jag skall vara ärlig så vet jag inte om jag ens vill ha en tjej mer än bara sex, och det sistnämnda kan komma antingen en ONS där man är full och har sex med vem som helst eller ha det i ett förhållande. Ärligt talat så tror jag att det är rätt så många som stöter på mig fast jag ser det inte bara, känns bara som att de behöver gå fram och säga "Hej, du verkar intressant!". Samma sak på mitt jobb ibland, det här sk förnuft passar inte in hos mig. Men detta kommer inte att få mig att bli deprimerad för gott, det krävs bara små förändringar för att träffa tjejer mer så att säga :)
Om jag skall vara ärlig så vet jag inte om jag ens vill ha en tjej mer än bara sex ...
Då är väl frågan om du inte skall satsa på att lägga ned funderingarna på en varaktig relation/flickvän tills vidare. Du skriver ju även en del annat i den här vägen i tidigare inlägg, och vet man inte om man vill ha någon så kanske man inte är så sugen, när allt kommer omkring, och då kanske man skall satsa sin tid och energi på att göra något som berikar ens singelliv istället. Jag tror att det finns få saker som minskar ens attraktionskraft (och framgångar på raggningsfronten) så mycket som osäkerhet kring om man vill ha någon överhuvudtaget. Förutom om man vet att man inte vill ha någon, förstås (men då försöker man antagligen inte heller). Livet blir ju inte per automatik toppen bara för att man hittar en partner heller; det kommer att finnas tråkig vardag även i ett förhållande.
Påminner om detta:
TmMna1EwZ1EHAhahaahaha :D
Seinfeld när det är som bäst.
Om jag skall vara ärlig så vet jag inte om jag ens vill ha en tjej mer än bara sex, och det sistnämnda kan komma antingen en ONS där man är full och har sex med vem som helst eller ha det i ett förhållande.Ja, det är ju klart. Med undantag för tjejkompisar då. Har du ingen tjejbekant som kan introducera dig till några kompisar, fester att gå på osv?
Sen försök inte tänka logiskt när det handlar om känslor, t ex när du räknar upp dina talanger. Visserligen bra för att stärka ditt självförtroende, men det går inte att "övertala" någon att börja gilla dig för det du kan och är bra på.
Potatiskillen
2010-05-16, 19:08
Sist jag blev kär blev jag olyckligt kär och det var fem år sedan, kan nog vara därför jag inte vill få en sådan känsla. Men samtidigt så vill man bli kär för att må lite bättre, så länge det känns ömsesidigt och bra.
Så nja, egentligen så har jag lite svårt vad jag vill då det känns som att jag kommer att misslyckas med båda. Men så länge jag har bra vänner att umgås med, tränar ofta och är ute oftare så borde det inte gå något fel tycker man.
Nu fick jag nyss ett pm från en dejtingsida där en tjej berättade om sin tunga vecka och vad hon vill göra med sitt liv, hon gav mig sedan hennes msn. Det är iofs lockande och roligt att hon gjorde det , men det är när intresset börjat komma hos henne jag misslyckas. Om det är uppenbart en tjej verkar gilla mig så är det nästan som att jag bara går dit och frågar om hon skall hem till mig, jag utstrålar lite så eftersom jag redan vet att hon vill det tydligen.
Men nu tar jag en ny dag och faktiskt så måste jag säga att diagnosen som jag har kan göra mig själv avvisad från vänner och tjejer, att jag är lite självisk fast på ett positivt sätt. Om jag står i en klunga och dricker öl och hör någon som berättar något så orkar jag ibland inte lyssna på skiten och gör allt annat för att inte lyssna. Men det kan ju ha för att det han/hon sa var inte så roligt/intressant att höra.
Vad är du ute efter? Vet du det själv?
Potatiskillen
2010-05-16, 19:19
Vad är du ute efter? Vet du det själv?
Nej. Svaret är nej. Men jag vill däremot dejta och åtminstone prova på att närma sig i ett förhållande. Något måste hända så att jag kan få sex oftare, då är det antingen att jag är kung på att ragga eller skaffa mig en flickvän och sänker mina krav på dem.
Men det som är viktigast just nu är att jag har bra vänner som jag kan hålla kvar.
Inget stort har hänt under det senaste tre åren mer än att jag har haft sex ett par gånger.
Saaaetan sickan. Jäkla sex machine de där teet.
Mhm ungefär som "en kopp kaffe" "se en film" etc etc. Kan vara riktigt förädiska ibland. Särskilt om man är sugen på kaffe och se på film :kinky:
Mhm ungefär som "en kopp kaffe" "se en film" etc etc. Kan vara riktigt förädiska ibland. Särskilt om man är sugen på kaffe och se på film :kinky:
Fast det är nästan värre när hon vill sexa och man bara vill leka med hennes leksaker:
S_pw2805WZ4
Jag undrar, som wintersnowdrit och mini, varifrån du har fått uppfattningen att tjejer är något slags främmande art, som man bara kan kommunicera på genom speciell, riktad tjej-kommunikation?
Samtidigt kan man ju kontra med, varifrån skulle man inte fått en sån uppfattning? Det är inte för inte som det skrivs böcker som "Män är från mars, kvinnor är från Venus", eller ens "The Ga[y]me" för den delen. För att fortsätta på Seinfeld-temat så har vi följande:
That’s why, I think, men get frustrated, when we see women reading articles, like: “Where to meet men?”. We’re here, we are everywhere. We’re honking our horns to serve you better.
Samtidigt kan man ju kontra med, varifrån skulle man inte fått en sån uppfattning? Det är inte för inte som det skrivs böcker som "Män är från mars, kvinnor är från Venus", eller ens "The Ga[y]me" för den delen. För att fortsätta på Seinfeld-temat så har vi följande:
Fast, det kanske är inte för nästan inte mer än att det går att tjäna pengar på det. Tror du själv att män och kvinnor är väsensskilda och att det behövs instruktionsböcker för att förstå det ena eller andra könet?
Fast, det kanske är inte för nästan inte mer än att det går att tjäna pengar på det. Tror du själv att män och kvinnor är väsensskilda och att det behövs instruktionsböcker för att förstå det ena eller andra könet?
"Same shit - different asshole" skulle jag säga.
Potatiskillen
2010-05-16, 21:26
Du måste väl hålla med om att tjejer generellt är med subtila av sig då det tex gäller flört. Aldrig någonsin hört talas om en tjej som frågar ut en kille på dejt.
Scratch89
2010-05-16, 21:33
Sen försök inte tänka logiskt när det handlar om känslor, t ex när du räknar upp dina talanger.
- "You know, like nunchuku skills, bow hunting skills, computer hacking skills... Girls only want boyfriends who have great skills. "
:D
Du måste väl hålla med om att tjejer generellt är med subtila av sig då det tex gäller flört. Aldrig någonsin hört talas om en tjej som frågar ut en kille på dejt.
Jag kan inte säga så mycket om hur tjejer generellt är, men baserat på mina bekanta är tjejer inte mer subtila. Däremot umgås jag mest med icke subtila människor, generellt. ;) Och jo, jag har hört om tjejer som tar initiativ till kontakt. Du har ju till exempel nämnt ett par gånger det hänt dig.
Nej det tror jag inte :) Vet inte vad jag kan svara. Jag har aldrig upplevt det - för mig själv, folk i min omgivning, media - som annat än att det finns kommunikationsskillnader, stora nog att orsaka betydande missförstånd. Det är därför Lellan inte kan approacha killar på krogen utan oroa sig för motpartens motiv ;)
Potatiskillen
2010-05-16, 22:03
Jag förstår bara dock inte vad det är som gör att tjejer vägrar att ta första steget. Det enda jag kan finna varför är för att det kanske räknas slampigt att göra så.
svennebanan
2010-05-16, 22:05
Dom behöver inte.
Det handlade väl om total isolering och inte avsaknad av ett förhållande iofs...
Grader i helvetet.
Jag förstår bara dock inte vad det är som gör att tjejer vägrar att ta första steget. Det enda jag kan finna varför är för att det kanske räknas slampigt att göra så.
Fast nu bygger du det på ett felaktigt antagande. Det vägrar ju inte tjejer. Och jo, det behöver de, om de vill välja själva och inte bara vänta på att bli valda.
Richthofen
2010-05-16, 23:16
Jag sitter här och äter smörgåstårta med händerna, iförd enbart boxershorts, insvept i ett täcke i min datorstol och lyssnar på Raubtier. Singel? No :D Jag har dock diskat allt utom skålen jag gjorde negerbollar i igårnatt.
nu kanske din kvinna inte tjatar om saker men dom flesta gör det :D
"Förvänta dig aldrig något, då blir du aldrig besviken."
Fast, det kanske är inte för nästan inte mer än att det går att tjäna pengar på det. Tror du själv att män och kvinnor är väsensskilda och att det behövs instruktionsböcker för att förstå det ena eller andra könet?Sant, problemet är dock att man hela tiden matas med ren BS om vikten av utseende, pengar, kropp och dylikt. Inte konstigt då att det finns en marknad för att tala om vikten av det som är väsentligt - hade den existerat utan det tidigare nämnda?
Potatiskillen
2010-05-17, 05:04
Då har jag fått bra råd hittills och det var att man inte skall förvänta sig så mycket för då slipper man bli besviken. Visst det går väl an, men ibland så behöver man förväntningar för att må bra. Typ resfeber och så vidare.
Då det gäller människor så får man vara beredd på att bli besviken, även på krogen. Tror tyvärr att det är rätt så måna som har inställningen att finna någon på krogen eller inte.
Tror faktiskt problemet med mig aldrig sitter med att ta första samtalet och babbla på, utan snarare att hålla kvar det så att det känns att det har lett någonstans. Har haft en kväll på mig en sk equalizer tröja (tröja som blinkar efter musikens takt), där snackar vi om uppmärksamhet hos damerna. Men det var då jag insåg hur jobbigt det var, gång på gång så ville folk stanna upp. Kan förstå hur jobbigt det måste vara en kändis.
Tja, vissa vill ha uppmärksamhet. Då klär de sig så att de får det också.
En sak jag lärt mig av livet är att killen som kommer med "hej kexet, står du här och smular?", blir inte lika framgångsrik som killen som kommit på att han ska söka situationer där han får använda "tjena smulan, står du här och kexar?" istället.
young_george
2010-05-17, 13:07
Det absolut bästa sättet att träffa människor, enligt min erfarenhet, är att ha roligt och försöka involvera andra personer i det roliga. Detta oavsett om det gäller killar eller tjejer.
Potatiskillen
2010-05-17, 13:11
Det absolut bästa sättet att träffa människor, enligt min erfarenhet, är att ha roligt och försöka involvera andra personer i det roliga. Detta oavsett om det gäller killar eller tjejer.
Sant, mycket sant. Borde sluta oroa mig , för många gånger jag oroar mig inför något så brukar det lösa sig. Allt från arbetsintervju till något svårare.
Det absolut bästa sättet att träffa människor, enligt min erfarenhet, är att ha roligt och försöka involvera andra personer i det roliga. Detta oavsett om det gäller killar eller tjejer.Ja, vill inte vara för abstrakt, men många killar tar, snarare än ger, energi.
Ja, vill inte vara för abstrakt, men många killar tar, snarare än ger, energi.
Utveckla. Eller inveckla. I vilket fall som helst: förklara?
young_george
2010-05-17, 21:00
Utveckla. Eller inveckla. I vilket fall som helst: förklara?
Att man försöker koncentrera den "energin" som finns på sig själv, även om det innebär att den sammanlagda mängden "energi" minskar.
Att man försöker koncentrera den "energin" som finns på sig själv, även om det innebär att den sammanlagda mängden "energi" minskar.
OK, jag var otydlig med min fråga. Det jag menade: hur brukar det arta sig? Det är inget jag upplever vara specifikt med just killar, utan det är ungefär lika i min erfarenhet.
Svårt att förklara. Men man ser ganska snabbt om en kille är tröttsam mot en tjej, eller tvärtom får henne att lysa upp. Det går åt båda hållen såklart. Vet inte vad man ska kalla det.
Att göra som young_george beskrev, ha kul, ha festen hos sig snarare än att leta upp den hos andra, är ett sätt att utstråla energi snarare än att sno den.
Energitjuvar, som det så fint heter. Jag känner till begreppet, tänkte mer om någon hade något väldigt konkret att peka på.
Jag går omkring rätt ofta och oroar mig själv för att jag är en sådan. Hoppas att jag ligger på plus än så länge. :-) (det går ju alltid upp och ner, ibland behöver man mer energi, ibland kan man ge den)
Vissa människor är hopplösa på att ta/behöva energi. Jag försöker vara den som ger energi, i alla lägen. Ibland går det bra, ibland mindre bra, men jag tror det är viktigt att försöka. Ingen vill umgås med någon som alltid kräver energi.
Vissa människor är hopplösa på att ta/behöva energi. Jag försöker vara den som ger energi, i alla lägen. Ibland går det bra, ibland mindre bra, men jag tror det är viktigt att försöka. Ingen vill umgås med någon som alltid kräver energi.
Risken är dock att man blir anonym om det inte finns en växelverkan.
Det där får du utveckla :)
Kan förresten säga att jag träffat väldigt få människor som bara tar energi, men de finns.
Det där får du utveckla :)
Uttrycket "bend over backwards".
Att hela tiden tillfredställa andras behov för att inte behöva dela med sig av sig själv/öppna upp är en skyddsmekanism.
Notera att jag inte påstår att det är så i ditt fall.
mhm, men det är en stor skillnad mellan att vilja ge energi och att tillfredsställa andras behov
Potatiskillen
2010-05-20, 20:26
Jag har hittat lite av mig själv.
Grejjen med mig är att jag vill ha sex och inte ge sex, inte undra på varför det har gått som det har gått. Utstrålar jag att jag kan göra henne nöjd för stunden och ger henne beröm och hennes uppmärksamhet utan att överdriva eller smöra för mycket så lär det fixa sig.
Förut så hade jag bara velat tvärtom, alltså att hon ska ge mig , hon skall ge mig sex så att säga.
Kanske lite dumt, men jag tänkte på det häromdan faktiskt.
Jag har hittat lite av mig själv.
Grejjen med mig är att jag vill ha sex och inte ge sex, inte undra på varför det har gått som det har gått. Utstrålar jag att jag kan göra henne nöjd för stunden och ger henne beröm och hennes uppmärksamhet utan att överdriva eller smöra för mycket så lär det fixa sig.
Förut så hade jag bara velat tvärtom, alltså att hon ska ge mig , hon skall ge mig sex så att säga.
Kanske lite dumt, men jag tänkte på det häromdan faktiskt.
Är du bara ute efter sex så vet jag inte ens varför du startat en tråd om pojkvän o flickvän. Fixar du en flickvän bara för o ligga med henne så är det rätt kasst av dig.
Potatiskillen
2010-05-24, 13:25
Är du bara ute efter sex så vet jag inte ens varför du startat en tråd om pojkvän o flickvän. Fixar du en flickvän bara för o ligga med henne så är det rätt kasst av dig.
Råkar bara känna mig stressad, är 22-år och pippar sällan. Så antingen eller på tal om flickvän. :em:
Men visst, det viktigaste av allt är att ha kul, trivas med sig själv och skaffa en självkänsla. Som jag tidigare nämnde så kändes som att jag mådde bättre förut då jag tränade oftare och hade ett mål, men då var jag oskuld. Så ärligt talat så måste jag medge att det inte löste så mycket att bli av med det. Vill bara ha mer och mer till varje pris.
Men men, nu tänker jag satsa på att ha bra tjejkompisar till att börja och sedan så ser man.
Chrillee
2010-05-24, 14:25
Jag har ett jobb och har bra vänner , men det fattas bara en partner. Jag vet att det inte är någon brådska med tanke på min ålder. Fast iochmed att jag typ sällan får några ligg nuförtiden så måste det hända något, får jag en flickvän så kan jag syssla sådant med henne och ja, tyvärr lät väl det där lite desperat *screwy*
1. Både och, men mestadels bra och positiva upplevelser.
2. Både och, kan komma efter tid också.
3. Klart du kan. Risken är väl att den ena tror att det kommer att ske mer, så det gäller att vara tydlig direkt.
4. Man delar på allt, jag betalar inte för någon när man dejtar. Skulle jag bjuda ut någon så skulle jag det, men inte när båda vill ses.
Och är du i ett förhållande som sambo brukar allting bli billigare då man halverar alla kostnader.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.