Visa fullständig version : Har du nån gång "Bröstat upp dig" ?
ARMSTARK
2010-05-14, 21:30
Jag är själv väldigt mån om att se normal ut i min hållning, inte överposera bröstet, men ändå vill jag ha en rak och snygg rygg.
Nu...utan att vilja det märker jag att jag bröstar upp mig och utnyttjar min "volym" vid vissa situationer. Det är lite pinsamt men jag kan fan inte hindra mig, om någon kommer fram och verkar agressiv, pfffffth, ut med bröstkorgen...
En dubbel-biceps eller sidechest brukar fixa biffen. Aldrig bröstat upp.
Hamsterkakan
2010-05-14, 21:33
japp, när man gå förbi b-rudar samt när man ska vara alfahanne i bråk osv
Alltid på stranden.
http://static.funnyjunk.com/gifs/beach_belly.gif
Hooaa!
The Swedish Oak
2010-05-14, 21:47
Vet inte om jag skulle kalla det "brösta upp", men sträcker på mig gör jag ofta. Man vill ju inte se ut som en säck potatis. Gillar även Kinesernas sätt att få militärer o hålla huvudet högt:
http://www.unp.co.in/attachments/f44/5372d1221768630-chinese-soldiers-china_needle404_675809c.jpg
Mitt problem är att min rygg har två ställningar - Halvt hängande eller uppbröstad. Jag har inget fungerande mellanläge :D Så jag måste brösta upp mig då och då.
Drar bak axlarna lite och spänner magen lite lätt under normala förhållanden. Endel kallar det för att spänna sig jag kallar det min hållning. Orka se ut som en hösäck!
Bröstar inte upp mig medvetet iaf, men jag försöker tänka på hållningen så mycket jag kan. Tyvär är jag nog lite som Stoltz där, att jag bara har två lägen(fast det börjar bli bättre).
Huvudsaken är dock att man visar sig i sin fulla prakt så omvärlden kan beundra en.
Chrillee
2010-05-14, 22:19
Fick nyss en kommentar om att jag har bra hållning på en fest, vet inte om det var ett subtilt meddelande att jag bröstade upp mig.
Ser rätt larvigt ut när folk går och bröstar upp sig i alla fall.
Grottmannen
2010-05-14, 22:35
En krabba funkar i alla lägen!
Mitt problem är att min rygg har två ställningar - Halvt hängande eller uppbröstad. Jag har inget fungerande mellanläge :D Så jag måste brösta upp mig då och då.
Samma här, funderar på att alltid brösta upp mig för att det ska bli min "normala" hållning dock. Är ju iaf bättre än att se ut som en grottmänniska. :D
Grottmänniska mest hela tiden, tyvärr. "Bröstar jag upp mig" får jag nästan normal hållning trots att det känns som jag spänner upp mig. Tvärtom motför många sjunker jag ihop ännu mer när det blir situationer där jag blir osäker.
Civilrätt
2010-05-16, 07:19
någon kommer fram och verkar aggresiv...brösta upp....
men hahaha :laugh:
svennebanan
2010-05-16, 09:12
Jag är själv väldigt mån om att se normal ut i min hållning, inte överposera bröstet, men ändå vill jag ha en rak och snygg rygg.
Nu...utan att vilja det märker jag att jag bröstar upp mig och utnyttjar min "volym" vid vissa situationer. Det är lite pinsamt men jag kan fan inte hindra mig, om någon kommer fram och verkar agressiv, pfffffth, ut med bröstkorgen...
Brukar du göra det varma sommardagar när du går i bar överkropp också?
Hade dåligt självförtroende för några år sedan, då hände kroppen som en säck framåt. Läste någonstans att man kan tvinga sig själv till att sträcka på sig och sedan tänka "här är jag, se mig!". Det funkade bra + annat som gjorde att självförtroendet är bättre.
En sorts stolthet ska till för en bra hållning. Det blir roligare då. :D
Klart jag bröstar upp mig!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.