handdator

Visa fullständig version : Request: någon som haft breda höfter!

Adam123
2010-05-07, 18:57
Tjo, kollisar.
Jag styrketränat hårt som alla andra och äter nyttigt som de flesta, så det är egentligen inget särskilt med mig.
Bara det att ibland låter jag mina höfter hämma min motivation i utvecklingen då jag har jävligt breda höfter, och även om jag går upp i vikt och får mer muskelmassa så förblir dom synliga (som fan)!
Jag känner att jag inte kommer nå mitt mål (v-form) men vissa på forumet, och även på andra forum, hävdar att det är något som kommer fixas någorlunda i framtiden.

Så, kära vänner, jag undrar om vi har någon snäll själ som skulle kunna dela med sig av en före och efter utveckling på folk/er själva som har haft synliga, breda höfter.
Jag inser att det har med genetik o göra, och att man helt enkelt får lära sig leva med det, men jag skulle fortfarande vilja se en vältränad muskulös kropp som har/haft breda höfter.

P.s. Jag menar inte bara fett på höften, utan helt enkelt när man har breda höftBEN! D.s.

Tack på förhand!
Trevlig helg.

Pepz
2010-05-07, 19:17
kan du mäta runt höften så vet vet vad som räknas som breda höfter?

HulkH
2010-05-07, 23:39

Undrar samma sak,

du kanske itne har så breda höfter som du tror :)

Wirfelt
2010-05-07, 23:40
bild kanske?

MrBoris
2010-05-08, 01:21
28 i midja på jeans, räknas det som breda höfter?:)

Buck
2010-05-08, 02:52
Tjo, kollisar.
Jag styrketränat hårt som alla andra och äter nyttigt som de flesta, så det är egentligen inget särskilt med mig.
Bara det att ibland låter jag mina höfter hämma min motivation i utvecklingen då jag har jävligt breda höfter, och även om jag går upp i vikt och får mer muskelmassa så förblir dom synliga (som fan)!
Jag känner att jag inte kommer nå mitt mål (v-form) men vissa på forumet, och även på andra forum, hävdar att det är något som kommer fixas någorlunda i framtiden.

Så, kära vänner, jag undrar om vi har någon snäll själ som skulle kunna dela med sig av en före och efter utveckling på folk/er själva som har haft synliga, breda höfter.
Jag inser att det har med genetik o göra, och att man helt enkelt får lära sig leva med det, men jag skulle fortfarande vilja se en vältränad muskulös kropp som har/haft breda höfter.

P.s. Jag menar inte bara fett på höften, utan helt enkelt när man har breda höftBEN! D.s.

Tack på förhand!
Trevlig helg.

Har alltid haft breda jag *gah!* både när jag varit smal och .. inte smal..

Rirri
2010-05-08, 09:26
28 i midja på jeans, räknas det som breda höfter?:)

Det tyder på storkben dock.

MrBoris
2010-05-08, 09:31

Japp har inte påstått något annat :)

GI-Joe
2010-05-08, 12:29

Hahahaha:laugh:

HulkH
2010-05-08, 12:38

hahahhahah :D:D

Grotesk
2010-05-08, 12:56
Jag har ofta fått höra att jag har vassa/spetsiga/beniga höfter - är det samma sak?

Dan_the_man
2010-05-08, 12:59
Går det inte ha biffiga ben om man har smal midja alltså? *screwy*

HulkH
2010-05-08, 13:08
Går det inte ha biffiga ben om man har smal midja alltså? *screwy*

Borde väl gå?...

stevebc
2010-05-08, 13:16
Går det inte ha biffiga ben om man har smal midja alltså? *screwy*Midja ja. Det är höfterna vi snackar om.

Lellee
2010-05-08, 14:05
jag har breda höftben, något jag stör mig extremt på pga att jag är stort fan av den estetiska fysiken med midjor som streck och ryggar som ladugårdsväggar, dock får man göra de bästa av situationen alltså försöka få bra vidd på axlar och rygg och lår så man kompencerar midjan,

chrilledude
2010-05-08, 15:52
Lägg ner med offtopic och spam.

Hittade tyvärr inga bilder på någon vältränad med breda höftben.

(Sry för offtopic..)

HulkH
2010-05-08, 16:30
Lägg ner med offtopic och spam.

Hittade tyvärr inga bilder på någon vältränad med breda höftben.

(Sry för offtopic..)

...

Anyways, så vill jag gärna fortfarande se en bild på trådskaparen :) Han kanske inte ens har så breda höfter som han trot :)

(hittade inte heller någon vältränad med breda höftben :( )

Lövbiffen
2010-05-09, 10:51
Har själv breda höftben och det jag stör mig på mest är väl att jag inte får den där fina formen på benen med bra lårsvep osv, istället blir det väl så att det smalnar av desto längre ner på låret man kommer. Det är väl en grej som gör det surt att ha breda höfter, sen så sitter ju byxor inge vidare heller, men det är ju inte träningsrelaterat.

mht
2010-05-09, 11:03
Jag har inte så mycket fett på kroppen men ändå 33" höftben, så det får väl räknas som brett. Särskilt snyggt är det ju inte, men är naturligt stark och vig i benen. Om det beror på breda höftben vet jag inte.

joasimo
2010-05-09, 12:00
Jag har också 33 på byxor, oftast brukar byxor sitta för tajt vid midjan och röven för mig. Lårsvepet är bra en bit upp på låret, ungefär 64cm, men ju längre ner man kommer desto mindre blir det.. så jag har nog rätt breda höfter, eller så är min röv jefla stor haha!
Fast jag är ju ändå 189, så det har väl lite med längden att göra också..hade jag varit 175 kanske det hade varit en annan sak.

Adam123
2010-05-09, 13:34
Vilket engagemang det blev på tråden, det gillar vi ;D
Här kommer bilder till er som undrat hur det ser ut på mig.
http://img194.imageshack.us/img194/6245/94303790.th.jpg (http://img194.imageshack.us/i/94303790.jpg/)
http://img406.imageshack.us/img406/2781/25489810.th.jpg (http://img406.imageshack.us/i/25489810.jpg/)
http://img203.imageshack.us/img203/8820/69351874.th.jpg (http://img203.imageshack.us/i/69351874.jpg/)
EDIT; Ja, det är fett på magen och på höfterna, men benen i höfterna är också breda om ni kollar noga!
Dock blir jag lite förundrad. Komigen, det måste finnas NÅGON på forumet som har eller har haft breda höftben.

Kan jag göra, ska bara hitta ett måttband först!

joasimo
2010-05-09, 13:49
Är det inte mest bara fett då? Tycker inte de ser så breda ut.. men efter att sett dina bilder är det nog bara min rumpa som är fet, för jag är mer bred där vid kallingarna alltså där skinkorna sitter mer, inte vid höften.

Tricce
2010-05-09, 15:30
Skulle snarare säga korta ben lång överkropp hellre än breda höfter.

Adam123
2010-05-09, 16:00
Är det inte mest bara fett då? Tycker inte de ser så breda ut.. men efter att sett dina bilder är det nog bara min rumpa som är fet, för jag är mer bred där vid kallingarna alltså där skinkorna sitter mer, inte vid höften.
Jo, som sagt en hel del fett. Men jag har varit smalare med mycket mindre fett och även då hade jag breda höfter, sen om jag känner nu på höfterna så är det ju fortfarande benen som går långt ut - och fett runt dem.

Skulle snarare säga korta ben lång överkropp hellre än breda höfter.
lustigt, jag har alltid trott att jag har långa ben? Ser ut som en harkrank, långa smala ben liksom. Men du kanske har rätt.
Däremot så förstår jag inte hur "korta ben" skulle skapa illussionen av att jag har breda höfter.

Tack för svaren :)

chrilledude
2010-05-09, 16:06
Sådär ser det ut på mig med, hoppas att det försvinner när man ska deffa sen. :/

ARMSTARK
2010-05-09, 17:18
Fan du behöver inte deppa, det där ser helt normalt ut! Lite mer kött på bröst, rygg och framför allt axlar, åsså deffa bort sidfläsket så är det klart.

Pepz
2010-05-10, 13:58
Fan du behöver inte deppa, det där ser helt normalt ut! Lite mer kött på bröst, rygg och framför allt axlar, åsså deffa bort sidfläsket så är det klart.

+1

Dina höfter är absolut inget som är onormalt.

träna på bara så blir det snyggt

Tolkia
2010-05-10, 14:03
Höfterna är inte särskilt breda. Det som förskjuter proportionerna från det önskvärda är nog snarare att ryggen är lite tunn.

Mantus
2010-05-10, 14:05
Jag har själv rätt bred midja och höfter naturligt. En riktigt grym V-form alá getingmidja kommer jag aldrig få men det ordnar upp sig väldigt mycket när man lagt på sig ett tiotal kg muskler.

forestgrove
2010-05-16, 14:20
Innan jag började träna så såg nog min midja nästan exakt ut som din gör på bilderna. Jag använder W32 på mina jeans, vilket verkar vara ganska normalt när man är ungefär 190 cm lång.

Min våg visar runt 11-12 kg mer än vad den gjorde när jag började träna för 8 månader sen, och mitt pelvis syns inte lika markant som det en gång gjorde.
Efter lite googling så gissar jag på att det är "external oblique" som har styrt upp linjen mellan revben och bäcken.

beckman88
2010-05-17, 05:35
Jag har alltid haft bred midja jag med, plus att min lat dorsi faster valdigt hogt upp an normalt vilket inte hjalper V-formen. Men det gar inte att gora nagot at generna...

Bullen!
2010-05-17, 08:05
Om du bygger upp en bra muskulatur och sedan skalar bort fett så Ska du se att du inte alls har några höfter som kommer sinka dig. Sådär ser de flesta ut när de är småfeta och inte har någon direkt muskelmassa
att tala om.

Kämpa på. Med tiden kommer resultat.

tsp
2010-05-27, 10:38
om du bygger upp en bra muskulatur och sedan skalar bort fett så ska du se att du inte alls har några höfter som kommer sinka dig. Sådär ser de flesta ut när de är småfeta och inte har någon direkt muskelmassa
att tala om.

Kämpa på. Med tiden kommer resultat.

+1111111111111111111111111111

stevebc
2010-05-27, 11:21
Det man får göra är att träna ryggen hårdare helt enkelt. Jag har väldigt breda höfter, får det kommenterat rätt ofta ("din rumpa är liksom inte stor... den är bred som fan") och har fått kompensera med att jobba på axelbredden genom ryggträning. En stor rygg gör en både bredaxlad och V-formad, men det är betydligt svårare med breda höfter. Det blir en illusion och man ser "mindre" ut än vad man egentligen är.

http://img691.imageshack.us/img691/8196/rygg8.jpg

jocke12
2010-05-27, 11:34
http://pici.se/pictures/RTbMujoiL.jpg

Har själv, som du ser, väldigt breda höfter. Värst ser det ut när magen spänns (vänster). Högt latsfäste dessutom (hence avsaknad av rygg [vinkeln]). Tycker de här bilderna dessutom är missvisande bra pga just vinkeln. Skalar av några kilon till och hoppas att de tas från höfterna. :)

Fis
2010-10-03, 23:34
Bump! Vill också se bilder på muskulösa, grova kroppar med ett brett höftben. Någon på forumet måste vi ju ha som har haft märkbart breda höfter när de vart smala och blivit större nu. Alla säger ju att det räcker med att bygga rygg, Lats, bröst och axlar så någon borde väl ha gjort detta?
Annars länk på andra går också bra! :-)

Mvh

Ristretto
2010-10-04, 18:18
I de flesta fallen är det ju snarare små lats snarare än breda höfter som är problemet.

Åsberg
2010-10-04, 22:21
Jag tror mina höfter varit ganska breda i kombination med för mycket fläsk, har tyvärr inga förebilder men var väll ganska lik dig. Efter att ha fått lite kött på ryggen så;

http://i29.tinypic.com/e7gc3l.jpg

Om jag skalar av 10kg fett så kommer det nog inte ens märkas av så bullens tips funkar nog bra för dig med.

Chaan
2010-10-05, 01:24
Orkade bara läsa första posten så vet inte exakt vad som var poängen - men känner för att skriva i tråden. Jag har en satans benstomme. När jag var smal fick jag höra att jag hade vassa armbågar - alltså bokstavligen. Bra i thaiboxning - men även i förhållande till nuvarande vikt (91 kilo efter en månads diet, 187cm) är till exempel armbågarna överdrivet breda. Jag har ett rejält skelett och det gäller även höfterna. Tycker själv de ser tjejiga ut om jag tränar böj och sånt som bygger gluteus minimus/medius. Jag var inte så förtjust i det överdimensionerade skelettet när jag var smal tidigare, men nu tycker jag det är ok - det finns plats för ännu mer kött och det gör inget. Jag har ju läst anatomi både på läkarlinjen och andra ställen och lärt mig en del om olika typer av bäckenben, det finns mellanting mellan feminina och maskulina bäckenben, men vid jämförelse var det inte så att mitt bäcken är åt det feminina hållet, det är bara stort - det är fortfarande ett upprätt maskulint bäcken.

spoon
2010-10-05, 01:31
Vad mäter handlederna på dig Chaan? Kan man se om man har ett stor benstomme på dom eller behövs det fler mätpunkter?

Chaan
2010-10-05, 01:35
Jag har inga särskilt bra handleder. De duger att lyfta de vikterna jag orkar - men är inte alls överdimensionerade - däremot hela händerna är det. De är för stora för att spela gitarr med så jag letar efter en barytongitarr.

Chaan
2010-10-05, 01:37
Överhuvud taget är inte mitt skelett tjockt. Jag kan inte skylla vikten på kraftig benstomme eller kroppsbyggnad. Däremot är skelettet ju stort. På något sätt tyckte jag att det var en bra idé att stärka skelettet så jag började träna styrka som 14-åring. Märkligt nog har jag inte brutit något - jag har varit med om extrema saker men skelettet har hållit överallt.

Rahf
2010-10-06, 06:56
Hugh Jackman besitter "breda" höfter i den mån alla som skriver här uppfattar som brett.

http://img2.timeinc.net/people/i/2008/stylewatch/gallery/beach_patrol/081027/hugh_jackman300.jpg

http://yeeeah.com/wp-content/uploads/2008/10/hugh-jackman-six-pack-beach.jpg

Följdfrågan är, hur het är Jackman? Jag som karl anser att hans höfter knappast är något iögonfallande.

Stoltz
2010-10-06, 08:16
Följdfrågan är, hur het är Jackman? Jag som karl anser att hans höfter knappast är något iögonfallande.
Het nog för en handtralla.

Fis
2010-10-06, 10:01
Där hade vi ett bra exempel!
Fan, va fult det var. Nu känns det lite mer hopplöst igen :D är Hugh jackman i den bästa möjliga formen för sina höfter eller går det att göra bättre är väl nästa fråga :)

Rahf
2010-10-06, 19:13
Där hade vi ett bra exempel!
Fan, va fult det var. Nu känns det lite mer hopplöst igen :D är Hugh jackman i den bästa möjliga formen för sina höfter eller går det att göra bättre är väl nästa fråga :)

Du skojar va? Karln är i riktigt bra form. Sätt dig i ett hörn och gråt över din egenkomponerade misär.

Med kleider på:

http://cdn.buzznet.com/media-cdn/jj1/headlines/2008/01/hugh-jackman-kid-robot.jpg

http://img.perezhilton.com/wp-content/uploads/2009/09/hugh-jackman-092409-01__oPt.jpg

Ingen V-form direkt, men inte fan är han direkt ful. Vad säger resten av forumet, är Hugh Jackman en fuling? Damerna får väldigt gärna svara.

Fis
2010-10-06, 19:28
Haha va snackar du om, jag nämner inget om hans sex-appeal, är fullkomligt irrelevant. Lika irrelevant ifall han är en fuling eller inte, damernas åsikter lät ju inte baseras på Hugh's höfter.
Så att du postar bilder på honom med tröjan på är ju oförståeligt?

Det jag syftade på var ifall det aldrig går att få en någorlunda RAK form där vid höfterna, eller ifall det alltid kommer förbli markanta konturer.

Rahf
2010-10-06, 19:42
Haha va snackar du om, jag nämner inget om hans sex-appeal, är fullkomligt irrelevant. Lika irrelevant ifall han är en fuling eller inte, damernas åsikter lät ju inte baseras på Hugh's höfter.
Så att du postar bilder på honom med tröjan på är ju oförståeligt?

Det jag syftade på var ifall det aldrig går att få en någorlunda RAK form där vid höfterna, eller ifall det alltid kommer förbli markanta konturer.

Ju större du blir, desto mindre blir skillnaden. Den kommer förmodligen alltid finnas där.

Anledningen till att jag nämner hans "sex-appeal" är för att det är vad tråden handlar om i grunden och botten. Jag tror knappast det finns någon som är oroad över konsekvenser för hälsan av breda höfter. Bilderna på honom med tröja på lades upp för att på något sätt illustrera breda höfter med kläder på. Jag är även fullständigt övertygad om att vissa människor kommer finna det informativt och upplysande eftersom de nu har fått en referenspunkt.

Fis
2010-10-11, 09:49
Ju större du blir, desto mindre blir skillnaden. Den kommer förmodligen alltid finnas där.

Anledningen till att jag nämner hans "sex-appeal" är för att det är vad tråden handlar om i grunden och botten. Jag tror knappast det finns någon som är oroad över konsekvenser för hälsan av breda höfter. Bilderna på honom med tröja på lades upp för att på något sätt illustrera breda höfter med kläder på. Jag är även fullständigt övertygad om att vissa människor kommer finna det informativt och upplysande eftersom de nu har fått en referenspunkt.

Jojo, fast med kläder på så vet jag att det inte syns. Min dröm är ju att kunna se normal ut med bar överkropp, men jag förstår din tanke :-)
Mvh

Tolkia
2010-10-11, 10:08
Jag föreslår att de som tycker sig ha hämmande breda höfter börjar titta på folk runtomkring sig (i omklädningsrummet, t.ex.) och skaffa sig en uppfattning om hur folk - och höfter - faktiskt ser ut. De flesta har inte ett förhållande mellan axel- och höftbredd som He-Man och Skeletor. Drömmen om den perfekta v-formen och drömmen om att se ut och känna sig "normal" bör inte förväxlas.

Doctor Snuggles
2010-10-11, 10:09
Jojo, fast med kläder på så vet jag att det inte syns. Min dröm är ju att kunna se normal ut med bar överkropp, men jag förstår din tanke :-)
Mvh

Din dröm borde snarare vara att ha en normal uppfattning om din egen kropp.

Mitosis
2010-10-11, 10:33
Jag har alltid tyckt att mina höfter är breda, jag är 170cm och väger 75kg morgonvikt just nu. Senaste par jeansen jag köpte var 36W/30L, dock så kan det ju vara min böjröv som kräver det.
Har mina journalbilder, tycker inte höften ser så bred ut när jag tittar på dem. Men det är väl i relation till att jag har fått mer kött över axlarna.

Journal:
http://picasaweb.google.se/Tobias.Fallstrom/VagenTillOdodlighet?feat=directlink

Fis
2010-10-21, 09:45
Jag föreslår att de som tycker sig ha hämmande breda höfter börjar titta på folk runtomkring sig (i omklädningsrummet, t.ex.) och skaffa sig en uppfattning om hur folk - och höfter - faktiskt ser ut. De flesta har inte ett förhållande mellan axel- och höftbredd som He-Man och Skeletor. Drömmen om den perfekta v-formen och drömmen om att se ut och känna sig "normal" bör inte förväxlas.

Självklart, men så långt ifrån verkligheten är jag inte.
Jag HAR faktiskt abnormt breda höfter, har haft smal kropp, tjock kropp, smal och lite muskulös och nu bulkform (177cm, 71kg) med en del muskler och en del fläsk runt kaggen.
Men under alla tillfällen har jag haft breda höfter, benet har stuckit ut och är högt upp. Får bland annat min röv att se obefintlig ut, då allt smalnar av uppåt och nedåt.

Vill finna bilder på MÄN, med MUSKLER (dvs relativt grova) och som har upplevt att deras höfter varit breda vid tidigare tillfälle.

Mvh

Fis
2010-12-09, 19:57
Bump, har gått upp i vikt och lagt på mig endel massa (visserligen fett också) men har fortfarande dessa s*tans höfter. Känner jag, så är det endel fett, men även själva benet som sticker ut, och även om jag har bredare kropp och större överallt så är det ju fortfarande ett problem.

Finns det verkligen ingen som har före och efter bilder från när ni var "icke-muskulösa" till när ni är lite massivare - OCH som har/hade breda höfter. Jättesugen på att se hur man väl kan se ut i slutändan.

Tack på förhand!

Lance Uppercut
2010-12-10, 11:58
Det tar längre tid än 1-2 månader...

Fis
2010-12-12, 02:51
Haha, ja, självklart.
Men jag menade mer under hela perioden. Gått upp 15kg sen ett år tillbaka, och tycker att det borde jämnat ut sig bättre och att höftbenen skulle bli mindre synliga.
Men inte mycket till positiv förändring här inte.

Så, någon med resultat?

Fis
2011-01-05, 02:12
Har deffat lite och förlorat fett, verkligen fått de svart på vitt att de är höftben och inte bara "fett" som ser så abnormt ut.

Har en hel del mer muskler nu men ändå ser de fucked ut.

Fler med erfarenheter?
Bilder på er muskulösa med höfter breda som en vacker kvinnas? :)
Mvh

Tolkia
2011-01-05, 09:56
Är det inte dags att du lägger upp en bild?

Nuthead
2011-01-05, 10:06
Seriöst. Fortfarande? http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:XT3OqIYgoPW0QM:http://semhar2000.tripod.com/images/Obsession.jpg&t=1 Du är normal