Visa fullständig version : Sneakers till kostym?
childman
2010-05-04, 18:08
Tar studenten i sommar och har allt klart förutom skorna...
Har tänkt tanken om att ha ett par "splitternya" Converse All-Stars i färgen vita.
Skulle det funka till en kostym i svart med svaga linjer att vitt i?
Vad tror ni? :)
Jag tror du kommer se dum ut.
L Johnsson
2010-05-04, 18:12
+1,
Big NoNo, försök skaffa ett par andra eller låna från någon annan
Köp ett par vanliga kostymskor som de flesta andra kommer ha, eller iaf borde ha på sig.
childman
2010-05-04, 18:14
Varför se ut som alla andra? Varför inte vara lite street?
Ja för fan! Klä dig som Lil Wayne och ha på dig studentmössan! Sveriges studentcermoni är ju redan ett skämt. Lite ordning och reda kan det väl vara på klädseln ändå?
nmanradnävna
2010-05-04, 18:16
Ha på dig ett par chinos och en tshirt alternativt chill skjorta med dina converse isåfall. Sneakers till kostym skulle jag aldrig ha på mig
För att du inte är street. Du är en pojke som lyckades få tag på en kostym men inga kostymskor.
childman
2010-05-04, 18:19
För att du inte är street. Du är en pojke som lyckades få tag på en kostym men inga kostymskor.
Aha? Jag som alltid haft det i baktanken...
Konstigt att Brothers klär sina skyltdockor med sneakers & kostym? :S
young_george
2010-05-04, 18:19
Spelar du i Kent på 90talet? Isf ja
Annars nej
Det är din dag, gör det som känns rätt.
Ser klart mycket bättre ut med kostymskor dock.
childman
2010-05-04, 18:23
Okej, får se hur det blir... vill inte se ut såhär iaf: http://www.nydailynews.com/img/2007/04/09/amd_grenier.jpg
För att alla som är "street" ser fjantiga ut. Vill du se ut som en fjant?
http://www.aceshowbiz.com/images/events/NTR-000372.jpg
Okej, får se hur det blir... vill inte se ut såhär iaf: http://www.nydailynews.com/img/2007/04/09/amd_grenier.jpg
Kan lova dig att du kommer se bra mycket fulare ut än Adrian Grenier.
Lika bra att du lär dig att Converse är något man slutar bära samma dag som du blir vuxen.
childman
2010-05-04, 18:29
Kan lova dig att du kommer se bra mycket fulare ut än Adrian Grenier.
Lika bra att du lär dig att Converse är något man slutar bära samma dag som du blir vuxen.
Haha, där har du ju lite fel. Jag kommer för det första inte ha någon "pimp-krage" och inte heller den fula slipsen...
Däremot så tycker jag att låga Converse är jävligt snyggt till ett par schysta jeans, så dra inte dina stiltankar över alla.
Degpekka
2010-05-04, 18:39
Jag hade converse när jag tog studenten till min kostym, svarta med eldflammor. Klart du ska ha det om du vill! :)
Jag hade converse när jag tog studenten till min kostym, svarta med eldflammor. Klart du ska ha det om du vill! :)
och alla skrattade åt dig?
childman
2010-05-04, 18:42
och alla skrattade åt dig?
Det kanske inte jag skulle föredra :laugh: Eldflammorna alltså...
Klart man kan spexa men då ska man va säker på sin sak och inte fråga kolozzeum om lov. Då blir det lite fånigt istället.
Pudzianovski
2010-05-04, 18:44
http://images2.fanpop.com/image/photos/9100000/Chuck-Season-3-Poster-chuck-9123782-386-500.jpg
childman
2010-05-04, 18:44
Fråga om lov? Jag frågade om "råd", det är en helt annan sak... Råd behöver man inte följa.
childman
2010-05-04, 18:46
http://images2.fanpop.com/image/photos/9100000/Chuck-Season-3-Poster-chuck-9123782-386-500.jpg
Har smalare byxor...
Fråga om lov? Jag frågade om "råd", det är en helt annan sak... Råd behöver man inte följa.
Du verkar ju ha bestämt dig för att ha sneakers hursomhelst, så tråden är ju onödig. Du får ju i alla fall något att skratta åt när du senare i livet tittar på lite bilder från utspringet.
Nej. Det ser förjävligt ut. Dessutom signalerar det: 'Jag är inte vuxen och klarar inte av att bära vuxenkläder'.
Några av dina vänner lär tycka att det är hippt så kör på. Föräldrarna kommer dock snegla och de kommer inte tänka "vem är en där unge rebellen?", de kommer tänka "vem är han där som inte kan klä sig?".
Pudzianovski
2010-05-04, 18:48
Har smalare byxor...
Skit i det! Go for it BRO!!!! :hbang:
childman
2010-05-04, 18:48
Du verkar ju ha bestämt dig för att ha sneakers hursomhelst, så tråden är ju onödig. Du får ju i alla fall något att skratta åt när du senare i livet tittar på lite bilder från utspringet.
Har inte bestämt mig, utan "bollar" mellan två idéer. Kommer förmodligen välja att ha på mig "finskor"...
Pudzianovski
2010-05-04, 18:53
Har inte bestämt mig, utan "bollar" mellan två idéer.
Nu har du chansen! Du kan växa upp och bli pretto och svensson som alla andra senare!
RÅCK AND RÅLL!!! *flex*
young_george
2010-05-04, 18:58
Nej. Det ser förjävligt ut. Dessutom signalerar det: 'Jag är inte vuxen och klarar inte av att bära vuxenkläder'.
Nej, det gäller ju till varje pris att visa att man är vuxen när man är 18.
Sjukt fult med Converse, och särskilt till kostym. Varför inte köra med NY-keps på sned och grill med plastdiamenter också?
...för jag vill inte bli nån' mänsklig maskin.
Står man bredvid Yvonne Strahovski så kanske folk inte bryr sig om skorna man bär så mycket, hett tips! :D
Nej, det gäller ju till varje pris att visa att man är vuxen när man är 18.
Det gäller att inte skämma ut sig med den outfiten just den dagen.
Kolla in kläder, skor & stil-tråden så ser du att det är ingen ide att fråga om klädråd på kollo..
childman
2010-05-04, 19:37
Kolla in kläder, skor & stil-tråden så ser du att det är ingen ide att fråga om klädråd på kollo..
+1 Word.
L Johnsson
2010-05-04, 19:42
Har inte bestämt mig, utan "bollar" mellan två idéer. Kommer förmodligen välja att ha på mig "finskor"...
Låter klokast tycker jag, även om jag inte har något emot converse skor så passar det inte riktigt i sammanhanget kan jag tycka. Att ha på sig en fin kostym och sedan safta in ett par converse skor till blir inte speciellt snyggt och ser rätt fel ut. Dessutom så antar jag att du vill klä upp dig lite eftersom det är studenten och inte se ut som du ska på en förfest, därför blir det extra stort nej till converse skor helt enkelt. Till efterfesten: Ja om du känner för det. Till kostymen när du släppts: NEJ!!
Degpekka
2010-05-04, 20:14
Äsch, studenten betyder ju inte samma sak som för 40 år sedan, vem som helst kan ta studenten och det är bara löjligt att låtsas att det är någon "välkommen ut i vuxenvärlden" eller "detta är det största i mitt liv-moment".
Scratch89
2010-05-04, 20:22
Jag hade Converse till min kostym, och det var snyggt. Däremot var de inte vanliga vita, utan svart läder och dubbelt så dyra. Inte såg det dumt ut; finns ju massor av tjejer som har Converse till sina studentklänningar. Se dock till att de är nya, rena och fräscha, och helst någon finare modell.
tycker snygga sneakers fungerar till kostym
Upptaget
2010-05-04, 20:27
Visst funkar väl vissa sneakers men stort nej för converse, värre går knappast använda till kostym..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.